Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 458459 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #720 : Mart 29, 2010, 08:37:46 »
17.000 km'de motor nasıl iner  :wacko:
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #720 : Mart 29, 2010, 08:37:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #721 : Mart 29, 2010, 09:24:40 »
Mustafa Bey öncelikle geçmiş olsun. Mesajınızı 2-3 sefer okudum ancak anlayamadığım noktalar var.
Bildiğiniz gibi TOYAN yetkili servis ve yetkili servis nasıl yan sanayide iş yaptrır onu anlamadım. Araç szden izinsiz sanayide başka bir yere mi götürülmüş. Yok götürülmeden serviste yapılıyorsa arızalı parçalar değiştirilir ve ayıplı olan kusur düzeltilmiş olur, vites kolu için araç değiştirmezler ki mantık aynı mantık. Renault da da benzer durum arkadaşımın başına geldi hemen hemen aynı işlemler uygulandı. Ancak sanırım sizi sinirlendiren husus parçaların  da orjinal olmaması durumu.. daha doğrusu ben sizin neye sinirlendiğinizi de anlayamadım ama gerçekten durum anladığım gibi Yetkili servisin dışarıya iş yaptırması ve yan sanayi ürünler kullanması ise TOYOTA derhal bu yetkili servisin lisansını iptal etmesi gerekir diye düşünüyorum. Bir açıklama yaparsanız memnun olurum.
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #722 : Mart 29, 2010, 09:28:07 »
Sanırım Mustafa Bey'in motoru rektefiyeciye gönderilmiş, ki zaten her servis böyle yapar. izin alınmaması vs konuları muallak tabi olayı tam öğrenmek gerek. Mustafa Bey de o sinirle kamuoyu oluşturmak için anında foruma üye olup mesajını yazmış. Kimbilir bir daha ne zaman girer de konu hakkında bilgi sahibi oluruz...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #723 : Mart 29, 2010, 11:08:52 »
   Umut abiye katılıyorum.Yetkili servis alanında her türlü malzeme olmaz.Hiç bir markada hemde.Motora rektefiye yapılacaksa bu anlaşmalı bir yere verilir yaptırılır.Ama o markanın garantisi altındadır herşey.En basit bir örnek;diskler tornalatıldığında bu serviste yapılmıyor.Anlaşmalı bir torna tesviye atölyesine gönderilir gereken yapılır ve servisin garantisi dahilindedir.Servise torna bölümü açmak,CNC tezgahı koymak çok büyük maliyet gerektirir.Serviste ki bir ustanın çalışma dolabı 30.000 TL'ye mal olmaktadır.Yanlışım varsa Ergün düzeltsin...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #724 : Mart 29, 2010, 11:09:23 »
olay dışarda yaptırılmasıysa normal olan bu zaten, her servis dışarda yaptırıyor rektefiye işini..sorun orjinal parça yerine yan sanayi kullanılmasıysa eğer saldırın çirkinleşin..olması gereken şey orjinal parça kullanarak motoru reftefiye ettirmeleriydi toyanın.üstelik zaten toyanda çalışan bir üyemiz olması gerek, o da konuyu görürse olayı iki taraflı da dinleme imkanımız olur.
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #725 : Mart 29, 2010, 11:19:21 »
   Ordaki üyeyi karışmamak gerek Türkay.Onun sorumluluğuna ai bir konu değil ki?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #726 : Mart 29, 2010, 11:25:42 »
   Ordaki üyeyi karışmamak gerek Türkay.Onun sorumluluğuna ai bir konu değil ki?
ancak orada çalışıyor, en detaylı bir şekilde konuyu toyan cephesinden öğrenip, toyan cephesinden anlatabilir..belki de konu bambaşka bir şey..tek taraflı dinlemek ne kadar sağlıklı??
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #727 : Mart 29, 2010, 11:53:42 »
Anlaşmalı bir torna tesviye atölyesine gönderilir gereken yapılır ve servisin garantisi dahilindedir.Servise torna bölümü açmak,CNC tezgahı koymak çok büyük maliyet gerektirir.Serviste ki bir ustanın çalışma dolabı 30.000 TL'ye mal olmaktadır.Yanlışım varsa Ergün düzeltsin...
Doğrudur devrem, :) bazı özel işçilikler mecburen harici atölyelerde yapılıyor aletlerin maliyeti dolayısıyla...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #728 : Mart 29, 2010, 11:59:23 »
   Ama yapılan tüm işlemler o markanın garanrisi altındadır.Konuyu tam anlamadım ama servis bu onarımda yan sanayi yedek parça kullanmışsa porblem var demektir.Ki kullanacaklarını da sanmıyorum.Toyan Ankara'da CRM puanı yüksek bir servis diye biliyorum
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #729 : Mart 29, 2010, 16:55:05 »
17 bin km de bir aracın kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir problem nedeniyle motorunun revizyona sokulması bence doğru değil. Burada yapılacak iş o motorun yerine yeni bir motor takmaktır. Çıkan motor ise toyota fabrikasına gönderilip mühendisler tarafından incelenmeli ve bu kadar kısa zamanda neden arıza yaptığı enine boyuna araştırılmalıdır. Toyota türkiye nin bu konuya  özen göstermesi gerekir.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #730 : Mart 29, 2010, 23:38:44 »
TOYOTA  Avensis 1,6 Elegant 2008 otomobilimi 17629 km.de 20000 bakımı için TOYAN’A götürdüm. Bakımın yanında duyduğum sese bakmalarını söyledim. Aracımın 4~5 gün serviste kalması gerektiğini söylediler. ısrarıma rağmen arızayı söylemediler.
       Telefonda motor indirdiklerini ustaları ağzından kaçırdı. Krank Kenar yatağı düşmüş ısrarımla yan sanayide motorun sökülmüş olan parçalarının resimlerini çektim. 17000km de bu arıza mümkün değildir aracım gizli ayıplıdır. Garanti devam etmektedir haklarımı kullanarak aracı Toyota’ya iade hakkımı kullanacaktım. Söylenmeden onarım hakkım kullandırılmış oldu. Üstelik  kalite sistem belgesi olmayan Toyota tarafından denetlenmeyen yan sanayideki küçük bir atölyede. Araç bakımlarını yan sanayide yaptıranların araçları niçin garanti dışı kalıyor. Toyan araç sahibine bilgi vermeden yan sanayide motor yaptırıyor.   
     Toyota’dan aracımı değiştirmelerini istedim 3 aydır bir cevap alamadım. Toyota teknik elemanı ile sökülen segman, biyel ve krank yataklarını görmek istedik. Dava sürecinde delil olacak düşen kenar yatağı diğer parçaların arasında yoktu kaybedilmişti! Toyan delilleri de yok etmektedir. Durumu tutanakla tespit etmek istediğimde ise tutanağa imza atamaktan imtina etmişlerdir. Aracımın motoru Türkiye’de hem de yan sanayide yapılmış orijinal olmayan motordur. İkinci el satışında değer kaybı olacaktır. Söylediğimde ise bizim vasıtamızla satarsanız alan kişi bunu görmez demişlerdir.
       Toyan Genel Müdürü aracımı ikinci el fiyatından alıp aradaki farkı ödememi söylemiştir. Talebim zararımın karşılanması olduğu halde bana yeni bir araç satmaktadır. Üstelik teklifimi ya kabul et veya buraya bir daha gelme diyerek beni kovmuştur. Bu durum TOYOTA teknik elemanının yanında olmuştur. Hakkımı tüketici mahkemesinde arayacağım.


Gecmis olsun.

Tuketici hakem heyeti ilk basvuru yeri olsa da bence asil mahkemelere basvurun. Toyota Genel Mudurlugu'ne ve ilgili servise durumu noterden bir ihtarnameyle bildirin.

17bin km.deki bir aracin motorunda problem tesbit edilmisse bunun size aciklanmasi ve hic bir islem yapmadan onayinizin alinmasi gerekir.

Toyota'dan aracinizin SIFIR olaniyla ucretsiz olarak degistirilmesini talep edin.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaş: 34
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #731 : Mart 30, 2010, 16:19:51 »
Bu konuyu gördükten sonra ben de belki faydası olur diye linkteki konuyu açtım:

http://www.toyotaclubtr.com/sohbet/fabrika-cikisindan-boyali-arabalar/
2009 TOYOTA COROLLA, D-4D
1.6 Comfort Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #732 : Nisan 07, 2010, 17:08:51 »
10 gün önce konya otojen orjinal servisi aradım 20 bin bakımı için 270 tl demişlerdi,bugün aradım 300-330 arası bir masrafınız çıkar dediler.anlaşılan sitelerinde duyurdukları servis avantajı böyle olsa gerek.Banada özel servis yolu göründü.160 tl ye fitiz....

kazasız günler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sɹǝʇ nq ʞǝʇ ɹiq. ɐp ɐpunloʎ ʎǝsɹǝɥ iʞuɐs
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #733 : Nisan 07, 2010, 17:12:01 »
10 gün önce konya otojen orjinal servisi aradım 20 bin bakımı için 270 tl demişlerdi,bugün aradım 300-330 arası bir masrafınız çıkar dediler.anlaşılan sitelerinde duyurdukları servis avantajı böyle olsa gerek.Banada özel servis yolu göründü.160 tl ye fitiz....

kazasız günler
20 bin bakımı yaptıracağına göre aracın garantisi bitmemiştir. Kesinlikle dışarda yaptırmanı önermem ileride oluşabilecek bir sorunda ( bakımla alakasız bile olsa) garanti kapsamına almayacaktır sevis. Garanti bitene kadar sabret 100 lira fazla ver kafan rahat olsun
Corolla Comford d-4d
nazar etme ne olur, kredi çek seninde olur.
http://tinyurl.com/24m2rfs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Rampada Görüşelim (İnerken değil Çıkarken) :)
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #734 : Nisan 10, 2010, 01:17:37 »
ben sivastaki servisten hiç memnun değilim sorunun ne olduğunu bulamadıkları gibi her oraya girip çıktığımda araçta yeni sorunlar oluşuyo
ToYoToYoTa ToYoToYoTa Sigara İçirmem İçinde Asla ToYoTA.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #735 : Nisan 10, 2010, 21:59:52 »
Ben bugün kasko mu uzatmak için Antep muhittinoğluna gittim.Kaskomu yaptırdım bide araçta ufak tefek tıkırlılar vardı ön konsolda falan bunlarada bakarmısınız dedim..Birde sağ ön çamurlukta çok ince fazla belli olmayan bir çizik vardı onuda yaparsanız sevinirim dedim.Aracı bıraktım ve gezindim.Daha sonra servise gittiğimde Baktımki hiç alakasız bi şekilde davranışlar tavırlar ve söylediklerimle ilgilenmemişler bile..Sağ ön kapıdaki çiziğe naptılarsa dahada belirginleştirmişler tecrübeli arkadaşar...Ve aracım biraz tozluydu yıkayın diye bişey demedim bakalım napcaklar diye Sağolsunlar yine beni yanıltmadılar.Bari arabaya bi su tutsaydınız dediğimde bana verdikleri yanıt işimiz çok tu  yıkayamadık oldu..Buradan Gaziantep muhittinoğluna helelinden 10 puan.Bidaha ki bakımda ve sonraki bakımlarda bidaha bulursunuz beni..
Sakın gitmeyin arkadaşlar...
Bu toyotayı gaz pedalı falan filan değilde bu servisteki elemanları batıracak böle giderse..Yazık valla çok yazık !!!!!!!!!!!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #736 : Nisan 10, 2010, 22:15:21 »
Kayseri Aksoy hakkaında pek iyi şeyler söylenmiyor ama ücretsiz check-up için gittiğimde bile aracı iç dış yıkayıp teslim ettiler. Kendilerine teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #737 : Nisan 10, 2010, 23:09:12 »
[G.antep muhittinoğluyla benim başımdan geçmiş acı olayları hatırladıkca diyecek bişey bulamıyorum.Gögüsün saat ampülünü değişirken nasıl becerdilerse tebrik ediyorum cidden göstergeleri  nasıl çizikler içinde bıraktıklarınımı gögüsün 2 tırnagının kırık olmasından dolayı toyandan 375 tlye ön gögüs aldım.Açıkcası kasko ve trafik sigortamı onlar yenilediler.(Trafik sigortasından ücret almadılar.)Orda kaportada mekanikte iyi ustalar var ancak bazen ciddiyetsiz baştan savma iş yapıyorlar..
Teyp cercevesinden ses geliyor diye bıraktım aşagı aldılar aracı usta  baktı hiçbirsey yapmadan 45 dk sonra aracı yukarı gönderdiler.Hepsini müşteri bekleme salonundan gözlerimle gördüm..
Kendileri kaybettiler.Ben bir daha ugramayı düşünmüyorum açıkcası mecbur kalmadığım sürece..Servis müdürü ali bey ile yollarını ayırdıktan sonra müşteri memnuniyeti açısından çok gerideler.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Rampada Görüşelim (İnerken değil Çıkarken) :)
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #738 : Nisan 11, 2010, 13:07:35 »
elemana diyorum ki sadece sola dönüşte bi tireme sesi geli once bilyalar dedi sona motor kulakçıkları dedi sona rot balan s dedi hepsi yapıldı ses hala var şimdide üst benzin pompasında sorun var diyolar
ToYoToYoTa ToYoToYoTa Sigara İçirmem İçinde Asla ToYoTA.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #739 : Nisan 12, 2010, 15:54:32 »
Arkadaşlar toyota servisilerinden şikayetçisiniz ama size benim başıma özel bir serviste yeni gelen bir olayı anlatmak istiyorum,
Geçenlerde ankarada ufak bir trafik kazası geçirdim tutanak filan tuttuk.ardından arabamı bir arkadaşın tavsiyesi üzerine özel bir servisi götürdüm aracımı tamir etmişler zaten kusur bende olmadığı için parada ödemedim ama aracımdaki mp3 radyo vericisini kumandasını ve shell den aldığım promasyon çayı uçurmuşlar şu an beni oraya yönlendiren arkadaş olaya el koydu ne olacak bilmiyorum.Toyotanın kendi servislerin de de böyle tatsız olaylar yaşanıyormu acaba. sanayide bilmediğiniz tanımadığınız güvenmediğiniz yerlere aman dikkat.