Toyota Club Türkiye

Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Anıl Akca (35513) - Aralık 25, 2018, 18:21:31

Başlık: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Anıl Akca (35513) - Aralık 25, 2018, 18:21:31
(https://i.hizliresim.com/r58JJM.jpg)



Mantığını biliyordum ama burda güzel açıklanmış Motorun ambeleye kalması ( Diesel Runaway ) nedir ?

Merhaba arkadaşlar, internette biraz araştırdım ve bu konu hakkında pek bir şey yazılmadığını gördüm. Ben de yazayım da yarın öbür gün birinin başına geldiğinde ne yapması gerektiğini öğrensin, motorunu kurtarsın masraftan yırtsın.

Dizel motor, yapısı gereği yanma tepkimesi için buji kıvılcımına ihtiyaç duymaz. Sıkışıp ısınan havanın içerisine püskürtülen mazotla çalışır. Motorun yükü de püskürtülen mazot miktarı ve turbo basıncıyla ayarlanır. Tabi bu normal çevrim.

Motorda aşınmalardan kaynaklı olarak, herhangi bir yerden emme manifolduna yağ veya yağ buharı girerse, motor emme zamanında yağ ile havayı çeker. Sıkıştırdığında yağ, mazot gibi yanar. Motor çalışmaya devam eder yani. Kontağı kapatıp mazot girişini kesseniz bile eğer yağ yeterli miktarda geliyorsa çalışmaya devam edecektir. Kısır döngüye girer, çünkü motor devirlendikçe ısınır, daha çok yağ buharı üretir, kendini daha çok besler. Bir nevi kendini yok etme mekanizması.

Aşınmış turbodan gelen yağ, bu işte genel olarak en çok görülen besleme tipidir. Bizim ülkede turbolu araç kullanımının da pek bilindiği söylenemez. (Turbolu araç kullananların % kaçı motoru zorladıktan sonra kontak kapatmadan önce rölantide bekliyor 20-30 saniye ? ) Krank havalandırmadan gelen yağ o kadar beslemez motoru çünkü. Aşınmış segmanlardan veya supap yataklarından gelen yağ da motoru çalıştırabilir.

Yapılması gereken şey basit: Motorun yakıt girişini kesemiyorsunuz, hava girişini kesmeniz gerekir. Kaputu açıp hava girişini tıkayın. Çok acilse yangın söndürücü sıkın ama CO2 (karbon dioksit) tipi olanlardan. Sıvı söndürücü gibi şeyler sıkarsanız motor kol çıkarır. Eğer debriyajınız sağlam ise, beşinci vitese takıp debriyajı da bırakabilirsiniz. Motor o kadar güç üretemediği için stop edecektir. Ancak balatanız bitikse debriyaj yakarsınız sadece. En garanti yol emmeyi tıkamaktır.
alıntı
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Hakan Öztürk (3676) - Aralık 25, 2018, 18:53:46
Kaynak da belirtirsen tamamdır Anıl.
Önemli bir konudur.
İlk dizel yakıtı yanlı hatırlamıyorsam fıstık yağıydı.
Bu arada günümüz motortlarında benzinli-dizel farkında, gömlekli ve gömlekiz olarak da farklar oluşmakta.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Aralık 25, 2018, 20:03:59
Çoook tesekkur ederim,

Megane II lerde cok karsilastigimiz ve anlam veremedigimiz bir sorun idi.
Motor turbo dagitinca, turboya gelen yağ motorun yakitini besliyormuş demek ki.
Simdi anlam kazandı.

Arac manuel ise vurdurup stop ediyor, ama otomatik ise, kol cikartmasini bekleyen arkadaslarim oldu.

Motor blogunda bir pencere acilincada stop ediyor.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Anıl Akca (35513) - Aralık 25, 2018, 20:18:35
Kaynak da belirtirsen tamamdır Anıl.
Önemli bir konudur.
İlk dizel yakıtı yanlı hatırlamıyorsam fıstık yağıydı.
Bu arada günümüz motortlarında benzinli-dizel farkında, gömlekli ve gömlekiz olarak da farklar oluşmakta.

Kaynak konusunda üzgünum abi cunku facebook uzerinde birisi yorum yapmis
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Yaşar Akgün (20123) - Aralık 25, 2018, 20:29:55
Güzel bir konu teşekkürler. Traktörlerde sık olan bi durum bu vatandaşın başınada gelmiş. Turbonun yağ emiş tarafı arıza yaparsa motor karteldeki yağ bitene kadar stop etmez.

Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Hakan Öztürk (3676) - Aralık 25, 2018, 21:24:42
Kaynak konusunda üzgünum abi cunku facebook uzerinde birisi yorum yapmis
Tamamdır, bu açıklayıcı olur Anıl.

Konu unutulmaması gereken kadar önemli, hatırlatma için teşekkür ederim.. Konu linkini "Otomobil bölümü bazı faydalı başlıklar" 'a ekliyorum.

Özellikle aşırı beslemeli araçlarda bu konularda daha hassas olmakta fayda var. Aşırı besleme verim açısından önemli avantaj sağlıyor, diğer yandan özen de istiyorlar.
Ekiden, kara düzen dizellerde, atık yemek yağları bile yakıt olarak kullanılabiliyordu. Zaten bazı avantajlarından dolayı benzinli makineleri de dizel prensibi ile çalışır hale getirmeye (rantabl olarak) çalışılıyor.

Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Ümit ŞAHANTİMOR (39478) - Aralık 25, 2018, 21:32:52
Benim 86 model Ford münibüsü her gün 2.viteste stop ediyorum dizel motorda kontağı kapatsakta stop etmeme sorunu sadece yağ çıkmasından olmaz,birçok neden vardır bu nedenlerden biride yakıt hattı üzerinde bulunan stop müşürü eğer arızalıysa araç stop etmez çalışmaya devam eder ama normal bir çalışma değildir bu vitese atarsınız gaz işlevsiz kalır,sadece turbodan dolayıda olmaz sibobları çalıştıran piyano mili üzerinde yağ kanalları vardır zayıflayan motorda üste fazla yağ çıkar ve silindir içine emilir,o emilen yağ yakıtla birleştiği zaman motor yüksek devir çalışmaya başlar eğer o anda düzgün müdahale yapılmazsa araç yapı yakıp bitirene kadar veya daha erken zamanda kol çıkartır ,o anda yapılması gereken hemen sağa çekip emniyetli bir şekilde el frenini çekip frene sonu kadar basarak 4. Viteste stop etmek en mantıklısı olur neden 4 diyecek olursanız çünkü 4. Viteste şanzıman devreden çıkar direk motoru defransiyele bağlar 4. Vites düz bağlar .
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Mutlu Tekir (30216) - Aralık 25, 2018, 22:18:02
Çok faydalı bir bilgi. Atmosferik motorlara yatıp kalkıp dua ettirecek şeyler bunlar.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Hakan Öztürk (3676) - Aralık 25, 2018, 22:18:58
Benim 86 model Ford münibüsü her gün 2.viteste stop ediyorum dizel motorda kontağı kapatsakta stop etmeme sorunu sadece yağ çıkmasından olmaz,birçok neden vardır bu nedenlerden biride yakıt hattı üzerinde bulunan stop müşürü eğer arızalıysa araç stop etmez çalışmaya devam eder ama normal bir çalışma değildir bu vitese atarsınız gaz işlevsiz kalır,sadece turbodan dolayıda olmaz sibobları çalıştıran piyano mili üzerinde yağ kanalları vardır zayıflayan motorda üste fazla yağ çıkar ve silindir içine emilir,o emilen yağ yakıtla birleştiği zaman motor yüksek devir çalışmaya başlar eğer o anda düzgün müdahale yapılmazsa araç yapı yakıp bitirene kadar veya daha erken zamanda kol çıkartır ,o anda yapılması gereken hemen sağa çekip emniyetli bir şekilde el frenini çekip frene sonu kadar basarak 4. Viteste stop etmek en mantıklısı olur neden 4 diyecek olursanız çünkü 4. Viteste şanzıman devreden çıkar direk motoru defransiyele bağlar 4. Vites düz bağlar .
Aslında o duruma gelmiş bir motor belli emareler ortaya koyar. Zamanında müdahale edilmesi gerekir.
DC Seri motorlarda yük olmaması durumu gibi (tabiri caizse).
Kimi araçlarda (aşırı beslemeli) özellikle normalden fazla yağın kullanılmaması gerektiği gibi.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Mücahit Akbulut (45757) - Aralık 26, 2018, 12:59:22
Benim 86 model Ford münibüsü her gün 2.viteste stop ediyorum dizel motorda kontağı kapatsakta stop etmeme sorunu sadece yağ çıkmasından olmaz,birçok neden vardır bu nedenlerden biride yakıt hattı üzerinde bulunan stop müşürü eğer arızalıysa araç stop etmez çalışmaya devam eder ama normal bir çalışma değildir bu vitese atarsınız gaz işlevsiz kalır,sadece turbodan dolayıda olmaz sibobları çalıştıran piyano mili üzerinde yağ kanalları vardır zayıflayan motorda üste fazla yağ çıkar ve silindir içine emilir,o emilen yağ yakıtla birleştiği zaman motor yüksek devir çalışmaya başlar eğer o anda düzgün müdahale yapılmazsa araç yapı yakıp bitirene kadar veya daha erken zamanda kol çıkartır ,o anda yapılması gereken hemen sağa çekip emniyetli bir şekilde el frenini çekip frene sonu kadar basarak 4. Viteste stop etmek en mantıklısı olur neden 4 diyecek olursanız çünkü 4. Viteste şanzıman devreden çıkar direk motoru defransiyele bağlar 4. Vites düz bağlar .

Soğukkanlı ve hızlı bir şekilde aksiyon alınması gereken bir durum. Manuel araçlarda aşılması mümkün bir yol hatta bir arkadaşın başına gelmişti son vitese takıp firene basıp yavaşça bıraktık ve motorun stop etmesini sağladık bu konuda bilgimiz olduğu için. Düşününce otomatik araçlarda ne yapılması lazım orası düşündürdü :) kartelden yağ boşaltma yapılabilir mi diye düşünmüştük.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Anıl Akca (35513) - Ocak 12, 2019, 13:46:22
Bu konuda @Hakan Öztürk (3676)  abim güzel bir video bulmamı istemişti.  Kusura bakma hakan abi gecikmeli oldu 1.5 DCI da yaşanan videoyu sizler ile paylaşmak istedim.

Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Hakan Öztürk (3676) - Ocak 12, 2019, 22:35:17
Bu konuda @Hakan Öztürk (3676)  abim güzel bir video bulmamı istemişti.  Kusura bakma hakan abi gecikmeli oldu 1.5 DCI da yaşanan videoyu sizler ile paylaşmak istedim.

Bunun önemli bir nedeni de araçların çok tanınmaması, yeterli ilginin gösterilmemesi.
İşin ilginci, şirket ve benzeri araç kullanan kimi sürücüler, kullandığın aracın dizel ya da benzinli olduğunun farkında da olmayabiliyor Anıl. Kullanılan yağ, yakıt vs. özenli olmak gerekiyor, özellikle aşırı beslemeli motorlara sahip araçlarda. Yeni araçlarda spesifikasyon limitlerinin aralığının düşük olması, verimi arttırıyor, kullanılan yaplarda bile fark yaratabiliyor. Ancak bu durum, hataya karşı tölerasyonlarını da düşürüyor.
Dizeldeki sıkıştırma ile ateşleme mantığı, benzinlilere de uygulanmaya çalışılıyor.

Bu arada Dci Hybrid versiyon da artık mevcut. Bakalım ne zaman, hangi modeller ile ülkemize gelecek.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Mehmet Sezer (35460) - Ocak 13, 2019, 02:22:10
Bir Ford Focusun bu durumuna şahit olmuştum 10 sene önce, şoför elinde anahtarla inip uzaklaştı, ta ki o çatırt sesi gelene kadar son gaz devir çevirdi araç. Araç görünmez olmuştu dumandan.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Tokay Ceritoğlu (40552) - Ocak 13, 2019, 11:00:16
çok faydalı bir konu olmuş,sakin olmak ve en son vitese takıp stop ettirmek en kolay,az zararlı ve akılcı bir yöntem oluyor.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Abdulkadir Enes KIRAL (27351) - Ocak 13, 2019, 14:00:43
 forumun bilgi dağarcığı ve buna mukabil pratiği takdire şayan. okuyup bilgileniyoruz. allah razı olsun.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Emrah Doğan (36874) - Ocak 13, 2019, 18:19:44
Benim aracım atmosferik benzinli ama konuyla alakalı olduğu için soruyorum.

0 km aldığımdan beri servise götürüyorum. Her bakımda fazla yağ konuldu. Hatta son 30000 km bakımında yağı kendim aldım özellikle tembihledim araç başında fazla koymayın diye 3.5 lt yağ koydular.

3.5 lt koyduklarından eminim çünkü 4 litrelik bidonda yaklaşık yarım litre kalmış. (Aracım 1.33 life yağ kapasitesi filtre dahil 3.4 lt)

Şu anda 33000 kmde ve yağ çubuğundan baktığımda yine 1 cmye yakın fazla ölçüm var.

Yağa su karışması gibi bir sıkıntı da yok.

Yanlışlık nerde yapılıyor olabilir. Servislerde yağ boşaltma prosedürü nasıl işliyor. 33000 kmdir 1 cm fazla yağ ile dolaşıyorum.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Tokay Ceritoğlu (40552) - Ocak 13, 2019, 19:25:54
aklıma ilk gelen karter tapasını açıp tam süzülme olmadan tapayı kapatmaları,belki 100-200 gram kadar yağ içerde kalabilir,üzerine 3.5 litre yağ konulunca,fazla görünebilir.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Ümit ŞAHANTİMOR (39478) - Ocak 13, 2019, 22:19:07
O bir cm fazlalığı neye göre ve nasıl ölçtünüz,3,4 lt veya 3,5 lt birşeyi değiştirmez fazlada olmaz.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Coşkun Demiratlı (2874) - Ocak 13, 2019, 22:28:40
Ankaradan istanbula giderken dilovası civarında benimde aracım ambale olmuştu. 5. Vitese takmakta pek fazla işe yaramıyor. 5.vitesi ve balata grubunu olduğu gibi dağıtmıştım. En temizi egzoz ve hava girişini kapatmak.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Emrah Doğan (36874) - Ocak 13, 2019, 23:38:18
O bir cm fazlalığı neye göre ve nasıl ölçtünüz,3,4 lt veya 3,5 lt birşeyi değiştirmez fazlada olmaz.

Yağ çubuğundaki max noktasının 1 cm üstü. 3.5 litreden de fazla. Koydukları yağ 3.5 lt zaten.

1 cm fazlalık tolere edilebilir mi edilemez mi?

Bu ambele meselesinde ne kadar fazla yağ koyuyorlar ki böyle oluyor?

Yağın ne kadar fazlası zarar?
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Coşkun Demiratlı (2874) - Ocak 14, 2019, 00:27:35
Yağ çubuğundaki max noktasının 1 cm üstü. 3.5 litreden de fazla. Koydukları yağ 3.5 lt zaten.

1 cm fazlalık tolere edilebilir mi edilemez mi?

Bu ambele meselesinde ne kadar fazla yağ koyuyorlar ki böyle oluyor?

Yağın ne kadar fazlası zarar?

Ambale meselesinin yağın fazla koyulmasıyla bir ilgisi yok. Mesele turbonun mil kısmından yağ kaçırıp motor içine yağı basması.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: OSMAN KAPLAN (12451) - Ocak 14, 2019, 00:38:12
Benim aracım atmosferik benzinli ama konuyla alakalı olduğu için soruyorum.

0 km aldığımdan beri servise götürüyorum. Her bakımda fazla yağ konuldu. Hatta son 30000 km bakımında yağı kendim aldım özellikle tembihledim araç başında fazla koymayın diye 3.5 lt yağ koydular.

3.5 lt koyduklarından eminim çünkü 4 litrelik bidonda yaklaşık yarım litre kalmış. (Aracım 1.33 life yağ kapasitesi filtre dahil 3.4 lt)

Şu anda 33000 kmde ve yağ çubuğundan baktığımda yine 1 cmye yakın fazla ölçüm var.

Yağa su karışması gibi bir sıkıntı da yok.

Yanlışlık nerde yapılıyor olabilir. Servislerde yağ boşaltma prosedürü nasıl işliyor. 33000 kmdir 1 cm fazla yağ ile dolaşıyorum.

Filitre değişti değil mi?
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Emrah Doğan (36874) - Ocak 14, 2019, 01:11:53
Filitre değişti değil mi?

Değişti. Yetkili servis. Servis elemanı ile aramda şöyle bi muhabbet oldu; yağ koyarken litreyi yukarı yuvarlayıp koyarız demişti. (3.5'i, 4'e yuvarlarız gibi.) Şaşırdım kaldım polemiğe girmedim. Ustaya işini öğretecek halim yok.

Fazla yağ koydurmadım bu sefer ama yine fazlalık var. @Tokay  Ceritoğlu (40552) abimin dediğinden başka bir seçenek gelmiyor aklıma. Yağ koyarlarken arabanın yanında değildim.

Benim arabam atmosferik benzinli, bu konuyla alakası yok ama fazla yağ konulmasının direk konuyla alakası var. O yüzden maydonoz oldum konuya.

Dizel araçlarda aynı servislere gidiyor, aynı ustaların elinden geçiyor.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: OSMAN KAPLAN (12451) - Ocak 14, 2019, 03:05:05
Değişti. Yetkili servis. Servis elemanı ile aramda şöyle bi muhabbet oldu; yağ koyarken litreyi yukarı yuvarlayıp koyarız demişti. (3.5'i, 4'e yuvarlarız gibi.) Şaşırdım kaldım polemiğe girmedim. Ustaya işini öğretecek halim yok.

Fazla yağ koydurmadım bu sefer ama yine fazlalık var. @Tokay  Ceritoğlu (40552) abimin dediğinden başka bir seçenek gelmiyor aklıma. Yağ koyarlarken arabanın yanında değildim.

Benim arabam atmosferik benzinli, bu konuyla alakası yok ama fazla yağ konulmasının direk konuyla alakası var. O yüzden maydonoz oldum konuya.

Dizel araçlarda aynı servislere gidiyor, aynı ustaların elinden geçiyor.
Yukarı yuvarlamak nedir fabrika verisi ne işe onu koyun arkadaş. Yağ bidonunda bir fazlalık yoksa eğer, Yağın tam boşalmasını beklemiyorlar demek oluyor.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Tayfun Kavasoglu (33008) - Ocak 14, 2019, 10:13:49
Net teknik açıklamalar burada, ve evet motor yağının fazla konulması da buna sebep oluyormuş. Bu çocuklar oldukça güvenilir, sanırım hepsi mühendis ve konularına hakimler.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Tokay Ceritoğlu (40552) - Ocak 14, 2019, 12:21:23
böyle bir olay vatandaşın başına geldiğinde o telaş ve boğucu bir duman altında söylediklerini yapmak için oldukça soğukkanlı olmalı,yangın söndürücü çalışır ve el altında olmalı,öncelikle arabada çoluk çocuk varsa hemen öncelikle tahliye edilmeli,sonra sırasıyla söndürme ve en üst vitese takılma yöntemi yapılmalı(bununda bazen işe yaramadığını yaşayanlar söylüyor)veya eğer başarılı olunursa eksozu acilen tıkamalı,bir bez vs ile..burada yağ kaçağı bu ambeleye sebep oluyor,bazı insanlarda da benzeri şekilde wpw sendromu olabiliyor,kalp içi sinirsel elektriksel dolaşımının kısa devre yapması gibi nabız sayısı 60-70 den aniden yükselip 250-300 gibi oluyor ve kalbe müdahale edilemezse kalp kası pelte haline gelip artık yaşam sona eriyor.aslında arabalar ve mahlukatlar arasında çok büyük benzerliklerin var olduğu açıkça görülüyor.
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Ümit ŞAHANTİMOR (39478) - Ocak 14, 2019, 13:53:00
Yağ çubuğundaki max noktasının 1 cm üstü. 3.5 litreden de fazla. Koydukları yağ 3.5 lt zaten.

1 cm fazlalık tolere edilebilir mi edilemez mi?

Bu ambele meselesinde ne kadar fazla yağ koyuyorlar ki böyle oluyor?

Yağın ne kadar fazlası zarar?
yağın fazla olmasından motor ambeleye kalmaz,motor zayıfladığı zaman veya bir şekilde piston üstüne yağ çıktığı zaman ambele denen mesele olur kendinizi bu durumda düşünmenize gerek yok aklınızı boşa bulandırmayın
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Emrah Doğan (36874) - Ocak 14, 2019, 15:11:33
yağın fazla olmasından motor ambeleye kalmaz,motor zayıfladığı zaman veya bir şekilde piston üstüne yağ çıktığı zaman ambele denen mesele olur kendinizi bu durumda düşünmenize gerek yok aklınızı boşa bulandırmayın

Ben yine tekrar edeyim de yanlış anlaşılma olmasın benim aracım atmosferik benzinli, kendimi bu durumdayken düşündüğüm için sormuyorum, konunun turbo dizellerde yağın yanmasıyla oluşan sonsuz bir döngü olmasıyla alakalı olduğunu biliyorum canlı örneğini gördüm bizzat.

Serviste ve sanayide fazla yağ koyuyorlar veya yağ dolum prosedürünü yanlış uyguluyorlar. Fazla yağ doldurabiliyorlar. Fazla yağ her araca zarar. Fazla yağ basınçla turboya zarar verebilir.

Ben motora ne kadar fazla yağ zarar verir diye soruyorum? Tolerans aralığı nedir? atmosferik benzinli/turbo benzinli/turbo dizel


@Anıl Akca (35513) konuyu baltaladım kusuruma bakma  :)
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Anıl Akca (35513) - Ocak 14, 2019, 15:17:53
Ben yine tekrar edeyim de yanlış anlaşılma olmasın benim aracım atmosferik benzinli, kendimi bu durumdayken düşündüğüm için sormuyorum, konunun turbo dizellerde yağın yanmasıyla oluşan sonsuz bir döngü olmasıyla alakalı olduğunu biliyorum canlı örneğini gördüm bizzat.

Serviste ve sanayide fazla yağ koyuyorlar veya yağ dolum prosedürünü yanlış uyguluyorlar. Fazla yağ doldurabiliyorlar. Fazla yağ her araca zarar. Fazla yağ basınçla turboya zarar verebilir.

Ben ne kadar fazla yağ zarar verir diye soruyorum? Tolerans aralığı nedir? atmosferik benzinli/turbo benzinli/turbo dizel


@Anıl Akca (35513) konuyu baltaladım kusuruma bakma  :)
Bende'de aynı arac var yetkili servis banada ayni sekilde doldurdu. 50.000 de
Başlık: Ynt: Motorun Ambeleye Kalması Nedir ?
Gönderen: Emrah Doğan (36874) - Ocak 14, 2019, 15:19:28
Bende'de aynı arac var yetkili servis banada ayni sekilde doldurdu. 50.000 de

Bütün araçlara böyle fazla koyduklarını söyledi usta bana da...