0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Demir han Bey Merhaba ;Aracınızdaki sorun lpg yakıt ayarı ya da kalibrasyon ile ilgili değil. Muhtemelen alınan devir bağlantısında sorun var .1. Şayet lpg devir bağlantısı krank sensöründen alındıysa , lpg programından krank devirin seçildiğinden emin olunmalı , değilse seçilmeli.2. Birinci aşamada sorun yoksa bağlantının lehimlendiğinin kontrol edilmesi gerek.3. İkinci aşamada sorun yoksa devir bağlantısının yerini kranktan alıp başka yere bağlanmalı.Lütfen sonuçları bize bildirin. Bilgi paylaştıkça değer kazanır...
Mehmet bey merhaba.Şehrimdeki bir BRC bayisini LPG montajı için fiyat alma amacıyla aradım, bana (yaris 1.33 m/m) aracıma uygun olabilecek iki çeşit sistemleri olduğunu söyledi.Birincisi son çıkan BRC modeli-1900tl fiyat verdiikincisi ise telefleks dedi yanlış hatırlamıyorsam 1350 tl fiyat verdi, ikinci markayı BRC'nin satın aldığını, beyin vs gibi parçaların BRC olduğunu birtek enjektörlerinin farklı olduğunu söyledi, ikinci seçenek fiyat açısından oldukça cazip, fakat siz ne düşünürsünüz..?Bu sistem tam olarak nedir ve kalite olarak araca normal bir BRC sisteme göre ne gibi bir etkisi olur..?Teşekkürler
Merhaba Mehmet BeyYol ayari cok onemli anladigim kadariylaKayseride Bu isi hakkiyla yapan servis oneriniz varmidir.2011 avensis arac my 11 takili
Mehmet ustam, ctesi gunu lpgciye gittim dediklerinizi söyledim. Devir bilgisi ateşleme bobininden alınmış ve lpg programında da ateşleme bobini seçilmiş bana da gösterdi arkadaş. Daha sonra obd soketine bağlandı ve durduğu yerde bazı değerleri değiştirdi. Işığı da sondurdu. Ben yine yanacak diye bekliyorum. Bundan sonraki adımım sizce ne olmalı? Kolay gelsin.
mehmet bey selamlar. brc ayarı için map ayar sensörü almıştım. bunu sürekli sistemde monteli tutsam ve ekipman parametrelerinden de map sensörü brc olarak seçili dursa bir sıkıntı olur mu? malumunuz servisler ayardan sonra map sensörünü çıkardıktan sonra bağlanmamış seçeneğini seçip o şekilde sonlandırıyorlar işlemi. geçenlerde ise başka bir araca ayar için map sensörünü bağlamadan sadece sistemde gösterip o şekilde rölanti otomatik ayarı yaptıklarına şahit oldum. sorduğumda ise enjektör süreleri baz alındığından map sensörünü takmaya gerek yok yanıtını aldım. bana mantıklı geldi ama doğruluğunu sizden teyit etmek istedim.
Bu nedenle ince ayarlar yapılırken takılmasına gerek yok.
Merhaba Oğuzhan Bey ;GFI Kitleri BRC ile aynı fabrikada aynı teknoloji ile üretilen, bir çok parçası ( Ecü , tesisat , yazılım,şamandıra, tank,dolum ucu, basınç sensörü,yakıt seçici anahtar) BRC MY 11 ile birebir aynı olan bir ürün. BRC MY 11'den farklı olan iki parçası (Regulatör ve enjektör) ise yine BRC tarafından üretilmektedir. Bizim ilk tavsiyemiz her zaman BRC'dir lakin uygun fiyatından dolayı GFI kaliteyi uygun fiyata sunmaktadır. GFI ile kesinlikle sorun yaşamazsınız. Bu arada unutmadan GFI iki farklı şamandra seçeneği ile satışa sunuluyor ( BRC ve BRAVO ŞAMANDRA) BRC şamandralı olan daha pahalıdır Lütfen bayinizden BRC şamndıralı olanı isteyin ( 100 TL Fark ile)Çok teşekkür ederim Mehmet bey...İyi günler...
ustam müsadenle birkaç sorum daha olucak. 1. "ince ayarlar" demişsiniz yol ayarı da dahil mi? 2. sıfırdan ecu programlamak istediğimde ecu yazılımı bilgisayarda kayıtlı değil gibilerinden bir uyarı alıyorum. bu yazılımlar programla birlikte gelmiyor mu? yoksa bende başka bir sıkıntı mı mevcut?3. ecu paremetlerini ekipman vs. değiştirmeyeceksek programdan otomatik map işlemini yapmamız baştan programlama adına yeterli olmaz mı?
Hocam brc montaj yapılalı 6 ay kadar olacak. Yol ayarı yapılmadı. Gaza gecis sıcaklığı 30 ancak obd den bakınca 45 civarı geciyor. Stop edip çalıştırınca ancak 1 dakika sonra tekrar geçiyor. Ltft genelde 5 in altında ancak stft -ve + da anlık 19 lara kadar çıkıyor. İsterseniz log dosyalarını gönderebilirim.En büyük sıkıntım sa farklı tüm pompaları denedim ancak doluma yakın şamandra tırr sesi yapıyor ve gazı kesmiyor. 42 litreye 40 ta kendim durdurdum.Önerilerinizi bekliyorum. Kolay gelsin.
Mehmet Usta Merhabalar,Sorun düzeltildi. Tekrardan turuncu enjektöre dönüldü. Benim usta bir iki parametreyi değiştiriyordu sadece yazılımda. Ancak Prins'ten şans eseri Ankara'da bulunan bir yetkili bir kaç ayarla oynayarak sağolsun sorunu halletti. Böylece LPG ve benzin geçişleri pürüzsüzleşti ve tüm rölanti sorunları düzeldi.
Toyota yaris aracım motor soğukken gaz veya benzin olsun stop ediyor rolantide durunca motor ısınana kadar beklersem sıkıntı çıkarmıyor gaz ayarı yaptırmaya gittim usta aracı benzine alıp uzun yolda araca basarak bi 100-1500 km yap benzinde gel ayar yapalım yoksa bu surumda yapsak bile sorun cözülmez dedi ayrıca benim aracımda kalibrasyon diye bişey olmadıgını onun woswagen araclarda olduğunu söyledi siz bu duruma ne diyorsunuz mehmet bey
Merhaba Burak Bey ;Bu duruma ilginç diyorum Öncelikle aracınızdaki sorunun nedeninin LPG - Benzin kaynaklı olup olmadığı tespit edilmeli. Ustanız aracı benzinde kullanın düzelir demesinin nedeni LFT (LONG FUEL TRİM) hafızasının düzeltilmesi için söylemiş olabilir lakin bunu körü körüne 1.500 km yap gel demek abesle iştigal. LFT'nin bozuk olup olmadığı diognostik cihaz ile 1 dakikada anlaşılır yani o kadar yol yapmanıza gerek yok. Tavsiyem öncelikle LFT değerini kontrol ettrin şayet araç yanlış lpg ayarından dolayı TRİM attıysa bunu yaklaşık 200 km benzin ile kullandığınızda düzeltecektir. ( Gaza basa basa kullanmanıza da gerek yok , normal kullanım yeterli) LFT düzeltildikten sonra aracınıza lpg ayarı yapılmalı , yani ustanın dediği gibi bunlarda kalibrasyon olmaz demek çok yanlış!!!Bana sorarsanız aracınızdaki sorunun nedeni LFT değerinin bozuk olması gibi gelmiyor ama cihaza bakıp değerlendirmek gerek. Aracınızı 1 hafta benzinde kullanıp durumu gözlemleyin şayet sorun düzelirse lpg ayarına ama sorun düzelmez ise Toyota servisine gidip aracınızı geceden bırakın , servis inceleyip neden stop ettiğini bulsun. Benzinde ki sorun düzeldiğinde LPG'de de sorun düzelecektir. Lütfen gelişmeleri bizimle paylaşın.Selamlar...
Mehmet Hocam günaydın hayırlı işler,Bu LTFT yi bu şekilde düzeltmek yerine akü kutup başını 1 dakka gibi sökünce SIFIRLI yor tüm veriler , bu şekilde yapılamaz mı?
Merhaba Murat Hocam ;Malesef her araç bu şekilde LFT'yi sıfırlamıyor ki özellikle Toyota Gurubu .
Bende Avensis 2011 model var hocam, ben bu şekilde sıfırlıyorum. Birde merak ettiğim bir başka konu, bende lpg taktırmıştım, kablosunu falan aldım. Her devir ve MS te farklı LTFT değerleri var arabanın ecusunda, bu şekilde SIFIRlanamayan arabalarda genel olarak nasıl bir LTFT düzeltmesi yapılabiliyor ki? Hadi ben kutup başını söküyorum komple sıfrılanıyor peki ya diğerlerinde her devirde genel olarak baya kullanmak gerekir herhalde değil mi?
Merhaba ;Her araçta akü kutup başını sökmek LFT'yi sıfırlamaz . Ayrıca bu işlem doğru bir işlem de değil. Şöyle düşünün ; obez bir insa normal kilosundan yaklaşık 50 kg fazlası var (LFT +50 . Siz bu hastanın yağlarını aldırıp 50 KG zayıflatırsınız lakin beslenme alışkanlığını değiştiremediğiniz için bir süre sonra tekrar kg alır yani lft yine +50 olur Akü kutup başını sökmek kesinlikle çözüm ve doğru bir yöntem değil. LFT'yi aracın yakıt haritasından düzeltmek gerekir. Bir aracın yazılımında birden çok LFT vardır. Bunları yakıt haritasının tümünü dikkate alıp tek tek ayar yaparak düzeltebilirsiniz. Bu nedenle yolda yapılan ince ayarlar ile LFT +- 5 aralığında tutulabilir , üst sınıf lpg ayarı ile bu değerleri sıfır bile yapabilirsiniz.
Evet bende baya uğraşarak Sıfır yada 0,8 -0,8 aralığında tutmayı başardım ama çok kasmasam mı diyorum +-%5 iyidir o zaman