Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 458185 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #160 : Ekim 08, 2008, 16:36:56 »
van yörük plaza memnun değilim aracı ilk aldığımızda arayıp sordular memnunmusunuz falan 25.12.2005 tarihinde aldık aradılar sorun varmı falan filan dediler bakıma çağırdılar ama şimdi peh bakıma götürüyoz ama ben araca pek bakım yaptıklarını sanmıyorum muştaki sanayide full gözden geçittiryorum mecburen yoksa araç dökülecek yani...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #160 : Ekim 08, 2008, 16:36:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #161 : Ekim 09, 2008, 00:46:23 »
 Arkadaşlar bosch servisinde ön disk ve balatalarımı (bosch) değiştirdim,toyota zaten avensiste bosch kullanıyor.artı mekanizmasında (pistonunda bi sorunda yokmuş,basit bir alıştırmayla düzelttiler). üstelik toyota servisinin 4 de bir fiyatına yaptılar. Birde debriyaj balatamı değiştirdim(AISIN) oda dörtte bir fiyatına.
 EN GÜZELİ KENDİ İŞİNİ KENDİN TAKİP EDİCEN TOYOTANIN PARÇA ÜRETTİRDİĞİ AISIN, VALEO, BOSCH ...GİBİ DÜNYA DEVİ FİRMALARDAN  TEMİN EDİCEN PARÇALARINI.BU ŞİRKETLERİN TÜRKİYEDE FABRİKALARI TEMSİLCİLİKLERİ VAR ZATEN.
AYNI PARÇALAR TOYOTA YAZAN KUTUYA GİRDİMİ 4 KATINA ÇIKIYOR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #162 : Ekim 09, 2008, 01:51:36 »
Ne guzel soylediniz Ali Bey.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #163 : Ekim 09, 2008, 10:08:27 »
en mantıklısı aracı toyota servisine goturup  sorunları ogrenip maliyet almak.
sonra bu sorunları başka yerlerde tamir ettirmek :)
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #164 : Ekim 09, 2008, 10:24:21 »
doğrusunu isterseniz ben herşeye rağmen servise giderim.maliyet biraz farklı olsada orjinal parça kullanılır.arabayı içim rahat 10 bin km sürerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #165 : Ekim 09, 2008, 11:19:58 »
 Orjinal parça dışarıdada var, illaki seviste değiştirmek gerekmiyor, ustalık dersen serviste parça değiştirenler işi yeni öğrenen gençler genelde.Ustalar ağa gibi dolaşıyo:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #166 : Ekim 09, 2008, 14:25:03 »
şimdi günahlarını almayayım.ben henüz servisten bi zarar görmedim.inşallah kimsede görmez.bi yandan bir tamirhanede de aracın lastiğini sökerken bijonumu kırıp bana da söylemediler.sonradan farkettim.oluyo böyle seyler.tercih meselesi yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ©®UzMaN®©
    • yok
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #167 : Ekim 09, 2008, 14:51:59 »
arkadşalar kocaeli kayadan  memenun olmuyan varmı aranızda?
eSeR KaŞıK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #168 : Ekim 09, 2008, 15:40:08 »
en mantıklısı aracı toyota servisine goturup  sorunları ogrenip maliyet almak.
sonra bu sorunları başka yerlerde tamir ettirmek :)

En iyisi.Ozellikle garantiniz varsa garanti suresi bitene kadar servisten ayrilmayin.Ucretsiz olacagi icin hicbir problem gormeyeceklerdir aracinizda.Israr edin, garantinizin getirdigi ucretsiz servisi alin.

Garanti bittikten sonra parca/marka bazinda arama yapin, guvendiginiz bir tamirciye taktirin.

ABD'de de servis var.Toyota servisi 15 dolara yag/filtre degisimini yapiyor.Bircok hizmeti makul fiyata satiyor. Turkiye'dekiler aydan mi geldi, ne ozellikleri var da 5 kat 10 kat fazla para istiyorlar birim ise? Siki rekabet lazim balonlarinin sonmesi icin.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Avensis
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #169 : Ekim 09, 2008, 21:42:20 »
 Arkadaşlar toyota servislerinin hizmetleri genelde iyi,diğer markalara göre. İlgililer,hizmetler iyi. Bende yıllardır yetkili servise giderim. Kaliteli hizmet almak güzel,herşeyinde bir bedeli var. Zaten standart bakımada çok para veriyoruz dışarıya göre.
 Ama yedek parçalar konusunda çok insafsızlar ben 2 katınada razıyım ama 4-5 kat çok fazla. Dünyanın bütün kazığını türklere atıyolar :), herşey bize geldimi bi acayip oluyo, en basit parçadan benzine kadar.
Benim anlatmaya çalıştığım biz bilinçli olursak onlarda illaki yola gelecek, kendilerine çeki düzen verecekler.

Orjinalini dışarıda bulduktan sonra,kazıklanmak istemiyorum.Kaç kişi kolay para kazanıyor,ne zorluklar çekiyoruz.

 Tercihini herkes kendi yapacak son söz olarak, herkes nasıl mutlu olacaksa onu yapsın.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • eRr@yN
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #170 : Ekim 18, 2008, 17:29:00 »
ali beye sonuna kadar katılıyorum. mantıklı olan aracın sorununa doğru teşhis koyup, ihtiyaç duyulan parçaları kendimiz almalıyız. yan sanayi parçaları bende kullanmak istemiyorum, bu nedenle orjinal parçayı dışardan alsan dahi serviste verilen fiyatın 1/4 üne tekabül ediyor. gerekli olan biraz araştırma yapmak, hepsi bu...
96 toyota corolla xl 1.3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #171 : Ekim 18, 2008, 17:46:05 »
2003 yılında 90 model Civic almıştım.Merter de ki Honda Cem Servise götürdüm expertiz raporu için.Bana araca bakamayacaklarını söylediler.Neymiş efendim araç 90 modelmiş.Bende iyi bakmayın,honda yı herhangi bir renault yada tofas servisinemi götüreyim dedim.Neyse zor bela aracı kontrol ettirdikten sonra eksiklikler içinde 1000 ytl gibi bir rakam çıkarttılar (2003 yılında).Taksimdek i yedek parçacılar aynı malzemelere 250 ytl fiyat verdi.İflas ettiğini söyledikleri amortisörlerin sadece burçları gitmiş.2 tanesi 30 ytl.Denge kolu lastiği gitmiş.Onada 20 ytl,ettimi 50 ytl.Ivır-zıvır ve işçilikle ödediğim para 75 ytl tuttu.Komik değil mi.1000 ytl ye karşılık sadece 75 ytl cik.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #172 : Ekim 19, 2008, 00:52:17 »
Bütün yorumları tartarsak, Özcan Bey gibi yorumları sonuç olarak görüyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Aşkına
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #173 : Ekim 19, 2008, 01:22:42 »
2006 model dizel corolla aracımın her 10 bin bakımını kocaeli kayada yaptırdım 40 bin bakımı olarak bana 525 ytl fiyat çıkardılar değişecek parçaların tek tek isimlerini aldım fabrikadan ayrılıp özel servis işi yapan arkadaşıma götürdüm aynı malzemeler işçilik dahil 250 ytl ye bakımı yaptırdım. servisler yedek parçadan aşırı derecede para kazanıyorlar
Toyota tmorrow

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #174 : Ekim 19, 2008, 13:51:21 »
Şimdi bunun bir diğer nedenide artık eskisi gibi sıfır araç satışında öyle büyük karlar olmuyor.Bunu da servis hizmetlerinden çıkarıyorlar.Aslında empati kuracak olursak,satış-servis bölümüde bu yönde birşeyler yapmak elbette istiyorlardır.Ama onlarında gelir-gider dengelerinden kaynaklanıyor olabiliyor.Diğer bir durumda;ucuz yap sürümden kazan mantığı.Ama el yakacak derecedeki sıcak para dururken kim neylesin ılık parayı....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #175 : Ekim 19, 2008, 20:07:08 »
servislerdeki personel işçilik tutarlarından döner sermaye gibi pay alırlar.ne kadar çok parça o kadar işçilik payı anlamındadır bu.o yüzden olur olmaz bir sürü parça için değişim kararı verilir.son karar yinede araç sahibine aittir.ama içinize kurdu düsürürler bir kere.siz de eninde sonunda bu parçayı değiştirirsiniz.taktik budur.ve de başarılıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #176 : Ekim 21, 2008, 21:05:07 »
servislerdeki personel işçilik tutarlarından döner sermaye gibi pay alırlar.ne kadar çok parça o kadar işçilik payı anlamındadır bu.o yüzden olur olmaz bir sürü parça için değişim kararı verilir.son karar yinede araç sahibine aittir.ama içinize kurdu düsürürler bir kere.siz de eninde sonunda bu parçayı değiştirirsiniz.taktik budur.ve de başarılıdır.

 bu dediğiniz olay hangi serviste mevcut. adını verin de bende orada çalışayım. hiç bi bayiide servis personeli şirket hissedarı değil benim bildiğim kadarı ile. yönetim kadroları haricindeki tüm çalışanlar standart maaşlı insanlar...
 kimsenin günahını almayın, iftira etmeyin... insanları yalan yere yanlış yönlendirmeyin!!!
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #177 : Ekim 21, 2008, 22:28:42 »
Ilk corolla aldıgımızda bakıma gırdıgınde adam bıze dedıkı yıl (2000)de abii 6 ayda bir bakıma gır yolda bırakmaz bu araba senı dedı. yıl 2007 2. bakıma gırdı baskı balata,akıs kafaları,fren balatarı, v.s.. degıstı ve en son bakımını tanıstıgım toyotacı bır ustaya yaptırdım.Ilk servıse goturdugumde Trıger kayısı degısmesı ıcın motor acıldıgında usta babamı cagırdı dedıkı '' Bu aracın krank mılının kafasında kama bolumunde bosluk var bu bsluk araca zarar verır dedı krank mılını bozar dedı)yıl 2007,bakıma gırdıgınde ustama dedım bu olayı actılar baktılar cok azcık bır bosluk var ve krank mılıne zarar verıcek bır calısma seklıde olmadıgını anlattı.Cıkması bıle 350 ytl sıfır ı ıse 800 ytl olan bu parcayı ıyıkı o zaman degısmemısım.Yoksa sımdı ıcıme otururdu.Ve servıs elemanı bana cıddı cevap vermıyo o bana 6 ayda bır bakıma gel derken cıddı degıl.bakım aracın ıhtıyacı oldugundan degıl o para kazanmak ıcın soyluyor bana bu yuzden servıs ı pek sevmem.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #178 : Ekim 21, 2008, 23:53:41 »
Buradaki ozel servisler/ustalar da ihtihac yokken sunu degistir, bunu ddegisir diyorlar. Normal.Ihtiyaci oldugundan, gercekten arabayi inceleyip su eksik/yenilenmesi/tamiri gerek dediklerinden degil. Is olsun, para kazanalim diye.En son sanzuman yagi ve filtresini degistiren servis, makbuzunda oneriler kisminda radyator borularini degistirmeniz lazim, kayislari degistirmeniz lazim, aku bakimi lazim, sogutucu tahliyesi lazim vs standard hepsini siralamislar.Neyin lazim oldugu belli, antifriz degisecek (bir sene degismeden de idare eder ama), aku baslari pastan temizlenecek.O kadar.Kayislar yeni, radyator borulari yeni, esneme, bombe yapma falan yok, sukur.Akuyu kendim temizledim.Antifrizi de nasip olursa yakinda degistirtecegim.

Para varsa tabii 6 ayda bir bakim(yag ve filtre degisiminin disinda) ne guzel.Guvendigin bir yerse hem icin rahat olur.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #179 : Ekim 22, 2008, 18:10:15 »
 Saim beye sormak lazım...
... kendi dükkanını çalıştıran, sizden alacağı parayı cebine atacak olan özel servis mi daha çok masraf çıkarmak ister; yoksa sabit maaşlı çalışan, zaten aybaşı geldiğinde çok da iş yapsa az da iş yapsa aynı maaşı alacak bi servis personeli mi daha fazla msaraf çıkarmaya çalışır???
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid