0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Mehmet Bey; Sizi uzun zamandır göremiyorduk forumda mutlu oldum görünce Benim aracımda BRC lpg kit mevcut. 2.0 motor. Aracım motor soğukken çalışmakta zorluk çekiyor. Hep 2. marşta alıyor yada uzun süre marş yaptığımda çalışıyor. Ama 1 sefer çalışıp anında stop etsem yine çalıştırsam sıkıntısız tek marşta çalışıyor. Geçen ay boyunca aracı sürekli benzinde kullandığımda hiç bir problem yaşamadan tek marşta aracımı çalıştırıyordum. Bu ay yine lpg kullanmaya başladım ve sabahları ve işten çıktığımda aynı problemi yaşamaya başladım. Sıkıntı ne olabilir ve maliyeti nedir bilgilendirirseniz memnun olurum kolay gelesin.Mesaj Birleştirildi: Ocak 29, 2019, 10:34:34Ümit hocam sen arada arabayı ya çekiciye bağlıyon yada arkadan ittiriyon. Maşallah ne güzel bir değer bu. Benim aracımda 33-34 lt lpg alıyor ama kışın 250 km yol gidemiyorum. Uzun yolda bile senin yakaladığın değerleri hiç yakalayamadım ben.
Merhaba Selman Hocam ;Muhtemelen LPG regulatörünüz ya da lpg enjektörleriniz açık kalıyor . Siz aracı akşam stop ettiğinizde hattaki gaz yavaş yavaş yanma odasına doluyor , sabah araç benzin ile çalıştığında LPG ve BENZİN karışıyor , araç boğuluyor ve marşı uzatıyor , ta ki içerdeki gaz bitince araç çalışabiliyor. LPG servisine gidip hangi ürünün gaz sızdırdığını lütfen tespit ettirin , değişim sonrası sorun düzelecektir. ( Muhtemelen regulatör arızalı)
]Merhabalar Selman hocam sizin araç benim araca göre daha cüsseli ve ağırlık farkında olabilir,ikinci etken motor farkı hernekadar ikiside japon olsada Toyota motorları herzaman daha seri olmuştur,ve rüzgar sürtünme oranları diğer Japonlara göre daha az olmuştur ve sayfalarca test ettim,diğer etken yine trafik yoğunluğu yaşadığım şehirde trafik çok aşırı yoğun sayılmaz ama baya rampalı bir yer kendim sürüş tekniklerinde herzaman aracımı sakin kullanmaya özen gösteririm,bazı durumlar hariç kendi arabasını çok lüks görüp bizim emektarı hakir görenler olduğu zaman benim küheylan şahlanır,onun haricinde pek yormam emektarı,tabiki havalar tam soğuduğu andan itibaren 350 km yi geçemedim bu aralar bakımında aksattım buji hava filtresi lpg filtresi değişmesi gerekiyor,son olarakta yakıtı herzaman aynı yerden Shell den alırım üşenmeden 6 km giderim 6 da dönerim Shell'den alırım ve herzamanda memnun kalmışımdır,soğukken asla motoru zorlamam ilk çalışmada yerinde en az 1 dk ya yakın beklerim,en son ölçüm en iyi ölçümde bir daha öyle test şansım olmadı Eylül'ün 28 de Ankara Mamak tan doldurdum 33 lt gaz ile tarsus'a indim 465 km geldi Tarsus girişinde yüklenince benzine attı.
Teşhisiniz doğru gibi. Şimdi bir kaç yere baktım, regülatör üzerindeki vakum hortumunu çıkarıp o şekilde deneyeceğim. Bunun için lpg vanasını depodan kapatmam gerekir mi? Hortum çıkık şekilde hareket etmenin herhangi bir zararı olur mu? Ve son olarak Samsunda tavsiye edebileceğiniz BRC bayisi var mı? Hayırlı işler dilerim.Teknik bilgi konusunda siz daha bilgilisiniz. Ben ne yazık ki aracımı sakin kullanamıyorum. Sanırım birazda ondan kaybediyorum Ama yinede çok çok iyi değerler. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Selman bey konunun uzmanı Mehmet bey ama kendi kanatimce vakum hortumu bu çıkartıp gezmeniz tehlikeli olabilir her nekadar içeriden direk benzine alsanız da yanlışlıkla unutkanlık olabilir aracı lpgye alabilirsiniz veya eliniz değebilir,geriye dönüşü olmayan sorunlar doğurabilir, tanktan vanayı kapatmanızı daha mantıklı olur,LPG sisteminin sigortasınıda çıksrtırsanız tam garanti olur.Ayriyeten iyi dileklerimizi için teşekkür ederim.
Haklısınız Ümit Bey. Vakum hortumunu çıkarıp ucuna bir köpükle gaz sızıntısı yapıp yapmadığını öğrenebiliyormuşuz. Şimdi araştırıyorum bu regülatör tamiri mümkün. Contaları değiştirerek tamiri mümkün. İnternette tamir kitinin fiyatı 150 lira civarı. Tamir ettirmesi 400-500 lirayı buluyor sanırım. Ama kısa bir incelemede bunu benim yapabileceğim bir işmiş gibi geliyor. Konu uzmanından bu konuda bilgi bekliyorum
İlgili ve bilgilendirmeli yorumlarınız için teşekkür ederim.
Aracım 2003 model corolla hb benzinliLpg sistemi milano 2009'da takılmış.Tam olarak emin değilim ama lpg tankı temmuz 2009 da takılmış.Son zamanlarda randıman da almıyorum. Bakımını filtre değişimi yaptım. Tekleme yapıyor. Benzinde de yapıyordu onu düzelttim. 20 gün sonra aracın muayenesi var. Lpg tankının değişimi gerekiyor. Sanırım muayeneden geçmez. Tüm sistemi mi değiştireyim yoksa sadece tankı mı değiştireyim?Hangi sistem daha iyi fiyatlar hakkında bilgi sahibi olan varsa bana yazabilir mi?
@MEHMET ÖZENÇ (12871) bey merhabalar benim Corona aracımda (93 model 2.0 GLİ) seyir halindeyken LPG bitince benzine geçişte anlık bir kesiklik oluşuyor normalmidir lpg sistemi akl tam sıralı
Merhabalar Mehmet Bey 2014 Corolla aracima 4 yıl önce Lovato marka lpg taktırdım ve 50 bin km yol yaptım, aracimda kirmizida beklerken rölanti de dalgalanma , kalkarken sallama, sabahları ve park edildikten bir süre sonra marş yapmak istediğim de marş uzamasi yapıyor, usta baktı regulatorden dedi değiştirdik problemlerin hepsi çözüldü marş uzamasi dışında konu ile ilgili fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim.
İyi forumlar Araç lpg filtresi değişimi sonrasında ayar yapılması gerekir mi?Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
eğer ayarlardan memnunsanız gerekmez zaten sıralı sistem ayarları dışarıdan bir müdahale olmadığı sürece bozulmaz.
Merhaba brc obd li olmayan kit ek bir kablo aparat gibi şeylerle obd li hale getirilebilir mi ? Bir de 2003 Toyota yaris 1.3 aracımda benzinden LPG ye geçerken titreme sarsılma yığılma oluyor ve defalarca ayar yapılıp döndürülmesine rağmen motor arıza ışığı tekrar yanıyor yokmudur bunun çaresi şimdiden teşekkürler.