Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 692817 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2600 : Nisan 09, 2015, 16:56:18 »
Merhaba ;

Fotograflara baktığımızda sadece gaz valfinin fişleri takılı değil bunun dışında sorun oluşturabilecek bir şey gözükmüyor , bir de sanırım alt tarafta bir soket daha var , ısı sensörünün soketiyse onu kontrol etmekte fayda var. Buralarda bir sorun yoksa regulatör toplanırken bir hata yapılmış olunabilir. Profesyonel bir destek almakta fayda var , en net çözüm için sistemin pc ye bağlanması gerek. Selamlar...



Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2015, 13:47:29
Rica ederim sayın hocam :)
Sizin de bahsettiğiniz gibi bazen hata kodlarını lpg ecüleri kayıt ediyor. Örneğin atikerde elektirik bağlantısı söküldüğünde sistem hata kaydedip LPG'ye geçiş yapmıyor . Bu hata kodu program ile silindiğinde sistem tekrardan çalışmaya başlıyor. Sizin aracınızda da bu sorun olabilir. KOlay gelsin . Selamlar, saygılar...




Teşekkürler hocam. Isı sensörünün ve valflerin soketlerini bilerek söktüm resimde boşta görünen soket lpg ecu bağlantı soketi. Bende sizin dediğiniz gibi tahmin ettim Lgp ecu nun elektriğini kestiğimde kendini koryumaya almış olabilir bağlantı kablo siparişini verdim geldiğinde pc ile bağlanıp durumu size izah ederim. Tahminimce lpg ecu resetleme durumu meydana geldi ve bu durumda kalibrasyon ayarı yapmam gerek. Sizce doğrumu bu düşüncelerim?

Saygılarımla.
corolla(ae101) aşktır :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2600 : Nisan 09, 2015, 16:56:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 900
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2601 : Nisan 09, 2015, 16:59:26 »
Mehmet bey selamlar,
Yeni Corolla (2013-2015) 1.6 multidrive için BRC MY11 mi tavsiye edersiniz? Kocaeli ve/veya Ankara da montaj için hangi firmaları tavsiye edersiniz ? Ayrıca istepne boşluğuna tüp düşünüyorum 200/40 mı 180/44 mü doğru seçim olur? değerli yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

@MEHMET ÖZENÇ (12871) Mehmet Bey soruma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2602 : Nisan 09, 2015, 18:22:11 »
Merhaba Hakan Bey ;
Öncelikle yeni kasa Corollalarda stepne lastiğini yerinden çıkardığınızda araç lastik basınç uyarısı veriyor. Bu nedenle genelde silindir depo montajları yapıyoruz. Lakin simit depoda kararlıysanız tavsiyem 200 / 41 lt dir. 180/44lt ' yi tavsiye etmeyeceğim  şamandra sorunu yaşanabiliyor. Kocaeli FS Otogaz - Faruk Bey'e lütfen selamlarımı iletiniz.

@MEHMET ÖZENÇ (12871) Mehmet Bey soruma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkürler.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2603 : Nisan 10, 2015, 00:22:56 »
Mehmet bey,

1.6 enjoy twinport 2004 model Z16XEP motor kodlu Astra H aracımıza LPG montajına karar verdik.Aracımız şuanda 29.000km'de.Konya'da önerebileciğiniz BRC bayisi varmıdır.Aracın LPG uyumu nasıldır ? :saygi:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2604 : Nisan 10, 2015, 07:16:44 »
Mehmet bey,

1.6 enjoy twinport 2004 model Z16XEP motor kodlu Astra H aracımıza LPG montajına karar verdik.Aracımız şuanda 29.000km'de.Konya'da önerebileciğiniz BRC bayisi varmıdır.Aracın LPG uyumu nasıldır ? :saygi:
Z16XE motorlu aracımızda Landirenzo marka LPG var. Şu ana kadar bir sıkıntımız olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2605 : Nisan 10, 2015, 08:50:52 »
@Enes Duman (27075)   Görüşlerin için çok sağol Enes.Bu aracın LPG montajında özellikle dikkat edilmesi gereken bazı noktalar ve ben daha önce bu araçlara LPG montajı yapmış bir BRC bayisi veya hiç farketmez Landirenzo bayiside olabilir yeterki sorunsuz bir montajı yaptırabileceğim yer arıyorum.Mehmet Bey BRC bölge bayisi olduğu için yardımcı olabilir diye bi danışmak istedim kendisine.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2606 : Nisan 10, 2015, 10:27:17 »
Merhaba Hocam
 
Aracınıza uygun ürünümüz BRC MY11 dir .Doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon ile kesinlikle sorun yaşamazsınız.
Doğru ürün olarak BRC yi tercih edeceğiniz için bu konuda sıkıntı yok.

Doğru işçilik konusunda ise bu arabada lpg montajında dikkat edilmesi gereken hassas noktaların başında emme manıfoltuna takılan gaz nipellerinin yeri gelir.Klasik lpg montajlarında gaz nipelleri benzın enjektörüne en yakın yerden takılır fakat bu araçta bu klasik uygulama yoluna gıdılırse motor üzerinde ciddi hasarlar meydana gelebilir.opel astranın emme manıfoltu diğer araçların emme manıfoltundan farklı olarak iç tarafta ikiye ayrılır ,şayet gaz girişleri benzin enjektorune en yakın noktadan yapılırsa subabların birine yakıt gidecek diğer subaba yakıt gıtmeyecek ,bu ise kısa vadede arıza lambası ve tekleme gıbı sorunlara neden olacak ,uzun vadede  subablarının yanmasına neden olacaktır.Bu araçta yapılması gereken her iki subaba da eşit olarak yakıtın gönderilmesidir ,bu nedenle gaz nipellerinin takılacağı yerin önemi buyuktur.
Yetkili servis konusunda bizzat görüşüp bilgi almak daha isabetli olacaktır. Selamlar...


Mehmet bey,

1.6 enjoy twinport 2004 model Z16XEP motor kodlu Astra H aracımıza LPG montajına karar verdik.Aracımız şuanda 29.000km'de.Konya'da önerebileciğiniz BRC bayisi varmıdır.Aracın LPG uyumu nasıldır ? :saygi:
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2607 : Nisan 10, 2015, 10:42:42 »
Merhaba Mehmet Bey,

Yeni corolla 1.6 advance manuel aracım var.  3-4 bin km bindikten sonra lpg taktırmayı düşünüyorum. Aracım için hangi kit uygundur? Pipolu sistem diye isimlendirilen sistem sanırım bizim motorlar için uygun değilmiş. Emme manifoltuna takılan gaz nipellerinin yeri bu araçlarda da önemlimidir? Lpg tankını güvenlik ve kullanım açısından nereye konulmasını önerirsiniz? Son olarak Ankarada önerebileceğiniz yer varmıdır?
Teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2608 : Nisan 10, 2015, 10:46:06 »
Konya'dan direkt olarak önerebileceğiniz bir bayii yok anladığım kadarıyla.Cevap için teşekkür ederim  :)
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2609 : Nisan 10, 2015, 12:18:33 »
Ferhat Bey Merhaba ;
Aracınıza uygun ürünümüz BRC MY11'dir. Ekstra olarak kullanılacak Toyota tesisat ile aracınızın benzin enjeksiyon kabloları kesilmez , lehim yapılmaz , soketli kablo demeti ile uzun vadede lehim atığı , oksit ya da şase gibi sorunlar en baştan engellenmiş olur.Güvenlik anlamında simit ya da silindir deponun herhangi bir farkı bulunmamakta fakat stepnenizi yerinden çıkardığınız vakit araç lastik basınç uyarı vermekte. Bu nedenle genelde ince uzun kalem tip dediğimiz tankların montajını yapıyoruz. Sizin için örnek montaj videosunun linkini ekliyorum. Selamlar...

https://www.youtube.com/watch?v=-l0Cczo6WZ4

Merhaba Mehmet Bey,

Yeni corolla 1.6 advance manuel aracım var.  3-4 bin km bindikten sonra lpg taktırmayı düşünüyorum. Aracım için hangi kit uygundur? Pipolu sistem diye isimlendirilen sistem sanırım bizim motorlar için uygun değilmiş. Emme manifoltuna takılan gaz nipellerinin yeri bu araçlarda da önemlimidir? Lpg tankını güvenlik ve kullanım açısından nereye konulmasını önerirsiniz? Son olarak Ankarada önerebileceğiniz yer varmıdır?
Teşekkürler..
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2610 : Nisan 10, 2015, 14:31:05 »
Mehmet Bey ,

 Ekstra olarak kullanılacak Toyota tesisat demişsiniz. Ben montaj için Ankara'da gideceğim bayide bu ekstra tesisat kullanılacak mı? Yada benim montajdan önce konuşup bu tesisatı kullanmalarınımı söylemem gerekiyor? MY11'in Toyota da kullanılması durumunda bu tesisat standart olarak tüm bayilerde kullanılıyor mu?

Teşekküer ederim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2611 : Nisan 10, 2015, 15:07:34 »
Merhaba;
BRC MY11'de standart olarak üniversal tesisat kullanılır , bu tesisatı montajı yapan servisten montaj öncesi talep edin. Selamlar...

Mehmet Bey ,

 Ekstra olarak kullanılacak Toyota tesisat demişsiniz. Ben montaj için Ankara'da gideceğim bayide bu ekstra tesisat kullanılacak mı? Yada benim montajdan önce konuşup bu tesisatı kullanmalarınımı söylemem gerekiyor? MY11'in Toyota da kullanılması durumunda bu tesisat standart olarak tüm bayilerde kullanılıyor mu?

Teşekküer ederim..
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '12
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2612 : Nisan 11, 2015, 18:57:07 »
Bizde Mehmet Bey sayesinde BRC lendik.   Samsundan soğuk havada sabah başlayan yolculuğumuz Mehmet Beylerin sıcak karşılaması ile son buldu ve aurisimizi  teslim ettik Ustalara. Yaklaşık 6 saat süren montaj sırasında şehri gezdik. Tekrar Samsuna döndük.  Ilk izlenimime göre hiçbir sorun yok. Kuklandikca daha da memnun kalacağımı düşünüyorum şimdilik.  Mehmet Bey tekrar tesekkür ederim. Elinize emeğinize sağlık.
Gönlü hep BMW de olan Toyotacı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '95
  • 21 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2613 : Nisan 12, 2015, 18:42:38 »
Mehmet hocam merhabalar,

Sizinde dediğiniz gibi Lpg ecu sunu bilgisayar bağlantısı yaparak sorunumu çözdüm. Regülatör basıncını 1 e ayarladım. Fakat dikkatimi çeken bir durum var. Benzin ms leri ile Lpg ms leri aynı fakat benzin ms leri kendi arasında eşit değil bunun nedeni nedir?

Saygılarımla.

[attach=1]

corolla(ae101) aşktır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2614 : Nisan 13, 2015, 18:48:52 »
Merhaba Fırat Bey ;

Resmi çektiğinizde araç lpg'de ve ton gas ve ton benzin ms.leri eşit buradan araçtaki enjektör nozzllarının biraz büyük olduğunu anlayabiliriz , bir küçüğü de takılabilir bu sayede tam yükte aracınız daha performanslı ve tasarruflu olabilir. Enjeksiyon ms.lerinin arasındaki o küçük fark çok önemli değil , sorun etmeyin.

Mehmet hocam merhabalar,

Sizinde dediğiniz gibi Lpg ecu sunu bilgisayar bağlantısı yaparak sorunumu çözdüm. Regülatör basıncını 1 e ayarladım. Fakat dikkatimi çeken bir durum var. Benzin ms leri ile Lpg ms leri aynı fakat benzin ms leri kendi arasında eşit değil bunun nedeni nedir?

Saygılarımla.

[attach=1]



Mesaj Birleştirildi: Nisan 13, 2015, 18:50:07
Nuri Hocam Merhaba ;

Samsun'dan gelip BRC dönüşümü için bizi tercih ettiğiniz için biz teşekkür ederiz. İnşallah bir sonraki aracınız BMW 'ye de lpg montajını biz yaparız. :)
Babanıza lütfen selam ve saygılarımızı iletin.

Bizde Mehmet Bey sayesinde BRC lendik.   Samsundan soğuk havada sabah başlayan yolculuğumuz Mehmet Beylerin sıcak karşılaması ile son buldu ve aurisimizi  teslim ettik Ustalara. Yaklaşık 6 saat süren montaj sırasında şehri gezdik. Tekrar Samsuna döndük.  Ilk izlenimime göre hiçbir sorun yok. Kuklandikca daha da memnun kalacağımı düşünüyorum şimdilik.  Mehmet Bey tekrar tesekkür ederim. Elinize emeğinize sağlık.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2615 : Nisan 18, 2015, 10:02:33 »
merhaba , benim şöyle bir sorum olacaktı, lpg enjektörlerinin açıklamalarında enjektörler için 3 ohm, 2.8 ohm, 2 ohm yada 1.9 ohm ve enjektör aralığı 1-3,5 mm yada 1-2.8 mm  şeklinde ibareler yazıyor, prins te bu değer nedir, ne anlama gelir, değer yuksek mi düşük mü daha iyidir, ne yararı vardır, bu değerlerin en iyisi olduğunda yakıta bi katkısı yada daha uzun yol yapmamıza bi hayrı varmıdır  ?
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2616 : Nisan 18, 2015, 11:54:18 »
Ben de merak ettim şimdi bende prins vsi 2 keihn enjektör var.Değerlerine hiç bakmamıştım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2617 : Nisan 20, 2015, 09:13:50 »
Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:

 
1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2618 : Nisan 20, 2015, 09:58:38 »
Arkadaşlar LPG'den dolayı muzdaribim.  :( Aracım 2009 model 1.6 manuel corolla.Aracımın üzerinde Lavato marka sıralı sistem LPG var.Araç özellikle sabahları yani motor soğukken benzinden lpg'ye geçtikten sonra sanki gaz bitmiş gibi uyarı veriyor ve tekrar benzine geçiyor.Sabahları bu sıkıntı en az 20 dk.sürüyor.Motor tam anlamıyla ısındığında bu sorunu vermiyor.Ustaya götürdüm bilgisayara bağladı herhangi bişi yok dedi bir de üstüne 10 lira aldı  >:(  Ne yapacam bilemiyorum.Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.Haa unutmadan birde aracımla seyir halinde giderken frene bastığımda çok hafif ama ben müzik falan olmayınca duyabiliyorum frene bastığım sürece bir dıııt sesi geliyor.Frenden çekince ayağımı gidiyor.Anlamadım gitti  :olu:
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2619 : Nisan 20, 2015, 10:22:00 »
Erdem Bey Merhaba ;
Bu tip sorunlar aracı bilgisayarı bağladığınızda ortaya çıkmaz ki zaten araç sıcakken sorun yok , ustanızın sorunu bulması bu şartlarda zor.
Aracınızdaki sorunun nedeni valflerin soğuk motorda açmaması ile ilgili . Muhtemelen bir kirlilik söz konusu , regılatörün üzerindeki valfi söktürün ve temizletin , sorununuz büyük ihtimal düzelecektir. Selamlar...

Arkadaşlar LPG'den dolayı muzdaribim.  :( Aracım 2009 model 1.6 manuel corolla.Aracımın üzerinde Lavato marka sıralı sistem LPG var.Araç özellikle sabahları yani motor soğukken benzinden lpg'ye geçtikten sonra sanki gaz bitmiş gibi uyarı veriyor ve tekrar benzine geçiyor.Sabahları bu sıkıntı en az 20 dk.sürüyor.Motor tam anlamıyla ısındığında bu sorunu vermiyor.Ustaya götürdüm bilgisayara bağladı herhangi bişi yok dedi bir de üstüne 10 lira aldı  >:(  Ne yapacam bilemiyorum.Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.Haa unutmadan birde aracımla seyir halinde giderken frene bastığımda çok hafif ama ben müzik falan olmayınca duyabiliyorum frene bastığım sürece bir dıııt sesi geliyor.Frenden çekince ayağımı gidiyor.Anlamadım gitti  :olu:
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz