Toyota Club Türkiye
Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Hakan Öztürk (3676) - Ocak 08, 2015, 08:23:14
-
Selam herkese;
Bildiğiniz gibi aşırı soğuklarda ve özellikle aracın üstünde kar varsa ve gün içi hava biraz ısınıp o kar eriyor ve akşam keskin ısı düşüşü oluyorsa kapı kilit, kol ya da fitillerinin donması içten değil. Peki bu tarz durumlara karşı çözümleriniz nelerdir.
Bu arada aşırı soğukta kar zincirlerinin bile yere yapıştığını(belli oranda da olsa) bilirim.
-
Bence en temizi kapı fitillerine vazelin sürmek,
O anda bu imkansız ise, motor yag çubugunu çekip bez ile bu yagdan faydalanılabilir.
Bu yapılmaz ise kapı fitilleri buzlanmada parçalanabiliyor.
-
Yıkamacı arkadaş bana badem yağını tavsiye etmişti fitillere uygulanırsa donma yapışma yapmıyor dedi benimkine uyguladı kışın pamuk gibiydi kapılar kilitlerde bi sıkıntıyla karşılaşmadım müsait zamanda hepsini döşemeleri söküp içten ve dıştan wd40 ile temizlemiştim
-
Fitiller için vazelini tavsiye ediliyor gerçekten. Donan kapı kollarına alkol sürülebilir. Ilık su kullanılırsa hemen kurulanmalıdır ve aralara kaçırılmamalıdır. Bu arada -30 derecede havaya atılan su yere buz olarak düşer. :)
Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2015, 08:48:59
Ayrıca silecekleri kaldırmamak gerekir yaylarının korunması için. Onun yerine gazete ile sarılabilirler. Gazetenin yaz tarihli olması tercih edilebilir. :islik: :)
Şaka bir yana, aracın üstündeki kar çok artarsa bir miktarı temizlenebilir eğer araç hareket ettirilmeyecekse, araç üstünde bir miktar kar tabakası bırakmak dona karşı nispeten korur.
-
Bence en temizi kapı fitillerine vazelin sürmek,
O anda bu imkansız ise, motor yag çubugunu çekip bez ile bu yagdan faydalanılabilir.
Bu yapılmaz ise kapı fitilleri buzlanmada parçalanabiliyor.
abi adamlar kapıyı açamazken :) içerden motor kaput kolunu nasıl çekecekler de kaputu açacaklar merak ettim :) cevabı merakle bekliyorum :))
Tabi sen kapı don tutmadan yapacaksın diyeceksin ama şuanda kabul etmem :) başka bir cevap istiyoruz :D :rofl: :rofl:
-
abi adamlar kapıyı açamazken :) içerden motor kaput kolunu nasıl çekecekler de kaputu açacaklar merak ettim :) cevabı merakle bekliyorum :))
Tabi sen kapı don tutmadan yapacaksın diyeceksin ama şuanda kabul etmem :) başka bir cevap istiyoruz :D :rofl: :rofl:
Cevabı vermişsin zaten,
Kabul etmez isen sizi servise yönlendirelim, yeni kapı fitilleriniz için. :P
-
ah be ahmet abi :rofl: :rofl: :rofl:
bir gün fena sıkıştıracağım seni :D inş.
birde geçen gün bp de gördüm Würth ün bir kaç ürünü vardı bakıp yolluyorum şimdi
https://shop.wurth.com.tr/buz-cozucu-sprey-500ml
gibi birde şey vardı anahtar yuvası buz çözücü küçük bir kutu mavi ama resmi internette yok çekip atarım kısa zamanda işe yarar şeyler :)
-
Sanırım geçen hafta sonu arabayı el freni çekik şekilde bıraktm ve evden ayrıldım. Kar lastiğim olmadığı için evde bıraktım. El freni çekikse bu -16 yı bulan karın 60 cm yi geçtiği havalarda ne gibi bişey olmuş olabilir?
-
Ayrıca silecekleri kaldırmamak gerekir yaylarının korunması için. Onun yerine gazete ile sarılabilirler. Gazetenin yaz tarihli olması tercih edilebilir. :islik: :)
Şaka bir yana, aracın üstündeki kar çok artarsa bir miktarı temizlenebilir eğer araç hareket ettirilmeyecekse, araç üstünde bir miktar kar tabakası bırakmak dona karşı nispeten korur.
Burada görmemişlerin karı olmuş hesabı herkes otopark mafyası gibi silecekleri kaldırmış, çok komik durumda burası :) Arabanın üstünden kar toplamaya kalksa çocuklar silecekleri falan kıracaklar. :rofl:
-
El freni teli donabilir bir ihtimal Yasin.
Kulaktan dolma şekilde yapıyorlar öyle Murat dediğin gibi, çocuklar da farketmeden zedeleyebilir. Benimkiler zaten kaputun altında kalıyor, açmak için servis konumu var(motor dururken silecek kolu son kademeye alındığında) o zaman açılabilir. Ben gazete koyuyorum altlarına.
-
Burada görmemişlerin karı olmuş hesabı herkes otopark mafyası gibi silecekleri kaldırmış, çok komik durumda burası :) Arabanın üstünden kar toplamaya kalksa çocuklar silecekleri falan kıracaklar. :rofl:
:rofl: :rofl: Benim araba evin önünde saldım çayıra mevlam kayıra mod:on vaziyette duruyo :rofl: :rofl:
Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2015, 14:48:59
El freni teli donabilir bir ihtimal Yasin.
Kulaktan dolma şekilde yapıyorlar öyle Murat dediğin gibi, çocuklar da farketmeden zedeleyebilir. Benimkiler zaten kaputun altında kalıyor, açmak için servis konumu var(motor dururken silecek kolu son kademeye alındığında) o zaman açılabilir. Ben gazete koyuyorum altlarına.
Hakan abi bu silecek sistemini bi açıklar mısın? C4 mü vardı sende?
-
@Oktay ÖZCAN (32426) hayırdır, bi hatamız mı oldu bileniyorsun bana? :rofl:
-
:rofl: :rofl: Benim araba evin önünde saldım çayıra mevlam kayıra mod:on vaziyette duruyo :rofl: :rofl:
Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2015, 14:48:59
Hakan abi bu silecek sistemini bi açıklar mısın? C4 mü vardı sende?
Yok Yasin, C4 yok, gerçi onun da Ds versiyonu var bir arkadaşta, içi vs baya hoş bir araç.
Kimi araçlarda silecek ön kaputun hafif altında kalıyor aerodinamik etkiler de düşünüldüğünden, hatta su fıskiyeleri de görünmüyor üstten.
-
Yok Yasin, C4 yok, gerçi onun da Ds versiyonu var bir arkadaşta, içi vs baya hoş bir araç.
Kimi araçlarda silecek ön kaputun hafif altında kalıyor aerodinamik etkiler de düşünüldüğünden, hatta su fıskiyeleri de görünmüyor üstten.
Su fıskiyeleri bizde de öyle kaputun altında. ben "servis konumu var silecek kolunu en alta indirince" diye geçen yeri anlayamadım
-
Eğer araç üzerinde kar birikimi olmuşsa ve aynı gün kar yağmayacaksa hemen temizlerim.
Temiz araç güneş veya gün ışınlarına maruz kalacağından fitillerdeki buzlanma eriyecek ve kuruyacaktır.
Kar altında silecekler kolay kolay aşırı yapışmaz ama aracın bulunduğu yer aşırı ayaz alıyorsa, silecek kollarının yanlışlıkla kırılmaması adına gazete veya eski bezlerle sarılması daha temiz bir iş olur. Kar yağmadan da sileceklerin yapışabildiği yerler oluyor.
Eskiyen araçların kapı ve bagaj fitillerini kışları vazelinlemek daha önemlidir.
Farlar, Kaput, Tavan, Camlar ve Bagaj kapağı üzerindeki kar yığınları muhakkak temizlenerek yolculuğa çıkılmalı.
Eğer fitiller buzlanma nedeniyle kaliteli bir şekilde yapışmışsa :) eğer uzatma kablonuz varsa, fön makinası ile eritmek en hızlı, basit ve kesin çözümdür.
-
Su fıskiyeleri bizde de öyle kaputun altında. ben "servis konumu var silecek kolunu en alta indirince" diye geçen yeri anlayamadım
Normal konumda iken benim silecekleri yukarı doğru açamıyorsun, kaputun altında kalıyor belli miktarda. Aracı park ettikten ve motoru kapattıktan sonra silecek kolunu en alt konuma aldığımda silecekler yarım tur çalışıyor ve camda, yukarıda kalıyor. O zaman açılabiliyorlar Yasin.
-
Normal konumda iken benim silecekleri yukarı doğru açamıyorsun, kaputun altında kalıyor belli miktarda. Aracı park ettikten ve motoru kapattıktan sonra silecek kolunu en alt konuma aldığımda silecekler yarım tur çalışıyor ve camda, yukarıda kalıyor. O zaman açılabiliyorlar Yasin.
Ford'larda da sanırım böyleydi olay, hatırlayamadım şimdi. Sizin aracınızın markası neydi ?
-
@Ahmet Güve (8047) yok be abi yanlış anladın :) ben sadece sevdiğimden takılıyorum. Forumda en aktif üyesin çok iyide bilgi birikimin var ola ki zamanla bizde biraz sana yaklaşabilirsek :) o zaman sıkıştırmayı deneriz
hemen de yanlış anla zaten :rofl: :rofl: :rofl:
-
Ford'larda da sanırım böyleydi olay, hatırlayamadım şimdi. Sizin aracınızın markası neydi ?
Modeli Mégane III Doğan. Aslında o silecek kolları dışarıda olduğunda rüzgardan sese de neden oluyor, bu yüzden nispeten altta kalması faydalı bence.
-
Modeli Mégane III Doğan. Aslında o silecek kolları dışarıda olduğunda rüzgardan sese de neden oluyor, bu yüzden nispeten altta kalması faydalı bence.
Estetiğe ve kullanım ömrüne de katkısı olabilir. Örneğin benim sileceklerin rengi ilk zamanlardaki gibi değil, yavaş yavaş soluyor.
-
Estetiğe ve kullanım ömrüne de katkısı olabilir. Örneğin benim sileceklerin rengi ilk zamanlardaki gibi değil, yavaş yavaş soluyor.
Bu da doğru bir yaklaşım bence, sonuçta dış etkenlerden nispeten daha az etkileniyor çalışmadıkları zamanlarda. Sadece meretin arka silecek lastiğini hiç bir yerde bulamıyorsun(sadece lastik olarak), değişik tarzda bir lastiği var, lastik yanlardan değil, içten telli. Gerçi diğer lastikler de uyarlanabiliyor.
Bu arada üretim sistemlerine ilgi duyanlar TPS 'in yanında NPW 'yi de araştırılabilir.
-
Hakan abi güzelmiş bu silecek olayı. Ama tam reno işi yani biraz incik boncuk düşünce
-
genelde sabah çıktığımda evden donma gibi durum var ise 5 litrelik sıcak su alıyorum yanıma :) çözüyorum
gündüz zaten işyerinde kapalı garajda :)
-
:) Sırf Renault demeyelim de Renault-Nissan diyelim. Çok büyük kolaylıklar ve düşünceler var gerçekten. Bu küçük detaylar toplamda çok şey farkettiriyor.
Bunda donmaya karşı nasıl bir sistem geliştirmek lazım. :islik: Gerçi donmuş hali daha iyi.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=56148.msg761416#msg761416 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=56148.msg761416#msg761416)
-
Benim arka kapılar donmuş motorlar hareket etmiyor bende zorlamadım önlerde sıkıntı yok gündüz çalıştığım için bakamadım
-
Bu sene çok ilginç meteoroloji gerçekten. Gerçi sokakta yaşayan vatandaşlarımız için zorluk ancak yer altı ve üstü su kaynakları, toprak açısından iyi.
Şimdi gök gürültülü kar yağışı mevcut. :)
Benim kapı kolları ve menteşelerine akan kar suyu donmuştu geçen hafta.
-
10 gündür yurt dışındaydım, dün akşam aracımı çalıştırdım çok şükür donma vs. falan yoktu, İstanbul malum o kadar da sert olmuyor havası.