Toyota Club Türkiye
Sorunlar & Çözümler => Yaris => Konuyu başlatan: Balaban Raca (29224) - Nisan 26, 2016, 18:31:08
-
merhaba,
2013 model 27bin km'deki yarisimin ön sağ lastiğine çivi girdiği için geçtiğimiz ay lastikçiye gittim.
lastik söküldükten sonra, ustalardan biri "abi, bu aracın balataları bitmiş. değiştirelim trw takalım 100 tl'ye ikisini değiştiririm. yetkili servis iki katını ister. bla bla bla.. diye söylemlere girdi.
balataları mayıs ayında 30bin bakımında değiştiririm diye planlarken, dün ön arka lastik rotasyonu için başka bir lastikçiye gittiğimde "balatalar bitmiş, bu şekilde kullanmayın diskleri çizersiniz" muhabbetini bir ustadan daha dinledim. değişim için işçilik dahil 140 tl fiyat verildi.
iki farklı ustadan ön balataların bittiğiyle ilgili yorum alınca.. bugün yetkili toyota plaza dan ön balataların değişimi için randevu aldım.
27100 kmdir kullandığım balatalar aşağıda görülebilir.
balata değişiminden sonra;
1 - düşük hızlarda dahi, ani frenlerde kızaklama yapan yarisim şuan kızaklama yapmıyor.
2 - diplerde kavrayan fren, biraz daha üst noktalarda tutmaya başladı.
Balata değişimi KDV dahil 276 TL tuttu. Fatura kısmını aşağıda paylaştım.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FZkl0EV.jpg&hash=74cb09157be15a1feeeb72bd3d59314c75d8a0f9) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2Fo3J1k9.jpg&hash=5f76aab65a200a1d1f611365864d959559b58b2b) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FljAVWr.jpg&hash=23ee02e565d248fa43ababf89faa2c3c45e8309b) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FVajbMv.jpg&hash=6c0395bea15781ba84d2c9aefcd087883210a07b)
-
Valla iyi gunlerde kullanin.Forumdaki ufuk kardeşimizden nibk veya dışardan bir trw alsaydiniz en fazla 120 130 tl tutardi.
Ama gercekten balatalarin durumu kötüymüş.insallah disk e zarar vermemiştir
LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Balata için çok geldi miktar ama servislerde böyle maalesef, bir de balatalar çabuk bitmiş tabi bunun kullanım tarzı ve sık frenleme yapmayla da ilgisi var, her şeyin dışında önemli güvenliğiniz için.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Araciniz otomatikmi birde ayaginiz genelde frendemi?
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Valla iyi gunlerde kullanin.Forumdaki ufuk kardeşimizden nibk veya dışardan bir trw alsaydiniz en fazla 120 130 tl tutardi.
Ama gercekten balatalarin durumu kötüymüş.insallah disk e zarar vermemiştir
LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim. Yaşadığım muhit "bahçeşehir" yokuşlardan ibaret olduğudan sürekli fren kullanıyorum. Bunun da bir etkisi olabilir diye düşünüyorum.
Fiyat almıştım. 200 tl orijinal balata ve 50 tl işçilik fiyatı verilmişti. Git gel 75 km olduğu için benzin masrafını da düşünerek gitmedim. Yakın olsaydı kesinlikle oraya giderdim.
Orijinal ürün kullanımı tercih ettiğim için de yetkili servise gitmek durumunda kaldım. Disklerde problem olmadığı söylendi.
Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2016, 20:13:12
Araciniz otomatikmi birde ayaginiz genelde frendemi?
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet aracım otomatik. 2 yıldır bahçeşehirin içinde ayağım sürekli frende. :))
-
50 bin'e yaklaştı hala orjinal balataları kullanmaktayım..
-
bahcesehirde baya yokuş var normal bence :)
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
50 bin'e yaklaştı hala orjinal balataları kullanmaktayım..
65 bin km'ye yaklaşmakta. Hala balata değişimi yapılmadı.. Servisteki bir arkadaş rekorun 93 bin km de bir corolla kullanıcısına ait oldugunu soyledi. Niyetim rekoru kırmak.
-
2013 avensis km 58.000 daha ön balata değişimi yapılmadı iyi durumdalar bende duruma göre 70.000 km hedefliyorum .
-
Auris in balatalar 44.000 de bitti geçen ay, üzerindeki ler fabrikasyon Toyota (Bosch) üretimi olduğu için dışarıdan 175 e ön-arka Bosch marka alarak ustama değiştirdim ve memnunum. Kayseri Toyota servisinde yaşadığım rezaletlerden sonra servisten fiyat dahi almadım, zamanında garantiden dolayı servise verdiğim paralara yanıyorum hatta.
-
Peki arkalar ne durumda imiş kontrol edilmedi mi?
-
Benim balatalardan önce diskler bitti şaka gibi. 42000 de torna yaptırdım titremeden dolayı mecburen balatalar da değişti. Usta daha en az 20 bin gidecek durumda dedi balatalar ama ne gelir elden. Şu an diskler daha 4000 km önce torna yapılmasına rağmen yine berbat durumda. Oyuk içinde resmen. Neden oluyor anlamadım gitti. Kaç araba değiştirdim ilk defa disk sorunu yaşıyorum.
-
Benim corolla da 80.000 km de dört balata dört de disk değiştirmişti serviste. Arka balatalar 45.000 km dayandı, ön balatalarsa hala yeni gibi. Şu an için üzerinden tam 56.000 km geçti. 80.000 km görebilirim diye düşünüyorum, yani umarım :)
-
Benim corolla da 80.000 km de dört balata dört de disk değiştirmişti serviste. Arka balatalar 45.000 km dayandı, ön balatalarsa hala yeni gibi. Şu an için üzerinden tam 56.000 km geçti. 80.000 km görebilirim diye düşünüyorum, yani umarım :)
Bu saatten sonra orjinal diski asla takmam. Ufuk beyden alacağım iyice ölsün de diskler.
-
Bu saatten sonra orjinal diski asla takmam. Ufuk beyden alacağım iyice ölsün de diskler.
Aynen, servisteki disk ücretleri gerçekten çok pahalı. Balatalarda pahalı duruyor gibi ama ben parasının hakkını verdiğini düşünüyorum. Oldukça memnunum.
-
Aynen, servisteki disk ücretleri gerçekten çok pahalı. Balatalarda pahalı duruyor gibi ama ben parasının hakkını verdiğini düşünüyorum. Oldukça memnunum.
Dayanıklı olsa anlarım fiyatını ama çok çabuk yıpranıyor dünya para verip değiştirsem 2 gün sonra yine aynı olacak malesef. Nibk deneyeyim bakalım nasıl olacak :)
-
Benim balatalardan önce diskler bitti şaka gibi. 42000 de torna yaptırdım titremeden dolayı mecburen balatalar da değişti. Usta daha en az 20 bin gidecek durumda dedi balatalar ama ne gelir elden. Şu an diskler daha 4000 km önce torna yapılmasına rağmen yine berbat durumda. Oyuk içinde resmen. Neden oluyor anlamadım gitti. Kaç araba değiştirdim ilk defa disk sorunu yaşıyorum.
Hocam kaliperlerde sıkıntı olabilirmi? Sürekli sıkıyor olabilir. kullandığınız balatalar metal karışımı ağır balata olabilir. Normalde balatanın aşınma katsayısı diske göre daha düşük olur. Disklerin balansının bozulmasına gelirsek sıcak disklere gelen su diskin bozulmasına neden olur. Vb birçok neden vardır.
-
Hocam kaliperlerde sıkıntı olabilirmi? Sürekli sıkıyor olabilir. kullandığınız balatalar metal karışımı ağır balata olabilir. Normalde balatanın aşınma katsayısı diske göre daha düşük olur. Disklerin balansının bozulmasına gelirsek sıcak disklere gelen su diskin bozulmasına neden olur. Vb birçok neden vardır.
Orjinal balatayla 42000 de tornaya girdik harita gibiydi disk. Bosch marka balata taktım 4 bin km de yine heryeri oyuldu. Kaliperde sıkıntı var mı bilmiyorum ama sürekli sıkma olduğunu sanmıyorum. Anlamanın bir yolu var mı kaliperdeki sıkıntıyı ? İlginize teşekkürler.
-
Orjinal balatayla 42000 de tornaya girdik harita gibiydi disk. Bosch marka balata taktım 4 bin km de yine heryeri oyuldu. Kaliperde sıkıntı var mı bilmiyorum ama sürekli sıkma olduğunu sanmıyorum. Anlamanın bir yolu var mı kaliperdeki sıkıntıyı ? İlginize teşekkürler.
4 diskte aynı şekildemi aşındı? Arabayı kaldırdığınızda tekerleri çevirdiğinizde zor dönmesinden az çok anlaşılır ama bu acemi işi.
-
4 diskte aynı şekildemi aşındı? Arabayı kaldırdığınızda tekerleri çevirdiğinizde zor dönmesinden az çok anlaşılır ama bu acemi işi.
Önler daha çok aşındı ama genel olarak hepsi berbat durumda doğrusal bir aşınma var :( Herhangi bir sürtme sesi falan yok ama yine baktırayım :)