Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 693284 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2500 : Ocak 28, 2015, 13:26:45 »
Uzun bir aranın ardından tekrar merhaba .
Güncel sorularınız için tekrar burdayım :)

 Hemen ben sorayım eminim önceden 50 defa sorulmuştur ama sayfa çok :) 1.6 fsi otomatik. Tüp taktırasımız var ama hangi marka hangi model taktırsak, yakıt sarfiyatı ne durumda olur ve bize ne kadar mal olur ruhsat işletme hariç ??
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2500 : Ocak 28, 2015, 13:26:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2501 : Ocak 28, 2015, 14:56:05 »
Merhaba ;
Wolksvagen FSI araçları direkt enjeksiyonlu motora sahiptir , kısaca benzin enjektörleri yanma odasının içerisindedir. Bu nedenle bu araçlara takılan LPG sistemlerinin çalışma prensibi normal sıralı sistemlere benzese de bazı farklılıklar arz eder.
İsim vermeden kimi sistemlerde araç 1.200 RPM nin altında ve 4.500 RPM nin üzerinde sürekli benzin ile çalışır , ara devirlerde LPG ile devam eder.
Kimi markada tüm devirlerde %10 benzin , %90 LPG ile çalışır.
BRC SDI'da ise araç hareket halinde LPG , cut off çıkışında bir vuruş benzin , her rolantiye düşüşte 2 saniye benzin ve tekrar %100 LPG ile çalışır.

Bu özelliklerinden dolayı tasarruf oranları markadan markaya değişir. BRC SDI ile %30 civarında bir tasarruf sağlarsınız. Güncel fiyatı 3.000 TL +- dir. Selamlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2502 : Ocak 29, 2015, 01:47:42 »
Merhaba ;
Wolksvagen FSI araçları direkt enjeksiyonlu motora sahiptir , kısaca benzin enjektörleri yanma odasının içerisindedir. Bu nedenle bu araçlara takılan LPG sistemlerinin çalışma prensibi normal sıralı sistemlere benzese de bazı farklılıklar arz eder.
İsim vermeden kimi sistemlerde araç 1.200 RPM nin altında ve 4.500 RPM nin üzerinde sürekli benzin ile çalışır , ara devirlerde LPG ile devam eder.
Kimi markada tüm devirlerde %10 benzin , %90 LPG ile çalışır.
BRC SDI'da ise araç hareket halinde LPG , cut off çıkışında bir vuruş benzin , her rolantiye düşüşte 2 saniye benzin ve tekrar %100 LPG ile çalışır.

Bu özelliklerinden dolayı tasarruf oranları markadan markaya değişir. BRC SDI ile %30 civarında bir tasarruf sağlarsınız. Güncel fiyatı 3.000 TL +- dir. Selamlar...

 Hmm anliyorum Mehmet bey tesekkur ediyorum degerli bilgileriniz icin. Eger araci alabilirsek tekrar bu konuda donus yapacam size...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2503 : Şubat 02, 2015, 17:06:36 »
Mehmet Bey merhaba.

Lpg enjektör zamanları rölantide ve tam gazda(yükte) iken maksimum kaç ms olmalıdır? Basit bir hesaplama yöntemi var mıdır?
Regülatör basıncının maksimum ayarlanabileceği bir değer var mıdır ? (Güvenli maksimum sınır)

Regülatör basıncının(daha doğrusu basınç farkı delta p) araç yüke bindikçe azalması normal mi? Normal kullanımda 1,5 bar civarı olan basınç üst devirlerde 1 bara kadar düşüyor.  LPG Enjeksiyon zamanı da 18 ms ye kadar yükseliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2504 : Şubat 02, 2015, 17:21:05 »
Merhaba Çağrı Bey ;

LPG enjeksiyon zamanına ton Gaz , benzin enjeksiyon zamanına da Ton Benzin diyelim.
Ton benzin süresi araçtan araca değişmekle beraber atmosferik port enjeksiyonlu motorlarda rolantide 2.00 ms ile 4.00 ms arasında tam yükte 15.00 ms ile 20.00 ms arasında değişir.

İdeal ton gaz süresi ton benzin süresinin 1.00 ms fazlasır. Örneğin benzinde rolantide ton benzin 3.00 ms ise LPG'de ideal ton gaz süresi 4.00 ms olmalıdır. Yükteki sürede de bu geçerlidir. Şayet ton gaz ton benzinden düşükse bu durumda araca takılan enjektör ve regulatör fazla geliyor demektir , tam tersi aradaki süre ton benzinden fazla ise (örn ton benzin 3.00 , ton gaz 5.00 ) bu durumda takılan ürün az geliyor demektir.

Delta P yani fark basıncının gaza bastığınızda düşmesi normal ki bu basınç 700 mbar ın altına düştüğünde araç benzine geçecektir aksi bir durumda fark basıncı düşmez ise araç benzine geçemeyip yığılma yapıp stop edecektir. Selamlar...

Mehmet Bey merhaba.

Lpg enjektör zamanları rölantide ve tam gazda(yükte) iken maksimum kaç ms olmalıdır? Basit bir hesaplama yöntemi var mıdır?
Regülatör basıncının maksimum ayarlanabileceği bir değer var mıdır ? (Güvenli maksimum sınır)

Regülatör basıncının(daha doğrusu basınç farkı delta p) araç yüke bindikçe azalması normal mi? Normal kullanımda 1,5 bar civarı olan basınç üst devirlerde 1 bara kadar düşüyor.  LPG Enjeksiyon zamanı da 18 ms ye kadar yükseliyor.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3418 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2505 : Şubat 02, 2015, 17:27:24 »
Mehmet bey,

MPI motorlar için emme portuna benzin enjektöründen sıvı LPG püskürten sistem mevcut mu?

iyi günler.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2506 : Şubat 02, 2015, 17:33:40 »
Port enjeksiyonlu MPI  motorlara şuan İCOM ve Wialle sıvı lpg montajı yapıyor ve bu ürünler de aracın benzin enjektörü kullanılmıyor . Emme manifoltuna takılan nipeller vasıtasıyla lpg enjektörleri yakıtı gönderiyor.

Mehmet bey,

MPI motorlar için emme portuna benzin enjektöründen sıvı LPG püskürten sistem mevcut mu?

iyi günler.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2507 : Şubat 02, 2015, 17:44:45 »
Merhaba Çağrı Bey ;

LPG enjeksiyon zamanına ton Gaz , benzin enjeksiyon zamanına da Ton Benzin diyelim.
Ton benzin süresi araçtan araca değişmekle beraber atmosferik port enjeksiyonlu motorlarda rolantide 2.00 ms ile 4.00 ms arasında tam yükte 15.00 ms ile 20.00 ms arasında değişir.

İdeal ton gaz süresi ton benzin süresinin 1.00 ms fazlasır. Örneğin benzinde rolantide ton benzin 3.00 ms ise LPG'de ideal ton gaz süresi 4.00 ms olmalıdır. Yükteki sürede de bu geçerlidir. Şayet ton gaz ton benzinden düşükse bu durumda araca takılan enjektör ve regulatör fazla geliyor demektir , tam tersi aradaki süre ton benzinden fazla ise (örn ton benzin 3.00 , ton gaz 5.00 ) bu durumda takılan ürün az geliyor demektir.

Delta P yani fark basıncının gaza bastığınızda düşmesi normal ki bu basınç 700 mbar ın altına düştüğünde araç benzine geçecektir aksi bir durumda fark basıncı düşmez ise araç benzine geçemeyip yığılma yapıp stop edecektir. Selamlar...
Mehmet Bey, sanırım bu cevap beni de ilgilendiriyor.

LPG'de tapagaz yaptığımda veya motora yüksek çevir çevirttiğimde LPG sistemi depo boşken verdiği uyarı sesini veriyor ve araç benzine geçiyor.
Regülatör gazı yetiştiremiyor diyebilir miyiz ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2508 : Şubat 02, 2015, 17:54:04 »
Merhaba ;
Yüksek devirde benzine geçişin birden çok nedeni olabilir ama ilk etapta akla gelen '' lpg basıncının düşmesi'' dir.  Sorunun çözümü için lpg servisinize başvurun. Bilgisayar sisteme bağlı şekilde yola çıkıp dip gaz yaptığınızda veri görüntülemeden lpg değerlerini kontrol ettirmelisiniz.
Delta P hangi seviyede ?, geçiş ayarları bölümünde minimum delta P değeri kaç mbar ? Regulatör ve şamandra kontrol edilmeli .Selamlar...


Mehmet Bey, sanırım bu cevap beni de ilgilendiriyor.

LPG'de tapagaz yaptığımda veya motora yüksek çevir çevirttiğimde LPG sistemi depo boşken verdiği uyarı sesini veriyor ve araç benzine geçiyor.
Regülatör gazı yetiştiremiyor diyebilir miyiz ?

ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2509 : Şubat 02, 2015, 18:03:18 »
Merhaba Çağrı Bey ;

LPG enjeksiyon zamanına ton Gaz , benzin enjeksiyon zamanına da Ton Benzin diyelim.
Ton benzin süresi araçtan araca değişmekle beraber atmosferik port enjeksiyonlu motorlarda rolantide 2.00 ms ile 4.00 ms arasında tam yükte 15.00 ms ile 20.00 ms arasında değişir.

İdeal ton gaz süresi ton benzin süresinin 1.00 ms fazlasır. Örneğin benzinde rolantide ton benzin 3.00 ms ise LPG'de ideal ton gaz süresi 4.00 ms olmalıdır. Yükteki sürede de bu geçerlidir. Şayet ton gaz ton benzinden düşükse bu durumda araca takılan enjektör ve regulatör fazla geliyor demektir , tam tersi aradaki süre ton benzinden fazla ise (örn ton benzin 3.00 , ton gaz 5.00 ) bu durumda takılan ürün az geliyor demektir.

Delta P yani fark basıncının gaza bastığınızda düşmesi normal ki bu basınç 700 mbar ın altına düştüğünde araç benzine geçecektir aksi bir durumda fark basıncı düşmez ise araç benzine geçemeyip yığılma yapıp stop edecektir. Selamlar...

Rölantide ton benzin süresi 2,6 civarı. Ton gaz süresi ise 3,4 civarı. Fakat özellikle 6000 devirden sonra ton benzin süresi maksimum 12 ms iken ton gaz süresi 17 18 ms oluyor. Sizin dediğinize göre 13 ms civarı olması gerekiyor. Doğru mudur? Bunu düzeltmek için ne yapmam gerek?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2510 : Şubat 02, 2015, 18:28:09 »
Merhaba ;

Bu durumun aracınızda sorun yaşatacağını düşünmüyorum , tam yükte farkın biraz artması normal .Enjektör nozzelları ideal gözüküyor , tam yükteki süreyi düşürmek için regülatör basıncınızı biraz artırabilir ve tam yükte ayar yaparak süreyi biraz daha düşürebilirsiniz.

Rölantide ton benzin süresi 2,6 civarı. Ton gaz süresi ise 3,4 civarı. Fakat özellikle 6000 devirden sonra ton benzin süresi maksimum 12 ms iken ton gaz süresi 17 18 ms oluyor. Sizin dediğinize göre 13 ms civarı olması gerekiyor. Doğru mudur? Bunu düzeltmek için ne yapmam gerek?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3418 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2511 : Şubat 02, 2015, 18:32:31 »
Merhaba ;

Bu durumun aracınızda sorun yaşatacağını düşünmüyorum , tam yükte farkın biraz artması normal .Enjektör nozzelları ideal gözüküyor , tam yükteki süreyi düşürmek için regülatör basıncınızı biraz artırabilir ve tam yükte ayar yaparak süreyi biraz daha düşürebilirsiniz.

Mehmet bey,
Bu dediğiniz openloop bölgesi içinde geçerli mi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2512 : Şubat 02, 2015, 18:56:25 »
Ahmet Bey ;

Opeen loop'ta ayar başlı başına ayrı bir konudur ve bu ayarı yapmak çok zordur. Standart lpg programları buna izin vermez , verse de yaptıracak usta bulmanız çok zor. Konuyu daha detaylandırıp forum üyelerimizin anlayacağı şekilde anlatmaya çalışrsak ; öncelikle motorun iki döngüsü vardır ; bunlardan birincisi closed loop yani kapalı döngü ,diğeri ise open loop açık döngüdür ; closed loop'ta araç oksijen sensöründen aldığı verileri kullanarak yakıt düzeltmeleri yapar ; Open Loop’ ta ise aracın oksijen sensörü devreden çıkar ve benzin ecüsü herhangi bir düzeltme yapmaz. Ne hava yakıt geliyorsa olduğu gibi yanar ve egsozdan atılır.Open-loop 'a motor devri ve gaz kelebek - gaz pedalı pozisyonuna bağlı olarak girilir. Genel olarak 5000 rpm ve %90 pedal pozisyonundan sonra open-loop moduna girilir. Motor verebileceği en yüksek performansı vermek için bu moda girer. Lambda 0,80 civarına çekilir, avans arttırılır, EGR devre dışı bırakılır, turbo varsa, wastegate en yüksek basınç alınacak şekilde ayarlanır. Özetle motor, tüm emisyon ve ekonomi faktörleri gözardı edilip max. performans alınacak şekilde çalıştırılır .Ayrıca sabah soğuk motorda da araç open loop döngüsünde çalışır ; çünkü bu döngüde de aracın ihtiyacı olan yakıt gönderilmeli ,herhangi bir düzeltme yapılmamalıdır ,çünkü soğuk motorda da oksijen senörü devre dışıdır.
BRC’ deki  open-loop ayarı işte bu bölgede dahi bize kalibrasyon ayarı yapma imkanı verir. Nerede open-loop olduğunu haritada görüp, ona göre yakıt haritasında istediğimiz düzeltmeleri yapabiliriz.

open loop a girince artık enjeksiyon sürelerine göre ayar yapmanın bir anlamı olmaz çünkü benzin sistemi lambda sensöründen gelen bilgiye bakmaz. Benzin ECU sundaki harita, lambda = 1 olacak şekilde sürekli güncellenir, open-loop da benzin ECU su bu haritadaki değeri alır, %20 zenginleştirir ve yakıtı buna göre gönderir, böylece lambda = 0,80 olduğunu varsayar.
Gazda open-loop da 0,90 lambdayı yakalamak için neler yapmalıyız???

Önce motorun open-loop a girdiği bölge tespit edilmeli, hangi devirden sonra giriyor. Open-loop'a girildiği zaman lambda sensörü artık yukarı aşağı hareketler yapmaz tamamen yukarıda yani 0,8-0,9 volt civarında kalır (lambda küçük 1, zengin). Bu bölgede gaza geçilir ve fakirleştirme yapılır ta ki lambda sinyalinin fakire düştüğü anı yakalayana kadar. Bu noktada lambda = 1 kabul ediyoruz.
Hedefimiz lambda = 0,90 dolayısıyla bu noktadaki ayarı %10 zenginleştiririz ve biz de lambdanın 0,90 olduğunu varsayarız. Open-loop ayarı en son, gerçek ayar kusursuz yapıldıktan sonra yapılmalıdır. Eğer kalibrasyon ayarını doğru yapmadan open-loop ayarı yapılırsa, araç bir süre sonra haritasını değiştirecek dolayısıylada bizim lambda = 0,90 varsayımımıza göre yaptığımız ayar geçerliliğini yitirecek ve tam gazda performans sorunları ortaya çıkacaktır.

Mehmet bey,
Bu dediğiniz openloop bölgesi içinde geçerli mi?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3418 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2513 : Şubat 02, 2015, 19:01:03 »
Çok teşekkür ederim.
En azından deneme yanılma ile keşfettiğim şeyin düzgün olduğunu öğrenmiş oldum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2514 : Şubat 02, 2015, 19:04:05 »
Rica ederim ,selamlar...

Çok teşekkür ederim.
En azından deneme yanılma ile keşfettiğim şeyin düzgün olduğunu öğrenmiş oldum.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 687 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2515 : Şubat 02, 2015, 19:14:48 »
merhaba , bizim aracımız toyota değil ama yardımcı olabilirmisiniz ?

opel astra 2000 model 1.6 arabamızın atiker marka lpg kiti var. gazcılara gittiğimizde ayar yapamıyorlar.
bağladıkları kablo ile bilgisayar beyini görmüyormuş.

bu sorunu beyini değiştirmeden çözebilirmiyiz ?  tam marka modelini bilemiyorum ama bakabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2516 : Şubat 03, 2015, 10:38:41 »
Merhaba Anıl Bey ;

Atikerin birden çok yazılımı var fakat tek bir ayar kablosu var. Şayet sizin aracınız ile bağlantı kurulamıyorsa ;
*Bağlantı kablosunda
*USB dönüştürücüsünde
*ECÜ de sorun olabilir.

merhaba , bizim aracımız toyota değil ama yardımcı olabilirmisiniz ?

opel astra 2000 model 1.6 arabamızın atiker marka lpg kiti var. gazcılara gittiğimizde ayar yapamıyorlar.
bağladıkları kablo ile bilgisayar beyini görmüyormuş.

bu sorunu beyini değiştirmeden çözebilirmiyiz ?  tam marka modelini bilemiyorum ama bakabilirim.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45800
  • Model Yılı: '11
  • 19 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2517 : Şubat 05, 2015, 22:30:51 »
hayırlı akşamlar Mehmet bey,
bende aracıma (2011 model 1.33 corolla) brc my11 lpg taktırdım.2 sorum var?
-takan bayii manifotu delerek taktı.Pipolu olabilirmiydi?
-birde rolantide enjektörlerin sesi arabanın içine çok geliyor.Bu sese br çare var mı?
cevaplar için teşekkür ederim.
Hayatın km'sini hergün sıfırla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2518 : Şubat 05, 2015, 22:34:56 »
hoş geldiniz mehmet bey.
Sizi görmek güzel.
Daha önce sormuştum arada kaynamış olabilir tekrar sorayım.
Lpg kullananların genel kanısı şudur yüksek devirde kullanmamalısın.
Valvematik132bg motoru baz alırsak örneğin 4.000 devir uzun süre -20,30 dk.- çevirmek motora zarar verir mi?
Birde dik rampalarda lpg sistemini zorlamamak motoru rahatlatmak için benzine alıyorum yokuş bitince geri gaza alıyorum. Bu gerekli mi ve hareket halinde lpg -benzin geçişi zararlı mıdır?

Soru uzun oldu hakkınızı helal edim
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2519 : Şubat 05, 2015, 23:35:15 »
merhaba Mehmet bey; ( araç 1.6 xei ) benimde şöyle bir sıkıntım var. motor tam soğukken benzinden lpg ye geçtikten sonra giderken, gaza  yüklendiğimde değil de, ayağımı gazadan çekince, dehşet bir şekilde silkeleme yapıyor. motor iyice ısınınca sorun olmuyor. ikinci sıkıntım simit tankla, simit tank  stepne nin yerine konulunca biraz yüksek oldu stepne kapağı tam oturmadı. takır takır ses yapıyor. daha önceki aracım da  atikerin   40lık depo taktırmıştım sıkıntı yoktu. araç, aynı  araç.  brc nin 40lık  depo sıkıntı verdi, stepne kapağı oturmuyor.  bu simit deponun yine 40lık olupda daha alçağı yokmu. cevabınız için teşekkürler.
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK