Toyota Club Türkiye

Haberler => Otomobil Dünyasından Haberler => Konuyu başlatan: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 12, 2014, 01:15:58

Başlık: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 12, 2014, 01:15:58
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg.sinavs.com%2Fimages%2F2014%2F04%2F13%2FToyotaMotor.jpg&hash=3d5c6c2c39475b44de9a4e865e9dc4c2e4810f0c)

Toyota, yüksek termal ve yakıt verimliliğine sahip motorlar geliştiriyor. Japon üretici Toyota, araçlarının çevresel performansını iyileştirmek amacıyla, daha üstün termal verimleri sayesinde yüksek yakıt tasarrufu sağlayan motorlar geliştiriyor. Yeni motorlarını hibrid araçlarında kullanmayı amaçlayan Toyota, bu motorların verimli yanma teknolojisi sayesinde emisyon değerlerini azaltmasının yanında, yeni nesil araçların güncel modellere göre yüzde 10 daha fazla yakıt verimliliği sunmasını sağlayacağını belirtiyor. Yeni motorları yakın gelecekte kısmi olarak yenileyeceği modellerinde kullanacak olan Toyota, 2015 yılına kadar toplam 14 yeni motor varyasyonu hazırlamayı hedefliyor.

İlk olarak iki yeni motor hakkında açıklama yapan Toyota yetkililerinin, öne çıkardıkları ünite ise 1.3 litre hacme sahip, Atkinson çevrimi ile çalışan benzinli motor oluyor. Otto ve dizel motor çevrimlerinde farklı bir prensip ile çalışan Atkinson  çevrimi, sıkıştırma oranının arttırılmasına (13.5) ve atık ısının azaltılmasına olanak verdiğinden  üstün termal verimlilik sağlıyor. Toyota ayrıca hava - yakıt karışımını silindir içine dikey bir girdap akımlı güçlü bir döner akış ile göndererek ve akıllı elektrikli değişken supap zamanlaması  (VVT - iE) teknolojisi ile eşleştirilmiş soğutulmuş egzost gazı resirkülasyon sistemine (EGR)  yer vererek, kayıpların azaltılmasını ve yanmanın iyileştirilmesini sağlamış. Sonuç olarak bu yeni 1.3 litrelik motor, seri üretim motorlar arasında oldukça yüksek bir değer olan yüzde 38’lik termal verim değeri ile öne çıkıyor. Start-stop sisteminin de desteğiyle bu yeni motor güncel ünitelere göre yüzde 15 daha yüksek yakıt verimliliği sunuyor.

Toyota’nın diğer motor yeniliği ise Daihatsu ile birlikte geliştirilen 1.0 litrelik ünite oluyor. Yüzde 37’lilk termal verim değeri ile dikkat çeken 1.0 litrelik yeni motor, 1.3 litrelik üniteye benzer bir akış üreten emme portu , soğutmalı EGR sistemi ve yüksek sıkıştırma oranı ile yakıt verimliliği sağlıyor. 1.0 litrelik motorda start-stop sisteminin de desteğiyle güncel versiyonlara göre yüzde 30 oranında maksimum yakıt verimliliğinin arttırılmasını sağlıyor.

Atkinson çevrimine sahip hibrid motor teknolojisini Vezel ve Jazz modellerinde yer veren Honda, ile Skyactiv teknolojileriyle yüksek sıkıştırma oranlarına ulaşan Mazda gibi, içten yanmalı motor teknolojilerine önem veren Toyota, bu yeni motorlarına hibrid modellerinde yer vermeyi planlıyor.

Kaynak: http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FnPGnW1.jpg&hash=943342892afc371fe7642e36568854cf1a60ac71) (http://hizliresim.com/nPGnW1)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FlYzlWl.jpg&hash=8eae4aecc0a8ec9f35b4433df4555903eb4e3314) (http://hizliresim.com/lYzlWl)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2Fvzo9pO.jpg&hash=82da62101579362a9d44ac9b4098c09295e190a5) (http://hizliresim.com/vzo9pO)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FVpydMq.jpg&hash=82de7178db1aba5cf282db35ead9dc0bf97adab9) (http://hizliresim.com/VpydMq)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Ercüment Enes KOLUMAN (12542) - Nisan 12, 2014, 23:59:50
Valla yine motor teknolojisinde güzel atılımlar planlanıyor hadi hayırlısı bakalım :)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Oğuzhan Taş (16567) - Nisan 13, 2014, 00:06:53
Benzinli atmosferim konusunda Japonlar gerçekten bir harika :)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 13, 2014, 00:13:43
Sanıyorum ki 1.8 ve 1.5lt hybridlerde ki atmosferik motorların yerini alacaklar yarise 1.0 lt yuzde 30 tasarruflu yebi motor kondugunda 3lt fln yakit sarfiyatı olacak gibi. Auris ve Prius 1.3lt motorları kombine ederlerse hybrid konusunda toyota Turkiye'de bayağı bi yol kaydeder bence :)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Aydın (11165) - Nisan 13, 2014, 00:16:22
bir yandan da turbolu araçlar ortaya çıkmaya başladı. lexus nx modelinde 2.0 lt turbo motor seçeneği belirlendi. atmosferik motorları da bir kenara bırakmamaları güzel. mazda ve toyota'nın ardından bakalım mitsubishi de bir şeyler yapacak mı ? honda doğrudan turboya geçecek gibi duruyor.

(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-zIKxnn19M6U%2FU0fSKVmsHqI%2FAAAAAAAQs74%2FjZvrosWaCRY%2Fs1600%2F2015-Lexus-NX-200-25.jpg&hash=3ffff44335d07aa3e26e43dc05260901fafeef8f)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Fatih Koçak (11123) - Nisan 13, 2014, 00:46:53
manifold hardcore gözüküyor
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Alper Binbir (21845) - Nisan 13, 2014, 00:53:08
Yapsınlar artık bizde japon arabalarına binelim yahu, toyotadan çok fazla ümidim yok, performans adı altında ama, honda dan güzel motorlar ve araçlar bekliyorum, düşük hacimli ve yüksek güçlü, yanlış anlaşılmasın, beklentilerim performans adı altında, diğer açıdan, toyotanında tutumlu ve uzun ömürlü motorlar üreteceği kanısındayım, ama hothatchler konusunda nerdeyse tümüyle havlu attılar türkiye pazarında, sadece gt86 var.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Nisan 13, 2014, 01:40:15
Az kaldı.   ;)

Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Alemdar (26065) - Nisan 14, 2014, 08:35:44
atmosferik motorların ömrü yavaş yavaş bitiyor bir çok firma artık turbo motor üretiyor bu eski ve çağdışı çok yakıp çekmeyen tork fakiri atmosferik motorlara direnen toyota ve bir kaç firma kaldı
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Kadir Sahin (22254) - Nisan 14, 2014, 09:03:58
Yeni araba almiyalim biraz daha bekleyelim o zaman. :)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Mehmet Ali Yıldız (13227) - Nisan 14, 2014, 09:20:41
Beklemede kalmak bazen kazandırır.Ben nedense hondayı beğenmeme rağmen bir türlü ilgim olmadı.Bekleyelim bakalım
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Öztürk (3676) - Nisan 14, 2014, 10:02:10
  Güzel paylaşım olmuş Selçuk.
 Miller çevrimine de girmekte daha doğrusu sıkıştırma karşısında direncin nasıl önlendiğini de paylaşmakta fayda var gibi. Konu güzelce, daha da gelişir umarım.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Alemdar (26065) - Nisan 14, 2014, 10:02:58
toyota 90 beygirlik, problemli kağnı gibi dizel motordan sınıfta kalınca bmw ile anlaştı şimdide sorunsuz, ki fazla güç üretmeyen zayıf motorda ne sorun çıkabilir, benzinli 90 lı yılların sonundan itibaren yeni motor diye modifeye edip edip piyasaya sürdüğü (vvti dual vvti valfmatic)eski atmosferik motoru bırakıp turboya geçmek zorunda eğer satış listesinde son sıralarda yer almak istemiyorsa...
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Mehmet Öztürk (7160) - Nisan 14, 2014, 10:05:43
Bi T-sport motoru daha çıkarmalılar :) .
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 15, 2014, 11:42:27
  Güzel paylaşım olmuş Selçuk.
 Miller çevrimine de girmekte daha doğrusu sıkıştırma karşısında direncin nasıl önlendiğini de paylaşmakta fayda var gibi. Konu güzelce, daha da gelişir umarım.
Ne demek abi böyle güzel haberler oldukça paylaşmaya devam edeceğiz :) Seninde dediğin gibi konu umarım dahada gelişir zamanla.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Yusuf Dursun (25071) - Nisan 15, 2014, 12:23:41
paylaşılan link;

http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html)



TOYOTA'NIN YENİ YÜKSEK VERİMLİ MOTOR TEKNOLOJİSİ
30-Kasım-1999 Salı
Toyota, yüksek termal ve yakıt verimliliğine sahip motorlar geliştiriyor.
...


arkadaşlar siteye girdiğimde tarih olarak 1999 yılını gösteriyor. sanırım biraz eski sistem bilgileri.  ;)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Anıl Köksal Bayburt (3104) - Nisan 15, 2014, 13:24:36
verim önemli.

ne zaman motorları soğutmaya gerek kalmazsa bide eksozdan neredeyse soğuk gaz çıkışı olursa ozaman içten yanmalı motorlar oldu demektir :) 

geliştirmeleri güzel tabii ...
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Yusuf Dursun (25071) - Nisan 15, 2014, 13:34:09
paylaşılan link;

http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html)



TOYOTA'NIN YENİ YÜKSEK VERİMLİ MOTOR TEKNOLOJİSİ
30-Kasım-1999 Salı
Toyota, yüksek termal ve yakıt verimliliğine sahip motorlar geliştiriyor.
...


arkadaşlar siteye girdiğimde tarih olarak 1999 yılını gösteriyor. sanırım biraz eski sistem bilgileri.  ;)

verim önemli.

ne zaman motorları soğutmaya gerek kalmazsa bide eksozdan neredeyse soğuk gaz çıkışı olursa ozaman içten yanmalı motorlar oldu demektir :) 

geliştirmeleri güzel tabii ...


1999 diyorum. kimse okumuyor mu acaba  :)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Aydın (11165) - Nisan 15, 2014, 13:37:26
paylaşılan link;

http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6434/toyotanin-yeni-yuksek-verimli-motor-teknolojisi.html)



TOYOTA'NIN YENİ YÜKSEK VERİMLİ MOTOR TEKNOLOJİSİ
30-Kasım-1999 Salı
Toyota, yüksek termal ve yakıt verimliliğine sahip motorlar geliştiriyor.
...


arkadaşlar siteye girdiğimde tarih olarak 1999 yılını gösteriyor. sanırım biraz eski sistem bilgileri.  ;)


burada yeni gözüküyor.

http://www.carscoops.com/2014/04/toyota-previews-all-new-10-liter-and-13.html (http://www.carscoops.com/2014/04/toyota-previews-all-new-10-liter-and-13.html)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Yusuf Dursun (25071) - Nisan 15, 2014, 13:59:32
burada yeni gözüküyor.

http://www.carscoops.com/2014/04/toyota-previews-all-new-10-liter-and-13.html (http://www.carscoops.com/2014/04/toyota-previews-all-new-10-liter-and-13.html)


konuya kaynak gösterilen sitede 15 yıl öncesine ait bir haber. Bilgi bilgidir sorun değil ama gelecekle ilgili beklenti için gözden kaçan noktayı belirtmek istedim. Kim nasıl değerlendirmek isterse.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 15, 2014, 14:07:17

konuya kaynak gösterilen sitede 15 yıl öncesine ait bir haber. Bilgi bilgidir sorun değil ama gelecekle ilgili beklenti için gözden kaçan noktayı belirtmek istedim. Kim nasıl değerlendirmek isterse.
Yusuf bey neden bu kadar kaynakdaki tarih ve saate takıldınız anlamış değilim  :wacko: Moderatörler bi yanlışlık yapmışlar sadece. Örneğin bu haberde bir sıkıntı yok bugün yayınlanmış. Ayrıca yeni otomobil haberleri için takip edebileceğiniz iyi sitelerden bitanesi bana kalırsa.
http://ototeknikveri.com/icerik/6471/lexusun-yeni-suv-modeli-nx-ortaya-cikti.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6471/lexusun-yeni-suv-modeli-nx-ortaya-cikti.html)
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Yusuf Dursun (25071) - Nisan 15, 2014, 14:11:47
Yusuf bey neden bu kadar kaynakdaki tarih ve saate takıldınız anlamış değilim  :wacko: Moderatörler bi yanlışlık yapmışlar sadece. Örneğin bu haberde bir sıkıntı yok bugün yayınlanmış. Ayrıca yeni otomobil haberleri için takip edebileceğiniz iyi sitelerden bitanesi bana kalırsa.
http://ototeknikveri.com/icerik/6471/lexusun-yeni-suv-modeli-nx-ortaya-cikti.html (http://ototeknikveri.com/icerik/6471/lexusun-yeni-suv-modeli-nx-ortaya-cikti.html)

dikkatimi çekti ve eski tarihli görünce de çok ciddiye almadım haberi. Hakan bey başka sitede yeni haber deyince ototeknik sitesindeki diğer haberlere baktım örnek

http://www.ototeknikveri.com/icerik/6286/yeni-2015-subaru-outbackin-ilk-ipucu.html (http://www.ototeknikveri.com/icerik/6286/yeni-2015-subaru-outbackin-ilk-ipucu.html)
http://www.ototeknikveri.com/icerik/6418/hyundainin-kucuk-suvu-ix25-ortaya-cikiyor.html (http://www.ototeknikveri.com/icerik/6418/hyundainin-kucuk-suvu-ix25-ortaya-cikiyor.html)

bu haberlerde de aynı eski tarihi görünce siteden kaynaklı bir hata olduğunu düşündüm. bazen yanlışlıkla eski haberlerin yeni gibi yanlış algılanma durumu olabiliyor. Site kaynaklı hata benim böyle düşünmeme sebep oldu.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Selçuk Pakaki (18052) - Nisan 15, 2014, 14:23:14
dikkatimi çekti ve eski tarihli görünce de çok ciddiye almadım haberi. Hakan bey başka sitede yeni haber deyince ototeknik sitesindeki diğer haberlere baktım örnek

http://www.ototeknikveri.com/icerik/6286/yeni-2015-subaru-outbackin-ilk-ipucu.html (http://www.ototeknikveri.com/icerik/6286/yeni-2015-subaru-outbackin-ilk-ipucu.html)
http://www.ototeknikveri.com/icerik/6418/hyundainin-kucuk-suvu-ix25-ortaya-cikiyor.html (http://www.ototeknikveri.com/icerik/6418/hyundainin-kucuk-suvu-ix25-ortaya-cikiyor.html)

bu haberlerde de aynı eski tarihi görünce siteden kaynaklı bir hata olduğunu düşündüm. bazen yanlışlıkla eski haberlerin yeni gibi yanlış algılanma durumu olabiliyor. Site kaynaklı hata benim böyle düşünmeme sebep oldu.
Şu konuda haklısınız eğer siteyi sürekli takip etmeyip yeni bir haberi eski tarihte görenler haberi okumadan geçebilirler bu sorun aşılmalı. Ama ben kendi tarafımdan baktığımda her gün takip ettiğim site olduğu için tarihine bakmadan haberi okuyorum çünkü haberin ana sayfada ilk haber olduğunu yada ilk üç haber içinde olduğunu yani ilk defa okuduğum haberi gördüğümü anlayabiliyorum benim için sorun olmuyor. Ama tarih sorunu evet görülüp düzeltilmeli. Birde dikkatimi çeken 11 nisan 2014 cuma günüden önceki haberlerin hepsi 30 kasım 1999 gösteriyor.
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Hakan Aydın (11165) - Nisan 15, 2014, 19:51:04
benim paylaştığım site de her gün takip ettiğim tek sitedir. özellikle kamuflajlı test araçları kovalayan büyük bir yazar kitlesi var.

ayrıca site tarihini bir kenara bırakın, 1999 yılında vvt-ie var mıydı ?
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Nisan 15, 2014, 20:27:43
Toyota, 1997 yılından beri üretmekte olduğu Prius modelinde ve şimdilerde Corolla hariç bütün Hybrid modellerinde Atkinson motor kullanıyormuş. İlave yardımcı sistem teknolojilerinin ilk hangi tarihte uygulandığı değil, hala uygulanıp uygulanmadıkları önemlidir.

Örneğin, karbüratör için eski yardımcı sistem diyebiliriz.

Atkinson prensibi ile çalışan motor, ilave güç bağlantılarına daha fazla uyum gösterebilirken, egzost gazı emisyonları daha düşük buna karşı max. devire daha rahat ulaşabilme ve ürettiği + güce oranla daha fazla ekonomi sağlayabiliyormuş.

İlave güç bağlantılarından kasıt, elektrik motoru ve Turbo.

Yaris R modelinde Turbo uygulanmış motoru biliyorsunuz, yakın gelecekte daha küçük hacimli Turbo Hybridler satışta olacaktır.

ciclo atkinson, cómo funcion (http://www.youtube.com/watch?v=zHhiBZg31Fc#ws)

Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Anıl Köksal Bayburt (3104) - Nisan 15, 2014, 23:22:16
animasyona göre bu motor sadece aşırı besleme sistemlerde iyi çalışır
Başlık: Ynt: Toyota'nın Yeni Yüksek Verimli Motor Teknolojisi
Gönderen: Ufuk Sönmez (16363) - Nisan 17, 2014, 10:43:51
  Güzel paylaşım olmuş Selçuk.
 Miller çevrimine de girmekte daha doğrusu sıkıştırma karşısında direncin nasıl önlendiğini de paylaşmakta fayda var gibi. Konu güzelce, daha da gelişir umarım.

Çok güzel noktaya değinmişsin Hakan abi, Miller çevrimini Mazda Millenia (Xedos) 2.3 modelinde kullanıyordu ancak takip ettiğim kadarıyla bu motorun çok düşük teknik toleransları sebebiyle parça üretimi çok zor ve piyasada muadil parçası bulunmuyor, bu da aracın ikinci el değerini etkiliyor. Bu durum sanırım Toyota'nın isteyeceği son şey olur.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=51686.50 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=51686.50)