0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uzun bir aranın ardından tekrar merhaba .Güncel sorularınız için tekrar burdayım
Merhaba ;Wolksvagen FSI araçları direkt enjeksiyonlu motora sahiptir , kısaca benzin enjektörleri yanma odasının içerisindedir. Bu nedenle bu araçlara takılan LPG sistemlerinin çalışma prensibi normal sıralı sistemlere benzese de bazı farklılıklar arz eder.İsim vermeden kimi sistemlerde araç 1.200 RPM nin altında ve 4.500 RPM nin üzerinde sürekli benzin ile çalışır , ara devirlerde LPG ile devam eder.Kimi markada tüm devirlerde %10 benzin , %90 LPG ile çalışır.BRC SDI'da ise araç hareket halinde LPG , cut off çıkışında bir vuruş benzin , her rolantiye düşüşte 2 saniye benzin ve tekrar %100 LPG ile çalışır. Bu özelliklerinden dolayı tasarruf oranları markadan markaya değişir. BRC SDI ile %30 civarında bir tasarruf sağlarsınız. Güncel fiyatı 3.000 TL +- dir. Selamlar...
Mehmet Bey merhaba. Lpg enjektör zamanları rölantide ve tam gazda(yükte) iken maksimum kaç ms olmalıdır? Basit bir hesaplama yöntemi var mıdır?Regülatör basıncının maksimum ayarlanabileceği bir değer var mıdır ? (Güvenli maksimum sınır)Regülatör basıncının(daha doğrusu basınç farkı delta p) araç yüke bindikçe azalması normal mi? Normal kullanımda 1,5 bar civarı olan basınç üst devirlerde 1 bara kadar düşüyor. LPG Enjeksiyon zamanı da 18 ms ye kadar yükseliyor.
Mehmet bey,MPI motorlar için emme portuna benzin enjektöründen sıvı LPG püskürten sistem mevcut mu?iyi günler.
Merhaba Çağrı Bey ;LPG enjeksiyon zamanına ton Gaz , benzin enjeksiyon zamanına da Ton Benzin diyelim.Ton benzin süresi araçtan araca değişmekle beraber atmosferik port enjeksiyonlu motorlarda rolantide 2.00 ms ile 4.00 ms arasında tam yükte 15.00 ms ile 20.00 ms arasında değişir.İdeal ton gaz süresi ton benzin süresinin 1.00 ms fazlasır. Örneğin benzinde rolantide ton benzin 3.00 ms ise LPG'de ideal ton gaz süresi 4.00 ms olmalıdır. Yükteki sürede de bu geçerlidir. Şayet ton gaz ton benzinden düşükse bu durumda araca takılan enjektör ve regulatör fazla geliyor demektir , tam tersi aradaki süre ton benzinden fazla ise (örn ton benzin 3.00 , ton gaz 5.00 ) bu durumda takılan ürün az geliyor demektir.Delta P yani fark basıncının gaza bastığınızda düşmesi normal ki bu basınç 700 mbar ın altına düştüğünde araç benzine geçecektir aksi bir durumda fark basıncı düşmez ise araç benzine geçemeyip yığılma yapıp stop edecektir. Selamlar...
Mehmet Bey, sanırım bu cevap beni de ilgilendiriyor.LPG'de tapagaz yaptığımda veya motora yüksek çevir çevirttiğimde LPG sistemi depo boşken verdiği uyarı sesini veriyor ve araç benzine geçiyor.Regülatör gazı yetiştiremiyor diyebilir miyiz ?
Rölantide ton benzin süresi 2,6 civarı. Ton gaz süresi ise 3,4 civarı. Fakat özellikle 6000 devirden sonra ton benzin süresi maksimum 12 ms iken ton gaz süresi 17 18 ms oluyor. Sizin dediğinize göre 13 ms civarı olması gerekiyor. Doğru mudur? Bunu düzeltmek için ne yapmam gerek?
Merhaba ;Bu durumun aracınızda sorun yaşatacağını düşünmüyorum , tam yükte farkın biraz artması normal .Enjektör nozzelları ideal gözüküyor , tam yükteki süreyi düşürmek için regülatör basıncınızı biraz artırabilir ve tam yükte ayar yaparak süreyi biraz daha düşürebilirsiniz.
Mehmet bey,Bu dediğiniz openloop bölgesi içinde geçerli mi?
Çok teşekkür ederim.En azından deneme yanılma ile keşfettiğim şeyin düzgün olduğunu öğrenmiş oldum.
merhaba , bizim aracımız toyota değil ama yardımcı olabilirmisiniz ? opel astra 2000 model 1.6 arabamızın atiker marka lpg kiti var. gazcılara gittiğimizde ayar yapamıyorlar. bağladıkları kablo ile bilgisayar beyini görmüyormuş. bu sorunu beyini değiştirmeden çözebilirmiyiz ? tam marka modelini bilemiyorum ama bakabilirim.