0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yağınızı kendiniz götürürseniz garantinin bozulduğu nerede yazıyormuş?Aracınızın kullanıcı el kitabını hiç okudunuzmu?Aracınıza hangi vizkozite yağ konulduğunu ve fabrikadan kaç vizkozite dolum ile geldiğini biliyormusunuz?
tüm sorularınıza olumsuz cevap veriyorum ve servisin bize söylediği uyarıları size aktarıyorum.
yağ filtresini aracın ara bakımı için tem otodan almıştım. 80 liraya almıştım. orjinal fiyatı bu iken servis yaklaşık 60 lira fiyat yazmış. Ne filtresi kullandıklarını tahmin edemiyorum. Neden ucuz ben bunu arıyorum ? ucuz malzeme kullanmak istemiyorum.
09.03.2021 tarihinde almış olduğunuz ürün 90915-YZZE1 kodlu (faturada 90915-YZZJ1 olarak görünüyor, sebebi Toyota Türkiye stok kartları içerisinde 90915-YZZE1 stok kartının olmamasıdır) ürün Toyota'ya, Denso Thailand fabrikasında üretilen üründür ve 09.03.2021 tarihinde fiyatı 80₺ değil 70₺'dir (faturanızı kontrol edebilirsiniz),90915-YZZJ1 ise Çin'de Toyota'ya özel üretim yapan fabrikanın ürünüydü, şu an yetkili servisler tarafından temin edilen 90915-YZZM3 kodlu ürün ise Denso'nun Cool Gear ürünlerinin de üretildiği Çin fabrikası üretimi, bu ürünün de şu an ki fiyatı 70₺'dir, kısacası ürünün fiyatının yükselmesini engellemek için olduğunu tahmin ettiğim şekilde üretim tesisi değişikliği mevcut, içerik ve kalite farkı olup olmadığını 3 filtre içinde bilahare paylaşırım.Saygılar.
Peki kalite farkı var mı ? Değiştirmeme değer bir özelliği var mı ?
bence iyi tek bir yanı vardı. hybrid sistem testini yapmışlar. ücretsiz gerçekleştirmişler. bu her bakımda yapılırsa güzel olabilir , erken teşhis önemli pillerde..
Öncelikle baştan söyleyeyim , ben araba bakımı konusunda hassasım. Servis bakımı için 15 bin km de ( hybrid olduğu için ) yetkili servise götürdüm. ( hangisi olduğunu söylemiyorum , oturduğum yere yakın bir yer değil ) yağ ve filtresi değişti. bir de polen filtresinin değişimini olduğu söylendi. Bunlar zaten kitapçıkta yazan bakımlar...Polen filtresini 12 binde değiştiğimi söyledim , bakımdan çıkarttım. Enjektör temizleyici kendim kattığımdan onu çıkarttım. Motor yağını kendim değiştirdiğimden , motor içi temizleyici koydurmadım. bakım kalemleri şöyle oldu 1 9008043037 KARTER TAPA CONTASI, PUL 1 Adet 7,5800 TL % 18,00 1,37 TL 7,58 TL2 ZH250 atık bertaraf bedeli 1 Adet 10,0000 TL % 18,00 1,80 TL 10,00 TL3 90915YZZM3 YAG FILTRESI ED 1 Adet 58,6700 TL % 18,00 10,56 TL 58,67 TL4 088808359001 TOYOTA MOTOR YAGI 0W20 208 LT 4,2 Adet 113,7700 TL % 18,00 86,01 TL 477,83 TL5 11299 DİĞERLERİ 1 Adet 30,6200 TL % 18,00 5,51 TL 30,62 TL6 OB1X015 1. Bakım (1. Yıl / 15 Bin KM) - HYBRID 1 Adet 260,0000 TL % 18,00 46,80 TL 260,00 TL"diğerleri" kaleminin ne olduğunu soramadım. dar zamanda gittim çünkü. sarf ise cam suyu derdim ama cam suyum dolu idi servise giderken. motor yağı olarak 0 20 orjinal toyota yağı olduğu söylendi. servis noktasında ise üzerinde 0 20 yağ yazan pompadan dolduruldu. 4.2 litre konulduğu söyleniyor ama ölçen biçen olmadı. kitapçıkta 3.9 litre demiş olsa emin olun 3.9 litre yazarlardı ve öyle fiyatlandırılırdı. Asıl hoşuma gitmeyen şu oldu. yağı değiştiren abim alttan tapayı açtı ve süzülmesinin tamamlanmasını beklemedi. Ben 10 dakika bile beklesem hala altından damla damla yağ geldiğini biliyorum. Abim ağzında huni olan 4 litrelik po yağının kabını altına tuttu ve tahmin ediyorum ki yağ damlamaya başladığında aktarılan yağın ağırlığını tutmak istemediğinden tapayı sıktı. Diğer mevzu ise şu oldu ; o bahsettiğim yağ kabına duvardaki 0 20 yağ yazan yağı koydu. sonra motorun içine aktardı. yani eski yağ ile yeni yağın karışmasını istemezdim. Ama sanayi mantığı ile iş yapıldı. hiç de hoşuma gitmedi. yağ filtresini aracın ara bakımı için tem otodan almıştım. 80 liraya almıştım. orjinal fiyatı bu iken servis yaklaşık 60 lira fiyat yazmış. Ne filtresi kullandıklarını tahmin edemiyorum. Neden ucuz ben bunu arıyorum ? ucuz malzeme kullanmak istemiyorum. 1. bakım adı altında yapılan kontroller far sinyal silecek lastik fren korna kontrolleri midir ? Bu kontroller 260 tl mi ? Bunu tam anlamadım. Aracın her yönden incelenmesi için 260 değil 2600 tl bile veririm. Bakım dediğimiz zaten budur. motor ve hybrid sistem filtrelerine baksalar , bir hava tutsalar iyi olurdu.. bence iyi tek bir yanı vardı. hybrid sistem testini yapmışlar. ücretsiz gerçekleştirmişler. bu her bakımda yapılırsa güzel olabilir , erken teşhis önemli pillerde..
Ufuk bey teşekkür ederim. Özellikle benim için içini açmanıza gerek yok. Anladığım kadarıyla bu filtreler arasında farklar var. Bana bunu sözlü söyleseniz bile yeterlidir. Asıl beklentim anlık olarak çalışıp duran motor için en iyi filtreyi seçmek.
Rica ederim Anıl bey, özellikle sizin için değil, genel bir bilgi kaynağı olması açısından da değerlendiriyorum konuyu,Filtrelerin arasındaki bildiğim farkları iletmiştim, fiziki farkları teknik olarak inceleyeceğiz, "en iyi filtre" seçimi yağ basıncının doğru ve tam olduğu durumlarda en çok filtrasyon alanına sahip ve kullanılacak yağın filtrasyonu için uygun malzemenin kullanıldığı ürün ile mümkün, Bu noktada araçta kullanılan filtrenin görevini doğru bir şekilde yerine getirebilmesinin bir diğer etkeni de doğru standartlarda ve viskozite'de (özellikle kinematik viskozite) yağın kullanılması, zira düşük kinematik viskozite yağ ile çalışmak üzere dizayn edilen motorlardadaki filtrelerin by-pass valfleri daha düşük basınç ile çalışıyor olabilir, bu durumda yüksek kinematik viskoziteli yağ kullanılması halinde filtre içerisinde olması gerekenden daha yüksek basınç oluşması sebebi ile filtrasyon yerine by-pass çalışacağı için motorda bazı durumlarda yağlamanın filtrelenmeyen yağ ile yapılmasıda ihtimaller dahilinde.Selamlar.
Konu farklı ama @Ufuk Sönmez (16363) bey motordaki zamanla oluşan aşınmalardan meydana çıkan metal talaşını toplaması için kartel içerisine mıknatıs yerleştirilmesi doğru olurmu sizce,eğer böyle bir işlem yaparsak o talaşların filtreye gitmeside engellenmiş olmazmı.
Daha basit bir yolu var zaten, ucu mıknatıs şeklinde olan karter tapaları mevcut, tabi motorun içerisinde oluşan metal talaşı şanzımanlar veya diferansiyeller kadar yüksek değil ancak yine de faydası olur tabi, yalnız kuvvetli bir mıknatıs olması gerekli zira karterden kurtulup yağ süzgeci üzerine yapışır ise sıkıntı yaşatır.
İlk bakımda araçtan çıkan yağ filtresi eliniz mi? Ya da fotoğraf çektiniz mi? Yetkili servislerin sahte ürünler sattığını duyuyoruz. Birebir orijinali ile aynı, yetkili ülke satıcısının bu ürünleri piyasaya sattığını duyuyoruz. Var böyle bir durum? Servisler yedek parçaları nasıl temin ediyor?
90915-CA003 filtre fabrikanın taktığı filtre idi..