0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
şu bir gerçekki orjinal parçanın birebir aynısı piyasada nerdeyse yarı fiyata bulunabiliyor, Ama serviste kullanılan aynı parça daha farklı, piyasa ile servis malı arasında sınıf ayrımı kesinlikle var. Orjinal Hava filtremi her zaman servisten alıyorum, araçta LPG olduğu için hava filtresinin kalitesinin performansa ve yakıt sarfiyatına yansıdığını düşünüyorum, aynı mal piyasada 13 tl, serviste 21 tl. eminimki 8 liralık farkı uzun süre en iyi kullanımla yakıttan karşılıyordur farkı diye düşünüyorum.
güler bir yüzle servisten çıktım....
Ben fren sesi problemi ile gittiğim hiçbir servisten güler bir yüzle çıkamadım malesef. Konuyu ToyotaSA'ya taşıdım ama orada da çözüm yok malesef
Ali nasıl bir ses ki bu çözemiyorlar.Bileyimde Sadık usta ile bir görüşelim.O yada Ogün usta ne diyecek...
selamlar,toyota corolla d4d 2007 24000km olan aracımı 20000 bakımına verdim.bakım ücreti : 320 TLön lastikler değişmeli dediler. biri değişecek kesin diğeri de değişmek zorun da dediler. lastik adet fiyatı : 225TLayrıca ön fren balatalarının 5 günlük ömrü var dediler. balata değişimi de : 145 TLbeni şaşırtan balatanın 5 günlük ömrü kaldığı nasıl anlaşılıyor? ve de 24000km de balata nasıl tükeniyor?
40,000 bakımında yag degişimi,polen filtresi,hava filtresi.hidrolik yagı,buji falan 320 tl istemişlerdi..Bu fiyatlarda önemli payı işçilik ücrtetlerı cok yuksek olması etkili oluyor..Örnek verecek olursam ön cam silecegi 42 tl bunun 30 tl parca 12tl si işcilik olarak geciyor faturada..Servislerin bakım fiyatları gercekten cok yuksek..Ayrıca bazı servislerde taksit uygulamasıda yapılmıyor..Memur için bir ayda 300-400 tl ödemek zorlayabiliyor bütçeyi.Ayrıca o bakıma balataları eklerseniz Ön-arka balata 220 tl fiyat 550 civarını buluyor..Aracın km si yukseldikce bakımfiyatlarıda cebimizi yakıyor..Bu zamana kadar servisbakımlıydı ancak yag degişimi icin 190 tl vermek servise mantıklı gelmıyor..Zaten bu fiyatlarada garantı bozulmasın diye katlanıyorsunuz ancak garantı durumundada hiç birsey yapmıyorlar..Servi kalıtelerı plazadan plazaya fakedıyor..Dış ve iç mekan olarak aynısı anca gecen elazıg servisine direksiyonu cevırdikce gelen gıcırtı vardı..BUranın yaglanması lazımmıs diyorum antep servisi öyle dedı ama ne hıkmetse bakımda yapmadılar..Ne yagı bizde öyle bır yag yok(yag derkende sprey).İyi bir tanıdık usta dısarıdan bulcagınız nazının gececegı bir insan bence plazalardan daha cok yardımcı olacaktır
Allahım korktum bi anda bizim araç şu anda 36.000de halen hiçbir parçası değişmedi her bakıma gittiğindede bakım ücreti 200lira falan tutuyordu ama fren balataları kesinlikle değişmeli zaten sol arka balata kırılalı 5000kmyide geçti korkuyorum yarın birgün balatalar biterse ne yaparız diye ya diskleri çizerse.
Genel olarak haklı olduğunuzu ama garanti konusunda hem fikir olmadığımı söylemeliyim. Özellikle yeni nesil bol elektronik içeren araçlar için garantiden vazgeçmek pek doğru olmaz diye düşünüyorum.
..Ali bey garantiden vazgecilmesi dogru olmayabilir ama servislerinde abartılı işçilik ücretlerinide göz ardı etmemek lazım.200 tl ön amortisör işciligi 250 lira..benim demek istedigim işçilik ücretleri plazalarda cok yüksek..Arac garantılı oldugundan dolayı plazaya mecburuz gibi görüyorlar insanları..Yag degişim dısarda 60- 80 arası bir fiaytken servislerde 200 lira olması insanı düşündüryor..
bu arada disklerde çizik yokta ön disk 1-2mm silinmiş bi sakıncası yok değilmi.
Bildiğim kadar 8 mm'nin altına düşmemiş ise problem olmuyor.