0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Evet bende baya uğraşarak Sıfır yada 0,8 -0,8 aralığında tutmayı başardım ama çok kasmasam mı diyorum +-%5 iyidir o zaman
Ankarada hangi prins bayiine gittiniz acaba?
Rıfat Bey Merhaba ;Aracınızın 132 HP olması nedeniyle her iki enjektör de takılabilir yani aracınızın değerleri enjektör seçiminde sınırda olduğu için servis böyle bir uygulama yapmış. Esasında genelde turuncu enjektör takılır ama sarı da olabilir Lakin benim düşüncem aracınızdaki sorunun nedeni yapılan işlemlere göre enjektör kaynaklı değil . Muhtemelen regulatörde ya da regulatör basıncında bir sorun var. Yetkili servise tekrar başvurun ve lütfen sonucu bizimle paylaşın.
Açıkçası ben ustadan memnun kalmadığım için (sorunlarla ilgilense dahi çözüm bulamadığından (4 sefer gittim) ve teknik olarak açıklama yapmama rağmen kendi bildiğini okuduğundan) bu bilgiyi paylaşmak istemiyorum. Her ne kadar forumlarda çok önerilen biri olsa dahi tipik bir usta (düzgün, sizi dinleyen ve işini bilerek/okuyarak/araştırarak yapan ustalardan bahsetmiyorum). Tamamen kontrolsüz bir ortamda okuma, öğrenme ve sormaya dayanmadan deneme yanılma yoluyla çözüm bulmaya çalıştı benim sorunuma.Düzeltme olayını da aynı usta aracılığıyla hallettik ancak kendisi değil Türkiye Prins'te çalışan ancak şans eseri orda olan biri tarafından düzeltildi. Mesaj Birleştirildi: Aralık 09, 2015, 17:14:40Mehmey Bey Merhabalar,Daha önce bahsettiğim gibi sorun düzeldi. Ancak bugün ayrıntılı olarak montajı incelerken şunu farkettim:Araca ilk LPG takıldığında monifold'taki plastik parça delinerek benzin enjektörlerine en yakın olacak şekilde LPG enjektörleri takılmıştı.Sonra bu sorunlar dolayısıyla ustaya bıraktığımda bu plastik parçadaki delikleri civata ile kapatmış. Enjektörleri motorun çelik kısmını delerek benzin enjektörü girişlerinin hemen yanına taşımış bana haber vermeden. Bu herhangi bir probleme yol açar mı? Civata ile bu yerler kapatılabilir mi?Bu konudaki fikriniz nedir acaba?
İnşallah o metal kısmı sökerek dışarda delmiştir diyeceğim ama sanmam. Yazık yaa
Murat Bey,Ne gibi sorunlara yol acabilir bu durum? Bilginiz var mi?Cunku ben de soktugunu sanmiyorum. Genelde bunu sokme yerine ters ucla delme gibi bir sey diyorlardi diye hatirliyorum.
Forumda daha önceden mevzusu geçmişti, ben o zaman lpg taktırmamıştım. Konuşulan her ne kadar ters uç matkap deselerde çapakların düştüğü idi, metal artıklar silindir içine gidip oraları çizebiliyormuş. Ama plastik manifold delmede kaçan çapaklar yanarmış zarar vermezmiş. O zaman forumda böyle bir kanaat oluşmuştu. Her ne kadar ters uç matkap deselerde bir miktar metal tozu içeri kaçıyor hocam.Diğer sorunuzda tuhaf bir durum bence, Allah korusun rampada araç solluyor olsanız ne olacak? Mehmet üstad daha iyi açıklamasını yapacaktır hocam.
Merhaba mehmet bey kütahya çevresinde tavsiye edebileceğiniz bir BRC ayar ustası varmıdır bursa eskişehir olabilir teşekkürler
Mehmet bey merve oto gaz problemi çözemedi malesef
Merhaba ;Emme manifoltunun delikleri düzgün bir şekilde kapatıldıysa görüntü kirliliği dışında bir sorun teşkil etmez. Lakin doğru kapatılmayıp araç bu bölgeden hava alırsa AFR bozulacak , araç fakir karışım ile çalışacaktır , ayrıca rolantide düzgün çalışmayacaktır. Benim düşüncem servis anlattığı gibi yaptıysa hiç bir sorun olmaz , eminim gerekli kontrolleri de yapmışlardır. Gönlünüz rahat olsun
Mehmet Bey,Çok sağolun. Hem çok güzel anlatıyorsunuz hem de gerçekten düzgün bir şekilde cevap veriyorsunuz. Rölantide herhangi bir oynamam yok. AFR için de OBD'den baktığımızda bir sorun olmadığını görmüştük. Ancak hala şu LPG ile alakalı uğraşmalarım bitmedi. Ben mi takıntılıyım yoksa bu aralar beni mi buluyor böyle şeyler bilmiyorum.Benim depom simit ve 51'lik depo. Ancak tüm gazı bitirsem dahi 35 lt ancak alıyordu. Ben de ustaya bunu söyledim ve dün depo boşken şamandırayı söküp ayar yaptılar. Sonra tekrar taktılar. Bildiğim kadarıyla kaza anındaki güvenlikten dolayı 51 lt'lik deponun %80'nin dolması gerekiyor. Bu da 40,8 lt yapıyor. Ancak şamandıradaki işlemden sonra deponun da havası alınmışken dün depo 45,3 lt aldı. Bu da yaklaşık olarak ~%89'a denk geliyor. Böyle bir durumda depoyu bitirdikten sonra tekrardan gidip şamandıra ayarı yaptırmalı mıyım? (Artık valla ustayla bir süre görüşmek istemiyorum. Son iki haftadır 5-6 kere gittim çünkü :/) Yoksa bu durum herhangi bir sorun yaratmaz mı?Şimdiden cevabını için teşekkür ederim.
Merhaba 51LT Lpg deposu yaklaşık 40LT LPG almalı lakin bu değerler +-2 LT oynayabilir. Aradaki fark 5 LT 'yi bulduğunda şamandrada bir problem olabilir. Lakin tavsiyem ilk dolum olması nedeniyle acele etmemeniz yönünde. Bu depoyu bitirip tekrar LPG alıp durumu değerlendirelim. Bir de LPG Kiti PRİNS olmasına rağmen farklı şamandıralar kullanabiliyorlar sizdeki şamandıra ne marka ?
Mehmet Bey Merhaba,Siz dedikten sonra gidip samandiraya baktim. Tomasetto Achille yaziyor ustunde. Takilmasi gereken marka bu mu?Dediginiz gibi bu depoyu sonuna kadar bitirdikten sonra guvendigim bir pompadan yeniden dolduracagim. Durumu size bildirip sizin yonlendirmenize gore davranacagim.