Gönderen Konu: LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO: HAFIF TEKNOLOJI, OLAĞANÜSTÜ PERFORMANS…  (Okunma sayısı 3289 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi


Lamborghini, Sesto Elemento modeli ile süper spor otomobilin geleceğini ortaya koyuyor. Lamborghini’nin karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) teknolojisinde dünya çapında liderliğini kanıtlayan Sesto Elemento, olağanüstü sürüş keyfi ve performans sonuçlarını, son derece hafif yapı tekniği ile birleştiriyor. Automobili Lamborghini Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann, yeni model için “Tüm teknolojik becerilerimizi tek bir çarpıcı form içerisinde toplayarak Sesto Elemento’yu yarattık” açıklamasını yaptı.

Dünyanın en etkili süper spor otomobili Lamborghini, yeni modeli Sesto Elemento’yla benzeri olmayan bir teknolojinin geleceğini yeniden tanımlıyor. Gelişmiş karbon fiber teknolojisi sayesinde son derece hafif bir yapısı olan Lamborghini Sesto Elemento, V10 motoru ve sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi de dahil olmak üzere sadece 999 kilogramlık toplam yüksüz araç ağırlığına sahip… Bu özellik Sesto Elemento’yu, Automobili Lamborghini’nin teknolojik uzmanlığının eşsiz bir kanıtı haline getiriyor.

Yenilikçi karbon fiber teknolojilerini otomotiv sektöründe ilk kez kullanan İtalyan otomobil üreticisi, tamamı AUDI AG’ye bağlı bir şirket olarak hafif yapı konusunda Alman üreticinin şüphe götürmeyen uzmanlığından da yararlanıyor.

Sesto Elemento, 570 hp’lik güç çıkışı, beygir gücü başına sadece 1,75 kilogramlık heyecan verici güç – ağırlık oranı ve yalnızca 2,5 saniyelik 0 – 100 km/s (0-62 mph) hızlanma süresiyle benzersiz bir sürüş keyfini garanti ediyor. Tüm araca uygulanan son derece hafif yapı tekniği sayesinde, aynı zamanda yakıt tüketimi de düşüyor.

Sesto Elemento, Lamborghini’nin karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) teknolojisinde dünya çapında lider uzmanlığını gösteriyor. Sant’Agata Bolognese merkezli süper spor otomobil markası, hepsi en yüksek kalite standartlarını temsil eden, son teknoloji ürünü bir sanayi sürecinde, 3 boyutlu tasarımdan simülasyona, deney sonuçlarının doğrulanmasına, üretime ve testlere kadar bir dizi teknoloji ile CFRP sürecine eksiksiz şekilde hakim olan, dünyadaki tek araç üreticisi konumunda…

Lamborghini, teknoloji geliştirme çalışmalarını, Boeing gibi kuruluşlarla iş birliği içerisinde ve elde edilen teknolojiyi bir dizi patentle emniyet altına alarak, iki araştırma merkezi ACRC (İleri Kompozit Araştırma Merkezi) ve ACSL (İleri Kompozit Yapılar Laboratuvarı)’de yürütüyor.

Automobili Lamborghini Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann Lamborghini Sesto için “Süper spor otomobilin geleceğinin nasıl olabileceğini gösteriyor: Bu araç, olağanüstü sürüş keyfi ve olağanüstü performans sonuçlarını, son derece hafif yapı tekniği ile birleştiriyor. Tüm teknolojik becerilerimizi tek bir çarpıcı form içerisinde toplayarak Sesto Elemento’yu yarattık” açıklamasını yaparak şöyle devam ediyor: “.Sistematik hafif yapı tekniği, gelecekteki süper spor otomobiller için büyük önem taşıyor: Hem en dinamik performans hem de düşük emisyonlar için… Bu teknolojik avantajı bütün model yelpazemize uygulayacağız. Gelecekteki her yeni Lamborghini’ye, Sesto Elemento’nun ruhu dokunacaktır.”

Çığır açan teknoloji paketi
Lamborghini’nin Ar&Ge mühendisleri, Sesto Elemento ile çığır açan bir paket meydana getirdi. Saf ve radikal bir konsept olarak Sesto Elemento, 1000 kilogramın altındaki son derece düşük yüksüz ağırlığın, 570 hp’lik muazzam güç çıkışının, yüksek devirli, normal emmeli V10 motorun seri yanıt verme özelliğinin ve sürekli dört tekerlekten üstün çekişinin bir sentezi durumunda. Tüm zamanların en safkan süper spor otomobili olan Sesto Elemento, heyecan verici dinamikler üzerinde yoğunlaşmış, olağanüstü bir sürüş keyfi seviyesi sunuyor.

Sistematik karbon fiber kullanımı
Sesto Elemento’nun monokok hücresi, son derece sağlam, sert, güvenli ve hafif bir karbon fiber yapıya sahip. Ön çerçevenin tamamı, dış paneller, darbe emici-şasi ön bağlantıları, başlıca süspansiyon aksamları ile jantları karbon fiberden yapılıyor. Egzoz boruları, 900° santigrata kadar çok yüksek sıcaklıklara erişebilen ve dayanabilen, gelişmiş bir cam-seramik matris kompozit madde olan Pyrosic’ten yapılırken, transmisyon mili dahi CFRP’den üretiliyor.

Benzersiz güç – ağırlık oranı
Sesto Elemento, Automobili Lamborghini’nin olağanüstü uzmanlığını karbon fiber teknolojisinin tüm alanlarında gösteriyor. Karbon kompozit materyaller, yarının otomotiv mühendisliği açısından kilit bir teknolojiyi temsil ediyor. Karbon fiber takviyeli plastikten yapılma malzemeler, en düşük ağırlığı, mükemmel özelliklerle birleştiriyor. Karbon fiber teknolojisi ile yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları konusunda iyileşme kaydediliyor ve bir spor otomobil için büyük önem taşıyan güç – ağırlık oranı ve dolayısıyla da performans geliştiriliyor.

Bilindiği gibi, CFRP kullanılarak üretilen süper spor otomobil, daha hızlı ivmelenerek, daha muhteşem bir yol tutuşa ve daha iyi bir frenleme özelliğine sahip oluyor.

Olağanüstü hafif teknoloji ve performans
Lamborghini Sesto Elemento, beygir gücü başına sadece 1,75 kilogramlık güç-ağırlık oranı sayesinde emsalsiz bir performans sergilerken, hareketsiz konumdan 100 km/s’e 2,5 saniye gibi heyecan verici bir sürede ulaşıyor. Azami hızı ise 300 km/s’in üzerinde.

Ancak bu değerlerin yansıtamadığı bir nokta varsa o da Sesto Elemento’nun jilet gibi keskin yol tutuşu, istekli dönüşü ve muazzam frenleme gücü… Son derece hafif yapı tekniği ve olağanüstü performans Sesto Elemento’da bir araya gelerek, süper spor otomobil sürüşünde yepyeni bir boyut yaratmakta.


İlerici formdaki teknoloji
İlk bakıştan itibaren kendinden ödün vermeyen dinamik özellikleriyle Lamborghini Sesto Elemento’nun tasarımı, yüksek performansın duyusallığını sergilerken, saf gücün zarafetini taşıyor. Sesto Elemento, Lamborghini markasının tasarım DNA’sını yeni bir düzeye yükselterek; tasarım diline karbon fiber teknolojisinin işlevsel tutarlılığını ekliyor.

Sesto Elemento yeni mat parıltılı, şeffaf bir kaplamayla tamamlanarak, CFRP yapısını boylu boyunca görmek mümkün. Sesto Elemento sadece siyah renkli olmayıp, üretimin son aşamasında karbon fiber parçalara, yeni geliştirilmiş ve patentlenmiş bir kaplama uygulanıyor. Nano-teknoloji, kırmızı parıltılı ince kristallerin eklenmesini mümkün kılıyor. Bu tip bir cilayla kaplanan yüzeyler kırmızı renkte parlayarak olağanüstü bir etki yaratırken, ayrıca yüzey daha da sağlamlaşıyor.

Form ve işlev uyumu
Bir Lamborghini’de her bir çizginin açık bir işlevi bulunuyor. Örneğin öndeki iki dikey çubuk, tamamladığı parçanın sağlamlığını artırıyor ve soğutma havasını doğrudan arkalarındaki radyatöre ve frenlere yönlendiriyor. Bu da, en zorlu yarış pisti koşullarında dahi bileşenlerin termal açıdan iyi durumda olmalarını garanti ediyor.

Kesin çizgiler, keskin kenarlar
Profilin tamamı keskin bir kanat gibi kesilerek, otomobilin güç merkezi açıkça arka aksın önünde yer alır. Karakteristik yan hat, ön tekerlek boşluk kemerinden başlar, kapı boyunca yükselir ve arka tekerleğin üzerindeki geniş omuzlarda sona erer. Kapı kolunun çevresinde olduğu gibi üçgen form, Sesto Elemento’nun CFRP gövdesindeki kesin konturlu kenarlarla tanımlanan, kendini tekrar eden bir tasarım teması durumunda bulunuyor. Motor kapağındaki hava menfezi üçgenlerinin uçları, tavan boyunca çizgilerle devam ettiriliyor.

Mükemmel aerodinamik özellikler
Sesto Elemento’nun arka çıkıntısı son derece kısa ve yine ideal aerodinamik unsurlarla tanımlanıyor. Cömert bir şekilde ebatlandırılmış spoyler, difüzör (Dağıtıcı) ve ayrıca ortadaki hava deflektörü (Saptırıcı) ile mükemmel bir uyum göstererek, böylelikle uç viraj alma hızları için azami bastırma kuvvetini ve yüksek hızda yönsel dengeyi garanti ediyor. Pyrosic egzoz boruları, motor muhafaza kapağı aracılığıyla yukarıya doğru yönlendiriliyor. Motor muhafaza kapağı, V10 motora taze hava temin etmek amacıyla tavanın arkasındaki iki hava deliğini ve on adet altıgen aralığı içine alıyor.


İddialı hedef
Sant’Agata Bolognese mühendisleri kendilerine iddialı olmanın ötesinde bir hedef belirlemişlerdi; on silindir ve 570 hp’ye, sıra dışı ölçüde hızlı vites değiştiren e.gear şanzımana ve hatta sürekli dört tekerlekten çekişe rağmen Sesto Elemento, hâlâ 1000 kilogram çizgisinin altında kalmalıydı ve bu hedef başarıldı: 999 kilogramlık yüksüz ağırlıkta V10 güç ünitesinin ürettiği her bir beygir gücünün sadece 1,75 kilogramı hızlandırması gerekiyor.

Bu sonuç, en son karbon fiber teknolojilerinin sistematik ve akıllı bir şekilde kullanılmasıyla elde edildi. Lamborghini, hafif yapım tekniği konusunda yıllar boyunca edindiği deneyim, marka’nın seri üretilen araçlarında açıkça görülmekte. Mevcut Gallardo LP 570-4 Superleggera, sadece 1340 kilogramlık boş ağırlığa sahip ve bu rakam süper spor otomobiller kategorisinde rakipleri arasındaki en iyi değer olarak kabul ediliyor. Son derece yalın bir model olan Gallardo LP 560-4 Coupé ile karşılaştırıldığında, 70 kilogramlık ek bir azaltımı temsil ederken, ağırlıktaki bu azaltım, kaportada, iç mekânda ve teknik bileşenlerde büyük ölçüde karbon fiber kullanılmasının bir sonucu olarak ortaya çıkıyor.

Sesto Elemento’nun yapısı hemen hemen bütünüyle karbon fiberden meydana gelmekte olup, monokok ilkesi kullanılarak yapıldı. Böylece CFRP materyallerinin sunduğu olağanüstü sağlamlıktan ideal şekilde yararlanıldı. Formula 1 yarış otomobilleri on yıllardır CFRP monokok gövdeleri kullanılarak, sürekli olarak çarpışma güvenliklerini ispat ediyor. Sesto Elemento’nun monokok yapısındaki, yenilikçi Dövme Kompozit teknolojisi ilk defa bir otomobilde kullanıldı.






Link:
http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=8478

Vaşşşşşşş  :huh: ::) :-\

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: A+
Bana resmen savaş uçağını andırıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Şahane :)
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Bu uçağın kanatları nirede ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
Abi jantlara bakın yaa... Nasıl bi sanat eseridir bu böyle? :wacko:
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
araba değil bu bence daha başka bişey tasarımı süper olmuş bittim kaportaya
1.4 D4D auris xenon-perde-spoiler (chip tuning-led stop-marşpiye-arka tampon altı rüzgarlık) bunlarda yapılacaklar listesi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
araba değil bu bence daha başka bişey tasarımı süper olmuş bittim kaportaya
Değilde zaten. Baksana; adamlar Boeing'le bile çalışmış.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3232 kere teşekkür edildi
  Çok güzel bir paylaşım Erdi.
 Tüm özellikleri çok iyi ama bunların yanında bence birşey eksik kalıyor, bu araç radara yakalanıyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
  Çok güzel bir paylaşım Erdi.
 Tüm özellikleri çok iyi ama bunların yanında bence birşey eksik kalıyor, bu araç radara yakalanıyor mu?

Yok radar göremiyor bunları :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Bu araba Paris Otomobil Fuarı'nın gözdesi değil mi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
dikiz aynasından böyle bir makinanın üstüme üstüme geldiğini gördüğümü düşünemiyorum :o
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 757 kere teşekkür edildi
:D cahil bunlar ya :D :D  model araçlarda yıllardır carbon fiber takviyeli plastik kullanılır ve ağırlık güç oranı okadar iyidirki 0-100 km hızlanma sadece 2sn yedir :D adamlar 10 yıldır bu teknolojiyi kullanıyor bunlar daha yenimi farkına varmışlar :D biraz modelcilikle ilgilenseler eminim bu teknolojiye daha erken ulaşırlardı :D benden eksi bi alkış bunlara :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
:D cahil bunlar ya :D :D  model araçlarda yıllardır carbon fiber takviyeli plastik kullanılır ve ağırlık güç oranı okadar iyidirki 0-100 km hızlanma sadece 2sn yedir :D adamlar 10 yıldır bu teknolojiyi kullanıyor bunlar daha yenimi farkına varmışlar :D biraz modelcilikle ilgilenseler eminim bu teknolojiye daha erken ulaşırlardı :D benden eksi bi alkış bunlara :D
Bir yere kadar haklısınız Mesut Bey. Ama şu da varki:
Karbon fiber ve benzeri kompozit malzemelerin işlenmeleri ve üretimleri çok zordur ve üretimleri için tesis maliyetleri çok yüksektir. Aksi halde yolda gördüğünüz tüm arabalar karbon fiber olurdu. Şimdilik sadece bazı uçak üreticileri ve spor araba üreticileri tercih edebiliyor. İleride teknoloji gelişirde ucuz üretmek için yeni bir teknik icad olunur veya bilgisayar piyasasında olduğu gibi Çinliler bu işe el atarsa belki o zaman bizimde komple karbon fiber gövde bir arabamız olur.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Gerçek olamayacak kadar ütopik . Sakın üretilmesin herkes bindiği araçtan soğur valla.
Toyota aşk gibidir , yaşamayan bilemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Hayalet uçaktan sonra hayalet araba :D Son nokta resmen!
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
SESTO ELEMENTO  süpermiş :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Mantıklı düşünsene?Aklın fikrin nerde?Yavaş.!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Eh Ercü italyanlardan başka nasıl bir isim bekleyebilirdik :D Kapıların üzerindeki yatay X çizgilere bittim torpido ve kaput V lerinin de aynı olması cabası..Aracı üstten görünüm profilinde ortadan ikiye bölen çizgi bana geçen paylaşılan Mercedes F700 ü hatırlattı  markasını yanlış hatırlamıyorsam.. Gerçekten bir şaheser..Asfaltta gidebilceğini zannetmiyorum :D
Hastanelerin de mağazalar gibi vitrinleri olsaydı, kazalar bu denli çok olmazdı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
 :oaha batmobil
northstar