Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 458397 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #740 : Nisan 13, 2010, 01:02:25 »
   Çok büyük bir terbiyesizlik yapmışlar.Geçmiş olsun
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #740 : Nisan 13, 2010, 01:02:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #741 : Nisan 13, 2010, 01:03:03 »
Vay üçkağıtçılar...
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #742 : Nisan 15, 2010, 11:44:09 »
Selam,
Ben yeni toyota hayranlarındanım.
Aracım 40000 bakımı için ve ufak bir hasar için ANKARA servisine götürdüm.
Beni uyadılar. "Servise garanti kapsamındaki ve kaskolu araçlar gider."
Yoksa çoook para ödersin dediler. Bir arkadaşım babamı bu nedenle işten attılar
dedi. Babası orijinal parça takılmaması ve hilelere itiraz etmiş. Neyse Bunlar dedi kodu.

Piyasada 1500 tl'ye yaptırabileceğim tutar bana özel istek ve eklerle beraber 4000 tl oldu.
Açıkcası yapılan işlemlere değer mi diye düşündüm. Hayal kırıklığımla baş başa kaldım.

Servisten memnun kaldınız mı? sorusuna beklentilerim kaynaklı yada bu konuda ki cehaletimden kaynaklanabilir.
Aracım (kürküm) 2001 Model Corolla Linea terra olduğunu düşündüğüm nedenle ilgi yoktu. Aracımın zaten parçalarını için
uzun süre bekledim. Sonuçtan menmun kalmadım.

Kısaca Kasko ve garanti dışında servise gideni ve tavsye edeni duymadım. Giden beni APTAL olmakla itham ettiler.
Oysa ben TOYOTA'nın marka büyüklüğüne güvendim. Öğrendim ki TÜRKİYE'de tüm servisler böyle ...

Özetle TOYOTA'ya yaş/model veya başka bir sınıf oluşturarak servislerini buna göre tanımlamalı.
A servis garanti kapsamı için, B servis Kazalar için ve C servis 2.El araç/x yaş servisi D servis tipi de Vefa otomobiller için...
Benim önerim bu.  ( Ben servis açmak isteseydim C ve D sınıfı servis için başvururdum. Daha karlı ve marka misyonu açısından önemli )
Bu şekilde Toyota alanlar 20 Yıl sonra bile servise gitmek isterlerdi.
Bugün ben bir Mercedes'de doğmuş ve Dirreksiyonunu tutarak büyümüş birisi olarak Mercedes ve BMV araçların beğenmeme rağmen marka imajından nefret ediyorum.
Toyota aracını Japon mercedesi olarak atadan öğrendik. Korkum Toyotanın mercedes imajına benzer bir tavır takınması.  "biz en iyisyiz. Dünya kabul etti. İşine geliyorsa"
Türkiye ye bira erken gelmiş. (sanırım türk insanının belirli bir olgunluğa ulaşmaması.)
Türklerin çoğu bu lezzetleri tatmamış ve maddi olanaklarıda olmamış ki KARGA'dan başka kuş tanımıyorlar.
 
Ayrıca Toyota'nın Yahudi lobilerince bitirilmek istendiğini düşünüyorum. Yoksa bir kaşık su da fırtına kopmaz dı.
Ne var yani Başkanı çıktı özür diledi. Hatayı kabul etti ve düzeltmek istedi.. eee Marka imajı hırpalanmaya devam ediliyor.
ahmet aldemir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹiq. ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ iʞuɐs
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #743 : Nisan 15, 2010, 11:59:49 »
TOYOTA  Avensis 1,6 Elegant 2008 otomobilimi 17629 km.de 20000 bakımı için TOYAN’A götürdüm. Bakımın yanında duyduğum sese bakmalarını söyledim. Aracımın 4~5 gün serviste kalması gerektiğini söylediler. ısrarıma rağmen arızayı söylemediler.
       Telefonda motor indirdiklerini ustaları ağzından kaçırdı. Krank Kenar yatağı düşmüş ısrarımla yan sanayide motorun sökülmüş olan parçalarının resimlerini çektim. 17000km de bu arıza mümkün değildir aracım gizli ayıplıdır. Garanti devam etmektedir haklarımı kullanarak aracı Toyota’ya iade hakkımı kullanacaktım. Söylenmeden onarım hakkım kullandırılmış oldu. Üstelik  kalite sistem belgesi olmayan Toyota tarafından denetlenmeyen yan sanayideki küçük bir atölyede. Araç bakımlarını yan sanayide yaptıranların araçları niçin garanti dışı kalıyor. Toyan araç sahibine bilgi vermeden yan sanayide motor yaptırıyor.  
     Toyota’dan aracımı değiştirmelerini istedim 3 aydır bir cevap alamadım. Toyota teknik elemanı ile sökülen segman, biyel ve krank yataklarını görmek istedik. Dava sürecinde delil olacak düşen kenar yatağı diğer parçaların arasında yoktu kaybedilmişti! Toyan delilleri de yok etmektedir. Durumu tutanakla tespit etmek istediğimde ise tutanağa imza atamaktan imtina etmişlerdir. Aracımın motoru Türkiye’de hem de yan sanayide yapılmış orijinal olmayan motordur. İkinci el satışında değer kaybı olacaktır. Söylediğimde ise bizim vasıtamızla satarsanız alan kişi bunu görmez demişlerdir.
       Toyan Genel Müdürü aracımı ikinci el fiyatından alıp aradaki farkı ödememi söylemiştir. Talebim zararımın karşılanması olduğu halde bana yeni bir araç satmaktadır. Üstelik teklifimi ya kabul et veya buraya bir daha gelme diyerek beni kovmuştur. Bu durum TOYOTA teknik elemanının yanında olmuştur. Hakkımı tüketici mahkemesinde arayacağım.

Şu haberi okudunuzmu bilmiyorum. Böyle bir sorun bile çözülebiliyorsa sizinkide çözülecektir.http://www.ttkd.org.tr  sitesine mail atın.Bencede mutlaka mahkemede arayın hakkınızı.
http://www.ttkd.org.tr/toyota_auris_sikayeti_nihat_sami_kartum.html
Corolla Comford d-4d
nazar etme ne olur, kredi çek seninde olur.
http://tinyurl.com/24m2rfs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #744 : Nisan 15, 2010, 23:31:39 »
Yukardaki adrese (http://www.ttkd.org.tr )direksiyon kunusunda mail atmıştım. Bana kalırsa direksiyon vs sorunu olanlar birleşirsek ortak hareketle sorunu çözebiliriz.

2005 model toyota corolla otomatik vites 1.6 vvt-i benzinli aracım var. Bu serideki (2002-2007) bir  çoğunda direksiyon arızası mevcut. Kullanım sırasında tehlike oluşturmasada ses yapıyor ve rahatsız ediyor. Toyota bunun normal olduğunu söylüyor ve garantiden değişim yapılan araçlarda dahi bir kaç ay sonra sorunlar tekrarlıyor. Müşteri hizmetlerini arayıp bunu bildirdiğimde ilgilenmediler ve sorun yok normal dediler. Servis ücreti karşılığında parçayı değiştiriyor ama sesin tekrar etmeyeceği konusunda garanti vermiyor. Bu konuda neler yapılabilir. Yardımcı olursanız sevinirim.
İyi Çalışmalar.

Sayın tüketici, ihtar çekilip dava açılabilir. Geçmiş olsun. Mehmet Barak TTKD Başkanı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #745 : Nisan 29, 2010, 00:17:22 »
TOYOTA Servis Suçlu Çağrı Merkezi Daha Da Suçludur!
2004 yılında trafiğe çıkan Toyota yaris aracımızı bugüne kadar olan tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırdık. Görev icabı bulunduğumuz Van'da da aracımızın 20-30 ve 40bin bakımlarını yetkili servis olan Yörük oto'ya yaptırdık.40bin bakımını Tayin ile İstanbul'a taşınmadan birkaç gün önce yaptırdık ve İstanbul'a geldik. Birkaç gün sonra ise şehir içi trafiğinde benzinli olan aracımızdan dizel motor gibi tır tır diye ses geldiğini fark ettim ve ne oluyor diye kaputu açtım. Bir de baktım ki bizim yetkili olan servis hava filtresini kutunun içerisine eziş büzüş tıkıştırmış, bu işi yapmaya çakışırken hava filtresinin motor gövdesine tutunmasını sağlayan kolu kırmış ve kapağını da kapatamamış. Yani ben aracımın motorunu 1600 km olan Van İstanbul seyahati ve ortalama 1000 km kadar olan şehir içi trafiği kullanımında sözde orijinal parçanın vermiş olduğu güvenle toza toprağa maruz bırakarak kullandım. Bu vaziyeti görür görmez Toyota çağrı merkezini aradım, durumu izah ettim ve bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.


15 dakika sonra bana dönüş yapan arkadaş Sonkar Avcılar servisine aracı götürüp göstermemi istedi ve benim ile ilgileneceklerini, hatanın işçilikten kaynaklanıp kaynaklanmadığını tespit ettirmemi sonrasında tekrar onlara bilgi vermemi söyledi. Bende ilk fırsatta söz konusu servise gittim ama benden kimsenin haberi yoktu neyse güç bela servisten benim ile ilgilendiler. Servis müdürü hava filtresinin hatalı yerleşimini ve bu şekilde kullanımın motora zarar vermiş olabileceğini kabul etti, bakımı kendilerinin yapmadığını filtre kolunun ne zaman kırıldığını söyleyemeyeceğini belirtip bizi başından savdı. Çağrı merkezinin istediği gibi servis müdürü ile olan görüşmeden sonra onlara geri dönüş yaptım ve bilgi verdim. Benim ile en kısa zamanda ilgileneceklerini söylediler 2 ay oldu arayan yok!


Bu sıkıntımı şikayet sitesinde yazmama rağmen hiç bir şekilde sallayan olmadı.Aman orjinal servise dikkat edin.Bir çüval para veriyoruz karşılığına bak.Onlar kolay kazanıyor olabilir ama kimse onlar kadar kolay kazanamıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #746 : Nisan 29, 2010, 13:01:36 »
TOYOTA Servis Suçlu Çağrı Merkezi Daha Da Suçludur!
2004 yılında trafiğe çıkan Toyota yaris aracımızı bugüne kadar olan tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırdık. Görev icabı bulunduğumuz Van'da da aracımızın 20-30 ve 40bin bakımlarını yetkili servis olan Yörük oto'ya yaptırdık.40bin bakımını Tayin ile İstanbul'a taşınmadan birkaç gün önce yaptırdık ve İstanbul'a geldik. Birkaç gün sonra ise şehir içi trafiğinde benzinli olan aracımızdan dizel motor gibi tır tır diye ses geldiğini fark ettim ve ne oluyor diye kaputu açtım. Bir de baktım ki bizim yetkili olan servis hava filtresini kutunun içerisine eziş büzüş tıkıştırmış, bu işi yapmaya çakışırken hava filtresinin motor gövdesine tutunmasını sağlayan kolu kırmış ve kapağını da kapatamamış. Yani ben aracımın motorunu 1600 km olan Van İstanbul seyahati ve ortalama 1000 km kadar olan şehir içi trafiği kullanımında sözde orijinal parçanın vermiş olduğu güvenle toza toprağa maruz bırakarak kullandım. Bu vaziyeti görür görmez Toyota çağrı merkezini aradım, durumu izah ettim ve bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.


15 dakika sonra bana dönüş yapan arkadaş Sonkar Avcılar servisine aracı götürüp göstermemi istedi ve benim ile ilgileneceklerini, hatanın işçilikten kaynaklanıp kaynaklanmadığını tespit ettirmemi sonrasında tekrar onlara bilgi vermemi söyledi. Bende ilk fırsatta söz konusu servise gittim ama benden kimsenin haberi yoktu neyse güç bela servisten benim ile ilgilendiler. Servis müdürü hava filtresinin hatalı yerleşimini ve bu şekilde kullanımın motora zarar vermiş olabileceğini kabul etti, bakımı kendilerinin yapmadığını filtre kolunun ne zaman kırıldığını söyleyemeyeceğini belirtip bizi başından savdı. Çağrı merkezinin istediği gibi servis müdürü ile olan görüşmeden sonra onlara geri dönüş yaptım ve bilgi verdim. Benim ile en kısa zamanda ilgileneceklerini söylediler 2 ay oldu arayan yok!


Bu sıkıntımı şikayet sitesinde yazmama rağmen hiç bir şekilde sallayan olmadı.Aman orjinal servise dikkat edin.Bir çüval para veriyoruz karşılığına bak.Onlar kolay kazanıyor olabilir ama kimse onlar kadar kolay kazanamıyor...
Toyota servisleri çalıştırdıkları servis elamanlarının güvenilir iş yapıp yapmadıklarını sürekli test etmeleri gerekir. Bende aracımı servise götürdüğümde dikkatsiz bir servis elamanı aracımı neredeyse servisin girişindeki sürgülü demir kapıya çarpıyordu.  Tamamen gereksiz şekilde aracı oraya hızlı şekilde sürdü ve frene bastı araç kaydı ve bir kaç cm ile vurmaktan kurtuldu.
Böyle servis elemanları yüzünden aracımızı emanet ettiğimiz servislerde büyük zararlara ugramamak için mutlaka güveniler servislere yönelmek gerekir. Her servis aynı kalitede hizmet vermiyor malesef.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #747 : Mayıs 08, 2010, 12:00:17 »
Arkadaşlar ist madenler gökkuşağına gitmeyinde neresi olursa olsun hem soğuklar ilgilenmiyorlar hemde dişime göre beni aydınlatacak kadar bilgili kimseyi göremedim ezbere iş yapıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Rampada Görüşelim (İnerken değil Çıkarken) :)
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #748 : Mayıs 08, 2010, 14:54:10 »
Arkadaşlar genelde servis parça değiştirme ve onun montajı harici pek bişey yapmıyor bazen o montajı bile yapmıyorlar 3 ayda 8 usta 2 servis hal sesin sebebini  bulamadı  >:( >:(
ToYoToYoTa ToYoToYoTa Sigara İçirmem İçinde Asla ToYoTA.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #749 : Mayıs 08, 2010, 22:28:12 »
Arkadaşlar ist madenler gökkuşağına gitmeyinde neresi olursa olsun hem soğuklar ilgilenmiyorlar hemde dişime göre beni aydınlatacak kadar bilgili kimseyi göremedim ezbere iş yapıyorlar.
Hasan Bey sizi öncelikle Tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz?
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #750 : Mayıs 08, 2010, 23:38:48 »
TOYOTA Servis Suçlu Çağrı Merkezi Daha Da Suçludur!
2004 yılında trafiğe çıkan Toyota yaris aracımızı bugüne kadar olan tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırdık. Görev icabı bulunduğumuz Van'da da aracımızın 20-30 ve 40bin bakımlarını yetkili servis olan Yörük oto'ya yaptırdık.40bin bakımını Tayin ile İstanbul'a taşınmadan birkaç gün önce yaptırdık ve İstanbul'a geldik. Birkaç gün sonra ise şehir içi trafiğinde benzinli olan aracımızdan dizel motor gibi tır tır diye ses geldiğini fark ettim ve ne oluyor diye kaputu açtım. Bir de baktım ki bizim yetkili olan servis hava filtresini kutunun içerisine eziş büzüş tıkıştırmış, bu işi yapmaya çakışırken hava filtresinin motor gövdesine tutunmasını sağlayan kolu kırmış ve kapağını da kapatamamış. Yani ben aracımın motorunu 1600 km olan Van İstanbul seyahati ve ortalama 1000 km kadar olan şehir içi trafiği kullanımında sözde orijinal parçanın vermiş olduğu güvenle toza toprağa maruz bırakarak kullandım. Bu vaziyeti görür görmez Toyota çağrı merkezini aradım, durumu izah ettim ve bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.


15 dakika sonra bana dönüş yapan arkadaş Sonkar Avcılar servisine aracı götürüp göstermemi istedi ve benim ile ilgileneceklerini, hatanın işçilikten kaynaklanıp kaynaklanmadığını tespit ettirmemi sonrasında tekrar onlara bilgi vermemi söyledi. Bende ilk fırsatta söz konusu servise gittim ama benden kimsenin haberi yoktu neyse güç bela servisten benim ile ilgilendiler. Servis müdürü hava filtresinin hatalı yerleşimini ve bu şekilde kullanımın motora zarar vermiş olabileceğini kabul etti, bakımı kendilerinin yapmadığını filtre kolunun ne zaman kırıldığını söyleyemeyeceğini belirtip bizi başından savdı. Çağrı merkezinin istediği gibi servis müdürü ile olan görüşmeden sonra onlara geri dönüş yaptım ve bilgi verdim. Benim ile en kısa zamanda ilgileneceklerini söylediler 2 ay oldu arayan yok!


Bu sıkıntımı şikayet sitesinde yazmama rağmen hiç bir şekilde sallayan olmadı.Aman orjinal servise dikkat edin.Bir çüval para veriyoruz karşılığına bak.Onlar kolay kazanıyor olabilir ama kimse onlar kadar kolay kazanamıyor...

Gecmis olsun.Toyota'nin Turkiye'deki merkezine yazin, zararin tespitini ve tazminini isteyin.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #751 : Mayıs 09, 2010, 19:12:46 »
Tekirdağ yetkili servisi olan "Köşkdere" iyi değil arkadaşlar.ben bir ay önce aldım toyotamı.2006 terra.Daha ilk başta ekspertiz çıkartırken (daha aracı üstüme bile almamıştım)aracımı çoluk çocuğa verip gözümün önünde lifte çarptılar.Sonra aradan 2 hafta geçti yaptırmaya gittim gitmişken park sensörü taktırdım daha ilk yıkamada park sensörünün boyası attı.Kısaca özensizler.Yani kibarmışlar güler yüzlüymüşer hikaye...Neyse,çorluya yolum düşmüyor,gidince gerekeni yapacağım zaten...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #752 : Mayıs 09, 2010, 19:32:21 »
Tekirdağ yetkili servisi olan "Köşkdere" iyi değil arkadaşlar.ben bir ay önce aldım toyotamı.2006 terra.Daha ilk başta ekspertiz çıkartırken (daha aracı üstüme bile almamıştım)aracımı çoluk çocuğa verip gözümün önünde lifte çarptılar.Sonra aradan 2 hafta geçti yaptırmaya gittim gitmişken park sensörü taktırdım daha ilk yıkamada park sensörünün boyası attı.Kısaca özensizler.Yani kibarmışlar güler yüzlüymüşer hikaye...Neyse,çorluya yolum düşmüyor,gidince gerekeni yapacağım zaten...
bu çorludaki servis mi??orda bi satış danışmanı var cem diye..çok konuşkan bana güven vermemişlerdi.bende silivriden aldım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '17
  • 61 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #753 : Mayıs 10, 2010, 09:30:29 »
Arkadaşlar ist madenler gökkuşağına gitmeyinde neresi olursa olsun hem soğuklar ilgilenmiyorlar hemde dişime göre beni aydınlatacak kadar bilgili kimseyi göremedim ezbere iş yapıyorlar.


Ben aracı aldığımdan beri (2008 Corolla Benzinli) oraya gidiyorum...
Gayet güler yüzlüler,iyi niyetliler ve yardımcı olmak için uğraşıyorlar...
Bizim aracın klimasında bir problem olmuştu,belki 5-6 kez gittim...Hiç öykünmeden her zamanki ilgi ve alakaları ile
sorunu çözmek için uğraştılar ve en sonunda çözdüler...Hatta bir ara bıkmıştım,servisi değiştireyim mi diye epeyce düşündüm ama
bu ilgi ve alakayı bulamam diye değiştirmedim...İyi ki de değiştirmemişim...
Gittiğinizde servis müdürü Kadir Bey'i bulun...Sizin en dişli sorularınızı bile yanıtlayacaktır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #754 : Mayıs 23, 2010, 23:28:01 »
Merhabalar,

İzmit'te olmama rağmen tavsiye üzerine, Corolla aracımın bakımlarını 4 yıldır Adapazarı Tuzcuoğlu servisinde yaptırıyordum. Bakımlarla ilgili pek sıkıntı yaşadım denemez. Aracım dolu yediği için ciddi oranda kaporta boya işi çıkmıştı. Doğrusu kaporta ve boya işinde bu servisi hiç tavsiye etmem, ustaları ve sorumluları oldukça cana yakın ve yardımcı olmak adına elllerinden geleni yapmalarına rağmen çıkan iş malesef tatmin edici değildi.
Doludan kaynaklı küçük göcükleri bir türlü düzeltemediler, bazı parçalar üç defa bile boyandı ama hala bazı açılardan dolu izleri görünüyor. Orjinal rengini tutturmanın kolay olmadığını biliyorum ama boyanmayan parçalarla boyanan parçalar kendini oldukça belli ediyor, tutturamadılar velhasıl. Hele bir de en son boyattığım tampon altındaki sis farı koruma parçasının son durumu ise tam bir felaketti. Arabamın rengi yakut kırmızısı iken sis farı koruyucunun bordavari bir renk ile bana teslim edilmesi tam bir komedi idi, hayır ben tamam olmuş desem hiç seslerini çıkarmayacaklardı, tabiki bu son damla oldu ve artık yolum oraya düşmüyor. Sadık bir müşterilerini kaybetmiş oldular, benim ise yamalı bohça gibi bir arabam oldu.

Yine de yakın ilgi ve alakaları için teşekkürler..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #755 : Mayıs 25, 2010, 00:34:49 »
evet sıkıntımla ilgili herkezi bilgilendireyim arkadaşlar.

50.000 bakımı için servise gittim(sonkar avcılar) ve durumu tekrar dile getirdim.

Hasarı olusturan servis olan Van yörük oto ısrarlarım üzerine arandı ve durumu bizzat kendim zorakide olsa anlatmayı başardım.Benimle konusan servis sorumlusu hasarımın karsılanacagını söyledi ve bana hasarımın tutarını ögrendikten sonra tekrar bana dönüş yapacaklarını söylediler.sonkar servis danısmanıyla bir kaç dakika konustular ve telefon kapandı.

Aradan bir kaç dakika geçti ve bana geri dönen van yörük oto.Hatanın onlardan kaynaklanmadığını ve ödeme yapamayacaklarını söyledi.Ne kadar uğraştıysamda baştan kabul edilen hata sonrasında reddedildi.
Bende sonkar servis danışmanına sordum bu parça ne kadar diye 550 tl dedi.Ve orada işin rengi ortaya çıktı.
Bunun üzerine ben toyota çagrı merkezini aradım bilin bakalım ne oldu.Vakti zamanında benim şikayetim değerlendirilmiş ama bana dönülememiş miş onların yapacağı birşey yokmus servis suçsuzmuş.Bravo toyota.bukadar kıvırtılmaz.

Bu arada 40.000 km bakımında van yörük servisinde servisin içerisine girerek debriyaj ve fren balatalarının durumunu sordugumda yarıdan fazlası duruyor dendi.
Aradan gecen 10.000 km nin 8.000 kadarını sadece uzun yolda yaptım ve 50.000 bakımında sevis görevlisi geldi ve fren ve debriyajın bittiğini değişmesi gerektiğini söyledi.Bu nasıl iştir ya biri bana anlatsın.Sehir içi olmadan nasıl biter. 40.000 km kullananda ben 10.000 km kullananda ben.900 tl debriyaj 300 tl fren birde hiç ses yapmayan hiç bir problemi olmayan sol amartisörümde biraz boşluk varmış o değişecekmiş.Yorum sizin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #756 : Mayıs 25, 2010, 11:47:06 »
okan bey maalesef servislerde işin uzmanı olmayan bir sürü insan çalışıyor.Banada sağ ön amortisörün patlak oldugu ve değişmesi gerektiği bunun içinde 400 tlye yakın para istediler.Araç 40 binde ve garanti kapsamındaydı ozaman hala bende garantiden yapmaları için talep ettim.Neyse granatiden değişimi yapıldı ancak  başka bir serviste yapıldı o an söküldügünde amortisörün sağlam oldugunu söylediler parça geldiği için değişimini yaptılar sağlam  çıkan amrisöre gelince mecburen patlatmak zorunda kaldılar..Hakkınızı arayın ama fren balatalarınızı dışarda değiştirin bende servise 3 yıl önce 250 tlye yakın verdim ama dısardan çok rahat ön arka balatayı 100 tl civarı trw marka değiştirebilirsiniz.Üstünde çıkanda zaten trw yazıyor servislerdede trw yazıyor..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #757 : Mayıs 26, 2010, 21:20:40 »
Öncelikle bu siteye üye olmam sebebim 2005 Avensis 1.6 Elegant arabama lpg taktırma konusu idi fakat site içerisinde biraz araştırma sonucu kafamda bir şeyler oluştu. Ama genede tavsiyelerinizi beklerim. Sitede dolaşırken bu konuya rastladım ve servis hakkında yazdığım bir yazıyı burada paylaşmak istedim. Umarım sabredip okuyanlar çıkar ve bu sorunumu halledebilirim. Çünkü gelen sesler o kadar aşağılayıcı ki bu arabayı kullanmaktan korkuyorum artık. Sesler cam açıkken geliyor dışarıdaki insanlarda geçerken duyuyorlar. Ben ancak camı açtığımda duyuyorum. Fren pedalına da çok az bir dokunmayla ses kesiliyor. Malum yaz da geldi artık iyice kanser eder beni. Bu sorunlar karşılaşan birileri var mıdır acaba.

Sonuç olarak;
Arka lastiklerde bulunan (servisin dediğine göre) kaliper tutuculardan hala ses gelmektedir yok mudur bir çözümü


Yazdığım yazı aynen bu şekilde

Tarih: 05 TEMMUZ 2009

TOYOTASA GENEL MÜDÜRLÜĞܒNE
                            İSTANBUL


Konu      :   Toyota Akota Plaza hakkındaki şikâyetlerim.

Gereği İçin   :   Toyotasa Genel Müdürlüğü/İstanbul
Bilgi İçin   :   Toyotasa Akota Plaza
         www.sikayetvar.com
         Tüketici Koruma Dernekleri
         Üyesi bulunduğum çeşitli forum ortamları

   Sayın Yetkili

   2005 model Toyota marka Avensis model şahsi aracımın 40 bin kilometre bakımını yaptırabilmek üzere bir hafta kadar öncesinden 16 HAZİRAN 2009 saat 09:30’a Toyota yetkili servisi Akota plaza/Ankara’dan randevu aldım. Bu zamana kadar olan bakımları Zonguldak Ereğli ve Samsun’da yaptırmıştım. Yaşadığım yer olan Sinop’a en yakın Yetkili servisin Samsun’da olması sebebiyle bakımlarımı orada yaptırmaktaydım. Fakat tatile gideceğimden ve hem Ankara’dan geçeceğimden hem de başkentte bulunan bir Toyota servisinde arabamın daha emin ellerde olacağını düşündüğümden dolayı 40 bin kilometre bakımının Akota yetkili servisinde yapılmasını tercih ettim.

 Bakım süreci boyunca vukuu bulan olaylar nedeniyle ilgili yetkili servisten çeşitli şikâyetlerim oldu ve bu şikâyetlerimi aşağıda elimden geldiğince dile getirmeye çalışacağım.

   16 HAZİRAN günü ilgili servise saat 09:25 civarı geldim ve arabamın 40 bin kilometre bakımının yapılmasını ve buna ilaveten arabanın arka lastiklerinden stabilize yolda metal sesleri geldiğini ve balans ayarının da kontrol edilmesini talep ettim. Bunun üzerine servisteki bir usta ile aracı test etmeye çıktık. Bahsettiğim sesler yanımdaki usta tarafından da duyuldu. Gerekli prosedürün tamamlanmasının ardından bakımın 40 bin kilometre bakımı olması sebebiyle diğerlerinden daha uzun süreceği, bu nedenle de öğleden sonraya sarkabileceğini söylediler.  Aynı gün öğleden sonra aracımın bakımının tamamlandığı, fakat arka lastiklerden gelen sesin aracın kaliper tutucularından geldiğini, bunun da ellerinde bulunmadığını, minimum bir gün sonra tedarik edebileceklerini belirttiler. Ben de bunun üzerine aracımı bir gün sonra ilgili malzeme geldiğinde geri getirmek üzere 15:30 civarı aldım.

   Bir gün sonra 17 HAZİRAN günü beni aradılar ve malzemenin geldiğini söylediler. Aracım 14:35’te ilgili malzemenin takılması maksatlı servise alındı. 2 saat 25 dakika boyunca aracıma kaliper tutucuların takılması sürdü. Saat 17:00’da servis danışmanı personel aracımın hazır olduğunu ilgili sesin giderildiğini ve 46 TL masrafı çıktığını söyledi.  Bu masrafın nereden kaynaklandığını sorduğumda ise şanzıman yağımın 2 litre kadar eksik olduğunu ve bunu tamamladıklarını söyledi.

   Ben bu noktadan itibaren servisin olan güvenimi yitirmeye başladım ve servis danışmanı personele “size olan güvenilirliğimi kaybettim” dedim. Sebebine gelince;
   Ben bundan tam bir gün önce arabamı 40 bin kilometre bakımına sokuyorum. 405 TL para veriyorum. Bana verilen kontrol listesinde şanzıman yağının tam olduğuna dair ilgili satırı görüyorum. Bir gün sonra arabamın kaliper tutucuları garanti kapsamında değişiyor ve bana 2 litre şanzıman yağınız eksikmiş deniyor. Bir gün öncesi tam olan şanzıman yağı kaliper tutucularının değişmesinden kaynaklı 2 litre eksildiğini söylüyorlar. Bu durumda garanti kapsamında olan arabam 40 bin bakımından her türlü kontrolü yapılmış olarak!!! çıkmasına rağmen bir gün sonra ben şanzıman yağım eksik diye 46 TL ödemek durumunda kalıyorum. Böyle bir durumda 2000 yılından beri sıfır araba kullanan ve hiçbir zaman garantisi dolmuş olsa bile fazladan para vermeyi göze alarak yetkili servislerde arabamın bakımını yaptırmayı tercih eden, etrafımdaki insanlara da sürekli bu durumun oto sanayiye gitmekten daha faydalı oluğunu savunan biri olarak bunca zaman servislere boş yere mi iki katı para verdim diye düşünmekteyim.

   Sonuç olarak şanzıman yağı için talep edilen ücreti ödedim (Bunun haricinde garanti kapsamından da 333,94 TL lık bir masrafın ödendiğine ait faturayı aldım) ve ilgili servis danışmanı personele bu konuyu Toyota Genel Müdürlüğü Müşteri ilişkileri bölümüne bildireceğimi söyledim. Bu durum üzerine beni tekrar serviste bulunan bir başka usta ile görüştürdüler ve o da bana kendince haklı olduklarını ispatlamaya çalışan bir takım teknik ifadeler ve bilumum açıklamalarla tatmin etmeye çalıştı. Böyle bir durumda bir Toyota Müşterisi olarak (ki bu durumdan her zaman kendimi ayrıcalıklı hissetmişimdir) servisteki bir usta ile değil de müşteri temsilcisi ile görüştürmelerini dilerdim. (O esnada Akota plazada böyle bir birimin varlığından haberdar değildim. Aksi halde direk olarak bunu kendim talep ederdim. Ta ki 09 TEMMUZ 2009’da müşteri ilişkilerinden Arzu Hanım beni arayana kadar.) Nitekim ben derdimi ustalarla paylaşmak istesem en yakın oto sanayine arabamı götürür derdimi orada halletmeye çalışırdım.

   Arabamı aldım ve Antalya istikametine yolculuğuma başladım. Antalya’ya vardım ve yolculuk esnasında geçtiğim stabilize yollarda aynı sesi tekrar duydum. İki gününü bakım ve bu sesi hallettirebilmek için mi kaybettiğime yanayım yoksa sesin hala geldiğine mi. Elbette moralim bozuldu. Tatilimin bitmesine yakın tekrar Akota plazayı arayarak sorunumun devam ettiğini ve ne yapabileceğimi sordum. İlgili servis danışmanı personel de beni tekrar servise davet ederek söz konusu problemin tekrar bakılması gerektiğini belirtti. 01 TEMMUZ 2009 tarihine saat 09:00’da tekrar randevu aldım ve o tarihte 09:20 civarı servise geldim. Problemimi tekrar anlattım. Tekrar bir ustayla test sürüşüne çıktım. İlkinden farklı olan yeni usta da bahsettiğim sesleri duydu ve sorunumun (15 gün önce değişen) kaliper tutucularından kaynaklandığını ve bunların değişmesi gerektiğini söyledi. Bunun üzerinde bende şikayet konumun gittikçe kabardığını bu durumu genel müdürlüğe şikayet edeceğimi bir kez daha belirterek servise giriş saatimi iş emrine yazılmasını talep ettim. Cevap olarak sorunumun belki iş emrine gerek kalmadan halledilebileceği bu durumdan dolayı da iş emrine gerek olmayabileceği cevabını aldım ve giriş saatimi gerçek girdiğim saat olarak yazdıramadım.  Bunun üzerine sonradan servis müdürü olduğunu öğrendiğim Yılmaz Bey ile bir test sürüşü yapmam için beni tekrar yönlendirdiler.(Hala bir yetkili “Buyurun beyefendi bir şikayetiniz var ise bizim de bir müşteri temsilcimiz var önce onunla bir görüşün” şeklinde bir yönlendirme yapmıyor)

   Ben bir kez de Yılmaz Bey ile test sürüşüne çıktım. O’nun ilk izlenimi ise stabilize yolda her arabanın bu şekilde sesler çıkarabileceği ve bunun normal olduğu, daha sonra bundan vazgeçerek bunun kaliper tutucuları ile bir alakasının olmadığını disklerin birbirine yakın olduğundan kaynaklandığı gibi tam hatırlayamadığım bir ifade kullandı. Ustaya talimatını verdi ve arabam sorunun halledilebilmesi için bir kez daha servise alındı. Kaliper tutucularının tekrar değişmesi gerektiğini söyleyen ve malzemenin gelmesi için bir gün daha beklememi söyleyen ikinci ustamız Servis Müdürü Yılmaz Bey ile yaptığım ikinci test sürüşünden sonra “arka kaliper tutucu pimleri yağlandı test yapıldı, ses duyulmadı” şeklinde iş emrini sonlandırarak servis danışmanı aracılığı ile arabamı 11:30 civarında bana teslim etti. Servise giriş ve çıkış saatimin orijinal olarak (09:30-11:30 arası) yazılmasını tekrar talep ettiğimde ise geçen iki saatlik süreyi girilmiş olan iş emrinin saatini değiştirmek yerine 11:05-13:00 olarak yeniden düzenlediler. (Servisten orijinal çıkış saatim 11:30 civarıdır.) Arabamı aldım ve yaşadığım şehir olan Sinop’a geldim…

   Sonuç:
a.   Sorunumun halledilebilmesi için iki kere aynı servise geldim. Onca zaman kaybettim 334 TL milli servetimizden, 46 TL benim cebimden para harcandı, arabamdan hala aynı sesler gelmekte. Merak ediyorum ne zaman kadar kaliper tutucuları değiştirilmeye devam edecekti!!!
b.   Akota plaza o kadar yoğundu ki müşteri karşılanan deskte personel bulmak için bile beklemeler oluyordu. Herkes bir koşturmaca içinde. Bu kadar yoğunluğu kaldıramayacaksa neden bu yoğunlukta randevu veriliyor. Ben 15 gün öncesinden randevu alarak, servise gelme saygısını gösteriyorsam serviste bana aynı saygıyı göstermek durumunda diye düşünüyorum.
c.   Yazım boyunca herhangi bir yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için isim kullanmadım. (Yılmaz Bey haricinde) Bu sebepten dolayı servis çalışanlarının bir mağduriyet altına girmesini asla istemem. Amacım beş yıldır mensubu olduğum Toyota ailesinin müşteri memnuniyetinde daha da üst seviyelere çıkmasıdır.
d.   40 bin kilometre bakımına kadar diğer servislerden herhangi bir şikayetim olmamış olup müşteri memnuniyet anketlerini hep üst seviye memnuniyet göstergesiyle doldurdum.
e.   Tüm bu sebeplerden dolayı 40 bin kilometre bakımımdan memnuniyet derecem 5 üzerinden 1 olması gerekirken, servis danışmanı Lamiser Hanım’ın tavrı ve yakın ilgisi nedeniyle 5 üzerinden 1 değil ancak 2 olarak derecelendirmiş bulunmaktayım. Kendisine ayrıca teşekkür eder hepinize kolaylıklar dilerim.

Toyota müşteri temsilcisinin cevabı



TOYOTASA TOYOTA-SABANCI PAZARLAMA VE SATIŞ A.Ş.             
GENEL MÜDÜRLÜK

Gülsuyu Mevkii, Ankara Asfaltı,
34846, Maltepe - İSTANBUL
Tel: +90 216 458 58 58 - Faks: +90 216 370 19 47


Öncelikle başvurunuz için teşekkür ederiz.


Bölümümüze intikal eden başvurunuz üzerine, ilgili bölümlerimiz ve Toyota Plaza Akota yetkilileri ile görüşülerek aracınız hakkında bilgi alınmıştır.


Aracınızda Toyota Plaza Akota yetkilileri tarafından yapılan inceleme ve testler sonucunda aracınızın arka tarafından geldiğini belirttiğiniz sesler ile ilgili olarak, sesin bozuk yol şartlarında oluştuğu, araçta teknik müdahale gerektirecek bir problem bulunmadığı tespit edilmiştir. Konuya göstermiş olduğunuz hassasiyete istinaden servis yetkilileri parça değişimi yaparak sesi minimuma indirmişlerdir.


Öte yandan, aracınızda parça değişimi sırasında harcanan şanzıman yağı bedeli olarak tarafınızdan alınan ücretin bir sonraki bakım masrafından düşüleceği tarafımıza bildirilmiştir.


Sayın TAYLAN, değerli müşterilerimizi ömür boyu Toyotasa ailesinin bir ferdi olarak görmek en büyük hedefimiz olmuştur. Bu nedenle, Toyota’nın otomotiv sektöründe ön plana çıkardığı “Müşteri Memnuniyeti” ilkesi ile hizmet verilmektedir. Buna rağmen çıkabilecek problemlerle ilgili olarak gerek Yetkili Satıcılarımızın gerekse firmamızın daima yardıma hazır olduğunu bilmenizi isteriz.


Bilgilerinize sunar, esenlikler dileriz.

Saygılarımızla,


Toyotasa Müşteri İlişkileri
2005 Model Avensis 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #758 : Mayıs 27, 2010, 00:11:31 »
cevaba bak allahaşkına ya sen yalan söylüyosun ya da çok pişkinler :=))
hala diyo ki ses minimuma indirilmiştir vsvs vs ...
işalah başıma böle bişi gelmez ben en fazla satış olan toyota servisinin önünde yakarım arabamı..millet görsün die...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #759 : Mayıs 27, 2010, 00:39:40 »
Arkadaşlar Cenk Beyinde ifade ettiği gibi toyota genel merkerkezi hiç bir şekilde ne kendi hatasını nede servis hatasını kabul etmiyor.Satışlar iyi olunca paraya doydular galiba.
Benimde başımdan geçen olay söyleydi:Sıfır olan aracımızdan bir müddet sonra tıkırtılar gelmeye başladı.Normalin çok üzerinde.Garanti kapsamında servise söyledim olur böyle seyler denildi plastik aksamlar yapıyor vs. vs. dendi,tekrar gittim söyledim yine aynı cevap bir kaç servis ziyareti sonucu müşteri hizmetlerini aradım onlarda sağ olsunlar sadece servisi haklı çıkarmak için çene çaldılar.Bir allahın kulu sesleri gidermeye tenezzül bile etmedi.Sonuçta kendi işimizi kendimiz gördük.

today toyota tomorrow ?????