Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 458330 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #860 : Ağustos 24, 2010, 23:43:14 »
ankara reis lider otodan ben de memnun kalmadım arkadaslar.aracımı satın alırken bir sorun yasamadım ama servis konusunda ve müsteri memnuniyeti konusunda cok zayıflar.yeni arcımın garanti kapsamında gösterge paneli değişmesi gerektiğini antalya servisi tarafıma bildirdi.ankarada ikamet ettiğim için liderden parça siparişini verdirelim dediler anlcak lider araç ankaraya gelince biz kontrol edelim dediler sonra sipariş verelim dediler ankarda herkes toyan diyor ben artık toyona gidicem

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #860 : Ağustos 24, 2010, 23:43:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #861 : Ağustos 24, 2010, 23:46:46 »
ankara reis lider otodan ben de memnun kalmadım arkadaslar.aracımı satın alırken bir sorun yasamadım ama servis konusunda ve müsteri memnuniyeti konusunda cok zayıflar.yeni arcımın garanti kapsamında gösterge paneli değişmesi gerektiğini antalya servisi tarafıma bildirdi.ankarada ikamet ettiğim için liderden parça siparişini verdirelim dediler anlcak lider araç ankaraya gelince biz kontrol edelim dediler sonra sipariş verelim dediler ankarda herkes toyan diyor ben artık toyona gidicem
Akif bey antene o fiyatı demişer..Antenin dibini sorsanız tavandaki yeri fiyatı duyunca ne diyeceğinizi merak ediyorum.Çünkü corollanın antenin dibi 420 lira anten ise 75 civarı..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #862 : Eylül 05, 2010, 01:48:49 »
Ben de aracımı sıfır aldım Afyon'dan.Yozgat'ta görev yaptığım için Ankara Reis Lider'e gittim.Aracım 25.000 i geçti. 2 defadır oraya gidiyorum.GÜleryüz konusunda sorun yok ama işçilik konusunda ben de sorun yaşadım.Bagaj kapağının üzerinde ufak bir çizik vardı, onun giderilmesini istedim. Giderilmiş ancak tavanda macun lekesi kalmış. Yağı değişti.Sonra yola çıktım geçen sene bayrama gelirken mazot almak için durdum.Benzinlikte beni uyardılar altta birşey sallanıyor diye.Karter muhafazasının tırnakları iyi takılmamış o sallanıyormuş. Sırada 30.000 var.Herhalde ben de değiştireceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #863 : Eylül 05, 2010, 10:07:38 »
Ben de aracımı sıfır aldım Afyon'dan.Yozgat'ta görev yaptığım için Ankara Reis Lider'e gittim.Aracım 25.000 i geçti. 2 defadır oraya gidiyorum.GÜleryüz konusunda sorun yok ama işçilik konusunda ben de sorun yaşadım.Bagaj kapağının üzerinde ufak bir çizik vardı, onun giderilmesini istedim. Giderilmiş ancak tavanda macun lekesi kalmış. Yağı değişti.Sonra yola çıktım geçen sene bayrama gelirken mazot almak için durdum.Benzinlikte beni uyardılar altta birşey sallanıyor diye.Karter muhafazasının tırnakları iyi takılmamış o sallanıyormuş. Sırada 30.000 var.Herhalde ben de değiştireceğim.
   Bu sefer Toyan'a gidersiniz.Tavsiye edilebilirliği yüksektir bu servisin
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #864 : Eylül 07, 2010, 09:23:22 »
selamlar.dun basıma gelen bır olayı sızınle paylaşmak istiyorum ve yorumlarınızı beklıyorum.4 ay önce aracımın farı kırıldı ve manisa akdemırde degıstırıldı zamanla degısen farın siyahladıgını ve ıcınde lekeler oldugunu farkettım izmir akdemıre gıttım dun farın garantıden degıstırılmesını talep ettım.bana verılen cevap degıstıremeyız cunku; farda olması gereken conta lastıgının olmaması dedıler.ıkı sehırdekı servısınde akdemıre baglı oldugunu ve sorunumun gıderılmesı gerektıgını söyledım ısrarla bana verılen cevap bayı hatası var(montajda yanlış takılmış,işçilik hatası var bence becerıkızlıgın danıskasıdır bu)garantıden degıstırılmez!şimdi tuketıcı haklarına gıdıp canlarına okusam mı dıye dusunmuyor degılım!!dusuncelerınızı beklıyorum
corolla comfort D4D 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • always toyota!!!(corolla t-sport)
    • Seyyah Otomotiv
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #865 : Eylül 07, 2010, 09:32:37 »
arkadaşalar  toyota yetkili servisleri hakkında detaya girecek olursak bikere artıları fazla sonuna kadar müşteri memnuniyeti her koşulda müşteri daima haklıdır mantığı var, parça değişimi için aranıp sizden onay alınması, tahmini verilen bakım fiyatların +-50 gibi çıkması bunlar + lar birde - lere gelecek olursak şimdi ben Motor yağının litresini 15 tl ye sanayide(aynı yağ) alabiliyoken 25 tl ye servisten neden alayım, işçiliğe gelecek olursak sanayide bakım işçiliğin en baba bakım için 50-60 tl civarı ama serviste 150 tl ye kadar çıkabiliyor eksilerde bunlar buyrun siz karar verin :)
arabamın turbosunu havalandıran rüzgar, gir içeri usul usul beni atmosferikten kurtar....!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #866 : Eylül 07, 2010, 21:30:28 »
Motor yag değişimini 120 liraya yaptırdım ben.70 bin bakımınada  74 tl istiyorlar.Yaptıkları sadece ilavate yag değişimi birde balata sprey ile temizligi.Balata temizlemek içi 74 tl fazladan vereceksin.Yağa gelince 4,5 lt yaga  90 tl ücret cıkarmışlar.Yağ değişiminde işçilik almıyolar.Ama siz dısardan aygı getirirseniz 50 tl işçilik istiyorlar oda aynı işe geliyor zaten...Servise gitmemin bile bile fazla vermemin nedeni işçiliklerinin garanti olması.Arkadasımın 96 xei sanayide ustanın yag filtresini iyi oturtması yüzünden motor kilitledi..Ondada var hata yag göstergesi yanmasına ragmen devam etmiş yoluna
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #867 : Eylül 07, 2010, 21:35:15 »
selamlar.dun basıma gelen bır olayı sızınle paylaşmak istiyorum ve yorumlarınızı beklıyorum.4 ay önce aracımın farı kırıldı ve manisa akdemırde degıstırıldı zamanla degısen farın siyahladıgını ve ıcınde lekeler oldugunu farkettım izmir akdemıre gıttım dun farın garantıden degıstırılmesını talep ettım.bana verılen cevap degıstıremeyız cunku; farda olması gereken conta lastıgının olmaması dedıler.ıkı sehırdekı servısınde akdemıre baglı oldugunu ve sorunumun gıderılmesı gerektıgını söyledım ısrarla bana verılen cevap bayı hatası var(montajda yanlış takılmış,işçilik hatası var bence becerıkızlıgın danıskasıdır bu)garantıden degıstırılmez!şimdi tuketıcı haklarına gıdıp canlarına okusam mı dıye dusunmuyor degılım!!dusuncelerınızı beklıyorum
Beyfendi serviste yapılan işlemlerin hepsi 1 yıl işcilik var parçaya göre 1 yıl ile 2 yıl parça  garantisi var.Benim aracıma takılana xenon setinin yerinin yanlıs olmasından dolayı 2 defa xenon beyni arızlandı hepsindede garantiden değiştiler ve işçilik ücreti falanda talep etmediler..
Siz farın fotograflarını ve faturanızı toyota iletişim emrkezine mail atın.Bazen servisin ters cevaplarına karsın genel merkez haklı yaklasıyor ve servise gerekli bilgileri veriyor.Örnegin 40 bin km aracımın amortisörü patlak dedi yetkili servis 400 tl ye yakın fatuıra cıkardı.Bende itiraz ettim neden patlak diye.Genel merkez olumlu yaklastı .Hangi servise gidecekseniz bize haber verin gerekli değişimler için onalra bilgi verecegiz dediler ve garantie xtradan amortisör değişim yapıldı.
Servislerde formenler pek birşeye karısmıyor.Bazen çocuklar 50-60 milyarlık arabl2laar el atıyor zarar veriyor..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #868 : Eylül 08, 2010, 08:45:48 »
evet arkadaslar dun servıse gıttım ve al takke ver kulah garantıye uydurdular yoksa bu iş mahkemeye kadar gıderdi.salı gunu yenı farım takılıcak ıns. :)
corolla comfort D4D 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #869 : Eylül 10, 2010, 13:51:16 »
bende yeni corolla extra 1.4 modeli var ufak bı sıkıntım oldu aksaraydaki özeller toyota servisine gittim cok iyi karşıladılar onlardan şuan çok memnunum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #870 : Eylül 25, 2010, 19:55:24 »
Ben malesef genel olarak yetkili servislere güvenmiyorum,tekirdağdaki toyota yetkili servisi de malesef bu güvensizliğimi pekiştirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #871 : Eylül 25, 2010, 22:43:45 »
aracımı Edirne Toyota Kale'den aldım. servis hizmeti de aldım, onarım hizmeti de. memnun kaldım.

öğrenciliğim sırasında Kocaeli Toyota Kaya'dan onarım hizmeti aldım. talihsiz bir kaza sonrasında 1 saat içinde 2 kaza raporunu düzelttirip servis kapanmadan yetiştirdiğimde çok şaşırmışlardı. aldığım hizmetten memnun kaldım.

son olarak yaşadığım il olan İstanbul'da Nataş'tan onarım hizmeti aldım. ilk defa servislerine geldiğimi belirttiğimde bana; "içiniz rahat olsun istanbuldaki en iyi ikinci servistesiniz" dediler :) bende bu açık sözlülüklerinin üzerine en iyisinin hangi servis olduğunu sordum; "Sonkar" dediler. o an ordan çıkıp Sonkar'a gitmek istedim ama Suadiye'de oturuyorum en uygun yer Nataş gibi geldi gidip almak açısından. aldığım hizmetten memnun kaldım. çok ilgilendirler.

her 3 servistede negatif eleştirel bir durum olarak onarım hizmetlerinde aracın serviste uzun süre kalması. en önemli sebebi de ekspertiz gelene kadar her hangi bir işleme başalanamıyor olması. bu size 1 ila 2 gün arasında zaman kaybettiriyor. bu durama bir çözüm buluna bulunabilir bence.

Corolla HB SOL 2004

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #872 : Eylül 25, 2010, 22:44:09 »
Aracıma ıslem yapılırken aracımı gormeme musade etmeyen hıc bır servıse guvenmem...
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #873 : Eylül 26, 2010, 22:49:05 »
10.000 bakıma gidicem yakın bir zamanda...Ya derindere olacak yada sonkar.Kararsızım açıkcası?
2010 Dizel Comfort Extra Beyaz...

Artık coca colaya,aside son..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #874 : Eylül 29, 2010, 08:52:44 »
Derindereye gidin bence haftaiçi sabahları 7.30 da aracınızı teslim edebilir, işinize mesai kaybı olmadan gidebilirsiniz. Hem de bekleyeceğiniz süre 10 dakikayı geçmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #875 : Eylül 29, 2010, 14:04:40 »
ben aracımı yaklasık 2 ay önce aldım.arac derindere servis bakımlı.
gecenlerde gittim daha önce mekanik vs değişen parçaları vs neler diye dokum istedim.
veremyiz sözlu olarak soyleyebiliriz dediler.sitelerindede 2 yıl 60000 km garantılı servis diyorlar.
elımde herhangı bır yazılı evrak olmadan hangı parcanın garantısı nekadar nerden bilebilirim?
örneğin trigere bakım kac km de olur vs gibi sorularımada bir standartı yok bızım aracların kullanıma baglı dıyebılıyorlar.
sizce normal mı bu davranışlar yoksa benmi anormalim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #876 : Eylül 29, 2010, 14:32:11 »
ben aracımı yaklasık 2 ay önce aldım.arac derindere servis bakımlı.
gecenlerde gittim daha önce mekanik vs değişen parçaları vs neler diye dokum istedim.
veremyiz sözlu olarak soyleyebiliriz dediler.sitelerindede 2 yıl 60000 km garantılı servis diyorlar.
elımde herhangı bır yazılı evrak olmadan hangı parcanın garantısı nekadar nerden bilebilirim?
örneğin trigere bakım kac km de olur vs gibi sorularımada bir standartı yok bızım aracların kullanıma baglı dıyebılıyorlar.
sizce normal mı bu davranışlar yoksa benmi anormalim?
elindeki fatura garantinin ta kendisidir. faturada değişen parçaların detaylı olarak ayrı ayrı yazılmasına dikkat edin yeter.
sorun olursa elinizde faturanız olsun, sonra soruna göre itiraz hakkınız elinizde fatura oldukça her zaman olacaktır.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #877 : Eylül 29, 2010, 15:08:14 »
Selçuk Bey aracı ben 2.el aldım 2.sahibiyim.
benden önceki sahibi bakımlarını derınderede yaptırmış ben alırkende herhangi bir fatura bana vermedi malesef.
şimdi fatura olmadığına ve dökümde vermediklerine göre değişen parçaların garantisi yalnmı oldu:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #878 : Eylül 29, 2010, 18:04:12 »
Selçuk Bey aracı ben 2.el aldım 2.sahibiyim.
benden önceki sahibi bakımlarını derınderede yaptırmış ben alırkende herhangi bir fatura bana vermedi malesef.
şimdi fatura olmadığına ve dökümde vermediklerine göre değişen parçaların garantisi yalnmı oldu:)

aslında serviste yapılan tüm işlemler kayıt altındadır.
size yapılanları ve tarihlerini dökebilirler
ama bu durumda ne derlerse ona inanmaktan başka şansınız kalmıyor maalesef.
yani tamamen servisin iyi niyetine kalır işiniz. tanıdığınız varsa onun aracılığı ile gönlünüz rahat olur.
eski sahibinden rica etme şansınız olabilir berki kesilen faturaları.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #879 : Ekim 04, 2010, 15:17:06 »
Yetkili servislere güvenmeyin:

Merhaba arkadaşlar bugün bir araba alırken başıma gelenleri anlatayım da bu yetkili servislerin ne kadar güvenilir olduğunu anlayalım. Bugün arkadaşıma sahibinden.com'dan beğendiğimiz bir arabaya bakmak için toyan'da hasarlı araba tespit bölümünde çalışan bir arkadaşın arabasına baktık. (ismini yazmıyorum isteyen olursa özelden maille ismini verebilirim). Araba 2007 model eski kasa toyota corrolla 40bin km, otomatik 26500TL'den satılık idi. Önce arkadaşın arabasıyla biraz dolaştık ve test ettik. Arabanın kendisinden önce bir banka müdürünün olduğunu ufak bir kaza yaptığını söyledi.Araba gıcır gıcır yeni ciladan çıkmış gibiydi. Zaten kendiside arabayı 6 ay önce aldığını TOYAN kendisine araba tahsis edince arabanın boşta kaldığını bunedenle sattığını söyledi. Arkadaş gerçekten çok iyi bakmış her yeri pırıl pırıl parlıyordu. Arabayı çok beğendik arkadaşla pazarlığa giriştik. Bu arada arkadaş toyandan bize servis raporunuda gösterdi servis raporunda arabanın hiç birşeyi olmadığı açıkça görülüyordu. Kendisine araba kaza yapmışsa ve burada tamir edilmişse neden bu raporda buna ilişkin kayıtlar yok diye sorunca kendisi bu tip hasaların sigorta şirketlerinde olduğunu buradaki kayıtlarda olmadığını söyledi. Biz tabi TOYAN gibi köklü bir firmanın çalışanın bu şekilde bir yalan söyleyeceğini tahmin etmediğimizden arabayı 25.400'den almayı taahhüt ettik tabi başka bir servise göstermek kaydı ile. Arkadaş sağolsun bize hemen AKOTA'dan bir randevü aldı!!!!! Telefonda da karşı tarafa arabanın ön taraftan darbe aldığını ama değişen bir parçasının olmadığını arabanın sadece 3 parçasında boya olduğunu yorulmasınlar diye söyleyiverdi!!! Bizde arabayı aldık Ankara'da Şaşmaz'daki bir özel toyota servisine baktırdık. Eğer burada bir sorun çıkmasaydı yinede emin olmak için AKOTA'ya götürmeye kararlıydık. Sağolsun servisteki arkadaşlar hemen bakar bakmaz şasesinde boya olduğunu bir kaç şase elemanının değiştiğini tıp diye gördüler. Biz bu arada bir sigorta acentesi vasıtasıyla tramerden de kaydı araştıdık. Önce sigorta kayıtlarından bir problem gözükmedi. Ama ruhsat üzerinden TC kimlik numarası ile sorgulama yapınca arabanın 14.000 liralık masrafı olduğu ortaya çıktı (rakamın bu kadar yüksek olması pert olabileceği anlamına gelebiliyormuş) Şimdi soruyorum:

1- TOYAN nasıl kendisinde tamiratı yapılan bir arabanın hasar kayıtlarını sisteme girmez. (Bu arada çıkan raporda bir plaka nosu yoktu. rapor 2009'un Aralık ayına kadardı. Kaza 15 Mayıs 2010'da olduğundan bir şeyin çıkmaması normaldi. Tabi buradan arkadaşın varsa raporun 2. sayfasını bize göstermediği sonucu çıkıyor.
2- Ya da bu arkadaşın bu hasarı sisteme işlenme sırasında müdahalesi oldu bu nedenle bir şey çıkmadı. O zaman sorarım TOYAN bu tür aklamalara nasıl izin veriyor...
3- TOYAN'da çalışan bir şahsın (hasar tespit biriminde çalışan) hasar görmüş bir arabayı kendisinin (ruhsatta babasının ismi vardı herhalde) almasına izin verip buradan ticaret yapmasına nasıl izin veriliyor?

Daha sorulacak birçok soru var...


Şimdi gelelim niye bunları anlattığıma ve çıkarılacak derslereŞ

1- Toyota'nın yetkili serviside olsa kayıtlarına güvenmemek gerektiğini öğrenmiş olduk.   
2- Kesinlikle TRAMER'de sorgulama yapmadan araba alınmaması gerektiğini öğrenmiş olduk. 
3- TOYATA'nın yetkili servisleri yeterince denetlemediğini bu nedenle yetkili servislerin her türlü yolsuzluğa açık olduğunu öğrenmiş olduk 
4- Tanıdığınızda olsa arabayı 3. bir servise göstermeden almamak gerektiğini öğrendik.....