Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1712673 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '05
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6140 : Temmuz 14, 2021, 11:49:44 »
10/40 da hiç  eksiltme yasamadim ben şimdiye kadar
:)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6140 : Temmuz 14, 2021, 11:49:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 755 kere teşekkür etti
  • 762 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6141 : Temmuz 14, 2021, 17:57:43 »
Her bakım farklı viskozite veya marka kullanmayın. 5W40 kullanın motul

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6142 : Temmuz 18, 2021, 23:59:25 »
Anlaşılan 0w20 mi, 0w40 mı yoksa 5w30 mu sorunu çözülmeyecek. Alttaki fotoğrafa göre ülkemiz şartlarına en uygun yine 5w30 görünüyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6143 : Temmuz 19, 2021, 00:14:52 »
Anlaşılan 0w20 mi, 0w40 mı yoksa 5w30 mu sorunu çözülmeyecek. Alttaki fotoğrafa göre ülkemiz şartlarına en uygun yine 5w30 görünüyor.



Bunun gibi onlarca iklim/viskozite fotoğrafları paylaşıldı, keşke tek konu iklim koşulları olsaydı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2286 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6144 : Temmuz 19, 2021, 02:23:01 »
Anlaşılan 0w20 mi, 0w40 mı yoksa 5w30 mu sorunu çözülmeyecek. Alttaki fotoğrafa göre ülkemiz şartlarına en uygun yine 5w30 görünüyor.


Bu yağ vizkozitesi ni iklim koşullarına nasıl bağlıyorlar anlamış değilim,motor ilk marş sonrası 90 C⁰ ye kadar zaten kapalı döngüde çalışıyor termostat kapalı duruyor , sonrasında ihtiyaç dahilinde vaya motor tipine göre devamlı açık veya aç kapa devam ediyor motor her koşulda sıcak veya soğuk farketmeksizin hep aynı ısıda duruyor,zaten öyle durmazsa sıkıntı olur,
Yağ vizkozitesi ni motor iç yapısı piston sekman alaşımları motor gövdesi alaşımları,yağ soğutucu,turbo vs vs elemanları belirler üretici kullandığı motor tipine göre yağın içindeki bileşenlere göre yağ vizkozitesini belirler,
Öyle iklim koşullarına göre yağ belirlenemez tek bir etmen belirleyici değildir,işin daha ötesi motor hakkında ve yağın üretimi hakkında teknik bilgiye hakim olmak gerekir ki burası en önemli kısımdır,o yüzden @Ufuk Sönmez (16363) bey gibi konuya hakim kişilerin görüşünü dinlemekte fayda vardır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6145 : Temmuz 19, 2021, 08:19:53 »
Bu yağ vizkozitesi ni iklim koşullarına nasıl bağlıyorlar anlamış değilim,motor ilk marş sonrası 90 C⁰ ye kadar zaten kapalı döngüde çalışıyor termostat kapalı duruyor , sonrasında ihtiyaç dahilinde vaya motor tipine göre devamlı açık veya aç kapa devam ediyor motor her koşulda sıcak veya soğuk farketmeksizin hep aynı ısıda duruyor,zaten öyle durmazsa sıkıntı olur,
Yağ vizkozitesi ni motor iç yapısı piston sekman alaşımları motor gövdesi alaşımları,yağ soğutucu,turbo vs vs elemanları belirler üretici kullandığı motor tipine göre yağın içindeki bileşenlere göre yağ vizkozitesini belirler,
Öyle iklim koşullarına göre yağ belirlenemez tek bir etmen belirleyici değildir,işin daha ötesi motor hakkında ve yağın üretimi hakkında teknik bilgiye hakim olmak gerekir ki burası en önemli kısımdır,o yüzden @Ufuk Sönmez (16363) bey gibi konuya hakim kişilerin görüşünü dinlemekte fayda vardır.

Motorun en çok aşındığı an ilk çalıştırma anıdır. Soğuk iklimli yerde daha ince yağ kullanmak önemlidir. İklimin bu konuda etkisi vardır. Ama motor ısındığı zaman sizin de söylediğiniz gibi sıcaklık sabit.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6146 : Temmuz 19, 2021, 08:27:23 »
Ufuk ve Ümit Bey'in söylediklerine tamamen katılıyorum. Ancak daha önce kullandığım ae101 Toyota'nın kullanım kitapçığında viskozite seçimini tamamen iklim koşullarına göre kullanıcıya bırakmış. Bu da demek oluyor ki motor tüm bu viskozitelere uyumlu çalışabilir.



Şu an ki aracımın (2015 1.33 benzinli Corolla) kullanım kitapçığında "SAE 0W-20 yağ temin edilemiyorsa, SAE 5W-30 yağ kullanılabilir. Fakat bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-20 kullanılmalıdır. Eğer çok düşük sıcaklıklarda SAE 10W-30 ya da daha yüksek viskoziteli bir motor yağı kullanacak olursanız motorunuzu çalıştırırken zorlukla karşılaşabileceğiniz için SAE 0W-20, 5W-20 veya 5W-30 yağ tavsiye edilmektedir." bilgilendirmesi bulunuyor. Ama malumunuz servisler 0w20 yerine 5w30 koyuyor. Ülkemizde başka bir otomobil markası var mıdır ki kullanım kılavuzunun önerisi ile yetkili servisin yağ seçimi çelişen bilmiyorum. Aracım 73 bin km.de ve ilk 40 bin km.ye kadar bakımları yetkili serviste yapıldı, yağ devamlı 5w30 konuldu. 0w20 veya 0w40'a geçmek ne kadar doğru olur bilmiyorum. Ayrıca forumda bir arkadaş 0w20'ye geçtikten sonra sübap sıkıntılarından bahsetmiş, ben yandım aman siz yanmayın 0w20 koymayın diyor. Bu durumda 5w30'a devam edeceğiz gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6147 : Temmuz 19, 2021, 09:38:48 »
Motul 0w16 yağı GF-6B standart onayını almış. Sonraki servis bakımında eğer serviste 0w16 vermezlerse liqui moly, motul veya ravenol 0w16 alıp kendim götüreceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '23
  • 13 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6148 : Temmuz 19, 2021, 13:35:32 »
Sedat Bey
Servisin kattığı 0 w20 de bende subap sesi duyuyordum fakat motul 0 w20 ye geçince motorda be subap sesi ne baska birşey tıkır tıkır çalışıyor katilan yağın markasıda önemli
2023 hibrit corolla flame x pack....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6149 : Temmuz 19, 2021, 13:44:56 »
Sedat Bey
Servisin kattığı 0 w20 de bende subap sesi duyuyordum fakat motul 0 w20 ye geçince motorda be subap sesi ne baska birşey tıkır tıkır çalışıyor katilan yağın markasıda önemli

Servisin koyduğu yağ api sn+ sertifikasını sağlamıyordur. Klasik start stop yağı koyuyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6150 : Temmuz 19, 2021, 14:03:52 »
Sedat Bey
Servisin kattığı 0 w20 de bende subap sesi duyuyordum fakat motul 0 w20 ye geçince motorda be subap sesi ne baska birşey tıkır tıkır çalışıyor katilan yağın markasıda önemli

Servisteki yağa da güvenemeyeceksek kime güveneceğiz, servis varil bazında sadece  standartları karşılayan "en ekonomik" yağı kullanıyor. Toyota keşke bu kadar seçenek yerine ülke iklim şartlarına göre viskozite ve belirli bir standarttaki yağı kullanmayı şart getirseydi. Kitapçık başka servis başka diyor, kafalar karışık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6151 : Temmuz 19, 2021, 17:07:10 »
Servisteki yağa da güvenemeyeceksek kime güveneceğiz, servis varil bazında sadece  standartları karşılayan "en ekonomik" yağı kullanıyor. Toyota keşke bu kadar seçenek yerine ülke iklim şartlarına göre viskozite ve belirli bir standarttaki yağı kullanmayı şart getirseydi. Kitapçık başka servis başka diyor, kafalar karışık.

Hybrid için kitapta yazan bu

“0w16 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)
Bu yağ olmazsa tek seferlik aşağıdaki yağı koyun diyor.
0w20 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)”

Servis ne koydu? CASTROL MAGNATEC STOP-START 0W-20.
- API SN
- ILSAC GF-5

Karşıladı mı sizce?



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 755 kere teşekkür etti
  • 762 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6152 : Temmuz 19, 2021, 18:24:39 »
Anlaşılan 0w20 mi, 0w40 mı yoksa 5w30 mu sorunu çözülmeyecek. Alttaki fotoğrafa göre ülkemiz şartlarına en uygun yine 5w30 görünüyor.



Eğer ki motor yağı tercihi iklim koşullarına göre olsaydı firmalar kitapçıklarına ülke ve bölge şeklinde ayırıp herkese ayrı bir öneride bulunurdu.
Motor yağı iklim koşullarına göre tercih edilmez, aracın isteklerine göre tercih edilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 694 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6153 : Temmuz 19, 2021, 18:58:34 »
Hybrid için kitapta yazan bu

“0w16 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)
Bu yağ olmazsa tek seferlik aşağıdaki yağı koyun diyor.
0w20 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)”

Servis ne koydu? CASTROL MAGNATEC STOP-START 0W-20.
- API SN
- ILSAC GF-5

Karşıladı mı sizce?




Hybrid aracın yağı bence de gerçekten önemli, anlık olarak kapanıp açılıyor , yağın bir yağlama gecikmesi varsa her seferinde çalışırken aşınacaktır. start stop belki iş görür diye düşünmüş olabilirler ama bence de start stop yapan bir araçdan onlarca kez daha fazla motoru kapatıp açılıyor. 
Ben motor ilk çalıştığında benzin motoru çalışırsa ve vvt sesi gelirse rahatsız oluyorum.

Erzurum servise sorduğumda 0 20 yağ koyacaklarını ve toyotanın logolu orjinal yağını kullanacaklarını söylediler. Hatta servis kısmında bir pencere var. 4 adet 1 litrelik yağ koyuyorlar..
Böyle bir yağ koymuyorlarsa ısrarla uygun yağ istenebilir..

Ben 0 16 yağ koymaya da razı değilim. Devir çevirmiyor olabilir, yüke binmiyor ve çok ısınmıyor diye düşünebilirsiniz ama bugün 42 derece sıcakta yola gittik , dur kalka kaldık , klima mecburen açık ve araba yürümese de çalıştı içinde çocuk uyuduğu için. yine yollarda hep 80 90 gidilmiyor. zorladıkça ve böylece daha fazla ısındıkça yağın kalınlığı önemli hale geliyor. 0 20 koymuştum , bu yağ bile aklımda soru işaretidir. Hanım sürerken de öyle yapma denilmiyor..

Hepsini toplayınca 0 16 yerine sıcakta bile çok incelmeyecek bir yağ seçmeliyiz. sn+ veya sp standartı güzel işler çıkartabilir ama çok yeniler güvenemiyorum. Haksız mıyım ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6154 : Temmuz 19, 2021, 19:32:45 »
Eğer ki motor yağı tercihi iklim koşullarına göre olsaydı firmalar kitapçıklarına ülke ve bölge şeklinde ayırıp herkese ayrı bir öneride bulunurdu.
Motor yağı iklim koşullarına göre tercih edilmez, aracın isteklerine göre tercih edilir.

Anıl Bey elbette tek kıstas iklim olamaz, ancak bu durumda da viskozite seçimi diye bir olgunun olmaması lazım. Yani üretici derdi ki bu aracın motoruna uygun yağ bu, dünyanın neresinde olursanız olun bu yağı kullanacaksınız derdi. Benim kendi düşüncem ilk ve en önemli kıstas motorun çalışma prensibi, ikinci kıstas ortam yani iklim koşulları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6155 : Temmuz 19, 2021, 20:16:42 »
Hybrid aracın yağı bence de gerçekten önemli, anlık olarak kapanıp açılıyor , yağın bir yağlama gecikmesi varsa her seferinde çalışırken aşınacaktır. start stop belki iş görür diye düşünmüş olabilirler ama bence de start stop yapan bir araçdan onlarca kez daha fazla motoru kapatıp açılıyor. 
Ben motor ilk çalıştığında benzin motoru çalışırsa ve vvt sesi gelirse rahatsız oluyorum.

Erzurum servise sorduğumda 0 20 yağ koyacaklarını ve toyotanın logolu orjinal yağını kullanacaklarını söylediler. Hatta servis kısmında bir pencere var. 4 adet 1 litrelik yağ koyuyorlar..

 42 derece sıcakta yola gittik , dur kalka kaldık , klima mecburen açık ve araba yürümese de çalıştı içinde çocuk uyuduğu için. yine yollarda hep 80 90 gidilmiyor. zorladıkça ve böylece daha fazla ısındıkça yağın kalınlığı önemli hale geliyor. 0 20 koymuştum

Tam da bu konu konuşuluyor zaten. Hava 42 derece olsa bile motor sıcaklığı 90 derece olması lazım. Motor yağı ilk çalıştırma anı için iklime göre seçilmeli. Sıcak önemli değil. Onun haricindeki değerler motor isteklerine göre alınmalı. Turbo fındık motorlarda yanlış yağ kullanım sonucu lspi sorunu tetikleniyor. Büyük sorun.

Yağa sadece kalınlık olarak da bakmamalı. Modern yağlarda tortuşma, tutunma film özellikleri de çok önemli. Hatta içeriğindeki sülfatlanma bile çok önemlidir. Hassas vvti ve yağlama kanalları için daha hassas yağ gerekiypr


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 694 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6156 : Temmuz 21, 2021, 13:26:43 »
elimde veri yok , kanıtı henüz yok. Ama su sıcaklığı ve yağ sıcaklığı yazın daha yüksek seyretmiyor mu ?

Diğer aracımda yağ sıcaklığı menüsü vardı. kışın 95 ile 105 arası yağ sıcaklığı varken yazın 128 dereceyi gördüm. Bu değer bayır tırmanma sırasında oldu.

Su sıcaklığında ise gösterge panelindeki gösterge 90 ı gösterirken 65 derece ile 104 derece arasında su sıcaklığı olduğunu öğrenmişdim. eski aracımda 2 defa su sıcaklığının 105 olduğunu gördüm. yani su sıcaklığı da sabit değil.

Bu sıcaklık stresi yazın daha yüksek oluyor diye tahmin etmiştim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2286 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6157 : Temmuz 21, 2021, 21:26:17 »
Hybrid için kitapta yazan bu

“0w16 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)
Bu yağ olmazsa tek seferlik aşağıdaki yağı koyun diyor.
0w20 için api sn(rc) veya Api sn+(rc)”

Servis ne koydu? CASTROL MAGNATEC STOP-START 0W-20.
- API SN
- ILSAC GF-5

Karşıladı mı sizce?
Tansu bey araç garantiden çıkmasın diye servis tercih ediyorsunuz ama işinizi şansa bırakmayın,yağınızı kendiniz temin ederek servise öyle gidin derim,çünkü garanti süresi boyunca bişey olmasada sonrasında yıllarca yapılan yanlış bakımın birikintisi çıkar,totâlde siz zarar edersiniz,uzun yıllar kaliteyi yaşamak istiyorsanız işi baştan sıkı tutun,ufuk bey yağ konusunda yeterli bilgi birikimine sahip bir kişi ürünleri kendilerinden temin edip serviste değişim yapabilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6158 : Temmuz 22, 2021, 00:44:55 »
Tansu bey araç garantiden çıkmasın diye servis tercih ediyorsunuz ama işinizi şansa bırakmayın,yağınızı kendiniz temin ederek servise öyle gidin derim,çünkü garanti süresi boyunca bişey olmasada sonrasında yıllarca yapılan yanlış bakımın birikintisi çıkar,totâlde siz zarar edersiniz,uzun yıllar kaliteyi yaşamak istiyorsanız işi baştan sıkı tutun,ufuk bey yağ konusunda yeterli bilgi birikimine sahip bir kişi ürünleri kendilerinden temin edip serviste değişim yapabilirsiniz.

İlkinde tecrübesizlik oldu. İkinci serviste yağı kendim alacağım zaten. Arabaya 10w40 da koysan garanti bitene kadar sorun çıkarmaz ki. Olay ileriki senelerde. Ben de arabaya yıllarca binmem. Fakat benden sonra alan kişiler arkamızdan laf etmesin. Araçları doğru bakmak gibi takıntılarımız var. İyi ki de var :)

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 22, 2021, 00:50:14
elimde veri yok , kanıtı henüz yok. Ama su sıcaklığı ve yağ sıcaklığı yazın daha yüksek seyretmiyor mu ?

Diğer aracımda yağ sıcaklığı menüsü vardı. kışın 95 ile 105 arası yağ sıcaklığı varken yazın 128 dereceyi gördüm. Bu değer bayır tırmanma sırasında oldu.

Su sıcaklığında ise gösterge panelindeki gösterge 90 ı gösterirken 65 derece ile 104 derece arasında su sıcaklığı olduğunu öğrenmişdim. eski aracımda 2 defa su sıcaklığının 105 olduğunu gördüm. yani su sıcaklığı da sabit değil.

Bu sıcaklık stresi yazın daha yüksek oluyor diye tahmin etmiştim.

Su sıcaklığı değişmiyor. Hem mazda’da hem hybrid corolla’da obd’den bakarım ara ara. Mazda’da yazın dahil su 85-95 arası değişirdi. Araç zorlanırsa artar. Kışın da zorlarsanız artar. bunun mevsimle çok ilgisi yok. Yağ sıcaklığı ile su sıcaklığı paralel gider. Yağ bir nebze daha sıcak oluyor. Motor bloğu aynı sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 694 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #6159 : Temmuz 25, 2021, 12:49:33 »
Kullanım klavuzunun 541. sayfasında SN 0 16  yağ önerilmiş yeni çıkan API SP ,ilsac gf6 standartı kullanılmak istenirse geriye dönük yağ uyumu olması gerekmez mi ?

https://pqia.org/api-sp-ilsac-gf-6a-6b/

gf6 A olanlar farklı viskositede üretilmiş. 6 B olan sadece 0 16 olarak geçiyor. ve üstte verdiğim sitede gf 6 B nin eski araçlarla uyumlu olmadığı yazılmış.

yani yağın ( özellikle 0 16 nın ) gf 6 A standartında olması önemli gibi ..

ne düşünüyorsunuz ?