Toyota Club Türkiye
Garaj => Lastik & Jant => Konuyu başlatan: Mehmet Öztürk (7160) - Aralık 24, 2015, 16:56:54
-
Bi abimin fiat fiorinosuna 2014 mayısında taktırdığımız lastiklerin son durumu ön lastikler :wacko: :wacko: :wacko:. Yorum sizin
Son resimdeki de ikinci lastik.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FMLlLWk.jpg&hash=957f24cb45deb1fc21aadcf05bf41f7fd07e07dc)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FQZgZWv.jpg&hash=90235fdc828063d4096398554a38a18353b5163b)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FXLYLJ0.jpg&hash=a09c38c4b890b0be6512b72fd63361a1b5173a11)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2Fdkqk07.jpg&hash=2dac72f11bfecb920388095ce796ea0e39301067)
-
lastik biraz havasız kullanılmışa benziyor kanımca ama öyle bir durum yoksa eğer bir daha almamak lazım...
-
Petlas, patlas olmuş. Kullanım şartları da önemli düşük basınçla kullanılmış sanki, jantlar yanlardan zorlamış gibi. Yine de 2014 üretimi lastiğin bu hale gelmemesi gerekirdi.
-
lastik biraz havasız kullanılmışa benziyor kanımca ama öyle bir durum yoksa eğer bir daha almamak lazım...
Petlas, patlas olmuş. Kullanım şartları da önemli düşük basınçla kullanılmış sanki, jantlar yanlardan zorlamış gibi. Yine de 2014 üretimi lastiğin bu hale gelmemesi gerekirdi.
Ürünler sürekli 32 hava basıncı ile kullanıldı herhangi bir havasız kullanılmadı. Petlasın kalitesi ya bu yada üretim hatası.
-
Ben traktör römorkuna 4 tane sıfır almıştım aynı bu şekil oldu ağır yük olmadığı halde. Bi kaç yerde aynı şikayet var kalite konusunda.
-
Bana da garip geldi. Sanki lastik jant üzerinde yürümüş gibi.
-
Yerli malı olduğu ve bilenler bilir yıllar önce " Çanakkale savaşında -Para peşin kırmızı meşin!-" sözüyle aklımıza kazınan manevi duygulara hitap eden reklamını hatırlayıp eleştirmek istemiyorum ama! Ama millet de bu kadar kandırılmaz. New Holland traktörümüze 2014 yılında almış olduğumuz ön lastikler birkaç ayda(yıl değil) bu resimdeki gibi açıldı.Hemen lastik garantiye gönderildi.Gelen cevap: Kullanım hatası!!! Yahu ne kullanımı bi kere bu araç iş makinesi onu geçtim toprak tarlada birkaç dönüm çift sürdü sadece; hem madem kullanım hatası neden ikisi de aynı yerden açılıyor? Telefonda "Siz de haklısınız ama yapacak bir şey yok." diyorlar. Aynı lastiğin Pırelli olanı 8 yıl sadece aşınıyor ama ne hikmetse kullanım hatasına maruz kalmıyor taş gibi duruyor.Petlas'ın kalite anlayışını bi gözden geçirmesi lazım.
Bu da söz konusu reklam: https://www.youtube.com/watch?v=cFWMTQxbrUA (https://www.youtube.com/watch?v=cFWMTQxbrUA)
-
Keşke tüketici hakem heyetine başvursaydınız.
Her markanın bu tarz sorunlu ürünü olabiliyor.
-
Petlas Uzak durulması gereken bir marka öteki arabama sıfır kışlık takmıştım fazlada km yapmadığım halde önlerde 6 ayda diş denen bir şey kalmamışdı arkalar iyiydi kalite yok kısa zamanda eridi lastik, yazlık olarak arabayı aldığımda vardı 5 sene kullandım hala iyiydi dişleri, ömrü dolmuşdur diye Bridgestone b330 sıfırını almışdım daha sonra varsa böyle sorunlu lastik markaları yazında bilelim arkadaşlar
-
Sahsen ben üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ama tabikide boyle olması demek markanın cok kaliteli bir marka olduğu anlamına gelmiyor. Orta sınıfta en cok satan en cok kullanılan orta kaliteli bir lastik.
Bir cok markada bir cok sorun yaşıyoruz o yuzden diger markalarda başımıza gelmeyen bir olay değil. On yargı oluşturup bir daha petlas alırken sanırım en so. Tercih edersiniz
Bir lastiğin kalitesini ömrünü dişlerin eriyip erimemesi göstermez aslında
-
İlk kez petlasin kış lastiğini kullanıyorum. Bu yıl 2.senesi çok şükür. Buz kar kış çok iyi. Kesinlikle bir daha alırım bu fiyat ve performansa çok iyi. Sizinki Üretim hatalı olabilir.
İkincisi bu lastikle kaldirima surtulmus olabilir. Hızlıca bir çukurdan geçilmiş olabilir. Araca fazla yük konulmuş olabilir. Onun için kesin genelleme yapmak bence hatalidir
-
Aynı lastiği uzun yıllar megane 2 de kullandığımız için şaşırdım
Üretim hatası olması muhtemel. Fakat kullanıcı hatası olmasıda muhtemel...
Ticari araca otomobil lastiği takılmış. Her lastiğin özellikleri farklıdır. Altta linkler mevcut.
Fotoğrafta görüldüğü kadarıyla yüke dayanamayıp jant lastiği kesmiş. Yada havasız kullanılmış, çukura düşülmüş, setlerden hızlı geçilmiş olabilir.
http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Otomobil (http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Otomobil)
http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Hafif%20Ticari (http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Hafif%20Ticari)
-
Ben de bu kış son kar yağdığında evin önünden çıkamadım zincirsiz. ama başka araç yazlığıyla çıktı.
-
kar günü yazlık lastikle çıkmak ne kadar doğru bir örnek onu da bilmiyorum. konu karda yazlık lastik ile çıkmak ise sorun yok ben de çıkarım hiç sorun değil. önemli olan yönetimini bilmek. pek doğru bir karşılaştırma değil. bir de yine diyorum daha kaç defa derim bilmiyorum ama burda süper bir lastik demiyoruz. orda sınıfın orta kalitede bir lastiği.
-
kar günü yazlık lastikle çıkmak ne kadar doğru bir örnek onu da bilmiyorum. konu karda yazlık lastik ile çıkmak ise sorun yok ben de çıkarım hiç sorun değil. önemli olan yönetimini bilmek. pek doğru bir karşılaştırma değil. bir de yine diyorum daha kaç defa derim bilmiyorum ama burda süper bir lastik demiyoruz. orda sınıfın orta kalitede bir lastiği.
Eksik yazdım sanırım bir önceki mesajımı. 2 karış kar vardı evin önünde, ben petlas kışlık ile çıkamadım evin önünden zincirsiz. doblo ise yazlık ile çıktı. Ana cadde açıktı, sadece evin önü ve sokakta kar vardı. 3. kışında böyle koyuveriyorsa...
-
Eksik yazdım sanırım bir önceki mesajımı. 2 karış kar vardı evin önünde, ben petlas kışlık ile çıkamadım evin önünden zincirsiz. doblo ise yazlık ile çıktı. Ana cadde açıktı, sadece evin önü ve sokakta kar vardı. 3. kışında böyle koyuveriyorsa...
3. kışında derken?
bende çok kişi tanıyorum ticari ile yazlık lastikle karda gezen. karşılaştırma doğru bir örnek değil. ben alpin serisinden daha çok daha ucuz lastik ile onun çıkamadığı yerlere çıkıyorum. bu benim lastiğimin ondan çok daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. farklı ihtimalleri düşünmekte fayda var.
-
3. kışında derken?
bende çok kişi tanıyorum ticari ile yazlık lastikle karda gezen. karşılaştırma doğru bir örnek değil. ben alpin serisinden daha çok daha ucuz lastik ile onun çıkamadığı yerlere çıkıyorum. bu benim lastiğimin ondan çok daha iyi olduğu anlamına gelmiyor. farklı ihtimalleri düşünmekte fayda var.
Aracımın otomatik olmasından ve otomatik vitesle karda nasıl süreceğimi bilmediğimden olabilir Ogün.
Ben de petlas ile Ilgaz'a çıktım, buzda, buzlaşmış karda güzel gidiyor, fakat ıslak yoldaki tutuşu çok zayıf petlasın.
-
Petlasın kışlıklarıdan memnun olanı hiç görmedim.Kullanım özelliğide bu durumda etkili tabi.
-
Aracımın otomatik olmasından ve otomatik vitesle karda nasıl süreceğimi bilmediğimden olabilir Ogün.
Ben de petlas ile Ilgaz'a çıktım, buzda, buzlaşmış karda güzel gidiyor, fakat ıslak yoldaki tutuşu çok zayıf petlasın.
saklama koşulları ve yıpranma payları çok önemli. 3. seneden sonra lastiklerde yıpranma biraz daha hızlı oluyor kışlıklarda. bunu da düşünmek lazım. kaldıki lastik zaten fiyatı ile sınırlı kalan bir lastik. ben normal düşünüyorum. ancak evet otomatik arabada sıkıntı yaşanması muhtemel bir durum.
Anlatmak istediğim olay şu benim yazlık bir lastik ile kışlık bir lastik örneği doğru değil sadece.heleki o kadar ufak bir karda.muhakkak başka sebeplere değinmek lazım.ben petlası bir türlü sevemedim. ama firmanın sahibini biliyorum bu firmanın bünyesindeki markaları da biliyorum. çok çok başarısız bir lastiğe imza atacak kişi değil. orta düzeyli işte.
Mesaj Birleştirildi: Aralık 24, 2015, 22:48:00
Petlasın kışlıklarıdan memnun olanı hiç görmedim.Kullanım özelliğide bu durumda etkili tabi.
memnuniyet göreceli bir kavram. talebi karşılama karşılamama meselesi. hep orta düzeyli yorumlar alan bir marka zaten. yarısı memnun yarısı değil. fiyat çoğunluklu tercih eden müşterisi çok. adamlarda zaten fiyatına göre lastik yapıyor. aynı kişinin aynı fabrikadan çıkan başka markalarıda var. onların fiyatları petlas gibi değil. ;)
-
3. kışında olmasına rağmen dişleri olduğu gibi duruyor. Saklama koşulları konusunda lastikçime güveniyorum. Yatay pozisyonda istif halde saklıyorlar.
-
Merhaba
Babamın Corolla marka aracında ayrı ayrı senelerde alınmış iki adet Petlas iki adet Michelen kış lastiği mevcut ,Petlas tan o kadar memnunlar ki Michelen lastikleri arkaya, daha kaliteli buldukları Petlas ları önlere takıyorlar.Petlas lastikler alınış tarihi itibariyle Michelen lastiklerden bir yıl daha eski.
Bilginize.
-
Kışlıklarım petlas snowmaster w651.
3 yıldır kullanıyorum, kar lastikli çoğu aracın çıkamadığı rampalardan yollardan kaymadan ilerleyebiliyorum. (Belki TRC'nin etkisi de vardır)
Son derece memnunum.
Fotoğraftaki lastiklerin üretim hatası olabileceğini düşünüyorum. :tamam:
-
3. kışında olmasına rağmen dişleri olduğu gibi duruyor. Saklama koşulları konusunda lastikçime güveniyorum. Yatay pozisyonda istif halde saklıyorlar.
en büyük karışıklık yaşanan konulardan 2 si de bu aslında. dişleri sağlam olan bir lastik diri bir lastik midir? yatay pozisyonda mı yoksa dikey pozisyonda mı durmalıdır?
ülkemizde lastik konusunun kendimde dahil çok iyi bilindiğini düşünmüyorum. lastikçilerin yatay olarak saklamasının en büyük sebebi yerden kazanmak olduğundan eminim ama
Turanza er300 kullandım tam 8 sene.diş derinliğine güvenerek ama ne çektiğimi bir ben bilirim.hiç yol tutmuyor muşum. hoş bunun farkındaydım ama içim elvermedi dişleri sağlam diye. en büyük örneği bu bence.
-
Benim bildiğim lastik dikey saklanır. Yamulmasin balansi bozulmasın diye.
Eğer jantla duracaksa.soguk bir yerde duracağı için normalden 3 4 psi hava fazla basılır havası inipte lastiğin yere gelen tarafının yanakları çatlamasın diye
-
Mehmet bu lastiklerin üzerinde patlak olarak araç sürülmüşe benziyor.
-
:) baya bi tartışma olmuş açıklama getireyim.
Aracı bir kişi kullanıyor,
Araç Fiorino
Lastik 2014 mayısta takıldı ve bir daha sökülmedi.
Havasız yürüme olmadı, ki diğer ön lastikte yarılmaya başlamış son resime bakabilirsiniz.
Hava basıncı sürekli 32 de kalmıştır.
Bu sorun sanırım üretim havası çünkü diğer lastiklerinde aynı yerlerde kılcak çatlakları var dördünde de
-
Mehmet selam
Bence uretim hatası bu yaaa [emoji4]
Cok bilmedigim bir konu ama birde lastikler ticari vs diye ayrılıyor. Onada dikkat etmek lazım
-
:) baya bi tartışma olmuş açıklama getireyim.
Aracı bir kişi kullanıyor,
Araç Fiorino
Lastik 2014 mayısta takıldı ve bir daha sökülmedi.
Havasız yürüme olmadı, ki diğer ön lastikte yarılmaya başlamış son resime bakabilirsiniz.
Hava basıncı sürekli 32 de kalmıştır.
Bu sorun sanırım üretim havası çünkü diğer lastiklerinde aynı yerlerde kılcak çatlakları var dördünde de
Şayet lastikleri petlas garantiden değiştirmez ise bence hatalı bir davranış olur.
-
Önceki araçlarımda ve şuanki aracımda petlasın kışlık lastiğini kullanıyorum. Bir şikayetim olmadı. Görevini yapıyor. Ha Erzumur gibi karı bol bir memlekette yaşasam durum nasıl olurdu bilemiyorum onlarla istişare etmeli.
Öte yandan üretim hatası olabilir. Naçizane tavsiyem tüketici hakem heyetine başvurun. Çok değil matbu bir dilekçe ve evrakları teslim ediyorsunuz hepsi bu. Uzun ama en geç bir yıl içinde sonuç çıkar. Mahkeme hükmünde olduğu için kararları bağlayıcıdır ve genelde de tüketici lehine karar verdiği için paranızı alırsınız.
Ben samsung s4 mini cep telefonunun parasını 11 ay sonra aldım.
-
hocam iki yıldır petlas kış lastiği kullanıyorum, 25.000 km yol yaptım. Lastiklerde bir sorun yok. Ancak bende sorun yok diye sorun olmaz demek doğru değil. Bayi yoluyla firmayı bilgilendirmek, sorunu çözmek lazım diye düşünüorum.
Kaç km gidildi acaba ?
Mesaj Birleştirildi: Aralık 25, 2015, 11:02:36
Aynı lastiği uzun yıllar megane 2 de kullandığımız için şaşırdım
Üretim hatası olması muhtemel. Fakat kullanıcı hatası olmasıda muhtemel...
Ticari araca otomobil lastiği takılmış. Her lastiğin özellikleri farklıdır. Altta linkler mevcut.
Fotoğrafta görüldüğü kadarıyla yüke dayanamayıp jant lastiği kesmiş. Yada havasız kullanılmış, çukura düşülmüş, setlerden hızlı geçilmiş olabilir.
http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Otomobil (http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Otomobil)
http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Hafif%20Ticari (http://www.petlas.com.tr/lastikler.php?l=Hafif%20Ticari)
Katılıyorum.
-
Yanlış hatırlamıyorsam 20.000 oldu galiba.
92H geçiyor lastiğin türü hafif ticari araçlar için mi bilmiyorum :).
-
Aracımın otomatik olmasından ve otomatik vitesle karda nasıl süreceğimi bilmediğimden olabilir Ogün.
Ben de petlas ile Ilgaz'a çıktım, buzda, buzlaşmış karda güzel gidiyor, fakat ıslak yoldaki tutuşu çok zayıf petlasın.
"Bilmiyorum" demenize istinaden yazma gereği hissettim.
Araçta W-Winter modu varsa, aktif hale getirip karlı-buzlu zeminlerde çok rahat edebilirsiniz.
W modu yoksa ve tiptronic özelliği varsa, vitesi 2' ye alıp kalkışı o şekilde yapabilirsiniz.
-
3. kışında olmasına rağmen dişleri olduğu gibi duruyor. Saklama koşulları konusunda lastikçime güveniyorum. Yatay pozisyonda istif halde saklıyorlar.
lastik dikey pozisyonda saklanır
-
Petlasın kar lastiğini bir çok yerde(karlı ve buzlu yolda) kullanma imkanı buldum kendim sıfır almıştım. Ancak daha önce Kumho kar lastiği kullanan biri olarak hiç memnun kalmamıştım.
Bu aracımda da yazlık lastikler Petlas 2014 tarihli. Şükür şimdilik bir sıkıntı yaşamadım ancak virajlarda pek güven verdiği söylenemez sanki araba altımdan kayacakmış gibi tedirgin gidiyorum.
-
lastik dikey pozisyonda saklanır
Dikey pozisyonda saklanırsa belirli aralıklarla döndürülmesi gerekir ki sürekli aynı noktaya basınç uygulanmasın. Bu nedenle de pek tercih edilmez. Ya havada asılı şekilde veyahutta yatay pozisyonda saklanır. ;) Yoksa lastiğin yüzeyinde sürekli basmadan ötürü deformasyonlar olabilir.
-
Lastikler janta takılı ise yatay, değilse dik olarak saklamak daha uygun diye biliyorum.
-
Dikey pozisyonda saklanırsa belirli aralıklarla döndürülmesi gerekir ki sürekli aynı noktaya basınç uygulanmasın. Bu nedenle de pek tercih edilmez. Ya havada asılı şekilde veyahutta yatay pozisyonda saklanır. ;) Yoksa lastiğin yüzeyinde sürekli basmadan ötürü deformasyonlar olabilir.
Ama yük yok ki. Fazla hava da basınca bence sık saklamanın sakıncası yok. Jantli iken
-
Ama yük yok ki. Fazla hava da basınca bence sık saklamanın sakıncası yok. Jantli iken
Dikey ya da yatay saklamadan bir sorun yaşayanı duydunuz mu? Ben duymadım. :) Bu arada yatay istifleme jantli iken doğru imiş. Boş lastikleri dikey saklamak gerek diyorlar fakat dikey saklayan bir lastikçi de göremedim ben.
-
Yanlış hatırlamıyorsam 20.000 oldu galiba.
92H geçiyor lastiğin türü hafif ticari araçlar için mi bilmiyorum :).
pt 515 otomobil lastiğidir 1. sayfada hafif ticari ve otomobil lastiklerinin modelli olarak listesi var. Eğerki yük taşındıysa bu manzara normaldir.
-
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs15.postimg.org%2F55w7u5hh7%2Fimage.jpg&hash=1e3461463990cfdbd257a59472ca3a4f501869a5) (http://postimage.org/)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs15.postimg.org%2F8qs3ddm0r%2Fimage.jpg&hash=842182dda371fa94772a9d77a087bc37a8489334) (http://postimage.org/)
http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/lastik-bakimi/lastikleri-mevsimden-mevsime-nasil-muhafaza-etmeli-4539 (http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/lastik-bakimi/lastikleri-mevsimden-mevsime-nasil-muhafaza-etmeli-4539)
-
İlk kez petlasin kış lastiğini kullanıyorum. Bu yıl 2.senesi çok şükür. Buz kar kış çok iyi. Kesinlikle bir daha alırım bu fiyat ve performansa çok iyi. Sizinki Üretim hatalı olabilir.
İkincisi bu lastikle kaldirima surtulmus olabilir. Hızlıca bir çukurdan geçilmiş olabilir. Araca fazla yük konulmuş olabilir. Onun için kesin genelleme yapmak bence hatalidir
ben de cuma aldım dört tane kışlık lastik petlastan çok fazla olumlu yirim okuyarak aldım.
-
ben de cuma aldım dört tane kışlık lastik petlastan çok fazla olumlu yirim okuyarak aldım.
Hayırlı olsun umarım pişman olacak bir durum yaşamazsınız. Ben pişman olmuştum.
-
Petlas lastiği 2-3 yıl önce 2 adet kışlık olarak aldım desen yapısı artı yerli malı yurdun malı birazda fiyatından ötürü tercih etmiştim .Amma velaki memnun kaldım mı derseniz hoşuma gitmedi çok sert bir lastik kauçuk oranı çok düşük lastik tamir eden bir arkadaşa goodyear alırken sordum ya dedim goodyear ile bunun arasında 70-80 lira fark var peki nedir bu fark abi dedi biri dedi kauçuk öteki silikon gibi bir şey goodyear tamir ederken içinde kauçuk çıkıyor petlası tamir ederken silokonumsu maddeler dökülüyor lastiğin kalitesi içerisindeki kauçuktan belli olur dedi o yüzden taş gibi sert ve daha 1 yıllık lastikte kılcal çatlaklar diş erimeleri oluyor dedi.Hakika tende babamın ford connect aracına 4 adet kışlık almıştık daha 6 aylıkken yanaklarında kılcal çatlak oluşmuştu aldığımız yere götürdük abi söker yollarım ama inan suçu size bulurlar sen yerli malıp deyip alıyorsun ama ucuxz etin yahnisi bu kadar oluyor işte dedi .Geçen yıl 4 adet yazlık 2 adete kışlık lastik aldım hepsinide goodyear aldım çokta mamnunum sadece arka lastiklerim petlas kışlık oda gene yazlık lastikten iyi olur tırnaklı en azından mantığı ile
-
Arkadaşlar geçen hafta sonu lastikçime gittim lastik almak için özellikle petlas istedim. Yerli olduğundan .
lastikcim bana 14 cant ebadındaki lastiklerde sorun çıktı dedi
2 yılı doldurur dolduramaz lastik pert oluyor dedi. Garanti den yararlandiramiyoruz dedi.
Ama 14 cant ebatı dışındaki lastikler mevcuttu.
-
Selamun Aleykum.
Geçen hafta 4 adet Petlas Kış lastiği aldım.
Olumlu olarak;
-Karda ve buzda yarı yolda bırakmadı.Çoğu arabanın kaldığı bayırda, ben hiç zorlanmadan tırmanabildim.
-Lastiklerin üretim tarihi 2015 yılı son hafta.
-Geçen sene Good Year Ultra grip 9 kullandım ve ona nazaran daha iyi yol tutuşu sergilediğini düşünmekteyim.
Olumsuz olarak
-Araç içine lastik sesi biraz fazla gelmekte sanki.
-
Selamun Aleykum.
Geçen hafta 4 adet Petlas Kış lastiği aldım.
Olumlu olarak;
-Karda ve buzda yarı yolda bırakmadı.Çoğu arabanın kaldığı bayırda, ben hiç zorlanmadan tırmanabildim.
-Lastiklerin üretim tarihi 2015 yılı son hafta.
-Geçen sene Good Year Ultra grip 9 kullandım ve ona nazaran daha iyi yol tutuşu sergilediğini düşünmekteyim.
Olumsuz olarak
-Araç içine lastik sesi biraz fazla gelmekte sanki.
Lastiğiniz daha sıfır olduğu için eskimiş GoodYeardan şuan için iyi bir izlenim vermesi normal, 1 yıl sonraki(5-10bin kmlik kullanım sonrasında) görüşlerinizide bekliyoruz.
-
Mesele zaten lastik yeniyken değil km yaptıktan ve üzerinden yıl geçtikten sonraki durumu önemli Goodyear marka lastiği ortalama kış şartlarında 2 yıl tam performanslı 3-4 yıl yarı verimli 5 yıl ise iş görür düzeyde tabi yapılan yol /km saklama koşulları ve kullanım tarzına bağlı olarak kullanırsınız .Petlası ilk yıl kullanırsınız 2 yıl lastikte kılcal çatlaklar oluşur taş gibi sertleşir 3 yıl lastik daha da sertleşir yazlık lastikten daha beter hale gelir tabi siz bu kadar dayanabil seniz değiştirirsiniz. Ben goodyear ile 2 nci yılım hala yumuşacık ve hala tutunması iyi bence
-
Benim sattığım Focusun üzerinde 4 yıllık petlas kar lastiği vardı(Üretim tarihi üzerinden 4 yıl geçmişti belki 3 yıllık lastikti bilebiliyorum) Erzurumdan Oltuya gelirken yayla geçidini çıkarken aracım kaç kez g.t attı bilmiyorum kaç kez patinaja düştüm. Yaylayı çıkamayacağım diye çok korktum ama çıktıktan sonra birde inişi var ki o daha kötüydü. Aracı kaydırmamak için 1. viteste motor freniyle indim ve en çok korktuğum bir yolculuktu.
Benim ilk aracıma aldığım kar lastiklerimi hala yad ediyorum. Kumhonun çivi çakılabilen modeliydi. Bi sefer yaylayı çıkarken önümdeki minibüs çıkamadığı için bende arkasında durmak zorunda kaldım ama hiç zorlanmadan tek seferde çok rahat bir şekilde çıktım yaylayı.
-
Ben ilk aldığımda üzerinde ismine aşina olmadığımız markasını hatırlamıyorum.Taiwan yada Kore malı kışlık lastik vardı. Cam gibi yokuşta öyle tutunan lastik görmedim. Daha sonra Mıchelin aldım o performansı vermedi. Yazlık kışlık Lassa kullanıyorum.
-
Farklı bir konuya yazdıklarımdır:
Erken öten horoz olmamak adına İstanbul'da kar yağışını bekledim. Haziran ayında aldığım Petlas PT535 4 Mevsim lastiklerimle alakalı görüşlerimi yazayım.
Yazın zaten sorun yok. Çok yakma, çok gürültü falan olmuyor.
Yağmurda oldukça güzel. Birebir kışlık lastiği bile anca bu kadar oluyor.
Gelelim KAR-a: Bir kar lastiğinin kar üzerindeki başarısına 100 puan verelim. Normal Yaz lastiği diye tabir edilenlere de 30 puan diyelim. Petlas PT535 in puanı da 75 rahatlıkla verilebilir arkadaşlar. Karda gezdim ve hava dışarıda -2 derece idi. Ara sokaklar ve bahçemden çıkarken tampona yakın yükesklikteki karda beni üzmediler. Yaklaşık 12 km sonra durdum ve lastiklere dokunduğumda yumuşaklardı. Bu istediğimiz bir özellik. Öyle kolayca kayma olmadı. Patinaj ise birden zorlama yapılırsa oluyor fakat araç yerinde saymıyor orta karar tutunmayla ilerliyor. Bu da bence gayet yeterli.
Arkadaşlar karda kar lastiğiyle bile kabadayılık yapılamazken buna güvenip HOROZLUK da zaten yapılmaz. Ben İstanbul'da Yakacık - Pedik (Aydos yakınında), Kartal civarında kullandım aracımı. Yakacık ta kar daha yoğun. Bunu belirtmek gerekli.
Şimdi çıkıp da; -10 dereceden daha sıcak olmayan koşullarda bu lastiği kullanırsınız kullanamazsınız diyemem. Çünkü; ben yaşadığım bölge için ve kendi kullandığım şeklimle bu lastiği uygun gördüm ve yanılmadığımı belirteyim. Bu lastiği kullanan birisi yok şu kadar kullandım, şöyle yaptım, böyle ettim ama senin dediğinle alakası yok derse diye kendi kanaatim olduğunu belirtiyorum. Zaten neye göre kıyasladığımı da yazımın tamamını okuyan arkadaşlar muhakkak anlayacaklardır.
Özetle ben bu lastiği tavsiye ediyorum. Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Farklı bir durum olunca gene yazacağım.
Bazı meraklılara: Ben tüccar değil, kullanıcıyım. Ne bir dükkanım ne de bir tamircim var.
Aracım 1998 AE101 Corolla 1.6 114 bg. Daha önce bu arabayı kar lastiğiyle kullanmadım.
Ama; Albea (1,3 mjet), Linea (1,3 95 hp), Focus (109 hp), Kia Rio(110 hp) gibi farklı birkaç aracı daha kar lastiği ve yaz lastiğiyle hemen her ortamda kullandım. Bu tecrübelerin ışığındaki değerlendirmelerimi yazdım.
(Tartışma konusu olmaması için bazı yazdıklarım tekrar etti ve lütfen kabalık yada ukalalık algılamayın. Vakit ayırıp okuyana umarım faydam dokunur.)
-
pt 515 otomobil lastiğidir 1. sayfada hafif ticari ve otomobil lastiklerinin modelli olarak listesi var. Eğerki yük taşındıysa bu manzara normaldir.
İşyerinde baktığım bu konuda (sistemin güvenlik tedbirinden ötürü) resimler görünmüyordu. Şimdi bakınca pt515 i gördüm ve Gökhun Bey'in mesajına katılıyorum.
Babamın minibüsüne (hiç yük konulmaz çok çok 7 kişi bazen bineriz) bu arabaya 4 sene evvel lassa aldık. Alırken lastiği aldığım Abi'm bunlara uyan iki tür lastik var. Birisi ticari araçlara göre, diğeri ucuz ama bunun üretimi daha çok otomobile yönelik bence ticariye göre takalım. Ucuzu 2-3 sene kullanırsın ama yanakları çatlar, diğerini lastik bitene kadar yüklü, yüksüz kullan demişti. Şu an bu lastikleri kullanmaya devam ediyoruz. Maşallah hiç sıkıntı yaşamadık. Şu ana kadar sorun yok.
Bence sizin bu pt515'inde böyle bir durumu olmuştur. Lastik alırken herkes konuşur, herkes çok bilir. Ama bu işi uzun yıllardır yapan ve paraya doymuş bir satıcı ile konuşup doğru bilgiyle lastiği almak kullanıcıyı mutlu edecektir.
-
petlası ben 2 yıl kullandım , ufak çatlaklar vardı ama ben aşırı sertleştiği için değiştirmiştim .
hatta bir video çektim. yeni lastik ile eski petlas arasındaki ses farkı diye...
genelde insanlar yaptığım videoyu beğenmedi. petlası tutuyorlar. memnun olanlar çokmuş onu anladım. hatta çok baskı vardı yanlı video yaptığım için , videoyu kaldırdım gitti..
-
Lastiğiniz daha sıfır olduğu için eskimiş GoodYeardan şuan için iyi bir izlenim vermesi normal, 1 yıl sonraki(5-10bin kmlik kullanım sonrasında) görüşlerinizide bekliyoruz.
@Selman Yalçın (18649) Yorumumu hatırlıyor musunuz hocam :)
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=62855.msg860297#msg860297 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=62855.msg860297#msg860297)
Ben 2011 yılında petlas alarak bir yanlış yaptım bundan sonra kimsenin aynı duruma düşmesini istemem. Yerli filan diye tutuyordum bende ama hikaye. 3 sene önce goodyear ug8 aldım. Lastiğin maşallahı var.
Petlası aldığım ilk yıllar yorumumda böyleydi :)
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38170.msg510332#msg510332 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=38170.msg510332#msg510332)
-
Evet hatırlıyorum :) zaten o lastikleri 1 ay anca kullandım aracı sattım sonra aldığım diğer araçta vardı petlas ondan sonra ne mal olduğunu anladım :)
-
Dün akarayı görmüşsünüzdür. Kar ve buzlanma ile imtihan olduk. Belediye sınıfta kaldı. Ancak 2013 yapımı Petlas sınıfta kalmadı. Süper bir lastik olduğunu söyleyemem. Yol sesi mevcut ancak yol tutuşu fena değil. 6 Ayda lastiğin yanakları deforme olan arkadaşı konunun dışında tutarak yazıyorum.
-
Dikey ya da yatay saklamadan bir sorun yaşayanı duydunuz mu? Ben duymadım. :) Bu arada yatay istifleme jantli iken doğru imiş. Boş lastikleri dikey saklamak gerek diyorlar fakat dikey saklayan bir lastikçi de göremedim ben.
Dikey saklanırsa betona değen yerden yamulur diye tahmin ediyorum
-
arkadaşlar megane 2 aracımda 2011-12-13 tam 3 yıl yaz kış petlasın kar lastiğini 60 bin km kullandım.kar da ıslak zeminde süperdi.yazında hiç sorun çıkarmadı.şimdiki corollamda lastiklerim bitince petlas kış lastiği alıp sürekli onu kullanmayı düşünüyorum.açıkçası ben çok memnun kalıp çok dostuma da petlas kış lastiği aldırdım.
-
Yorumlardan anlaşıldığı kadarıyla Petlas'ın kalitesinde bir tutarlılık yok. Ben Petlas alırsam kesin çok memnun kalırım ya da hiç memnun kalmam diye bir fikir oluşmuyorsa, o lastik yanar döner bir lastiktir, işimiz şansa kalmış demektir ki ben son bir ayda araba ile ilgili bakım vergi muayene vs masraflar için 2 bin liraya yakın para ödemiş biri olarak, bir ay sonra alacağım lastik konusunda işimi şansa bırakmak istemem.
Keşke kaliteli dediğimiz diğer marka lastiklerle aynı kaliteyi sunsa Petlas, fiyatı üç beş fazla bile olsa yerli malı deyip tercih edebiliriz. Ama lastik bu, arabanın şansa bırakılacak bir uzvu değil maalesef.
-
Yenide reklam çekmişti adamlar çokta güzel olmuş. Ama yorumları okuyunca bende sorduğum.yazlik lastikleri hakkinda bilgisi olan varmi?inşallah yazliklarda sıkıntı yoktur.
-
Yorumlardan anlaşıldığı kadarıyla Petlas'ın kalitesinde bir tutarlılık yok. Ben Petlas alırsam kesin çok memnun kalırım ya da hiç memnun kalmam diye bir fikir oluşmuyorsa, o lastik yanar döner bir lastiktir, işimiz şansa kalmış demektir ki ben son bir ayda araba ile ilgili bakım vergi muayene vs masraflar için 2 bin liraya yakın para ödemiş biri olarak, bir ay sonra alacağım lastik konusunda işimi şansa bırakmak istemem.
Keşke kaliteli dediğimiz diğer marka lastiklerle aynı kaliteyi sunsa Petlas, fiyatı üç beş fazla bile olsa yerli malı deyip tercih edebiliriz. Ama lastik bu, arabanın şansa bırakılacak bir uzvu değil maalesef.
Haklısınız, michelin yada goodyear ultragrip hakkında olumsuz haber duymadım. Herkes memnun.
-
Haklısınız, michelin yada goodyear ultragrip hakkında olumsuz haber duymadım. Herkes memnun.
Yanak yarma, balon yapma gibi sıkıntıları çok duydum.
-
Yanak yarma, balon yapma gibi sıkıntıları çok duydum.
Piyasadaki lastikçi esnafı lastiği satana kadar arkasında sattıpta sorun çıkınca kimse arkasında durmuyor. Markanın alakası yok. Şuan iş arabası lineada petlas pt535 var 4 mevsim 1 aydır kullanıyoruz F/P olarak gayet iyi 4 lastiği 650 tl. Gerçi Beklentide önemli chine malı olmasında ben bütün markalara razıyım. Yeterki lastik yeni olsun.
-
Bir ürün aldığınızda en kalitelisi dahi olsa üzmüyor diye garanti yok. Hele ki artık bütün firmalar maliyetten kar etmeye başladığı için hiç birşey sürpriz olamaz.
-
yorumların hepsini okumadım ama Petlas ile irtibata geçmekte fayda var. normal bir durum değilk incelemeye alınalı kullanıcı ve ürün hk