0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mehmet Bey Merhaba,BRC'li Mitsubishi Colt aracımızın LPG bakımı için Kocaeli'de AS Otogaz servisine götürdüm. Mesajlarınızda belirttiğiniz üzere periyodik LPG bakımı ve kalibrasyon yapılmasını istedim. Bilgisayar programı ile otokalibrasyon yapıldı fakat özellikle yol kalibrasyonu, ince ayar istememe rağmen gerek olmadığını söyleyip yapmadılar. Sizin tavsiye edeceğiniz başka bir usta var ise oraya giderek ayar yaptırmak isterim veya yakın çevre illerde bir usta tavsiye ederseniz sevinirim.Soğuk motorda LPG geçişinde arabada silkeleme sorunu var, LPG sistem kontrolünde veya yetkili serviste yapılan kontrollerde herhangi bir arızaya rastlanmadı. LPG'nin ve aracın bakımları yetkili servis ortamında düzenli olarak yaptırılıyor. Sorun neden kaynaklanıyor olabilir.İyi çalışmalar,Emre
Mehmet Bey cevap için teşekür ederim
Rica ederim Hakan Bey . Aklınıza takılan tüm konularda yazabilirsiniz.Selam ve saygılarımla...
Merhaba Emre Bey ;FS OTOGAZ Firma yetkilisi Faruk Sevgili'ye ulaşın ve durumu iletin kendisi yardımcı olacaktır.Lütfen selamlarımı iletin.
Mehmet ustam Öncelikle sabırla verdiğiniz cevaplar için teşekkürler.Benim sorunum çok garip.Aracım t27 avensis 2010 model 132 hp.Üzerinde zavoli obd siz kit var.Basın 1,20 mbar ve nozüllerde 2,2 mm.sorunuma gelirsek:size resimde örnek bir harita sundum.Bu sadece örnek olsun diye konulmuş harita enj.süreleri okunmuyor o yüzden.kırmızı ile işaretlediğim alan aracın rolantisinin yeri benzin enj süresi 2,27ms olarak çalışıyor.Ben gaza alıp yine benzin enjeksiyon değerini eşitliyorum.Rolanti değerini resimdeki gibi 146 yaptım ve eşitledim.Biraz dolaşıyorum durduğumda gazdayken benzin enjeksiyon süresi değişiyor az önce hem gazda hem benzinde 2,27 ms olan enj.süresi lpg de atıyorum 2,10 oluyor.tekrar eşitliyorum bu sefer 135 te eşitleniyor diyelim bir süre sonra ltft ye bakıyorum fakir yada zengin olmuş.benzin enj süresi yine uyumsuz bu normal bir durum mu.değilse neden böyle oluyor.Bir arıza mı var.Benzinde enj süreleri sabit ama lpg de benzin enj süreleri değişken.
Mehmet bey selamlar. Tekrar hatırlatarak sorumu sorayım lpg sistemi romano fast. Lpg sisteminde obd yok diye hayiflanirken aynı kitte bir arkadaşın lpg foruma Konu acmasi ile aslında kitin obd li olduğu lakin uber zekalı ustanın bağlamaya tenezzül etmediğini anladım. Obd nin 7 16 idi sanırsam o pinleri ne obd kablolarını bağlayarak sistemi aktif hale getirebiliyor muşum? Sorum şu bu usta kabloyu büyük ihtimalle soket dibinden kesmiş olabilir. Bu kabloyu bulmak için lpg ecusunda bulunan 2 büyük soketi sokup iç kısmına baksam bu kabloları bulma şansım var mı? Ecu dan kablo soketleri ni sökmek sorun oluşturur mu? Teşekkürler
Mehmet Bey, Yardımınız için teşekkür ederim.Saygılar,Emre
Merhaba Seydi Bey ;Emin olun çoğu lpg ustası sizin bu tespitinizi dahi yapamıyor. Esasında aracınızda ya da lpg ayarınızda bir sorun yok . Bu tamamen valvematik motorun çalışma şekli ile alakalı , şöyle ki ; valvematik Toyota'da manifolt basıncı rolantide sabit durmaz. Ayar yaparken dikkat edin , MAP bazen 300 mbar , bazen 200 mbar olur. Manifolt basıncındaki bu değişkenlik lpg basıncını ( deltaP'yi) da etkiler. LPg basıncı değiştiğinde rolantideki enj süreleri de değişir. Bu nedenle map sabit iken süreleri eşitleyin ve bırakın. Bu güzel soru için teşekkürler Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2016, 15:07:31Merhaba Talat Hocam ;Tesisatın soket tarafından belirli bir uzunluğu komple sarılıdır , usta muhtemelen bu sarılı alandan sonraki yeri kesmiştir. Bu nedenle bu sarılı alanı açtığınızda kablolara ulaşabilirsiniz. Kolay gelsin ...Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2016, 15:08:01Rica ederim.Selamlar...
Ustam ilgin için teşekkür ederim. Bu kablonun sargisini söktügümüzde geri sarınca sorun olmaz değil mi? Yine izninizle bir soru sorayım benim aracta 132hp valvematik. Araçta örneğin 2000 devir 50 km ile giderken ltft 3 civarında lpg ve gazda da aynı. Bu halde seyrederken birden yarimdan fazla gaza basıp hızlanma istediğimde ltft artı 25 leri görüyor. Bu normal bir durum mudur? Aslında araç ecusunu 2 hafta önce sifirlayip 50 60 km benzinde kullandım sonra gaza alıp benzin ms lerini esitledim. Ona rağmen bu şekilde ltft 25 leri görüyor stft de 15 lere kadar çıkıyor. Bu durum valvematik motorun bir özelliği /sorunu mu? Bu durum sorun değilse haritadan o bölgedeki değerleri artirmam mi gerekiyor? Sorum uzun oldu kusura bakmayın Teşekkürler
Mehmet ustam kolay gelsin talatın sorduğu soruyu bende sormak istiyorum.Brc ayar kablosu ve map1 ayar sensörü alarak benzin ecusunu sıfırlayarak bende otomatik kalibrasyon ve rolanti ayarı yaptım.Yol ayarını valvamatik lerde değişik zamanlamalı sübop teknolojisi olduğundan hangi devir bandında ve map aralığında yol haritası çıkartacağımı anlayamadım (araç hangi viteste ve devirlerde kullanılmalı siz nasıl ayar yapıyorsunuz.)Torque ile geçen gün uzun yolda ltft stft log kayıtları çıkardım sizin yorumunuz nedir. (lpg kitim BRC MY11)http://hizliresim.com/92om48http://hizliresim.com/281Jgdhttp://hizliresim.com/PPklo6http://hizliresim.com/NrAZ4Q
Merhaba Talat Bey ;Tesisatı açıp sardığınızda bir sorun olmaz.LFT 25 ise yakıt ayarınız bozuk demektir.Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2016, 16:03:41Cavit Hocam ;Lpg mapping ayarı yapmak ve bunu EOBD cihazı , oksijen sensör değerlerine ve de LFT SFT değerlerine göre yapmak ciddi bir eğitim ister. Bunu ne ben burada size layıkıyla anlatabilirim ne de anlaşılabilirim. Bu nedenle bu tip lpg kalibrasyon işlemlerini işinde uzman birilerinin yapması gerek. Aksi halde aracınızda yanma bozukluğuna mütakip ciddi zararlar verebilirsiniz.
Cavit Hocam ;Lpg mapping ayarı yapmak ve bunu EOBD cihazı , oksijen sensör değerlerine ve de LFT SFT değerlerine göre yapmak ciddi bir eğitim ister. Bunu ne ben burada size layıkıyla anlatabilirim ne de anlaşılabilirim. Bu nedenle bu tip lpg kalibrasyon işlemlerini işinde uzman birilerinin yapması gerek. Aksi halde aracınızda yanma bozukluğuna mütakip ciddi zararlar verebilirsiniz.Mehmet bey sizde haklısınız bu işi yapan ustalar bilmiyorki siz anlatsanız belki bende anlamayacağım.Ayarlarım iyi olsaydı bu işe zaten girişmeyi aklımın ucundan getirmezdim.Taktırdığım yere gitsem ve yol ayarı istesem eminimki ilk önce rolanti ince ayarıma bakıp çok iyi deyip yol ayarına gerek yok diyerek yollayacaklarki zaten her gidişimde öylede yapıyorlar.Bunu yapan yerde bulunduğum yerdeki tanınmış brc bayisi. Saygılar.
Merhaba Seydi Bey ;Emin olun çoğu lpg ustası sizin bu tespitinizi dahi yapamıyor. Esasında aracınızda ya da lpg ayarınızda bir sorun yok . Bu tamamen valvematik motorun çalışma şekli ile alakalı , şöyle ki ; valvematik Toyota'da manifolt basıncı rolantide sabit durmaz. Ayar yaparken dikkat edin , MAP bazen 300 mbar , bazen 200 mbar olur. Manifolt basıncındaki bu değişkenlik lpg basıncını ( deltaP'yi) da etkiler. LPg basıncı değiştiğinde rolantideki enj süreleri de değişir. Bu nedenle map sabit iken süreleri eşitleyin ve bırakın. Bu güzel soru için teşekkürler Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2016, 11:07:31Merhaba Talat Hocam ;Tesisatın soket tarafından belirli bir uzunluğu komple sarılıdır , usta muhtemelen bu sarılı alandan sonraki yeri kesmiştir. Bu nedenle bu sarılı alanı açtığınızda kablolara ulaşabilirsiniz. Kolay gelsin ...Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2016, 11:08:01Rica ederim.Selamlar...
çok teşekkürler mehmet ustam.Map sabitken ayar yapın demişsiniz.Mapın sabit olduğunu nasıl anlayacağız.Torque kullanıyorum ltf stf için.Mapı nasıl görebilirim