Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 456451 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2000 : Ocak 05, 2023, 09:06:48 »
Çok teşekkür ederim bilgi  için

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2000 : Ocak 05, 2023, 09:06:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 36
  • Model Yılı: '16
  • 12 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2001 : Şubat 16, 2023, 11:08:25 »
Az önce Toyota Yaris Hybrid aracım için orjinal servis 4000 tl fiyat verdi 30.000 bakımına. Sanayide ise 1900 TL fiyat aldım. Yani insanın aklı almıyor.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53350
  • Model Yılı: '16
  • 211 kere teşekkür etti
  • 1271 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2002 : Şubat 16, 2023, 11:35:06 »
Olay bence resmi servislerin işletme maliyetlerinin yüksekliğinden kaynaklanıyor,işçilik saatine 300-500 tl yazıyorlar,kdv ekleniyor,3 saat işçilik diyorlar,malzemeye de orijinal diye yüksek fiyat çıkıyor,dün Kozyatağı Bauhaus'ta castrol edge 5w/30 5 litre motor yağı 839 tl idi,filtreler 500-600 tl olsa ve de 500 tl işçilik alınırsa,işte hesap ortada..ek bir şeyler çıkarsa fatura daha da yükseliyor elbette aynı oranda..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2003 : Şubat 16, 2023, 11:58:08 »
Az önce Toyota Yaris Hybrid aracım için orjinal servis 4000 tl fiyat verdi 30.000 bakımına. Sanayide ise 1900 TL fiyat aldım. Yani insanın aklı almıyor.

Parça listesi var mı ? İçinde fren hidrolik değişimi var mı mesela ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2004 : Şubat 17, 2023, 15:13:39 »
Araçlar gereğinden çok teknolojik oldu, yeni araçlarda kara düzen saniyi ustaları maalesef çözüm bulamıyor... Araç alımından sonra garanti uzatımı ve pahalıda olsa düzgün muhatap için yetkili servis şart bence
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2005 : Temmuz 27, 2023, 19:35:22 »
2011 model Toyota Yaris aracımın motoru arızalı ve parçalarının değişmesi gerekiyor. Bu nedenle 10 Haziran 2023'te servise teslim ettiğim aracımın gerekli parçaları hala temin edilememiş(Servisteki arkadaşlar gayet ilgili. Haklarını teslim edeyim).

Otomobilin ne zaman teslim edilebileceğini öğrenmek için servisi aradığımda; kendilerinin de parçaları beklediğini, ancak henüz parçaların gelmediğini ve daha hızlı sonuç alabilmek için Toyota Türkiye'yi aramamı önerdiler(Ben ararsam, müşteri  olduğum için biraz daha hızlı davranabileceklerini umut ediyorlardı sanırım).

 Bunun üzerine Toyota Türkiye'yi aradım. Gayet nazik bir şekilde, iki üç gün içinde tarafıma bilgi vereceklerini söylediler ve sözlerini tutarak üç gün dolmadan, yani bugün(27.07.2023) beni arayıp "Otomobil 10 yıldan eski olduğu için parça temininde sıkıntı olduğunu ve parça temin sürecini takip ettiklerini" söylediler ve görüşmeyi sonlandırdık.

 Ancak, bu görüşmeden tatmin olmadığım için kendilerini bir daha arayarak; "Bu parçaların ne zaman temin edilebileceğini" sorduğumda; "Parça temin sürecini kontrol ettiklerini, tarih veremeyeceklerini" söylediler. Peki; üç ay, beş ay, bir yıl , yani tahmini bir süre vermelerini istediğimde " tarih veremeyeceklerini" söylediler. Bu parçaları temin edip edemeyeceklerini sorduğumda; bu konuda bilgi veremeyeceklerini söylediler. "Bilgi alabileceğim kimse var mı? " diye sorduğumda ise; başka kimseden bilgi alamayacağımı, süreci yetkili servisimden takip etmemi söylediler. Yetkili servisimin beni kendilerine yönlendirdiğini söylediğimde, tekrar " süreci yetkili servisinden takip et" dediler.

Bu aracı Toyota'dan sıfır aldığımı ve aracı bana satarken "On yıldan sonra parça desteği vermeyeceğiz" denmediğini, eğer parça temin etmeyeceklerse de bunu bana söylemeleri gerektiğini söylediğimde, dalga geçer gibi tekrar "Bu konuda bilgi veremeyeceklerini" söylediler.

Not; her soru sorduğumda ses tonları biraz daha değişti. Görüşmemizin sonunda, baştaki nezaketten eser kalmamıştı kendilerinde.

Kısaca; otomobilin parçalarını temin süreci sonsuza kadar sürebilir. Keyiflerine kalmış yani.
Telefon görüşmemizden anladığım kadarıyla, parçalar büyük ihtimalle hiçbir zaman gelmeyecek ve otomobili çöpe atmak zorunda kalacağım ve hayatım boyunca Toyota kullanıcısı bir kişi olarak(İki corolla ve bir yaris eskittim), büyük ihtimalle toyota aşkımın sonuna geldim artık...

Geçmişte Toyota'yı çok beğenir, güvenilir bulurdum ama bu diyaloglardan sonra bütün güvenimin karşılıksız olduğunu anladım.

Toyota alacak kişilerin, on yılı geçen araçlarına parça desteği konusunda karşılaşabilecekleri bu durumu göz önünde bulundurarak mağdur olmamalarını diliyorum.
Selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2006 : Temmuz 27, 2023, 20:47:52 »

Bu işler bu kadar zor olmamalı. Parçanın avrupa deposunda olup olmadığı, üretilip üretilmeyeceği çok kolay şekilde öğrenilir. Toyota türkiye’den bir yetkili avrupayla görüşür. Sonucu iletir.

Ben olsam youtube videosu çekip, ilgi çekici başlık koyup yayınlarım. Her forumda paylaşırım. Ekşi sözlüktede paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2007 : Temmuz 27, 2023, 21:05:03 »
Geçmişte markası güvenle özdeşleşen Toyota'nın, Toyota  Türkiye elinde geldiği son nokta bu. Müşteriye karşı üstlendikleri sorumluluk bu kadar.

Muhtemelen ben de balyozla arabayı parçalayıp çöpe attığım ve neden parçaladığımı anlattığım bir video çekerim bu gidişle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2008 : Temmuz 27, 2023, 23:18:09 »
Sizin aracın neyi var kendinizi neden bu kadar stres yapıyorsunuz?
İllaki yetkili servis olmasına ne gerek var onu anlayamadım kaldıki toyota en eski aracına bike parça desteği sağlayan bir firma,aracınızı sanayide daha kaliteli ustalarda kolay bir şekilde tamir ettirebilirsiniz ayrıca aracınızın orijinal parçaları servis dışında da bulunabilmektedir,güvenilir olarak form üyemiz tem servisten gerekli tüm parçaları sorabilir isterseniz de alabilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2009 : Temmuz 28, 2023, 07:49:13 »
Daha önce de yetkili serviste benzer problem yaşadığımdan,  işi hızlı halletmek için arabayı dışarıda yaptırmıştım.
Şu anki problemlerin çoğuna dışarıdaki ustalar neden oldu zaten. Yanlış debriyaj balatası kullanmak, bana sormadan egr sistemini iptal edip(Şimdi aradığımız parçaların bir kısmı da bu egr sistemine uyumlu parçalar), egr'ye uyumlu olmayan çıkma motor kapağı ve diğer parçaları takmak vs. O ayrı bir kabustu.
Parçaları dışarıdan bulmayı denedim ama bulamadım(Hemen buluruz, hallederiz diyen kişiler çıktı ama üzerinden bir yıl geçti ve bulunan bir şey yok.)

Benim aracım, en eski araçlardan değil. 2011 model bir araba ama 48 gündür serviste ve Toyota'nın verdiği parça desteği yukarıda yazdığım şekilde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 412 kere teşekkür etti
  • 299 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2010 : Temmuz 28, 2023, 11:20:23 »
Ben bir kereligine sanayide yag degistireyim dedim yag filtresini parcalayarak cikardilar ve tapaya conta takmayi unutuyorlardi..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 273 kere teşekkür etti
  • 470 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2011 : Temmuz 28, 2023, 14:04:27 »
Ben bir kereligine sanayide yag degistireyim dedim yag filtresini parcalayarak cikardilar ve tapaya conta takmayi unutuyorlardi..

Sizin şansızlığınız olmuş. Yetkili serviste yapılan işlemi gözlemleme imkanınız bile yok. Sanayide işini hakkıyla yapan çok usta var onlara denk gelmek lazım. Yetkili serviste 4 bine yapacakları yağ değişimini ben 1500 liraya mal ettim. Hal böyle olunca servislere ne yazık ki hiç gidesim gelmiyor.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2012 : Temmuz 28, 2023, 19:20:59 »
Dışarıda iyi ustaya denk gelmek
 
İşte bu ihtimali, istatistikleri ve zaman kaybını azaltmak için yetkili servis var. Yetkili servis 10-15 yaşındaki arabayı 48 gün bekletemez.

Ayrıca toyota parçaları avrupa arabaları gibi piyasada bulunmaz. Muadili olur ancak. O da soru işareti. Japon arabalarında böyle bir sorun var maalesef

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2013 : Temmuz 28, 2023, 20:09:29 »
Dışarıda iyi ustaya denk gelmek
 
İşte bu ihtimali, istatistikleri ve zaman kaybını azaltmak için yetkili servis var. Yetkili servis 10-15 yaşındaki arabayı 48 gün bekletemez.

Ayrıca toyota parçaları avrupa arabaları gibi piyasada bulunmaz. Muadili olur ancak. O da soru işareti. Japon arabalarında böyle bir sorun var maalesef
Yanlış biliyorsunuz Toyota parçasını orjınal olarak dışarıdan bulabilirsiniz her ay yetkili servisten parça çeken birçok parçacı var,bu güne kadar çok parça aldım dışarıdan orjınal olarak hemde yetkili serviste olmayan parçayı servisin yönlendirmesi ile dışarıdaki parçacıdan aldım parça kodunu teyit ederek,yetkili servise araç bırakmam çünkü ne yapıldığını görmediğim işe güvenmem kendim ustayla birlikte toplarım aracı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2014 : Temmuz 30, 2023, 23:46:04 »
Yanlış biliyorsunuz Toyota parçasını orjınal olarak dışarıdan bulabilirsiniz her ay yetkili servisten parça çeken birçok parçacı var,bu güne kadar çok parça aldım dışarıdan orjınal olarak hemde yetkili serviste olmayan parçayı servisin yönlendirmesi ile dışarıdaki parçacıdan aldım parça kodunu teyit ederek,yetkili servise araç bırakmam çünkü ne yapıldığını görmediğim işe güvenmem kendim ustayla birlikte toplarım aracı.

Avrupa markaları kadar bol ve ucuz orijinal parça bolluğu yok. Birkaç firma dışında uzak doğudan parça tedarik eden de yok. Yani bi vw parçası bulmak toyota parçası bulmaktan daha kolay.

Arkadaşa tavsiyem parça ithal edebilen özel servislere bakmalı. Toyota yine garanti dolunca uyku moduna alıyor kendini

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 748 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2015 : Temmuz 31, 2023, 02:57:31 »
Sanayi'de yetkili servisler de büyük bir şans işi iki tarafta da deneyimsiz elemanlar olabiliyor.  Bu konuya açıklık getirelim sanayi de kötü anılarım var diye çamur atmamak gerek. Yetkili servisler de yok mu çok var motor yağını boşaltıp doldurmadan gönderen var. Akü değişimi olacak arabaya akü takmayıp araklayan adam var yetkili serviste onun için gideceğiniz yeri iyi bilmeniz şart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris Cross
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '23
  • 26 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2016 : Mayıs 27, 2024, 09:29:24 »
Bugün Konya otojen yetkili servisinde aracımı 15 bin bakımına getirdim. Sarf atık istemiyorum dediğim halde zorla alacaklarını belirttiler böyle bi saçmalık olabilir mi? Sırf garantiden çıkmasın diye bakıma getirip yüksek meblağlar ödüyoruz…
2023 yaris cross hybrid passion x pack sarı(sahra)-siyah
2012 avensis elegant extra makyajlı 1.6. BRC’li beyaz (satıldı)
2010 auris comfort extra 1.6 metalik gri (satıldı)
2006 corolla terra 1.6 gümüş gri (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2017 : Nisan 02, 2025, 10:10:17 »
28.03.2025 tarihinde 2019 corolla aracımda android auto çalışmadığından versiyon güncellenmesi için çekmeköy alj yi aradım, güncelleme için 3000 lira istediler fiyatın abartı olduğunu indirim yapılmasını talep ettim, yardımcı olamayacaklarını ilettiler. sonra aracın bakımları kocaeli kaya da yapılmış, kaya ile görüştüm 750 lira dedi sonrasında pendik dumankaya ya ulaştım(dumankaya el değiştirmiş) 480 lira fiyat iletti. 29.03.2025 te işlemi gerçekleştirdim. alj nin vermiş olduğu fahiş fiyat için nereye şikayet etmem gerekir.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53350
  • Model Yılı: '16
  • 211 kere teşekkür etti
  • 1271 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2018 : Nisan 02, 2025, 11:14:40 »
Toyota Türkiye'ye yazabilirsiniz,neden standart fiyat yok diye onlar da büyük ihtimalle bayilerin kendi tasarrufu gibi esnaf cevabı vereceklerdir ancak Şikayetvar sitesine yazarsanız böylece insanlar bilgilenmiş olur uygun fiyat veren yerlere giderler.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2019 : Nisan 02, 2025, 14:07:24 »
Toyota Türkiye'ye yazabilirsiniz,neden standart fiyat yok diye onlar da büyük ihtimalle bayilerin kendi tasarrufu gibi esnaf cevabı vereceklerdir ancak Şikayetvar sitesine yazarsanız böylece insanlar bilgilenmiş olur uygun fiyat veren yerlere giderler.
abi aynı dediğin gibi serbest piyasa dediler. bir taraf 500 diğer taraf 3000 serbest piyasa olmaz adam silkelemek olur. fahiş fiyat için cimer ve ticaret bakanlığına yazdım. sonuç alınırmı bilinmez ama ben görevimi yaptım.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.