0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fatih im sorularına bir cevap değil ama yağ alacaksan sana bir yer önereceğim. Ben kendim de gidip oradan bizzat alıyorum işyerimizde buradan alışveriş yapıyor.İnternetten PARLAKLAR MADENİ YAĞ yaz bu işyeri hem güvenilir hem de orjinal ürün satıyor. Evime yakın olmasından dolayı kendim bizzat yağı buradan alıyorum.
İyi günler.2020 Model 1.6 LPG li 73.000 km deki aracımın geçen hafta, tavsiye üzerine gittiğim özel serviste yağ bakımını yaptırdım.Aslında bakım yaptırmayacaktım, bakıma daha 1.000 km vardı. Araçtan farklı bir ses duyunca usta ile görüştüm. Bakımını ne zaman yaptırdın diye sordu "Bakıma daha 1.000 km var dedim".Usta da"1.000 km bir şey değil, istersen gel hem sese bakalım hem yağ bakımını yapalım dedi" Normalde internetten yağımı filan hazırlamıştım. Mobil 1 FS 0W-40 sipariş verecektim ama ustanın yanına gidince her şey değişti. Sesin normal olduğunu sıkıntı olmadığını söyledi. Ustada gerçekten ilgiliydi. Sorduğum her şeyi izah etti. Ancak; aracı kaldırıp yağını boşaltınca yağın aşırı siyah olduğunu söyledi. Ne marka yağ kullandın dedi. Bende kendisine Mobil 1 FS 0W-40 yağ kullandığımı söyledim. 9.000 km deki yağın bu kadar kararmaması gerek dedi. Yağ sahte olabilir dedi. Bende kendisine Mobilin Resmi Sitesi olan Cleanpex sipariş ettim dedim. (Önceki bakımda Castrol 5W-30 yağ, motordan boşaltılırken gerçekten bu kadar siyah değildi. Hatta daha önceki ustam bakıma erken mi geldin abi diye sormuştu.) Kendisinde motor yağı olmadığını, yağ satan yedek parçacı komşusunda farklı marka ve modellerde yağ ve filtre olduğunu söyleyerek, beraber yağ satan parçacıya gitti. Malesef 0w-40 yağ elinde bu hafta olmadığını söyledi. Motul 5w-30 1.450 TL ve Lıquı Moly 5W-30 Leıchtlauf HC7 marka motor yağları vardı. Ustanın tavsiyesi üzerine 1.700 TL ye Lıquı Moly 5W-30 Leıchtlauf HC7 aldım. API SP onaylı olması nedeniyle bu yağı tercih ettim.Benden önceki sahipleri 54.000 km ye kadar 5W-30 yağ kullanmışlar. Bende aracı alınca bilmeden Castrol 5W-30 yağ kullandım. 64.000 km de Formun tavsiyesi üzerine Mobil 1 FS 0W-40 yağ ile bakım yaptırdım. 73.000 km de istemeden de olsa tekrar Lıquı Moly 5W-30 ile bakım yaptırdım. Anladığım kadarı ile aracımda ilk defa ben 0W-40 yağı ben kullandım. Bundan sonraki bakımım 83.000 km de. Şimdi size bir kaç sorum olacak.1- Motor yağımın aşırı kararması normal mi?2- Aracımda bir bakım hariç sürekli 5W-30 yağ kullanılmış. 0W-40 yağa geçmem nedeniyle mi motor yağı bu karardı?3- Bundan sonraki bakımlarda 0W-40 mı yoksa 5W-30 mu yağ kullanmalı mıyım? 4- Lıquı Moly 5W-30 Leıchtlauf HC7 marka motor yağı benim aracım için uygun mudur? Resmi sitesinde benzin ve Lpg li araçlar için uygundur diyor.5- Bu yağ tam sentetik midir? Değilse bir zararı olur mu?6- Eğer 5W-30 ile devam edeceksem hangi motor yağını kullanmalıyım?Vakit ayırıp cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Leıchtlauf HC7 LM'nin en kalitesiz yağlarindan biri diyebilirim.Çok fazla viskozite ile oynamanızı tavsiye etmiyorum.0W40'dan devam etmek isterseniz Motul X-Max 0W40Liqui Moly Synthoil 0W40.Veya engine flush kullanarak 0W20'ye geçiş yapın.Fakat size tavsiyem 0W20 ile yola devam etmeniz çünkü valfmatik arızası çok maliyetli. Aracın gereken yağını kullanmak daha önemli Kullanmadan önce mutlaka engine flush kullanın
Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler. O zaman 1500-2000 km kullandıktan sonra 0W-20 ile değiştireceğim.Acaba önceki bakımda kullandığım Mobil 1 FS 0W-40 sahte değildi ve temizleme özelliği vardı da; aracıma daha önce konulmuş olan ve uygun standartları karşılamayan yağların kalıntılarını temizledi ve onun için mi yağım çok karardı. Şimdi aklıma bu soru takıldı.1500-2000 km sonra yağımı 0W-20 ile değiştireceğim. ENEOS marka Japonya üretimi bir yağ var. Ben yeni öğrendim. Honda ve Toyota kullanıcılarının tercih edip memnun kaldığı bir marka olarak okudum bi kaç yerde. Siz olsanız aşağıda belirteceğim yağlardan hangisini kullanırdınız.Eneos X 0W-20 UltraMobil 1 Esp X2 0W-20Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
luki moli 0 20 yi ben kullanıyorum. İlk kullanımda motor cidden çok sessiz oluyor. Sonra motul den mobilden farkı anlamak mümkün değil. Benim araç da yağ hiç kararmaz. Açıkçası yağ yağdır. Görevleri bellidir. Düzenli zamanında yağ değişimi yapılırsa klavuzda yazılan yağ kalınlığı ve özelliği korunursa motora yağdan dolayı birşey olmaz. Standartları karşıladığı sürece her yağı kullanabiirsiniz. Mesela 0w 20 yağ kalınlığında SP yağlar gibi..
Sizin araçta LPG var mı hocam.
evet lpg li ve hybrid modeli kullanıyorum.
Arkadaşlar tekrardan merhaba herkese,daha önceden yazmıştım bu sefer yağ görseli ile devam etmek istedim.Haziran ayı başında aracıma komple motor yaptırmıştım. Motor yaptırdığımda aracım KM si 270.714 idi. Motor yaptırdıktan 1.000 KM sonra yağı ve filtreleri değiştirdim. Yani 271.714 ten itibaren yeni yağ ile devam ettim.Şu an araç KM si 276.977 km. Yani yağ ve filtre değiştikten sonra 5.260 km yol yaptım. 5.260 KM de aracımın yağ seviyesi neredeyse yarı yarıya düşmüş.Yağı değiştirirken Luqui Moly 10 40 tam sentetik yağ koydurdumUstayı arayıp sorduğumda bir kere daha yağ değişsin bu sefer yarı sentetik koy takip edelim diyor.Bu arada 2 kez uzun yola gittim geldim. İlk uzun yolum iSTANBUL - NEVŞEHİR - SAMSUN - İSTANBULikinci uzun yol İSTANBUL - NEVŞEHİR - İSTANBULYaklaşık 3.500 km uzun yolda kullandım. Motoru ilk uzun yolda 140-150 lere kadar bazen çıkarttım. Ben anlam veremedim bu kadar eksiltmesi normal mi ? Duman filan göremiyorum. Aracımı işyerinin otoparkına çekiyorum alt tarafta herhangi bir yağ kaçağı da göremiyorum. Oldu ki eksiltmeye devam ediyor. Ustaya parayı bankadan göndermiştim açıklaması da motor yaptırma diye yazıyordu plakasıyla birlikte. Whatsapp yazışmaları da duruyor zaten. Değerli fikirlerinizi alabilir miyim ?Sıfır yapılan motor bu kadar eksiltir mi?
Motor rektifiyesinden sonra 5-6000 km yol yapılmış,artık yağ eksiltmesi olsa bile bu kadar eksiltmemeliydi,rektifiye işlemleri tam yapıldıysa,orijinal parçalar kullanıldıysa ya montajda sıkıntı var ,ya da sibop lastikleri gibi ufak tefek parçalar ve pcv valfi yenilenmemiş dolayısıyla yağ eksilmesine neden olmuş olabilir,acele hareket etmeden 5w/40 gibi kaliteli yağla devam edin ama her 1000 km de mutlaka yağ seviyesini kontrol ve ölçüm yapın,ne ölçüde eksiliyor diye ,hala devam ediyorsa o zaman motor yeniden açılır,motor yapmak hassas bir iştir,segmanların dizilişi bile önemli.
Herkese yeniden merhaba.Arkadaşlar Cumartesi günü aracımın yağını tekrardan yeniledim. Lıquı Moly 0W-20 alacaktım ancak daha önceki yağım Mobil 1 FS 0W-40 olduğu için yine aynı marka ile devam etme kararı aldım. Bu sefer Mobil 1 ESP X2 0W-20 aldım.Formdaki arkadaşların tavsiyesi üzerine motor yağını değiştirmeden önce Lıquı Moly Engine Flush kullandım. Katkı katılmadan önce yağ çubuğunu çekerek yağın rengine baktım. Açık sarı idi rengi. Yaklaşık 10-12 dk katkı ile rölantide çalıştırdık arabayı. Katkı maddesinin gerçekten işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek için özellikle çıkan yağın rengine baktım. Çıkan yağın rengi resimdeki 5 numaralı yağın rengi gibi olmuştu. Ama kararma yoktu. Önceki yağların kalıntılarını temizleme açısından bence katkı işe yarıyor gibi geldi bana. Tabi ki teknik boyutunu bilemem.74.700 km de yağı ve yağ filtresini değiştirmiş olduk. İlk izlenimlerim araç bir önceki yağım olan Lıquı Moly 5W-30 a göre daha sesiz çalışıyor ve daha çabuk hızlanıyor. Yakıt konusunda şuan bir şey diyemiyorum zamanla ölçer paylaşırım.İyi günler.