Toyota Club Türkiye

Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Yasin Nehir (25759) - Ocak 12, 2015, 13:53:14

Başlık: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Yasin Nehir (25759) - Ocak 12, 2015, 13:53:14
Doğru takviye için öncelikle takviye yapılacak aynı kapasitede sağlam aküsü olan bir araç gereklidir. Aynı kapasitede olması akünün üzerinde yazan ampersaat(ah) bilgisinden anlaşılır. Takviye yapılacak aracın herhangi bir şekilde aracınızla temas etmemelidir. Aynı zamanda takviye yaparken her iki araçta da gereksiz far, ampul gibi malzemeler kapalı tutulmalıdır. Daha sonra takviye kablosunun kırmızı (+) ucunu boş akünün (+) ucuna bağlayın. Takviye kablosunun siyah (–) ucunu dolu akünün (–) ucuna diğer ucunu da herhangi bir metal parçası veya silindir bloğuna tutturun. Diğer (–) ucu boş akünün (–) ucuna bağlarsanız kıvılcım meydana getirebilir.

Bu bağlantılar yapıldıktan sonra dolu akünün bulunduğu aracın çalıştırılması daha faydalı olur. Araç çalıştırıldıktan sonra takviye yapılan aracın motoru da çalıştırılarak 5 dk. kadar çalışır durumda tutulmalıdır. İşlem bitince önce (–) ucu sonra (+) ucu çıkarılmalıdır. Daha sonra akünün şarj edilmesi ya da yetkili servis tarafından yenisi ile değiştirilmesi gerekir.

Alıntıdır
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Ozan T. Önal (22789) - Ocak 12, 2015, 15:30:16
Doğru takviye için öncelikle takviye yapılacak aynı kapasitede sağlam aküsü olan bir araç gereklidir. Aynı kapasitede olması akünün üzerinde yazan ampersaat(ah) bilgisinden anlaşılır. Takviye yapılacak aracın herhangi bir şekilde aracınızla temas etmemelidir. Aynı zamanda takviye yaparken her iki araçta da gereksiz far, ampul gibi malzemeler kapalı tutulmalıdır. Daha sonra takviye kablosunun kırmızı (+) ucunu boş akünün (+) ucuna bağlayın. Takviye kablosunun siyah (–) ucunu dolu akünün (–) ucuna diğer ucunu da herhangi bir metal parçası veya silindir bloğuna tutturun. Diğer (–) ucu boş akünün (–) ucuna bağlarsanız kıvılcım meydana getirebilir.

Bu bağlantılar yapıldıktan sonra dolu akünün bulunduğu aracın çalıştırılması daha faydalı olur. Araç çalıştırıldıktan sonra takviye yapılan aracın motoru da çalıştırılarak 5 dk. kadar çalışır durumda tutulmalıdır. İşlem bitince önce (–) ucu sonra (+) ucu çıkarılmalıdır. Daha sonra akünün şarj edilmesi ya da yetkili servis tarafından yenisi ile değiştirilmesi gerekir.

Alıntıdır


Selamlar... Bu şekilde yaparsanız sağlam ve çalışan araçta diot patlatma ihtimaliniz vardır.

bağlantınız sonrası sağlam arac 15 dk calısır vaziyette , boş akülü araca bağlı bekletilir...
baglantı cıkartılır , aküsü boş araç 1 defa çalıştırılır, çalışmazsa 15 er dk lık periyod la  işlem tekrarlanır.

bağlantı mevcutken sıkıntılı araçta marş basarsanız , sağlam araca yuklenir, o yuzden diot patlatma ihtimali vardır.
baglantı kesildikten sonra sıkıntılı aracta marşa basılmalıdır

teşekkür ederim.







Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Abdulkadir Enes KIRAL (27351) - Ocak 12, 2015, 16:42:48
yasin bey her zaman ki gibi bilgilendirmeye devam ediyor.
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Gökhun Ertürkan (28927) - Ocak 12, 2015, 17:52:03
Düzeltme yapayım. + + ya - - ye bağlanmalıdır.

Çok faydalı bir konu olmuş özellikle kış aylarında gerekli oluyor.

www.youtube.com/watch?v=jt_TfrcWm3A (http://www.youtube.com/watch?v=jt_TfrcWm3A#ws)
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Mutlu Tekir (30216) - Ocak 12, 2015, 22:31:06
Başıma bir kez gelmişti bu durum. Takviye eden araç çalışırken akünün kutupları bağlantıları yapıldıktan sonra marşa basmıştım ve çalışmış, bir sorun çıkmamıştı. Takviye yapan aracın aküsüne fazla yük binmemesi için çalışırken takviye yapılması mantıklı geliyor
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Yüksel IŞIK (26882) - Ocak 12, 2015, 22:38:31
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Mutlu Tekir (30216) - Ocak 12, 2015, 22:43:49
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?

hareket eden parçacıklar elektronlar olduğu için önce - nin çıkartılıp, en son - nin takılması tavsiye olunur :)
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Recep Şimşek (9056) - Ocak 12, 2015, 22:55:09
Bir kaç ay önce garajda duran bazen 1-2 hafta yanına uğramadığım aracımda ufaklık tavan lambasını açmış ben de kilitlerken farkına varmadım. 5-6 gün ya da bir hafta sonra arabayı çalıştırmaya kalktığımda baktım ki hiç bir ışık yanmıyor. Sonra ilk bakacağım yer tavan lambası olduğundan açık olduğunu gördüm ve kapattım. Aküde yeşil ve siyah nokta şeklinde gösterge gözü olduğundan oraya baktım ki siyah. Akünün boşaldığı kesinleşti. Komşunun arabasını yanaştırıp elimdeki (daha önce de başıma geldiğinden yanımda idareten bir takviye kablosu vardı. Takviyeyi çok dikkatli kullanmak lazım. Kısa devre yangına sebep verebilir!!) kablo ile diğer araba çalışır haldeyken artıyı artıya eksiyi eksiye köprüleyip tek marşta çalıştırıp 3-5 sn sonra takviyeyi ayırdım. Yani diyeceğim 10-15 dk belki teorik bir zamandır ama zaten motor kendi elektriğini ürettiğinden herhangi bir sorun olmadan o gün biraz km yaparak aküyü bir miktar şarj ettirdim. Belki kısa devre olmuş hasarlı bir akü olsaydı aynı sonuç olmayabilir motor durabilirdi. Otomatik olunca motorun zorlanarak durma şansı da olmayınca herhangi bir sorun oluşmadı. Bir kaç gün km yaparak araba tamamen boş aküyü kendisi doldurdu ve halen çalışmaktadır. Arabayı aldığımda üzerindeydi ve şu an bende 3,5 sene oldu. Bu seyrek kullanımda bile gösterge yeşil. :)
Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Murat Köse (28015) - Ocak 12, 2015, 23:00:26
Ben bir kaç kere başkasının arabasına takviye yapmıştım, ama direk aküden aküye yapılmıştı. Eksi uç bağlantısıda aküye bağlanmıştı. Videodaki gibi.

Başlık: Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
Gönderen: Recep Şimşek (9056) - Ocak 12, 2015, 23:01:45
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?
Bence zaten arabaların kaborta şaseleri eksi olduğundan öncelikle ve rahatça eksi uçları sağlam şekilde monte edilip, en son artı uçlar birbirlerine temas ettirmeden bağlanmalıdır. Artı uçlu kabloda kesinlikle hasar oluşmamalıdır, kaportaya bile o şekilde temas etmesi kıvılçıma ve yangına sebep verebilir!
Ara kablo dandik ve ince ise akü de tamamen boşsa yeterli akımı taşıyamaz ve işe yaramayabilir. Bu durumda şansı fazla zorlamadan, kablo ısınıp elinizi yakmadan sağlam, uygun efsayta başka bir kablo edinmek gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 23:07:36
Murat bey sağlam bir akü ile de takviye yapılabilir. Ama sökme takma zahmetinden dolayı zaten takviye kablosu kullanılıyor. Yoksa kolayda dolu bir akü varsa sizdeki aküyü söküp yerine emaneten oturtup kutup başlarını takarak motoru çalıştırabilir ve biraz devirde tekrar yerinden sökebilirsiniz. Belki bu günümüz fazla elektronik araçlarında sorun yapabilir fakat eski kılasik motorlarda sorunsuz çalışır. Bir keresinde komşunun arabası çalışır halde kapalı kalmıştı yedek anahtarda uzaktaydı. Bir şekilde motor kaputunu açıp artı kutubu ayırmıştık fakat motor durmamıştı. Sonra ateşlemeye giden kabloyu ayırınca motor durmuştu. Tekrar kutubu bağlayınca kapı kilitleri otomatik açılmışlardı. :)