Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 692763 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 116000
  • Model Yılı: '12
  • 18 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3140 : Mayıs 28, 2020, 00:21:23 »
Prins Teknomax LPG kiti taktırdım 2012 Auris 1.6 132Hp manuel aracıma gazdan ayağımı çekip biraz sonra basınca hafif bir sarsıntı oluyor. Aynı sorunu yaşayanlar var sorunu nasıl çözebilirim? Ben kiti Turkuaz LPG de taktırdım Ankara, 4bin km oldu. Cevap yazarsanız memnun olurum çözüm arayışındayım çünkü şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3140 : Mayıs 28, 2020, 00:21:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 69000
  • Model Yılı: '21
  • 73 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3141 : Eylül 26, 2021, 13:50:55 »
Herkese selamlar, bazı araçların dolum yeri depo kapağındayken bazılarına alt kısımdan dolum yapılıyor. Depo kapağından dolum daha modern ve kullanışlı ve çoğu bayii de böyle yapıyor fakat diğer şekliyle dolum yeri yapmanın daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor bu konuda ki fikriniz nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2280 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3142 : Eylül 26, 2021, 17:19:03 »
Herkese selamlar, bazı araçların dolum yeri depo kapağındayken bazılarına alt kısımdan dolum yapılıyor. Depo kapağından dolum daha modern ve kullanışlı ve çoğu bayii de böyle yapıyor fakat diğer şekliyle dolum yeri yapmanın daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor bu konuda ki fikriniz nedir?
İşlem doğru yapıldıktan sonra hiçbir sıkıntı olmaz ikiside uzun ömürlü olur,depo kapağının yanına yapılan montajda dikkat edilmesi gereken husus gaz dolum borusunun çapına göre delme işlemi yapılmalı ve araya koyulan  sızdırmazlık contası tatlı sert oturmalı yoksa oradan su sızıntısı olup bağajı ıslanan araçlar oldu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3143 : Eylül 26, 2021, 20:22:26 »
Herkese selamlar, bazı araçların dolum yeri depo kapağındayken bazılarına alt kısımdan dolum yapılıyor. Depo kapağından dolum daha modern ve kullanışlı ve çoğu bayii de böyle yapıyor fakat diğer şekliyle dolum yeri yapmanın daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor bu konuda ki fikriniz nedir?

Depo kapağına takmayı beceremeyen ya da uğraşmak istemeyen ustaların çıkardığı bir bahane daha.  :lol:
Tam tersine benzin dolum kapağından olunca daha az pislenecek, lpg tankına daha az kir gidecek. Herşeyden önce istasyonlardaki görevli arkadaşların konforu artacak.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 69000
  • Model Yılı: '21
  • 73 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3144 : Eylül 27, 2021, 00:30:20 »
Birde şunu duydum benzin kapağından dolum yeri yapmak için bir sök-tak yapılması gerekiyormuş. Bilgim yok duydum, bilen birisi varsa söyleyebilir doğrusunu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3145 : Eylül 28, 2021, 21:35:20 »
Merhabalar. Ortalıkta çok fazla bilgi karmaşası var. Lpg filtresinin değişim periyodu nedir? Herkes farklı yorumlarda bulunuyor 10.xxx'de değişir diyen de var 80.xxx'de değişir diyende. Birde değiştirilmemesinin yakıta etkisi oluyor mu acaba?
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2280 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3146 : Eylül 29, 2021, 00:02:51 »
Merhabalar. Ortalıkta çok fazla bilgi karmaşa10sı var. Lpg filtresinin değişim periyodu nedir? Herkes farklı yorumlarda bulunuyor 10.xxx'de değişir diyen de var 80.xxx'de değişir diyende. Birde değiştirilmemesinin yakıta etkisi oluyor mu acaba?
Her bakımda değişmesinde fayda vardır,sonuçta enjektörleri koruyan bir şey her bakımda değişmesi sistem sağlığı açısından iyidir, enjektörler ne kadar temiz kalırsa yakıt o kadar düzgün yanar eğer enjektörlere pislik giderse açık kalır ve yanma odasına gaz sızıntısı yapar sabahları araç benzinde çalıştığı için yanma odasında biriken benzinle birleşince boğulur ve çalışmaz o yüzden LPG filtresini düzenli aralıklarla değiştirmen sistem ömrü açısından önemlidir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3147 : Eylül 29, 2021, 09:32:45 »
Birde şunu duydum benzin kapağından dolum yeri yapmak için bir sök-tak yapılması gerekiyormuş. Bilgim yok duydum, bilen birisi varsa söyleyebilir doğrusunu.

http://mutlutekir.blogspot.com/2018/02/mazda-3-bl-lpg-dolum-agznn-benzin-kapag.html
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 271 kere teşekkür etti
  • 470 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3148 : Mayıs 27, 2022, 11:58:24 »
Merhabalar konu uzun zamandır aktif değil ama başka soracak yer bulamadığım için burayı uygun gördüm.

Ailem Malatya'da ikamet ediyor. Babamda 2005 model corolla 1.6 terra var(sıfır almıştı hala kendisinde) Araç henüz 115bin kmde ve hiç lpg takılmadı. Artık son zamlardan sonra babamı ikna etmeye çalışıyorum. Ancak Malatya'da işini doğru yapan ehil bir usta bulmak çok zor.

Malatya'da marka fark etmeksizin işinin ehli bir LPG montaj yapan yer tavsiye eder misiniz?
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 13 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3149 : Mayıs 27, 2022, 12:52:26 »
Herkese selamlar, bazı araçların dolum yeri depo kapağındayken bazılarına alt kısımdan dolum yapılıyor. Depo kapağından dolum daha modern ve kullanışlı ve çoğu bayii de böyle yapıyor fakat diğer şekliyle dolum yeri yapmanın daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor bu konuda ki fikriniz nedir?
Arka tampon altına taktirmanin araç sahibi icin daha iyi olacağını düşünüyorum. İlgili yönetmelik çıktığında benzin dolum yerinin yanına taktırmayi tercih etmiştim, ancak, kiti taktirdigim yer LPG dolum noktasının  plastik tıpasini vermeyi unutmuş maalesef ve 2 yıl sonra (yani garanti bittikten sonra), LPG dolum noktasi ve bilyasi oksitlendigi/paslandigi için (emin değilim ama sanırım benzin dolum noktasının olduğu bölmeye yağmur suyu girebiliyor) her LPG aldığımda dolum Ağzı borudaki LPGyi kaçırmaya başlamıştı. Kolayca yenisi takıldı ve bu defa plastik tıpa verildi (kiti taktirdigim yer sagolsun, garanti bitmesine rağmen, ücret talep etmedi); takipteyim, simdilik bilyanin olduğu iç kısımda oksitlenme yok, dış kısımda ise eser miktarda oksitlenme yine olusmus gibi. Ayrıca, LPG dolum Ağzı aparatına sahip çıkmak da bir külfet, boynunumuza takip gezecek halimiz yok ya :) insan unutabiliyor, geçen yıl aparati Afyon'da unuttuğumu Sakarya'ya vardığımda fark edebildim. BRC'nin orijinal dolum aparatı maalesef çok pahalıydı, Allah'tan atikerinki uydu. Önceki araçlarımda LPG dolum Ağzı hep tamponun altındaydı ve hiç sorun yaşamamıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 271 kere teşekkür etti
  • 470 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3150 : Mayıs 27, 2022, 14:35:00 »
Arka tampon altına taktirmanin araç sahibi icin daha iyi olacağını düşünüyorum. İlgili yönetmelik çıktığında benzin dolum yerinin yanına taktırmayi tercih etmiştim, ancak, kiti taktirdigim yer LPG dolum noktasının  plastik tıpasini vermeyi unutmuş maalesef ve 2 yıl sonra (yani garanti bittikten sonra), LPG dolum noktasi ve bilyasi oksitlendigi/paslandigi için (emin değilim ama sanırım benzin dolum noktasının olduğu bölmeye yağmur suyu girebiliyor) her LPG aldığımda dolum Ağzı borudaki LPGyi kaçırmaya başlamıştı. Kolayca yenisi takıldı ve bu defa plastik tıpa verildi (kiti taktirdigim yer sagolsun, garanti bitmesine rağmen, ücret talep etmedi); takipteyim, simdilik bilyanin olduğu iç kısımda oksitlenme yok, dış kısımda ise eser miktarda oksitlenme yine olusmus gibi. Ayrıca, LPG dolum Ağzı aparatına sahip çıkmak da bir külfet, boynunumuza takip gezecek halimiz yok ya :) insan unutabiliyor, geçen yıl aparati Afyon'da unuttuğumu Sakarya'ya vardığımda fark edebildim. BRC'nin orijinal dolum aparatı maalesef çok pahalıydı, Allah'tan atikerinki uydu. Önceki araçlarımda LPG dolum Ağzı hep tamponun altındaydı ve hiç sorun yaşamamıştım.

Hasan bey bu sizin yaşadığınız bir talihsizlik diye düşünüyorum. Zira LPG dolum yeri tampon altında olduğu zaman yağmurda çamurda daha çok suya maruz kalıyor. Bazı pompacılar plastik kapağını takmayı unuttuğu da oluyor ve kimse eğilip bakmıyor kapağını taktı mı diye(en azından ben hiç bakmam) bu sefer toz toprak daha çok sıkıntı oluşturabilir.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 13 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3151 : Mayıs 27, 2022, 15:14:55 »
Hasan bey bu sizin yaşadığınız bir talihsizlik diye düşünüyorum. Zira LPG dolum yeri tampon altında olduğu zaman yağmurda çamurda daha çok suya maruz kalıyor. Bazı pompacılar plastik kapağını takmayı unuttuğu da oluyor ve kimse eğilip bakmıyor kapağını taktı mı diye(en azından ben hiç bakmam) bu sefer toz toprak daha çok sıkıntı oluşturabilir.

LPG dolum ağzı tampon altına takılması durumunda da özellikle suya maruz kalırsa oksitlenme mutlaka meydana gelecektir (sorun daha ziyade bilyanin oksitlenmesinden kaynaklanıyor). Bence LPG dolum noktasi nerede olursa olsun herkes plastik kapak konusunda azami düzeyde özen göstermeli.

Tampon altı, yerden yüksekliği ve nispeten ulaşılması zor kapali yapısı itibariyle daha korunaklı bir yer gibi geliyor bana, ayrıca ekstra bir aparatla uğraşmak durumunda da kalmiyorsunuz, kaybettigim orijinal BRC aparat geçen yıl 150₺ idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3152 : Mayıs 27, 2022, 16:32:55 »
Dolum ağzı tampon altında daha çok dış etmene maruz kalır. Benzin kapağı içinde koruyuculuk bir nebze daha fazla en azından ıslak ortama direk maruz kalmaz. Tampon altında tekerlerden kalkan ıslaklık direk dolum ağzıyla temas halinde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 13 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3153 : Mayıs 27, 2022, 18:04:12 »
Dolum ağzı tampon altında daha çok dış etmene maruz kalır. Benzin kapağı içinde koruyuculuk bir nebze daha fazla en azından ıslak ortama direk maruz kalmaz. Tampon altında tekerlerden kalkan ıslaklık direk dolum ağzıyla temas halinde.
aracım e160 kasa Corolla, tam emin değilim ama sanırım benzin dolum ağzının metal en dış kapağı içeri su alıyor (plastik benzin kapaginin izolasyonu çok iyi olduğu için, tabiki, benzin deposuna su filan girmiyor). Ayrıca, LPG dolum ağzında yaşadığım oksitlenme sadece metalin oksijenle temasıyla açıklayamayacak kadar çoktu, bu yüzden içeri su girmiş olabilir diye düşündüm.

LPG dolum ağzı nerede olursa olsun, plastik kapak/tıpa kullanımı çok önemli.

Takip ediyorum, plastik tipayi kullandığım halde aynı sorunu birkez daha yaşarsam, LPG dolum ağzını tampon altına aldiracagim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3154 : Haziran 16, 2022, 06:02:20 »
 Merhabalar ben de toyota ailesine 2019 yılında 2009 model Toyota Corolla alarak dahil oldum.Aracımda Prins Silverline kit var.2015 yılında takılmış.Aracım geçenlerde benzinlikteyken lpg dolumu sonrası benzin doldurmak istedim marşa bastım 2 metre gittim stop ettim benzinimi aldım.Tekrar marşa bastığımda check engine yazısı verdi.Cihazla bakıldı ve ateşleme bobini arızası verdi.Gazdayken pedal tepkimesi AFR ayarı sonrasında benzindeki gibiydi şimdi tepkime biraz düştü.Bunun sebebi ateşleme bobiniyle alakası olabilir mi? Bir de prins kiti takıldıktan 10 yıl sonra değiştirme zorunluluğu var mıdır? Sadece tankı değiştirsem yeterli olur mu? Şimdiden teşekkürler,iyi forumlar..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3155 : Haziran 18, 2022, 18:17:04 »
Merhabalar ben de toyota ailesine 2019 yılında 2009 model Toyota Corolla alarak dahil oldum.Aracımda Prins Silverline kit var.2015 yılında takılmış.Aracım geçenlerde benzinlikteyken lpg dolumu sonrası benzin doldurmak istedim marşa bastım 2 metre gittim stop ettim benzinimi aldım.Tekrar marşa bastığımda check engine yazısı verdi.Cihazla bakıldı ve ateşleme bobini arızası verdi.Gazdayken pedal tepkimesi AFR ayarı sonrasında benzindeki gibiydi şimdi tepkime biraz düştü.Bunun sebebi ateşleme bobiniyle alakası olabilir mi? Bir de prins kiti takıldıktan 10 yıl sonra değiştirme zorunluluğu var mıdır? Sadece tankı değiştirsem yeterli olur mu? Şimdiden teşekkürler,iyi forumlar..

10 yaşında araç km.ye bağlı olarak ateşleme bobini bozulmuş olabilir. Ateşleme bobini arızasının silindir numarasıyla verir. Bobin başka bir silindirdekiyle değiştirilir, hata bu sefer o silindire geçerse ateşleme bobini kaynaklı olduğu sonucuna varılır. Aynı zamanda bujiler iridyum değilse 20bin km.de 1 değişmeli. Değişmediyse bundan kaynaklı da olabilir.

Öyle bir sorunluluk yok, sadece tank değiştirilir olur biter. Sistemdeki sorunlar artık çözülemiyorsa eğer komple yenilemeye gidilir genelde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3156 : Haziran 24, 2022, 23:34:42 »
Geçen hafta aracıma BRC Comfort Toyota kit LPG montajı yapıldı, izlediğim bazı videolarda regülatör üzerinde bulunan manifold vakum hortumu boğaz kelebeğine monte edilmiş, bazı videolarda da manifoldun tek bir yerinden giriş yapılarak vakum hortumu montajı yapılmış. Hangi işlem doğru acaba? Manifoldun tek bir yerine vakum hortumunu bağlamanın ne gibi sakıncası vardır?