Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1711572 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2920 : Nisan 02, 2016, 22:23:54 »

LPG'li motorların 2 problemi var,

1- LPG daha fazla ısı üretmektedir.
2- LPG yağlama yapamamaktadır.

Bu sebeple LPG'li olup 1 milyon yapabilmiş motor yoktur, sonuç itibariyle hiç bir viskozite o motoru kurtaramaz. Sadece ölümünü geciktirir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2920 : Nisan 02, 2016, 22:23:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2921 : Nisan 02, 2016, 22:24:36 »
Lütfen internetten araştırın, dünyanın en çevreci motorları arasında Suzuki Swift 1.3L karbüratörlü, tek nokta enjektörlü, kurşunsuz benzin kullanan makinası vardır, elektronik ateşlemeli, EGR'li, katalizörlü olan bu makina fakir karışımla çalışır ve kullandığı viskozite 15W-50 dir. CO2 emisyonu: 131 g/km

Madem LPG değilde sorunu ayarsızlık meydana getiriyorsa, 15W-50'ye geçin kafanız rahat olsun.

Suzuki Swift ile 100 bin km boyunca 15W-50 kullandım. Mükemmel bir motor.

tekin bey lpg ayarındaki esas ölçek arabanın benzindeki yaktığı değere en yakın olmaktır. yani bir motor benzinde fakir ise siz onu lpg de de fakir yapacaksınız, benzinde zengin ise lpg de de zengin yapacaksınız. ayardan kasıt budur yani.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3153 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2922 : Nisan 02, 2016, 22:29:10 »


LPG'li motorların 2 problemi var,

1- LPG daha fazla ısı üretmektedir.
2- LPG yağlama yapamamaktadır.

Bu sebeple LPG'li olup 1 milyon yapabilmiş motor yoktur, sonuç itibariyle hiç bir viskozite o motoru kurtaramaz. Sadece ölümünü geciktirir.

Bu 2 görüşün doğruluğuna dair bilimsel makaleler bulabilir misin Tekin abi.
Benzin mazot değildir ki yağlama görevi olsun. Olsa olsa ısı alma özelliği vardır.

Motorun fakir yanmaya göre tasarlanması ayrı, normal tasarlanın motorun fakir karışımda kendine zarar vermesi ayrıdır. ;)

Ayrıca günümüze yakın örnekler verin, 15 sene önce  enjeksiyona geçildi. Kendi verilerimiz doğru kılmaya çalışmak için karbüratörlerden ve fakir çalışmak için tasarlanmış motorlardan örnek vermeyelim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 694 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2923 : Nisan 02, 2016, 22:32:13 »
hey gidi renault forumda 10 40 ince diye konuşuyorduk :) halbuki 5 30 yazıyor kullanım klavuzunda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2924 : Nisan 02, 2016, 22:36:54 »
arkadaşlar konuyu uzatmayalım söylemlerine katılmıyorum. zevkli bir sohbet var sonuçta. ve güzel de bir şekilde devam ediyor. bırakalım konu aksın. 135 sayfaya bir 35 daha eklesek ne olur ki. :)
 şimdi yağlama deyince şöyle bir şey geldi aklıma. : benzin enjektörden püskürtülürken kaç derece sıcaklıkta oluyor? şayet nebze de olsa soğuksa, sibptaki yukselen ısıyı düşürür ve kararlı olmasını sağlar. ama lpg ısınarak ve gaz halinde geldiği için ısıda bi değişiklik yapmaz ve ayarsızlıkla birlikte sorunları ortaya çıkarır. ben böyle düşündüm.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2925 : Nisan 02, 2016, 22:48:48 »
Bu 2 görüşün doğruluğuna dair bilimsel makaleler bulabilir misin Tekin abi.
Benzin mazot değildir ki yağlama görevi olsun. Olsa olsa ısı alma özelliği vardır.

Motorun fakir yanmaya göre tasarlanması ayrı, normal tasarlanın motorun fakir karışımda kendine zarar vermesi ayrıdır. ;)

Ayrıca günümüze yakın örnekler verin, 15 sene önce  enjeksiyona geçildi. Kendi verilerimiz doğru kılmaya çalışmak için karbüratörlerden ve fakir çalışmak için tasarlanmış motorlardan örnek vermeyelim.

O yazıyı dikkatlice okursan tek nokta enjektör ibaresi vardır. O motordada oksijen sensörü, katalizör ve ECU vardır. Bugünki sistemde de gaz kelebeğinin bulunduğu yer bir çeşit karbüratördür, sadece enjektörler daha aşağıya çekilmiştir.

Normal çalışan motorla fakir karışımlı çalışan motor arasındaki fark, birinin ısıya daha az dayanıklı diğerinin daha fazla dayanıklı olması değildir, sadece üretmesi gereken emisyon farkı vardır.

Benzin 95 oktan, LPG 102-108 oktan ve daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi sebebi ile artan ısıl değer.

Peki, benzin yağlama yapmasın, sadece ısı alsın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2926 : Nisan 02, 2016, 22:51:24 »

LPG'li motorların 2 problemi var,

1- LPG daha fazla ısı üretmektedir.
2- LPG yağlama yapamamaktadır.

Bu sebeple LPG'li olup 1 milyon yapabilmiş motor yoktur, sonuç itibariyle hiç bir viskozite o motoru kurtaramaz. Sadece ölümünü geciktirir.

1-Tekin bey doğrudur lpg ısı üretir katılıyorum lakin ben bir otomotiv teknisyeniyim sayısız motor parçaladım topladım ford yetkili servisinde teknisyen olarak çalıştım. Bir sürü eğitimede gittim bunların içinde yağ da var.  5/30 bir yağın birçok araçta dizeller dahil 15000-20000 km kullandıran araç üreticileri var. Ki dizeller bile benzinli araçtan daha çok yağa zarar verirler Çünkü turbo şarjlıdırlar. Bir dizel motor inanın lpg den daha çok yağı yorar. buna rağmen 500 000 bini bulan binek dizel motorları mevcut. ben bu fikrinize katılmıyorum.

2-lpg neyi yağlamıyorki?
yanma odasında bir tek supaplar var lpg den zarar gören vede bundan dolayı 100 000 km de supap yaktı tabiri denilen olay meydana gelir.
ama supap ayarlarını düzenli kontrol edilirse bu problemde yaşanmaz( her araç motoru için geçerli değil tabiki lpgye uyumsuz araçlarda mevcut )
Lpg yağlama yapamamaktadır diye bir şey yok. ve bahsettiğiniz lpg li araçlar şunu kullansa daha iyi olur diyeceğiniz bir durumda yok.
Ben bunları motora dışardan bakan biri olarak yazmıyorum bizzat 14 yıldır otomotivciyim araçlarla uğraşıyorum. Motor parçalayıp topluyoruz.
 tam sentetik bir yağ aracın durumuna göre 5/30- 5/40 ideal olarak kullanılabilir ama üstüne özellikle 50-60 olan yağları kullanmanız size fazladan yakıt olarak geri dönecektir.
lpg li aracımda 5/30 yağ kullandım motorum zarar gördü diyeni rastlamadım şimdiye kadar.
Lpg li araçların tam tersine yağa zarar vermediğinide bir çok eğitimde gördüm. Nasıl diceksiniz; benzin sıvı bir yakıt ve özellikle soğuk ilk çalıştığında sekmanlardan kartere benzin buharı kaçırabiliyor buda yağın yapısını bozuyor neticede benzin uçucuc ve inceltici bir maddede yağ için yağı çözüyor ve yapısını bozuyor.
Ama bu durum lpg de mevcut değil yağa bir zararı yok
Tecrübe olarak aynı model marka araçta lpg li olan aracın yağ rengi bile daha geç kararıyor. Kim yasal özelliğini bilemeyiz tabiki
Umarım açıklayıcı olmuştur tekin bey
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2927 : Nisan 02, 2016, 22:56:17 »
Uğur Can, doğru, LPG yanma esnasında benzinden ve dieselden daha temizdir ama emisyonu daha kötüdür.

LPG'de subapları yaktı denen durum neden yaşanır? yüksek ısıdan mı? yağlama yapmadığı için mi?

Benzin yada dieselde yaşanmayan bu durum neden LPG'de yaşanır?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2928 : Nisan 02, 2016, 22:58:42 »
Uğur Can, doğru, LPG yanma esnasında benzinden ve dieselden daha temizdir ama emisyonu daha kötüdür.

LPG li araçların emisyonu düşük oldugundan Japonyada teşvik ediliyor ve araç vergiden düşüyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2929 : Nisan 02, 2016, 23:02:01 »
Uğur Can, doğru, LPG yanma esnasında benzinden ve dieselden daha temizdir ama emisyonu daha kötüdür.

Ben bunada katılmıyorum tekin bey emisyonu benzinden daha iyidir bunu neye dayanarak söylüyorsunuz
Zira egzoz muayene sırasında bunu görebilisiniz
Ama dersenizki benzinden fazla yakar doğrudur lt bazında. ama fiyatı uygun olduğu için bize cazip gelir

tekin bey şunu açıklamanızı isterim honda 7 yıl garantili lpg li aracında neden 0w20 yağı servisinde kullanır ve illa bu olacak der ????????

Mesaj Birleştirildi: Nisan 02, 2016, 23:05:47
Uğur Can, doğru, LPG yanma esnasında benzinden ve dieselden daha temizdir ama emisyonu daha kötüdür.

LPG'de subapları yaktı denen durum neden yaşanır? yüksek ısıdan mı? yağlama yapmadığı için mi?

Benzin yada dieselde yaşanmayan bu durum neden LPG'de yaşanır?

lpg nin kuru bir yakıt vede ilk parlama ısısının yüksek oluşundan tekin bey yağlama yapmamasından değil
ayrıca10/60 dahi kullansanız supabı yağlayamassınız bu durumda teziniz çürümüş olur yanlışmıyım???
isterseniz 0/1000 yağ kullanın değişen bişey olmaz yani
meselemiz supap değilki tekin bey motorun içindeki yağ görevini lpg de de yapmaya devam eder 5/30 bile kullansanız
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2930 : Nisan 02, 2016, 23:09:54 »
LPG li araçların emisyonu düşük oldugundan Japonyada teşvik ediliyor ve araç vergiden düşüyor.

Doğal gaz için olabilir.?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 694 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2931 : Nisan 02, 2016, 23:11:28 »
Alıntı ( donanımhaber )
kurtlukaya
02.Nisan.2015, 15:21

arkadaslar az once castrol den aradilar aklima ne geldiyse sordum , bnm bu zamana kadar aktardigim bilgilerde herhangi bir yanlislik yok , konuyu acan arkadas aracin km sini ve honda nin onerdigini basta belirtmedigi icin yanlis anlamisim durumu ,

buradaki bi arkadasin dedigi yag yakan sorunludur olayi da palavra dan ibarettir , uzman kisinin demesine gore motor sifir iken belli km lere gore 0 20 kullanilir dedi , sen dedi 200000 deki bir araca 0w 20 yag koyup 10000 km bakimini beklersen motor yagsiz kalir dedi , motor zamanla asindigi icin zamanla ust viskozitesi yukselterek yag kullanilmali dedi ornk verdi 0w 20 den sonra 0w 30 olabilir dedi sonrasinda 0w 40 olabilir dedi , tabi ki uretici firmanin istedigi sertifilalara sahip olmasi gerektigini de soyledi ,

benim amacim yanlia bilgilerimde direnmek degil ki olsa castrol le muhattap olmam , amacim bilgi eksikligi olan yanlis bilgisi olan arkadaslara bir nebze yardimci.olmak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2932 : Nisan 02, 2016, 23:13:32 »
tekin bey şunu açıklamanızı isterim honda 7 yıl garantili lpg li aracında neden 0w20 yağı servisinde kullanır ve illa bu olacak der ????????

7 yıl sonra kim öle kim kala..!?

lpg nin kuru bir yakıt vede ilk parlama ısısının yüksek oluşundan tekin bey yağlama yapmamasından değil

Anladım teşekkür ederim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2933 : Nisan 02, 2016, 23:14:05 »
Doğal gaz için olabilir.?

Hayır LPG
Zaten, Japonyada ticari taksilerin LPG kullanarak çevreyi kirletmemeleri zorunlu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3153 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2934 : Nisan 02, 2016, 23:17:59 »
O yazıyı dikkatlice okursan tek nokta enjektör ibaresi vardır. O motordada oksijen sensörü, katalizör ve ECU vardır. Bugünki sistemde de gaz kelebeğinin bulunduğu yer bir çeşit karbüratördür, sadece enjektörler daha aşağıya çekilmiştir.

Normal çalışan motorla fakir karışımlı çalışan motor arasındaki fark, birinin ısıya daha az dayanıklı diğerinin daha fazla dayanıklı olması değildir, sadece üretmesi gereken emisyon farkı vardır.

Benzin 95 oktan, LPG 102-108 oktan ve daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi sebebi ile artan ısıl değer.

Peki, benzin yağlama yapmasın, sadece ısı alsın.

Ne güzel söyledin Tekin abi kendin. "daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi"

daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi

Yakıtın götüreceği menzil, ısıl değeriyle orantılıdır. O nedenle zaten lpg %20 daha fazla yakar stokyometrik afr oranında.

daha düşük enerji yoğunluğu nedeniyle daha az güç ürettiği için normalde daha fazla yakıt gönderilmesi

Benzin ve lpg nin ısıl değerlerine bakarsan ve lpg ninkini 1.2 ile çarparsan arada çok fark olmayacağını görürsün. Aynı şekilde çeşitli kitaplardaki tablolarda da diğer verilerin de yakın olduğunu adyabatik yanma ve alev alma sıcaklıklarının da çok yakın olduğu görülebilir.

"Normal çalışan motorla fakir karışımlı çalışan motor arasındaki fark, birinin ısıya daha az dayanıklı diğerinin daha fazla dayanıklı olması değildir, sadece üretmesi gereken emisyon farkı vardır. "

Isıya dayanıklılık farklı konu, motor bloğu zaten aynı sıcaklıkta kalır, fakat subaplar ve silindir daha yüksek sıcaklığa maruz kalır. Daha yüksek sıcaklık da daha fazla aşınmaya neden olur, 15w-50 kullanılması da o nedenle öyle bir motorda çok normaldir.
Öteki fark emisyonlarının hiç de umulduğu gibi olmayacağıdır. Tek emisyon CO2 mi? NOx lere ne oldu? NOx canavarıdır fakir karışım ve yüksek silindir içi sıcaklık. Ayarsız lpg ile fakir halde gezinen bir sürü araba var, çok öncesinden aşınma sorunları görülüyor, yağ eksiltiyor, sonra ustalar lpg li araçlar yağ eksiltir abi normaldir diye bir şehir efsanesi uyduruyor. ;)
Öteki bir durum da benzinin yanabileceği AFR aralığı 11-19 aralığıdır. Güç gereksiniminde 12.6, optimum koşullarda 14.7, yakıt ekonomisi durumları için de 15.4, bu değerler kullanılır.

http://4.bp.blogspot.com/-FyQJNKESSZ8/VlC3v5BaNZI/AAAAAAAAIss/hweaKQs2iDU/s320/1.jpg

Bu değerler dışında (yeni teknolojiler hariç) yakıtın yanma özellikleri de değişecektir.
TSI, GDI motorlarda düşük tork gereksinimi olduğu (düşük devir) durumlarda aşırı fakir yanma gerçekleştirilmektedir. Bölgesel olarak afr yi 13-18 arası tutarak başarırlar bunu da. Yeni nesil araçlarda da multihole injection ile başarırla. Bunun da sonucunda yanmamış hidrokarbon (kurum) oluşumunu artırmaktadır.

LPG nin emisyonu azalttığını görmek için egzos emisyonu testine girmek bile yeterli. Lpg nin emisyonu yüksek demene gülüyorum.

"Peki, benzin yağlama yapmasın, sadece ısı alsın."

Subap yanmasının sebebi yağlanmaması değil, püskürtülme sırasındaki benzin film tabakası subapdan bir miktar ISI alarak SICAKLIĞINI düşürür subapların. Lpgde ise bu durum olmadığından soğutacak bir film tabakası olmadığından yüksek devirlerde subap yanması denilen olgu hızlanmaktadır.
Yağlama özelliği olsaydı 2 zamanlı motorlarda benzin yağlarla karıştırılarak depoya konulmazdı.

Subap ve lpg etkisini inceleyen bir makale.
http://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082712/5000076912

Varsa bir bildiğin paylaş Tekin abi, peki demekle olmuyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 18 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2935 : Nisan 02, 2016, 23:18:07 »
lpgnin emisyonu benzine göre %20 30 az olduğu söyleniyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2936 : Nisan 02, 2016, 23:18:45 »
araç firmalarının Rusya , Suriye, Arabistan, Avustralya, Meksika, Norveç gibi ülkelerde tavsiye ettiği yağlar aynı mı? servisler aynı yağı mı kullanıyor, tüketiciler hangi yağları tercih ediyor. bu verilere ihtiyacımız var.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3153 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2937 : Nisan 02, 2016, 23:21:08 »
Arkadaşlar, bir yakıtın çevreceliği, bünyesinde ihtiva ettiği karbon atomları sayısına bağlıdır.
Günümüzde en temiz fosil yakıt Doğalgaz yani CH4, ondan sonra da LPG dir,
Benzin ile LPG nin de ISIsı da SICAKLIĞI da çok yakındır. Açın bakın termodinamik, içten yanmalı motorlar kitaplarına yahu. Kulaktan duyma söylentilerle konuşmayın.

Hollanda, İtalya, Almanya gibi ülkeler boşuna mı LPG ile uğraşıyor?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2938 : Nisan 02, 2016, 23:32:18 »
Subap yanmasının sebebi yağlanmaması değil, püskürtülme sırasındaki benzin film tabakası subapdan bir miktar ISI alarak SICAKLIĞINI düşürür subapların. Lpgde ise bu durum olmadığından soğutacak bir film tabakası olmadığından yüksek devirlerde subap yanması denilen olgu hızlanmaktadır.

Haklısın, "LPG'nin yağlama yapmaması" dediğimi çok iyi hatırlıyorum, motor yağını falan engellediğini zaten iddia etmedim.

Bak sende benimle aynı fikirde olduğunu farklı kelimeyle açıklıyorsun.. LPG'nin benzin gibi film tabakası üretmediğini söylüyorsun.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 02, 2016, 23:35:49
Arkadaşlar, bir yakıtın çevreceliği, bünyesinde ihtiva ettiği karbon atomları sayısına bağlıdır.
Günümüzde en temiz fosil yakıt Doğalgaz yani CH4, ondan sonra da LPG dir,

CNG ve LPG'nin tam verimli ve faydalı olabilmesi için sıvı olarak püskürtülmesi gerekiyor. O gün geldiğinde benzin deposuna gerek kalmayacak.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #2939 : Nisan 02, 2016, 23:51:07 »
arkadaşlar iki saat süren araştırmalarım sonunda 2013 ve sonrası araçlarda 0w20 ve 0w30 yağ firmaları tarafından öneriliyor benim 98 rav4 e de castrol 20w50 yani mineral yağ tavsiye ediyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/