Toyota Club Türkiye
Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Hakan Öztürk (3676) - Şubat 18, 2014, 17:34:01
-
Selam arkadaşlar;
Bildiğiniz gibi son yıllarda, özellikle büyük şehirlerin araç trafikleri içinden çıkılmaz bir hal aldı. özellikle tepe saatlerde, bir yerden bir yere ulaşmak saatler alabiliyor. Tabi bu hem zaman kaybı, hem stres hede artık çok değerli olan enerji kullanımında da israf anlamına geliyor. Bunlar düşünülerek çeşitli uygulamalar bir çok ülkede hayata geçmeye başladı. Belli saatlerde, aynı güzergahı kullanan kişiler, bu organizasyonlar aracılığı ile program yapıp, işe, okula vs. bir araç ile, masraf paylaşarak ve trafikteki araç sayısını azaltarak gidiyor.
Bu uygulama kimi kültürlerde soğuk algılansa da gidişatta daha çok yaygınlaşacak gibi duruyor.
Sizler de, böyle bir konu hakkında, gerçekten objektif olarak fikirlerini ortaya koyabilir misiniz?
-
Kısmen uygulanıyor evet. Etrafımdan biliyorum. Aynı yöne giden üç tanıdığım tek araç kullanıyor. Ancak bunu yaygınlaştırmak için bir yaptırım olabilir mi çok zor. İnisiyatife kalmış bir şey. Büyük şehirlerde yaşayanlarda bu bilinç arttıkça faydası daha da artar. Ancak bizim toplumumuzda örneğin eşi (bayan) ile tanıdık olsa bile başka bir erkeğin aynı aracı kullanmasını pek hoş karşılamayanlar olabilir.
-
Biz şuan yapıyoruz öyle :) Arkadaşın arabası uno 1.4 motor var. Pazartesi günleri okul gidiş geliş saatlerimiz uyduğu için babası arabayı bana veriyor (arkadaşımın ehliyeti olmadığı için) diğer 3 arkadaşımızıda alıyoruz öyle gidiyoruz okula. 5 kişi oluyoruz 4tl filan topluyoruz kişi başı yakıtı alıyoruz. Günlük 70 km yol yapıyoruz. İettye vereceğimiz parayla aynı miktar ama en azından rahatız. Ama arabayı satacaklar ya bir pazartesi rahattık, rahatımız bozulcak :P
-
Kısmen uygulanıyor evet. Etrafımdan biliyorum. Aynı yöne giden üç tanıdığım tek araç kullanıyor. Ancak bunu yaygınlaştırmak için bir yaptırım olabilir mi çok zor. İnisiyatife kalmış bir şey. Büyük şehirlerde yaşayanlarda bu bilinç arttıkça faydası daha da artar. Ancak bizim toplumumuzda örneğin eşi (bayan) ile tanıdık olsa bile başka bir erkeğin aynı aracı kullanmasını pek hoş karşılamayanlar olabilir.
Bu bir yana, birde aracı koran taksi diye bağlayabilirler, o diğer yana.
Biz şuan yapıyoruz öyle :) Arkadaşın arabası uno 1.4 motor var. Pazartesi günleri okul gidiş geliş saatlerimiz uyduğu için babası arabayı bana veriyor (arkadaşımın ehliyeti olmadığı için) diğer 3 arkadaşımızıda alıyoruz öyle gidiyoruz okula. 5 kişi oluyoruz 4tl filan topluyoruz kişi başı yakıtı alıyoruz. Günlük 70 km yol yapıyoruz. İettye vereceğimiz parayla aynı miktar ama en azından rahatız. Ama arabayı satacaklar ya bir pazartesi rahattık, rahatımız bozulcak :P
Güzel bir uygulama yapıyormuşsunuz, tebrikler İlke.
Aslında belediyeler, küçük kiralama ücretleri karşılığında, minik elektrikli araçları, paylaşılacak şekilde organizasyon yapabilirler. Bu gerçekten inovatif bir yaklaşım olur.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmaryloudriedger2.files.wordpress.com%2F2012%2F05%2Fsilver_yaris_in_pod_car_share_bay_lower_res1.jpg&hash=79a336e7622a80230dd099c512a33c74a4428ece)
-
Yakıt masraflarını azaltacak ve trafiği rahatlatacak yolculuk paylaşım ağı uygulamaları yurt dışında mevcut, Türkiye'de de uygulanabilir mi diye sorgularken Türkiye'de de yapılmaya başlanmış. "Araba paylaşım mantığı" ile yapılan bu uygulamanın olumlu/olumsuz yönlerini burada tartışabiliriz .
-
Bu konuyu işlemiştik, bir süredir burada da var ve organize olunan bir portal da mevcut. Başlığı bulursam birleştireyim. Yine
gündeme gelmesi iyi olmuş.
-
Biraz "özel" toplu taşıma yani bu konu aslında...
-
Amerika'da kaldığım yıllarda çalıştığım şirket eğer başka bir çalışanını arabanla işe getirip götürürsen aylık belli bir ücret yardımı yapıyordu. Ayrıca birkaç otobanda da araç içinde 3 ve daha fazla kişi olan araçlara ayrılmış ayrı şeritler görmüştüm. Böyle güzel teşviklerle trafik gözle görülür derecede rahatlayabilir.
-
Bla bla adlı uygulamaya BALIKESİR-BURSA için ilan vermiştim, kişi başı 10,00 TL fiyat koymuştum, 2 kişi aramıştı.
Plan değişti, gitmek nasip olmadı fakat 20,00 TL için değer mi o da ayrı bir mevzu tabi.
-
Uygulama alanı geniş olsa milletne birbirine aracıyla hava atmak yerine ortak bi karar alınsada uzlaşma sağlansa ekonomi sağlanır çevre kirliliği ulaşım ve trafiğin önüne geçilmiş olurdu memlekette duruma göre 1 veya 2 araç ile gezmeye gidiyoruz şantiyede aynı şekilde şehir merkezine giderken hangimizin aracı uygunsa onu kullanıyoruz :)
-
Japonya'da toyotanın öncülüğünde bir uygulama başlamış. Bu uygulamada metro gibi raylı toplu taşımaya ulaşasıya kadar kişi kendi arabasıyla sonra raylı ulaşımla, ineceği duraklarda da şehiriçi Tek Kişilik otomobil paylaşımıyla (toyota iq) işyerlerine varıyorlar.
B.şehirlerde de otobüs seferleri sık olsa ve ayakta yolcuya gerek kalmasa keşke... Ankara'da natoyolu Mamak çok üvey evlat muamelesi gören semtler ve buralara verilen otobüs seferleri yetmiyor, havasız Tıklım Tıklım balık istifi misali. Böyle olunca hal kim istemez ki Arabasının olmasını. Aynı şekilde İstanbul'daki Metrobüsler de öyle. Saygısız sıraya girmeyi bile beceremeyen insanlar itiş kakış Metrobüse doluşuyorlar. Ankara'dan sonra çok yadırgamıştım bu durumu.
Ayrıca new yorkun nüfusu istanbuldan fazla, hele ki Manhattan trafiği çok fazla derler, ama ben orada trafikle karşılaşmadım hiç, ki herkesin Arabası vardır orada. Yarımadanın etrafını 4-5 tüp geçitle ve köprülerle bağlamışlar diğer mahallere. Ama trafik yok korna yok, nasıl baş etmişler trafikle hakikaten merak ediyorum.
-
Metrebus okadar kalabalik oluyor ki anlatamam ders 3 te bitiyo cevizlibaga 4 te geliyor metrebus durak tamamen doluyor insanlarla ugrasip tartismak ise paha bicilemez yok niye binmiyosun yok orda niye duruyosun boyle gecsene falan gecen biriyle tartistim adam elindekiyle vurmaya kalkti lanet olsun dedim gerekirse 3 saat okulda bekler bos zamanda binerim metrebuse arabayla gitmeye kalktigimda trafikte kaliyorum benzinli oldugu icin araba pahaliya mal oluyor
-
Toplu taşımanın medeni hale gelebilmesi için toplu yaşamanın öğretilmesi gerekir.