Gönderen Konu: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 682179 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #780 : Ekim 17, 2015, 18:13:52 »
Hami bey, buji kablosunu gözünüzde çok büyütmeyin. Benim buji kabloları muadil japon bile değil( ithal dediler) 2 yıldır kullanıyorum. Elektrik  verimi düşmüş ve düşük olabilir. Şu an performans olarak hiç sıkıntı çekmiyorum. Ngk ve seiwa işinizi çok çok görür hiç mesele etmeyin.
Rolanti meselesine gelince benzinde de 850 e düşüyor mu eğer lpgde düşüyorsa lpgden rolanti ayarını yükseltin sorununuz çözülecektir.
Birde hami bey, çok eski üyesinin arşivde konularınız var ama 2 yıldır pasifsiniz ve yazmıyorsunuz. Arıza olunca fikir alışverişi yapıyorsunuz. Efsane kullanıcıları forumda çok az sayıda. İlle arızamızın mı olması gerekiyor. Tecrübelerinizi de arada paylaşsanız istifade etsek daha güzel olmaz mı? Nacizane fikrim sadece.

Rolanti benzinde de aynı seviyelerde duruyor. Kablo konusunda da kararsızım doğrusu ya gidip servisten orjinal alacağım yada NGK marka almayı düşünüyorum. Arabaya gaz verip kestiğimde bazen tekleme oluyor. Arabaya iyi bir kablo alıp aklımda soru işareti kalmasın istiyorum açıkcası. 375 lira orjinal 200 lira ngk. Üzerinde şu anda 1 tane kablo muadil denecek seviyede ve kabloyu söktüğümde ateşleme sesi orjinaller gibi değil gerçekten farkı var.
Forum a yazma konusunda haklısınız ama gerçekten yazacak bir şey bulamadım bu güne kadar arızalarım dışında normal olarak kullanıyorum arabayı. Kimsenin fark etmediği benim gözüme çarpan bir durum ile de karşılaşmadım arabada. Zaman zaman girip okumaya eğer başıma gelmiş ise cevap vermeye de çalışıyorum. Bundan sonra daha aktif bir şeyler paylaşmaya çalışacağım elimden geldiğince.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #780 : Ekim 17, 2015, 18:13:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #781 : Ekim 17, 2015, 18:26:21 »
Efsane  kullanıcı için 375 tl büyük para:-) ae101 kullanım klavuzunda ngk bujileri  öneriyor. Ngk kaliteli bir marka, Ngk alın sonuçta toyotanın önerdiği parça. Rölanti meselesine gelince aslında farlar ve parklar az bir oran  düşürüyor. Siz yine avans ayarına baktırın.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #782 : Ekim 17, 2015, 18:30:34 »
Efsane  kullanıcı için 375 tl büyük para:-) ae101 kullanım klavuzunda ngk bujileri  öneriyor. Ngk kaliteli bir marka, Ngk alın sonuçta toyotanın önerdiği parça. Rölanti meselesine gelince aslında farlar ve parklar az bir oran  düşürüyor. Siz yine avans ayarına baktırın.

Evet farlar ve parklar açıksa tam 900 de çalışıyor onlar kapalı olunca çok az aşağıda çalışıyor... para olarak evet biraz çok ama bilmiyorum aklımda soru işareti kalmaması lazım diye düşünüyorum. Acaba demek istemiyorum açıkcası. Bujiler şu anda denso ngk da hangisi takılıyor enjeksiyonlu motorlar için hangisi uygun?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 17, 2015, 19:02:19
Alıntıdır.... Güzel bir paylaşım

Uzun zamandır Lpg kullanıcısıyım ve LPG hakkında hergün yeni bir deneyimim oluyor ve bunları sizler ile paylaşmaya çalışıyorum.

Herkesin bildiği üzere LPG dönüşümünden sonra pek çok araç sahibi zaman zaman alt devirlerde çekiş ve silkeleme problemi yaşamakta.Bu durum periyodik bakım sonrası düzelmekte,yazın özellikle aşırı sıcaklarda artmakta ve konu hakkında net bir yorum çoğu kez yapılamamaktadır.

Sorun kanımca tipik bir fizik problemi, yani aşırı ısınma ile oluşan iletkenlik kaybı.

Bugün bir NGK buji bayisi ile yaptığım görüşmede ve bir süredir yaptığım araştırmalarda Mazda 3 için uygun bujinin IFR6E11 olması gerektiğini öğrendim.Piyasada kolay bukunan bir buji değil.Normalde IFR5E11 kullanılırken LPG dönüşümü sebebi ile bu buji öneriliyor.Buji Iiridum denilen bujilerden.

Neden bu bujiyi kullanmamız gerektiğini de şöyle açıklıyorlar,

LPG yandığında benzine göre daha fazla ısı açığa çıkıyor ve bu ısı buji aracılığı ile buji kablosu üzerinden tüm ateşleme sistemine aktarılabiliyor. LPG dönüşümlü araçlar için ısıyı daha hızlı soğuran  özel tasarlanmış bujiler gerekiyor.Eğer bu tip bir buji kullanmazsanız, bir süre sonra ateşleme sisteminiz zarar görebiliyor.Buji üzerindeki aşırı ısıyı buji kablolarına ve ateşleme sistemine aktarıyor. Isınan metaller genleştiği için iletkenliğini ve verimini kaybetmeye başlıyor.

Herşey buraya kadar normal,

Anormal olan dönüşüm yaptırdığınız pekçok yer, LPG yakıt tedarikçileri, makina mühendisleri odası vs vs hepsi bizi aracımızın orjinal ekipmanlarının bu konuda yetersiz kalabileceği konusunda uyarmıyorlar.

Yani siz orjinal bujinizi kullanarak belki de olası bir arızaya zemin hazırlıyorsunuz.

İşin daha vahim tarafı bu konuyu yetkili servislere ve dönüşüm yaptırdığımız yerlere hatta LPG kiti ithalatçılarına sorduğumuzda bilgi eksikleri olduğunu görüyoruz.

Arkadaşalar LPG konusunda sanırım en önemli parçalar Ateşleme sistemi parçaları.Belki de pek çok kişi farketmeden bu sorun ile yaşıyor.Zira eminim pek çoğunuz zaman zaman araç yüklü iken, rampa çıkarken ya da Klima açıkken çekiş problemi yaşıyorsunuz.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #783 : Ekim 17, 2015, 20:04:52 »
Hami bey google 'a toyota corolla ae101 kullanma klavuzu deyin.toyota com.tr ilk çıkan linkten indirin orda yazıyor ngk buji kodları. Hami bey siz efsaneyle sanayiye yeni tanıştırıyorsunuz. Dua edin bu arabaya gerçekten. Efsanenin motoru  bile açılmamış anladığım kadarıyla.  Bizim sanayide her kapımız var. Sabah 9da Arabayıp çorbaya çağırıyorlar o derece.. hami bey araba yorgun ağır bakımları başladı belki yarın birgün motor indireceksiniz  ama bu evhamla cebinizden bir efsane parası çıkar. Buji kablosuna bu kadar  düşünüyorsanız. Bir motor yaptırırken sizi düşünemiyorum. Benim bujiler 30 bin oldu. Ustamın buji kutusu denso hepsi. Tertemiz zımparıyor. Tırnaklarını düzeltiyor sakına alma diyor. Siz düşünün bujileri denso alın. Buji kablosunu ngk alın hami bey.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #784 : Ekim 17, 2015, 20:29:20 »
Hami bey google 'a toyota corolla ae101 kullanma klavuzu deyin.toyota com.tr ilk çıkan linkten indirin orda yazıyor ngk buji kodları. Hami bey siz efsaneyle sanayiye yeni tanıştırıyorsunuz. Dua edin bu arabaya gerçekten. Efsanenin motoru  bile açılmamış anladığım kadarıyla.  Bizim sanayide her kapımız var. Sabah 9da Arabayıp çorbaya çağırıyorlar o derece.. hami bey araba yorgun ağır bakımları başladı belki yarın birgün motor indireceksiniz  ama bu evhamla cebinizden bir efsane parası çıkar. Buji kablosuna bu kadar  düşünüyorsanız. Bir motor yaptırırken sizi düşünemiyorum. Benim bujiler 30 bin oldu. Ustamın buji kutusu denso hepsi. Tertemiz zımparıyor. Tırnaklarını düzeltiyor sakına alma diyor. Siz düşünün bujileri denso alın. Buji kablosunu ngk alın hami bey.

aracım 255 bin km oldu sanayi ile yeni tanışmıyoruz aslında da sorunu çözememek can sıkıyor. İnş şu sorunu da hallederim de kafam rahatlar cidden parasına takılmıyorum yaptıralım sorun çözülsün derdindeyim. Bu arabadan fazlasıyla da memnunum yani dediğiniz gibi çözülmesi zor ağır bir hasar çıkarmadı bana hatta fazladan ve gereksiz yere masraf ettiğim şeyler oldu.... Arabamda bi direksiyondan çok memnun değilim bana boşluk var gibi geliyor bağlantı mafsallarında mıdır nerededir tam bilmiyorum ama o da çok sıkıntı değil onun haricinde eksiği yok klimalı ve son çıkan xei... Kabloları dediğiniz gibi NGK almaya karar verdim hatta lpg için ngk nın özel bir buji seti var alabilirsem onu da alacam bakalım ne olacak... 15 senedir aynı kablolar üzerinde duruyor illaki bir deformasyon olmuştur.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #785 : Ekim 17, 2015, 21:59:40 »
Hami bey orjinal denso buji alın. Özel üretim filan işine girmeyin. Arabaya kolonya  döksen yakacak. Gerek yok abi 15 senedir bu bujilerle gitmişse orjinali bozmayın. Toyotadan anlayan bir usta bulun. Bu size çok şey katacak.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #786 : Ekim 17, 2015, 22:02:21 »
Hami bey orjinal denso buji alın. Özel üretim filan işine girmeyin. Arabaya kolonya  döksen yakacak. Gerek yok abi 15 senedir bu bujilerle gitmişse orjinali bozmayın. Toyotadan anlayan bir usta bulun. Bu size çok şey katacak.

Evet baktım şimdi de özel üretilmiş lpg bujilerinin tanesi 50 lira üzerindekiler denso yeni taktırdım zaten şimdilik sadece kablo alacağım onu da orjinal almaktan vazgeçtim NGK yeterlidir diye düşünüyorum.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #787 : Ekim 17, 2015, 22:02:58 »
Hami kardeşim klimayı açınca devir 900 e çıkıyormu onu kontrol et, ecü sü olan motorlarda motorda yük artımı olursa otomatik olarak rölanti bir miktar artıyor. farları veya klimayı açmak motora yük bindirdiğinden devir artabilir, ngk da japon arabalarının oem parçasıdır, ama bizde servisler denso kullandığından fiyatı şişiriliyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #788 : Ekim 17, 2015, 22:05:38 »

Hami kardeşim klimayı açınca devir 900 e çıkıyormu onu kontrol et, ecü sü olan motorlarda motorda yük artımı olursa otomatik olarak rölanti bir miktar artıyor. farları veya klimayı açmak motora yük bindirdiğinden devir artabilir, ngk da japon arabalarının oem parçasıdır, ama bizde servisler denso kullandığından fiyatı şişiriliyor.

Atilla abi klima ile 900 e çıkıyor araç evet hatta bir miktar da üzerinde oluyor sanırım klima daha fazla elektrik harcıyor sanırım boşta çalışmada 900 ün bir miktar altında oluyor sadece
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #789 : Ekim 17, 2015, 22:07:18 »
Atilla amca, ben dün 97 corolla 1.3 xe aracıma Mobil şn 10w60 tam sentetik yağınu koydum. Yağ eksilyiyordu. İyi yapmıl mıyım?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #790 : Ekim 17, 2015, 22:15:16 »
Atilla abi klima ile 900 e çıkıyor araç evet hatta bir miktar da üzerinde oluyor sanırım klima daha fazla elektrik harcıyor sanırım boşta çalışmada 900 ün bir miktar altında oluyor sadece
fazla elektrik çekmeyle alakası yok çünkü klima yalnızca fanını çalıştırır, fakat pompası klima çalışırken motordan güç çeker yani çevrilirken motoru zorlar, farlarda aynıdır aküden eksilen elektriği yerine koymak için alternatör zorlanır oda motordan güç çeker.
Atilla amca, ben dün 97 corolla 1.3 xe aracıma Mobil şn 10w60 tam sentetik yağınu koydum. Yağ eksilyiyordu. İyi yapmıl mıyım?
çok iyi yapmışsın hem yağ eksiltmen azalır hemde motorun ömrü uzar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #791 : Ekim 17, 2015, 22:35:58 »
fazla elektrik çekmeyle alakası yok çünkü klima yalnızca fanını çalıştırır, fakat pompası klima çalışırken motordan güç çeker yani çevrilirken motoru zorlar, farlarda aynıdır aküden eksilen elektriği yerine koymak için alternatör zorlanır oda motordan güç çeker. çok iyi yapmışsın hem yağ eksiltmen azalır hemde motorun ömrü uzar.

o zaman sadece aracın motoru çalışırken ek bir donanım açık değilken 900 ün az altında olması normal mi ? Atilla abi bide benim sabahları çalıştırdığımda araç direk yüksek devirden çalışmaya başlamıyor yani 1500 lere çıkmıyor. Rolanti valfini temizlettiğim gün bi defaya mahsus 1500 den çalışmaya başladı sonra direk daha aşağıdan çalışmaya başlıyor 1000 lere düşüyor sonra bir kere gaza basınca yukarılara tırmanıyor... Arabam kapalı garajda bunun etkisi olabilir mi? Dışarıda bırakıp öyle mi kontrol etsem acaba ?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #792 : Ekim 17, 2015, 22:39:43 »
Hamiciğim araban gayet normal kurcalama .
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #793 : Ekim 19, 2015, 21:27:30 »
Bugün ngk kablolardan aldım taktim ateşlemesi falan baya düzgün oldu... Tekleme meselesini de çözdüm sayılır benzinde bir sıkıntı yok anladığım kadarı ile gazla alakalı genelde gaz kesip biraz devir düşünce yapıyor gaza aniden basınca falan gaz filtreleri ve enjektörlerine baktirmayi düşünüyorum...
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #794 : Ekim 19, 2015, 21:42:16 »
1999 model statıon 1.6 xei Corolla için yağ ve hava filtresi nereden bulurum.Ufuk Beye mesajladım.Sonuç bekliyorum.Model numarası falan ne?Araç babamın piyasa da çok kötü filtreler var ve tam bir karmaşa.Bu araca yabancıyım biraz.Araç memlekette siparişle göndereceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #795 : Ekim 19, 2015, 21:52:08 »
1999 model statıon 1.6 xei Corolla için yağ ve hava filtresi nereden bulurum.Ufuk Beye mesajladım.Sonuç bekliyorum.Model numarası falan ne?Araç babamın piyasa da çok kötü filtreler var ve tam bir karmaşa.Bu araca yabancıyım biraz.Araç memlekette siparişle göndereceğim.
Hemen hemen her yerde bulursun ama Ufuk beyde daha kaliteli malzemeler vardır. Mesai saatleri içinde cevap alırsınız?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #796 : Ekim 25, 2015, 01:57:22 »
Arkadaşlar arabam lpg de iken bir tekleme yapıyordu yukarda da bahsetmiştim. Kablo falan aldım bir türlü hallolmadı en son filtrelere baktırdım filtreler biraz kötü çıktı ilk defa böyle olduğunu gördüm. Degiştirdim ve normale döndü. Gaz yemesi falan çekişi çok güzel oldu haber vereyim burada bulunsun dedim.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 204
  • Model Yılı: '95
  • 22 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #797 : Ekim 25, 2015, 03:15:24 »
Arkadaşlar arabam lpg de iken bir tekleme yapıyordu yukarda da bahsetmiştim. Kablo falan aldım bir türlü hallolmadı en son filtrelere baktırdım filtreler biraz kötü çıktı ilk defa böyle olduğunu gördüm. Degiştirdim ve normale döndü. Gaz yemesi falan çekişi çok güzel oldu haber vereyim burada bulunsun dedim.
Geçmiş olsun
Dün bende 70km lik bir yola giderken tüp almamıştım bitti benzinle devam ettim yola, yarım depo vardı o yüzden rahattım,
bir şeyi farkettim araba lpg de gittiği gibi benzinde çekmiyordu lpg de giderken gaza yüklenince seri kalkan araba benzinde
gaza basınca sanki arkadan bişey tutar gibi nazlanıyor yığılma yapıyor gibi,ilk kalkışta yavaş kalkarken hava filtresinin olduğu yerden tırr diye bir ses geliyor servise uğradım kapatmış, bugün hava filtrsinin olduğu kapağı açtım filtreyi üfleme motoruyla temizledim fazla toz çıkmadı o ara motora giden filtre hortumunu inceledim hortumun plastiğimsi silikon gibi bir maddeyle 4te3ünün kapatıldığını gördüm, sanırım benim arabada lpg ye göre ayarlanmış benzinde giderken havayı az alıyor  tek nokta lpg li araç, benzinde ve lpg de devir motor ısınınca 1000 ve az altında gibi duruyor, test etmeye devam edicem fırsat buldukça, enjektörler görevini az yapıyo olabilirmi sizin ve diğer arkadaşların hava filtre borusu da 4/3 kapatılmışmı.
95 GLİ .16-16v 204 Bin Benzin+Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 687 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #798 : Ekim 25, 2015, 10:42:21 »
Geçmiş olsun
Dün bende 70km lik bir yola giderken tüp almamıştım bitti benzinle devam ettim yola, yarım depo vardı o yüzden rahattım,
bir şeyi farkettim araba lpg de gittiği gibi benzinde çekmiyordu lpg de giderken gaza yüklenince seri kalkan araba benzinde
gaza basınca sanki arkadan bişey tutar gibi nazlanıyor yığılma yapıyor gibi,ilk kalkışta yavaş kalkarken hava filtresinin olduğu yerden tırr diye bir ses geliyor servise uğradım kapatmış, bugün hava filtrsinin olduğu kapağı açtım filtreyi üfleme motoruyla temizledim fazla toz çıkmadı o ara motora giden filtre hortumunu inceledim hortumun plastiğimsi silikon gibi bir maddeyle 4te3ünün kapatıldığını gördüm, sanırım benim arabada lpg ye göre ayarlanmış benzinde giderken havayı az alıyor  tek nokta lpg li araç, benzinde ve lpg de devir motor ısınınca 1000 ve az altında gibi duruyor, test etmeye devam edicem fırsat buldukça, enjektörler görevini az yapıyo olabilirmi sizin ve diğer arkadaşların hava filtre borusu da 4/3 kapatılmışmı.

Gazcılar bile yapıyorlar o işi fakat ayarları düzgün bir araba için hiç gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #799 : Ekim 25, 2015, 12:17:10 »
Buralarda tek nokta sistem için , hava filtresi kusuna yuvarlak delik açıyorlar. Yuvarlağı da oynayan saç bir kapak koymuşlar. Onun mantığını  anlamış degilim.
Mehmet bey sizin  bantlamanın benzinde titremesiyle alakası yok. Aynı şüphelerle bende çok kurcaladım. Havası az olunca zengin  karışım oluyor ama titreme tutup çekme, enjektör meselesi diye düşünüyorum. 1 enjektör tıkanmış biri de yarı görev yapıyor dedi usta. Bakalım öbür  ay enjektör temin edecem  tekleme için bütün seçenekleri elden geçirdim. Pompa  boğaz temizliği subab ayarı  buji buji kabloları tek enjektör  kaldı. Zaten benzinde çiğ benzin atıyor araba benzin yakmıyor. Peki ağır bir benzin kokusu var arabanızda. Ben değiştiriyim enjektörleri sizle paylaşırım.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)