Toyota Club Türkiye

Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 10:46:23

Başlık: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 10:46:23
Merhaba arkadaşlar,
 forum'un farklı sayfalarında mmt kullanımı ile ilgili dağınık bilgiler var ama bir başlık altında toparlayabilrsek yeni kulnaıcılar için veya toyota almayı düşünenler için çok faydalı olacak.
 Yoğun trafikte nasıl kullanılır?
 Yokuşta nasıl kullanılrı?
Çok dik yokuşlara park etmek şanzımana zarara verir mi?
Balata uyarısı ve sesi duymamak için ne yapmak gerekir?


Düzenleme: Başlık
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 01, 2013, 11:13:02
Yoğun trafikte nasıl kullanılır? Balata uyarısı ve sesi duymamak için ne yapmak gerekir?

Vites kolu E'de Es düğmesine basılı kullanılmalı.

Yokuşta nasıl kullanılır?

Yokuş yukarı çıkarken Es modunda, yokuş aşağı inişlerde M ile uygun vitese düşerek.

Çok dik yokuşlara park etmek şanzımana zarara verir mi?

Yokuşun yönüne göre E veya R ile parketmek gerekir. Zarar verseydi dişli şanzımanı olan araçların hepsi arızalanırdı.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 12:03:16
yoğun trafikte kullanımda bazı yorumlarda manuel kullanın diyor bazılarında Es modunda. Hangisi daha doğru Tekin Bey? Bir de yoğun trafikte N'ye almak gerekir mi veya hangi sıklıkta yapmak lazım? Örneğin ben muhtemelen aracın yabancısı olduğumdan dolayı aracı aldığım ilk gün çok sık dur kalk ilerleyen bir trafikte manuel modda yarım saat kaldıktan sonra uyarı almıştım, trafik açılınca sesli ve yanıp sönen ikaz kesildi. Galiba Es veya manuel mod kullanımı debriyajı ısındırma açısından aynı etkiyi yapıyor yani ikisinde de yüksek devirde vites değiştiriyorsunuz. Asıl ısınmayı engelleyen dur kalkların arasını açıp arada bir N'ye almak mı?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 01, 2013, 12:16:36
yoğun trafikte kullanımda bazı yorumlarda manuel kullanın diyor bazılarında Es modunda.
Vites değiştirmesini çok seviyorsanız manuel değiştirebilirsiniz ama madem araç otomatik bırakın Es modu daha verimli kullansın.

Bir de yoğun trafikte N'ye almak gerekir mi veya hangi sıklıkta yapmak lazım?
Yoğun trafikde eğer durma işlemi yapılıyorsa ve 3sn'den fazla durulacaksa, beklemeden vitesi N'ye almak gerekiyor.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 12:19:23
her dur kalk yapıldığında manuel vites gibi boşa almak anlamsız o zaman öyle mi? MMT ile ilgili bu kadar olumsuz yorum olunca insan sürekli arıza çıkaracakmış gibi bir hisse kapılıyor. Belki zamanla düzelir.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 01, 2013, 12:21:04
- MMT kullanma kılavuzunda yogun dur kalk olan trafikte 1 ile devam edin ve Manuel'de kullanın diye yazıyordu.
- Yogun trafikte E modunda Es ile kullanımda yüksek yakıt sarfiyati yasarsınız.
- Çok dik rampaları tırmanırken Manuel'de kullanın yazıyordu.
- 10 saniye ve üzeri beklemelerde vitesi bosa alın yazıyordu
- Yani ısınmayı engellemek ve debriyaj baltasının ömrünün uzun olması için vitesi her daim boşta bırakmak gerekiyor.
- E modunda Es düğmesine basarak yüksek devirde ve geç vites degisimini sağlarsınız.
- Park ederken düz viteste olduğu gibi aracın önü yokuş aşağı bakıyorsa vitesi R'de,arkası yokuş aşağı bakıyorsa E'de bırakarak el freni çekili vaziyette olmalı.
- Manuel mod'da kullanırken 1'ci vitesten 2'ye atarken yani vites degisim esnasında ki sarsıntıyı yaşamamak için degisim anında ayağınızı gaz pedalından kaldırın.Boylece şikayet ettigimiz o sarsıntıyı yasamamış olursunuz.2'den 3'e geçerken bu sarsıntı az daha hissedilir derecede olur.Diger viteslere gecmiste ayağınız gaz pedalında olsa bile ilk sarsıntıyı hissetmezsiniz.
Soracağınız başka bir şey varsa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 12:31:30
debriyaj balata ışığının yanıp sönerek uyarı vermiş olması bir tedirginlik yaratmalı mı? Arabayı ilk aldığımda yoğun trafikte yaşamıştım sonra trafik açılınca ses de ikaz da kesildi. Şimdi her trafiğe girşimde geriliyorum. Bu ses çok önemli bir sorunu mı işaret ediyor yoksa yapmamız gereken bir şeyi mi? 
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 01, 2013, 12:37:20
Bu ses ve ışıklı uyarı yanlış kullanım yaptığınızı ve yukarda anlatılanlar şeklinde kullanmanız gerektiğini vurguluyor.

Şanzıman yağınızı her 40.000km'lik periyodlarında mutlaka yetkili servisinizde değiştiriniz.

Eğer vites geçişleriyle ilgili şikayetiniz varsa 1dk süren kalibrasyon işlemini yetkili servisinizde yaptırabilirsiniz.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 01, 2013, 13:59:27
   Tekin bey'in de belirttiği gibi sesli ve ışıklı uyarı vitesi yanlış kullandığınıza dair bilgilendirme.Tarife uygun kullandığınız taktirde bu uyarılarla karşılamayacaksınız.
   Bende ki şanzıman bazen sacmaliyordu.ornek vermek gerekirse hızlanırken ciddi anlamda çok geç vites değiştiriyor ya da yokuş aşagı inerken yavasladigimda anlamsız bir sekilde vites düşürüyordu.Servis çok beklettigi için özel Dörtnal Toyota Servisi'ne gidip Sadık ustaya güncelleme yaptırıyordum.Yeni Corolla''da Mmt şanzımanda iyileştirmeler yapılmış diyorlar.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 16:30:07
ya aslında şunu demek istiyorum. sesli uyarının çıkmış olması şanzımanın zarar gördüğü anlamına gelmez değil mi?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ertan Kara (18978) - Ekim 01, 2013, 16:33:14
ya aslında şunu demek istiyorum. sesli uyarının çıkmış olması şanzımanın zarar gördüğü anlamına gelmez değil mi?
Hayır, sadece zarar görebileceği anlamına gelir. Zarar gördükten sonra zaten sesli uyarıya gerek kalmaz direk yolda kalırsınız. :)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 01, 2013, 16:35:52
anlaşılan arabayı alır almaz karşılaştığım mmt uyarı sinyali sonucn oluşan corolla paranoyam  bir süre daha devam edecek  :)  Sanki araç her an arıza verecek gibi hissediyorum halbuki herşey normal :)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 01, 2013, 17:02:15
ya aslında şunu demek istiyorum. sesli uyarının çıkmış olması şanzımanın zarar gördüğü anlamına gelmez değil mi?

Uyarı sinyali almanız şu manaya gelir.
Şartlara göre uygun kullanmıyorsunuz. Baskı balata aşırı ısındı heran eline alabilirsin. Tabii bu sırada inceden balata kokusu başlar.

Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz kokunun seviyesi artar şanzımanda zarar görmemesi için vitesi boşa aşır ve hiçbir komutunuza cevap vermez. Siz aracı durdurup 10 dakila kadar beklersiniz soguyunca tekrar normal çalışır.

Akıllı çocuk kerata.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 02, 2013, 07:59:07
Uyarı sinyali almanız şu manaya gelir.
Şartlara göre uygun kullanmıyorsunuz. Baskı balata aşırı ısındı heran eline alabilirsin. Tabii bu sırada inceden balata kokusu başlar.

Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz kokunun seviyesi artar şanzımanda zarar görmemesi için vitesi boşa aşır ve hiçbir komutunuza cevap vermez. Siz aracı durdurup 10 dakila kadar beklersiniz soguyunca tekrar normal çalışır.

Akıllı çocuk kerata.
Kendini ezdirmiyor helal olsun kerataya :D
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 02, 2013, 08:15:06
Kendini ezdirmiyor helal olsun kerataya :D

Evet
Uyarı aslında heran durabilirim.
Bu şekilde devam edecek isen beni dinlendir manasınada geliyor.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 08:19:54
o zaman durması veya boşa alması arıza anlamında değil ama kendini korumaya almak,bozulmayı önlemek için öyle mi? bu soruyu şu yüzden sordum: forumda aracı sesli balata uyarısı veripte vitesi boşa alan araçlardan servise uğrayanların, baskı balata ecu actuatör değiştirmek zorunda bırakılmaları. benzer bir sürü yorum okudum o yüzden anlamak istedim. servis uğraşı anlamadan direkt değiştirme yoluna mı gidiyor?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 08:21:33
ya da her sesli uyarı arıza olduğıu anlamına gelmiyor ama bazıları da gerçekten arızalı durumların habercisi.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 02, 2013, 08:27:14
o zaman durması veya boşa alması arıza anlamında değil ama kendini korumaya almak,bozulmayı önlemek için öyle mi? bu soruyu şu yüzden sordum: forumda aracı sesli balata uyarısı veripte vitesi boşa alan araçlardan servise uğrayanların, baskı balata ecu actuatör değiştirmek zorunda bırakılmaları. benzer bir sürü yorum okudum o yüzden anlamak istedim. servis uğraşı anlamadan direkt değiştirme yoluna mı gidiyor?
ya da her sesli uyarı arıza olduğıu anlamına gelmiyor ama bazıları da gerçekten arızalı durumların habercisi.

5 ileri MMTlerde sorun olabiliyordu.
Ama 6 ilerilerin yazılım ve donanımları çok iyi. Bu nedenle kendini daha iyi koruyor.
Işık yanmazmı derseniz ben size 3 dakikada içerisinde yaktırabilirim.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 08:41:57
işte tersten bir yaklaşım bu da çok güzel bir örnek metodoloji. Işığı nasıl yaktırabilirsiniz?  Biraz detaylandırıyorum çünkü bu konunun tüm yeni ve müstakbel kulalnıcılar için faydalı oalcağını düşünüyorum. MMT ışığı nası yaktırılır?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Fehmi Şahin (22771) - Ekim 02, 2013, 09:18:27
işte tersten bir yaklaşım bu da çok güzel bir örnek metodoloji. Işığı nasıl yaktırabilirsiniz?  Biraz detaylandırıyorum çünkü bu konunun tüm yeni ve müstakbel kulalnıcılar için faydalı oalcağını düşünüyorum. MMT ışığı nası yaktırılır?


Kamil bey aracı biraz daha kullanınca alışacaksınız zaten.. araba sizin sürüş stilinizi öğreniyor, siz de arabanın..

yokuş yukarı 1 -2 dk boyunca dur kalk yapın ışığı yaktırırsınız.. gerçi sanıyorum bu eski nesil mmt şanzımanlar biraz şans işi, ben yukarıda saydığım durum da dahil çok sıkışık trafikte bile hiç bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.. maşallah diyelim..
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 02, 2013, 09:41:37
işte tersten bir yaklaşım bu da çok güzel bir örnek metodoloji. Işığı nasıl yaktırabilirsiniz?  Biraz detaylandırıyorum çünkü bu konunun tüm yeni ve müstakbel kulalnıcılar için faydalı oalcağını düşünüyorum. MMT ışığı nası yaktırılır?

Anlatması zor olacak ama deneyeyim.

Düz yolda arabayı kaldırın ve hiç gaza basmadan hareket etmesini saglayın. Bu hareket sırasında aracınız kaç km hız ile ilerliyor aklınızda tutun. Muhtemelen 8-10 km/h gibi bir şey çıkar.

Bu hız debriyajın tam bıraktıgı hızdır başka tabirle artık yarım debriyaj yapmadıgı hız.

Şimdi hafif rampaya gelin aracınız geri akabilmeli.
Aracı hareket ettirin ama 8-10 kmyi geçmeyin, kesinliklede durmayın.

Debriyaj kavrama hızına ulaşamadıgı için sürekli yarım debriyaj yapacak ve lamba çok kısa sürede yanacaktır.

Buna istinaden sıkışık trafikte yol alırken önünüzdeki araç hareket ettikten kısa süre sonra hareket ederseniz daha yüksek hıza çıkarsınız beklerkende yarım debriyaj yapmadıgı için ısınma olmaz.

Beklerken boşa aldıgınızda yük olmadıgı için çok hızlı soguma olur.

Ben A/T arabamda bile boşa alıyorum.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 02, 2013, 11:00:47
Konuyla ilgili olduğundan incelenebilir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 11:34:14
baskı balata ısınması sonucununda ecu ve vites değiştirme motorunda arıza meydana gelir mi yoksa sadece baskı balata mı zarar görür. Sorun yaşayanların önemli bir kısmı hep ecu aktuatör ve baskı balatayı birlikte değiştiriyorlar. Bu üç sistemin çalışma ve arıza konusnundaki organik bağları nelerdir. Genel olarak çıkan arıza baskı balata değişimi midir yoksa verim açısından sistemin tamamen mi değişmesi gerekir?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 02, 2013, 11:44:09
baskı balata ısınması sonucununda ecu ve vites değiştirme motorunda arıza meydana gelir mi yoksa sadece baskı balata mı zarar görür. Sorun yaşayanların önemli bir kısmı hep ecu aktuatör ve baskı balatayı birlikte değiştiriyorlar. Bu üç sistemin çalışma ve arıza konusnundaki organik bağları nelerdir. Genel olarak çıkan arıza baskı balata değişimi midir yoksa verim açısından sistemin tamamen mi değişmesi gerekir?

Balata ısınması sonucu doğal olarak balatanın yüzeyi yanar ve aşınma daha fazla olur.
Aktuatör ve gerekiyorsa diğer parçaların değiştiği arızaların sebebi balata ısınması değildir, hatalı parçalardır ve ücretsiz değiştirilmişlerdir.
Şu an itibariyle genel olarak çıkan arıza sebebi kalmamıştır.
Yolda kalmıyorsanız, şimdilik kendinizi üzmenize gerek yoktur (her an yolda kalabilirsiniz demek değildir).
Dünyanın en ekonomik yakıt tüketim değerlerine ulaşatırabilen şanzımanınızın keyfini çıkarın.

Not: Her 40.000km periyodunda şanzıman yağınızı yetkilide değiştirmeyi unutmayınız.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 11:48:32
Tekin Bey,

65.000 de servis kaydında ECU actuatör ve baskı balata değişmiş (garanti kapsamında).şanzıman yağ tapası da yazmışlar iş emrine ancak şanzıman yağı ile ilgili birşey yazmamışlar. sadece 39 tl bedelinde "MMT ....."kodlu bir sarfiyat var(ben bunu yağ diye yorumladım) Bu parçalar değiştiğinde servis şanzıman yağını da değiştirmiş midir? Benim değiştirmemem gerek var mı?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 02, 2013, 11:53:53
Kamil bey,
Bu parçalar değiştiyse, aynı servise uğrayıp balata ısınma uyarı ışığının yandığını ve kalibrasyon yaptırmak istediğinizi söyleyin,
Şanzıman yağıda yaklaşık 70TL civarlarında olduğundan değiştirmenizde fayda vardır, bu vesileyle 1dk'lık kalibrasyon işlemi için ücret almayacaklardır.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Levent Karagöz (8830) - Ekim 02, 2013, 12:08:26
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24185.0 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24185.0)

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41966.0 (http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41966.0)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 02, 2013, 15:52:06
öğlen arkadaşımla konuşurken 2013 DSG TDI passatı ile köprüde aynı ısınma sorununu yaşadığını öğrendim. Hatta "debriyaj ısındı durup bekleyin" uyarısı vermiş. Demek ki tam otomatik dışında tüm yarı otomatik şanzımanlarda bu ısınma problemi oluyor sadece toyota da değil.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 02, 2013, 16:40:57
öğlen arkadaşımla konuşurken 2013 DSG TDI passatı ile köprüde aynı ısınma sorununu yaşadığını öğrendim. Hatta "debriyaj ısındı durup bekleyin" uyarısı vermiş. Demek ki tam otomatik dışında tüm yarı otomatik şanzımanlarda bu ısınma problemi oluyor sadece toyota da değil.

Eger debriyaj varsa olmak zorunda.
Her ne kadar DSG de çift debriyaj olsada duragan trafikte sadece 1. Vitesi kullandıgı için hep aynı debriyajı yarım kullanıyor.

Tüm yarı otomatikler için bu geçerli.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Yusuf Gemerekli (26303) - Ekim 05, 2013, 11:51:13
Tekin Bey,

65.000 de servis kaydında ECU actuatör ve baskı balata değişmiş (garanti kapsamında).şanzıman yağ tapası da yazmışlar iş emrine ancak şanzıman yağı ile ilgili birşey yazmamışlar. sadece 39 tl bedelinde "MMT ....."kodlu bir sarfiyat var(ben bunu yağ diye yorumladım) Bu parçalar değiştiğinde servis şanzıman yağını da değiştirmiş midir? Benim değiştirmemem gerek var mı?

merhaba
bu değişimin normal ücreti ne kadar acaba biliyormusunuz
baskı balatayı değiştirmemek için ellerinden geleni yapıyor toyota
garantisi bitti şimdi
bana 1800 tl fiyat biçtiler
yani garantiye girmez dediler açıkçası
alj plazada neredeyse kavga çıkaracaktım
60000 km arabanın balatası bitiyorsa kusura bakmayın bunun sürüş ile alakası yok
sizin umursamazlığınızla alakaladır ancak dedim

şimdi şansımı toyanda deneyeceğim
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Burak Cem Gürpınar (3876) - Ekim 05, 2013, 14:13:26
merhaba
bu değişimin normal ücreti ne kadar acaba biliyormusunuz
baskı balatayı değiştirmemek için ellerinden geleni yapıyor toyota
garantisi bitti şimdi
bana 1800 tl fiyat biçtiler
yani garantiye girmez dediler açıkçası
alj plazada neredeyse kavga çıkaracaktım
60000 km arabanın balatası bitiyorsa kusura bakmayın bunun sürüş ile alakası yok
sizin umursamazlığınızla alakaladır ancak dedim

şimdi şansımı toyanda deneyeceğim

sizinki 60 bin yine iyi dayanmış, dsg olsaydı 20 binde biterdi.
ayrıca çok şıkışık olmayan trafikde 1.vitese geçmesini engelleyebilirsiniz.en düşük 2.vitesi kullanacaktır.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 05, 2013, 15:54:18
Yusuf bey, eğer MMT şanzımanda bir arıza nedeniyle yolda kalmadıysanız, garanti kapsamına doğal yollarla eskiyen parçalar girmeyecektir.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Batu Demir (28420) - Ekim 05, 2013, 16:16:23


2 hafta önce yeni aldığım yaris 2005 model 42.000 kmde Yarı otomatik. Aldığımın ertesi gün 100 km hızla giderken birden ses geldi ve vitesi boşa attı N ye. Sağa çekip durdum ertesi günde aynı sorunu yaptı, sonraki günde. Çark içinde Ünlem işareti çıktı. Servise götürdüm 2.600 tl civarı fiyat cıktı. Baskı balata Aktüatör motor fiyatı tabi birde işçilikle beraber. Özel servislere de götürdüm ama onlar pek yanaşmadı tamire. Mecburen Toyota Servisinde sadece Baskı balatayı değiştittirdim. Ecu ve aktüatör ile bana çok masraflı çıkacaktı. Baskı balata ve bilyası 1400 tl ye değişti.

Şuana kadar 1400 km yol yaptım en yoğun trafiğe kaç defa girdim hatırlamıyorum her gün tem levent- Okmeydanı mecidiyeköy toplam günlük 80 km yol yapıyorum. Baskı balatayı değiştirdikten sonra şu ana kadar çok şükür şuan bir problem olmadı. İnş bu sorunu kimse yaşamaz.

Bu arada Yoğun trafiğe girdiğimiz anda Öümüzdeki araç hareket edip bi 3 metre gittikten sonra duruyor. Haliyle bende ona uyuyorum. Manuel modda kullanmama rağmen 1. viteste bile olsa yaım debriyaj oluyor. Önümdeki araç ile aradaki mesafeyi açsam hemen arkadaki selektör yapıyor önüme de başka araç dalıyor. Siz bu dur kalk trafikde bunu nasıl kullanıyorsunuz arkadaşlar.

Bende de şansın bukadarı var işte. Dün akşam TV de reklamlara bakarteken toyotanın parçada yüzde 20 serviste yüde 30 indirimi olduğunu gördüm. Resmen koydu 350 tl boşa fazladan verdim yahu.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 05, 2013, 16:50:14
Batu bey, 3 metrelik dur kalklarda, eğer durma hali 3sn'den uzun sürüyorsa, her seferinde tam durma haline girmeden vitesi boşa almalısınız. Vitesi boşa alıp tam durma gerçekleştikten sonra isterseniz vitesi yine E moduna alabilirsiniz, ayağınızı frenden çekmediğiniz sürece kavrama başlamaz.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Batu Demir (28420) - Ekim 05, 2013, 16:57:41
Batu bey, 3 metrelik dur kalklarda, eğer durma hali 3sn'den uzun sürüyorsa, her seferinde tam durma haline girmeden vitesi boşa almalısınız. Vitesi boşa alıp tam durma gerçekleştikten sonra isterseniz vitesi yine E moduna alabilirsiniz, ayağınızı frenden çekmediğiniz sürece kavrama başlamaz.

Tekin Bey, birde  M yada E modunda iken ilk kalkışlarda 8-10 km hıza ulaşana kadar  ayağımı frenden tamamen çekene kadar yarım kavrama halinde kalıyor yanılıyor muyum? Nerede okudum tam hatırlamıyorum ama araç 8-9km/hz ile ilerlerken vitesi boşa atarsanız motor kilit park freni devreye giriyor yazıyordu. Buna benzer bir şey yapmıştım birkere. çok düşük hızda 6-7 km hız gibi birşeyde N ye atığımda tak diye araba durmuştu. Böyle bir şey yaşayabilir miyim acaba?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 05, 2013, 17:10:24
Tekin Bey, birde  M yada E modunda iken ilk kalkışlarda 8-10 km hıza ulaşana kadar  ayağımı frenden tamamen çekene kadar yarım kavrama halinde kalıyor yanılıyor muyum?

Ayağınızı frenden çekmezseniz elbette yarım kavrama devam edecektir fakat frene dokanmıyorsanız yolun eğimine göre sürate bakılmaksızın tam kavrama veya yarım debriyaj yapar.

Nerede okudum tam hatırlamıyorum ama araç 8-9km/hz ile ilerlerken vitesi boşa atarsanız motor kilit park freni devreye giriyor yazıyordu. Buna benzer bir şey yapmıştım birkere. çok düşük hızda 6-7 km hız gibi birşeyde N ye atığımda tak diye araba durmuştu. Böyle bir şey yaşayabilir miyim acaba?

5-7km/h hızın altında eğer vitesi boşa alırsanız otomatikman çocuk emniyet kilidi devreye girer ve tekrar vitese geçmek isterseniz fren lambalarının yanacağı kadar fren pedalına basmak zorundasınızdır. Daha yüksek süratlerde vites boşa alınabilir ve tekrar vitese geçebilir, sorun oluşturmaz.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 08, 2013, 08:03:41
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Mesut Akın (531) - Ekim 08, 2013, 08:35:55
hayır sorun yok, araba zaten normal vitesli araba tabiki ses gelecek, vitesin 2 3 sn gecikmeside olabilen birşey.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 08, 2013, 09:24:02
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?
Bende bazen 5-6 saniyeyi bulabiliyor Kamil bey.Mesut'un da belirttiği gibi sorun yok.MMT takılmayın artık.Size anlattığımız hususlara dikkat ederek kullanırsanız sorun yaşamazsınız.Aksi taktirde MMT yüzünden paranoya olacaksınız,geceleri uyuyamaz hale gelirsiniz :)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Kamil Demircan (28299) - Ekim 08, 2013, 09:34:43
mmt paranoyası
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 08, 2013, 09:54:36
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?

Şanzıman yağınızı her 40.000km'de yetkili serviste değiştiriniz.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Cemil Şişik (4267) - Ekim 08, 2013, 10:03:21
Şanzıman yağınızı her 40.000km'de yetkili serviste değiştiriniz.
merhaba
Bana 60 bin km bakımda şanjıman yağını değiştireceklerini söylemişlerdi.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 08, 2013, 10:25:20
EVET GERÇEKTEN ÖYLE OLDU :) BAYRAMDA UZUN YOL YAPINCA GÜVENİM ARTAR BELKİ. YADA ORUMLARI BIRAKACAĞIM. MİLLETİN SORUNLARINI SAHİPLENİYORUM RESMEN :) 
Kamil bey forumda büyük harf ile yazmak bağırmak anlamında olduğu için ki zaten yasak lütfen küçük harflerle düzeltir misiniz?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 08, 2013, 12:54:26
merhaba
Bana 60 bin km bakımda şanjıman yağını değiştireceklerini söylemişlerdi.

Bakım Periyodu; Her 40.000km Şanzıman yağı, Fren hidroliği, Hava Filtresi
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Hüseyin Cahid Usta (27089) - Ekim 08, 2013, 16:41:10
Arkadaşlar 2012 Auris dizel mmt var. 30.000 km'deyim. İstanbul içi trafikte kullanıyorum. En problemli yer neresi biliyor musunuz? Yıldız yokuşu ve köprü katılımı, şu ana kadar dediklerinizin hangisini yaptıysam yapayım, sapağın tam ağzına geldiğinizde oluşan o iğrenç balata kokusunu hiç gideremedim. isterseniz 1 de isterseniz s ile isterseniz e - n - e - n kullanın sonuç ta orası çok dik bir rampa ve sürekli dur kalk gitmeniz gerekiyor. şimdiye kadar hiç uyarı almadım, ama hep balata kokusu aldım. bu koku bana nedense balata 60-70 bini görmeyecekmiş hissi veriyor :) onun dışında bir sıkıntısı olmadı arabanın. balata seti de maşallah içler acısı 1500-1700 TL arası. Servise sordum maksimum 80 bin kullanılıyor diyor.
Sahi arkadaşlar mmt 6 ileri şanzımanı olupta 80.000 i geçen var mı? tabi Kayseri'de kullanımdan bahsetmiyorum. zira arabanın düz yolda hiç bir problemi yok. sorun yokuşlarda baskı balatanın kendiliğinden yaptığı yarım debriyaj ile ilgili..
Cevapları bekliyorum... kolay gelsin.... :D
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 08, 2013, 19:01:36
Sahi arkadaşlar mmt 6 ileri şanzımanı olupta 80.000 i geçen var mı?

80.000km = Dünyanın çevresinin 2 katı

Ben 5 ileri MMT ile 120.000km yaptım ve test sonucuna göre en az bir o kadar yapabilir.

Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 08, 2013, 19:10:13
80.000km = Dünyanın çevresinin 2 katı

Ben 5 ileri MMT ile 120.000km yaptım ve test sonucuna göre en az bir o kadar yapabilir.

Kaldi ki 6 ileriler, 5 ilerilerden daha başarılı.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Sinan UYSAL (12171) - Ekim 08, 2013, 20:29:09
Benim aracım 1.6 valvematic M/M  70bine dayandı, şükür hiç sorun yaşamadım. Sattigim eski aracımı da 19binde satmiştım aynı motor ve şanzıman onda da hiç sorun yaşamadım. Bu sorun ağırlıkla 5 ileri veya dizeller de.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Fehmi Şahin (22771) - Ekim 09, 2013, 09:06:59
benim 5 ileri 68.000 KM'de..  maşallah diyelim:) zaten büyük bi aksilik olmazsa 80.000'i yeni sahibi görür artık:)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Hasan Yetkin (28475) - Ekim 10, 2013, 14:23:17


Tekin abi bizde aynı şekilde boşa alınması gerektiğini düşünüyorduk geçen yıl debriyaj balatasını değiştirmek için servise gittiğimiz zaman arabayı teslim eden teknisyen boşa alınmaması gerektiğini söyledi artık bizde ne yapacağımızı şaşırdık.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 10, 2013, 14:40:08
Tekin abi bizde aynı şekilde boşa alınması gerektiğini düşünüyorduk geçen yıl debriyaj balatasını değiştirmek için servise gittiğimiz zaman arabayı teslim eden teknisyen boşa alınmaması gerektiğini söyledi artık bizde ne yapacağımızı şaşırdık.

O teknikerin belgesi tarafımdan iptal edilmiştir, bilginize.. :)

Özellikle MMT Vitesin gereken hallerde boşa alınması gerektiği dünyada bilmem kaç ülkesinin insanları tarafından her dilden yayınlanmaktadır. Gerisi boş..
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Sinan UYSAL (12171) - Ekim 10, 2013, 16:09:56
Frene bastığınızda, araç tam durdugunda zaten boşa alıyor. Boşa almanıza gerek kalmıyor.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 10, 2013, 18:05:56
Frene bastığınızda, araç tam durdugunda zaten boşa alıyor. Boşa almanıza gerek kalmıyor.

3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Cenk Egrigoz (20568) - Ekim 10, 2013, 18:27:04
3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.

Dün Sabiha Gökcen havalimanından Beylikdüzüne iki saate geldim !!!! Her duruşumuzda vitesi boşa aldım hiç üşenmeden. Adamlar bu tip vitesleri MEDENİYET için yapmışlar ve bir gün bizde o MEDENİYETe ulaşırsak bize sunalan nimetlerden yararlanacağız.

MM den sonra CVT yi deneceğim bakalım onda neler tecrübe edeceğim açıkcası merak ediyorum.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 10, 2013, 18:52:41
Dün Sabiha Gökcen havalimanından Beylikdüzüne iki saate geldim !!!! Her duruşumuzda vitesi boşa aldım hiç üşenmeden. Adamlar bu tip vitesleri MEDENİYET için yapmışlar ve bir gün bizde o MEDENİYETe ulaşırsak bize sunalan nimetlerden yararlanacağız.

MM den sonra CVT yi deneceğim bakalım onda neler tecrübe edeceğim açıkcası merak ediyorum.

Hayırlı olsun. Yorumlarınızı bekliyor olacağız. Renk nedir? Yoksa Corolla mı? :)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Cenk Egrigoz (20568) - Ekim 10, 2013, 19:20:13
Hayırlı olsun. Yorumlarınızı bekliyor olacağız. Renk nedir? Yoksa Corolla mı? :)

İnci Beyazı ve evet Corrola 1.6 CVT...

Elektrikli araç gibi geldi bana CVT çok zevkli :))

---Evet yakıt daha fazla yakıyor olacak dizel e göre fakat sunduğu konfor gerçekten hoşuma gitti, tabii sadece test sürüşünde yaptığım 10km e dayanarak bu yorumu yaptım...
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Tekin Bozbey (21136) - Ekim 10, 2013, 19:34:05
İnci Beyazı ve evet Corrola 1.6 CVT...

Elektrikli araç gibi geldi bana CVT çok zevkli :))

---Evet yakıt daha fazla yakıyor olacak dizel e göre fakat sunduğu konfor gerçekten hoşuma gitti, tabii sadece test sürüşünde yaptığım 10km e dayanarak bu yorumu yaptım...

Genelde bol güneşli olan ülkemiz için güzel bir renk. Metalik olması, beyaz boyanın ömrünü uzatıyor.
Bu şanzıman benimde umduğumdan daha keyifli ve konforlu çıktı, arızalanma ihtimalini Tork Konvertörlü şanzımandan dahi daha düşük hatta çok daha düşük görüyorum. +'ları çok olan şanzımanın tek -'sisi yokuş tırmanışlarında motora yüksek devir çevirterek motor sesi duyurması. Bu kadar +nın yanında tek bir - çekiliyor. Şehir içinde ve dışında düz vitese göre daha az yakıt harcatıyormuş  :)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Cenk Egrigoz (20568) - Ekim 10, 2013, 19:49:41
Genelde bol güneşli olan ülkemiz için güzel bir renk. Metalik olması, beyaz boyanın ömrünü uzatıyor.
Bu şanzıman benimde umduğumdan daha keyifli ve konforlu çıktı, arızalanma ihtimalini Tork Konvertörlü şanzımandan dahi daha düşük hatta çok daha düşük görüyorum. +'ları çok olan şanzımanın tek -'sisi yokuş tırmanışlarında motora yüksek devir çevirterek motor sesi duyurması. Bu kadar +nın yanında tek bir - çekiliyor. Şehir içinde ve dışında düz vitese göre daha az yakıt harcatıyormuş  :)

Biraz tecrübe ediponra yazarım beceriksizliklerimi. CVT ye de elle müdahale edebiliyoruz ve MM olduğu gibi doğru zamanda müdahale bahsi geçen eksilerin bir çoğunu ortadan kaldırıyor. Vitesler sadece otomatik dolayısıyla ne trafiği nede yol koşullarını ön görebiliyorlar. Ben CVT yi düz yolu takiben uzun yokuş (yüksek açı) sağa hafif sola dar sola 110. kısa düzlük sonu hafif eğimle sol ve düz çıkış ile denedim (2.5km genelde düzlük ve tırmanışda oluşan) ve CVT motor ve benim sürüşüm ile çok uyumlu çalıştı. Birkez " bağardı" demeliyim o da manuel modda fren yerine motor freni kullanarak 110 dan 50 km yavaşlayıp çift dönüşü yaptığımda ki eğer fren ile girseydim dönüşlere ( normal sürücü gibi) böyle bir şey olmazdı.

Yokuş yukarı çıkmadan önce doğru vites ile ben MM de hiç sorun yaşamadım ama ben MM i zorluk ( vites seçiminde ) yaşayacağını düşündüğüm yerlere gelmeden önce manuel moda alıyorum. CVT ile aynı dostluğa devam edeceğimede eminim, tam otomatik aletlere inceden kılım :))
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Batu Demir (28420) - Ekim 22, 2013, 10:50:23
bayram tatilinde 2077 km yol yaptım Lpgli 1.0 mmt yarisimle çok şükür hiç problem çıkmadı.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Levent Karagöz (8830) - Ekim 22, 2013, 20:57:05
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Ahmet Güve (8047) - Ekim 22, 2013, 21:15:42
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.

Levent bey

Bildigimiz şu anki teknolojide dizelde CVT imkansız gözüküyor.

Deneyenlerde sürekli çuvalladılar.

Örnegin;
Opel Vectra 2.0 dizel CVT
Ford Focus 1.6 CVT

Bu nedenle Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta aktarmada dişli sistem yok bu nedenle yüksek torkta sistem arızalanacak.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Can Musa (4716) - Ekim 22, 2013, 21:16:24
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.
Benzinli M/M en yakın arkadaşımda var.5 ileri.Babamda da yenilenen 6 ileri M/M var.İki şanzıman arasında bu kadar bariz bir fark olabilir mi?
Bir kaç defa kullandım deliye çevirdi beni.Hem çok geç vites değiştiriyordu hem de vites değişimlerinde araç deli gibi sallanıyordu.
Baktım olacak gibi değil hemen Dörtnal Toyota Sadık ustaya götürdüm ve şanzımanın yazılımını güncelleştirdim.Arabada ne sarsıntı kaldı ne de geç vites değişimi.

(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg689.imageshack.us%2Fimg689%2F3518%2Fv45f.jpg&hash=e370ca1b10e9cbbb96b988509cd582d5cbcb098c) (http://imageshack.us/photo/my-images/689/v45f.jpg/)
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Levent Karagöz (8830) - Ekim 22, 2013, 22:23:56
Levent bey
Bildigimiz şu anki teknolojide dizelde CVT imkansız gözüküyor.
Deneyenlerde sürekli çuvalladılar.
Örnegin;
Opel Vectra 2.0 dizel CVT
Ford Focus 1.6 CVT
Bu nedenle Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta aktarmada dişli sistem yok bu nedenle yüksek torkta sistem arızalanacak.
Konforsuz M/M kullandırmak yerine, cvt biraz daha geliştirip, ultra konfor yaşanabilir.
İnsanoğlu yapmak istese, yapar. Amerika keşfi örneği çok alakasız olmuş.
Audi bir çok TDI modelinde geliştirilmiş cvt kullanıyor. Ayrıca Lexus'un da bazı dizel modellerinde cvt olduğunu gördüm internette.
Her şey arge malyeti ile alakalı Ahmet hocam. Hiç bir sektörde hiç bir firma eskisi gibi arge'ye para harcamıyor.
Her şey o kadar basitleşti ve ucuzladı ki, her şey "dıştan forma, içini sorma" oldu.
Kimse görünmeyene para harcamıyor, ucuzlattığı kadar ucuzlatıyor. Bu ucuzlatma da, "her yiğidin yoğurt yiyişi başkadır" mantığıyla oluyor.
Kimi firma teneke ve yalıtımdan çalıyor, kimisi eski ve konforsuz teknolojiye devam ediyor, bazısı ucuz parça kullanıyor servisten kazanıyor.....v.s....v.s
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Murat Koyuncuoğlu (32320) - Aralık 30, 2014, 17:24:43
MMT vites ile ilgili gerçekten bilmediğim şeyleri öğrendim. Özellikle 3 Sn'den uzun duruşlarda (kırmızı ışık veya durgun trafik gibi) vitesin N'ye alınması, yokuşlarda yönüne göre E veya R'ye alınması (bana aracı aldığımda MMT viteste P modu olmadığı için park halinde N'ye almamı söylemişlerdi), 40.000 Km'de şanzıman yağı değişimi...
Çok teşekkürler.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Vildan Ilarslan (32414) - Aralık 30, 2014, 18:02:19
3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.


Tekin abi bende bundu bilmiyordum ya inanmıyorum, çok dur kalk yapmıyorum ama bazı işıklarda 60 saniye bekliyoruz, öyle olunca ses geliyo inceden.. bu durumda  vitesi (N) ye alıp ayağımız yine frende mi olacak yoksa olmıcak mı ?
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: zafer kesenler (15220) - Aralık 30, 2014, 20:00:31
Bende ilk kez MMT şanzımanın bir diğer versiyonu DSG kullanıyorum maalesef otomatik vitesler ile ilgili bilgim yok denecek kadar az sanırım aralarındaki tek fark DSG nin çift kavrama oluşu bundan dolayı da çok keyifli konforlu vites değişimleri ve vites değişim performansı var ben duruşlarda veya çok uzun olmayan beklemelerde N konumuna almıyorum. Frene bastığımda kavramalar zaten ayrılmış oluyor ve bunu devir saatinden 800 rpm rolanti devirine düşmesinden anlayabiliyoruz. Ayağımı frenden hafif kaldırdığımda hiç gaz vermeden devir 1000 rpm yükseliyor kavrama başlıyor ve araç hareketleniyor.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Murat Koyuncuoğlu (32320) - Ocak 01, 2015, 17:44:00
Selam, ben bişey sorucam. DSG şanzımanlı şirket aracını kullanırken farkettim bu farkı. Sonra başka marka bir araçta da gördüm. Benim aracımda gaza normal şiddette basarken vites değişimlerini 2000 ~ 3000 d/d de yapıyor. Ama diğer marka DSG'lerde zorlamadan vites değiştirerek 5. ve 6. viteste 1200 d/d'ye kadar düşürüyor. Böylece daha az yakıt kullanıyor. MM şanzıman dizel şehir içi yakıt değeri  katalogda 4,8 lt fakat ben bir türlü 7 lt seviyesinin altına düşemedim. Toyota'da devir neden devir seviyesini 2000 d/d'nın altına düşürmüyor olabilir? Hep otomatikte şehir içi 7 lt seviyesi çok fazla bence. Hep manuelde kullanmak da bana saçma geliyor.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Okan Kaçar (26205) - Ocak 01, 2015, 17:53:04
Selam, ben bişey sorucam. DSG şanzımanlı şirket aracını kullanırken farkettim bu farkı. Sonra başka marka bir araçta da gördüm. Benim aracımda gaza normal şiddette basarken vites değişimlerini 2000 ~ 3000 d/d de yapıyor. Ama diğer marka DSG'lerde zorlamadan vites değiştirerek 5. ve 6. viteste 1200 d/d'ye kadar düşürüyor. Böylece daha az yakıt kullanıyor. MM şanzıman dizel şehir içi yakıt değeri  katalogda 4,8 lt fakat ben bir türlü 7 lt seviyesinin altına düşemedim. Toyota'da devir neden devir seviyesini 2000 d/d'nın altına düşürmüyor olabilir? Hep otomatikte şehir içi 7 lt seviyesi çok fazla bence. Hep manuelde kullanmak da bana saçma geliyor.
Dsg lerin biri 6 ileri digeri 7 ileri olabilir
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Eyüp ORMAN (32583) - Ocak 01, 2015, 18:14:17

Tekin abi bende bundu bilmiyordum ya inanmıyorum, çok dur kalk yapmıyorum ama bazı işıklarda 60 saniye bekliyoruz, öyle olunca ses geliyo inceden.. bu durumda  vitesi (N) ye alıp ayağımız yine frende mi olacak yoksa olmıcak mı ?

Işıklarda beklerken yada 3 saniyeden fazla bekleme yapacaksanız eğer vitesi D konumundan N konumuna getirmek araç için faydalidir. Aracın durduğu yerde yolda eğim varsa frene basmalisiniz yoksa  araç yolun egimine gore ileri yada geri kayabilir.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: zafer kesenler (15220) - Ocak 01, 2015, 18:16:37
DSG nin farkı çift kavrama olması R-1-3-5 vitesler bir kavrama üzerinde 2-4-6 diğer kavrama üzerinde siz 2'ci viteste iken 3'cü vites diğer mil üzerinde hazırda bekletiliyor ve uygun devirde sadece kavrama gerçekleşiyor sarsıntısız ve konforlu bir vites değişimi oluyor aracın vites değiştirdiğini ekrana bakmazsanız kesinlikle anlayamıyorsunuz. Bu konforun yanı sıra manuel vites değerlerinde yakıt tüketimine ulaşabiliyor benim aracım DSG7 kuru kavrama ve 1300-1500 devirde vites değiştiriyor tabi yol durumu ve şartlara göre bazen güç ve rampalarda ivme kazanmak istediğinizde 3500-4000 devire kadar vitesi değiştirmiyor. Kick down yaptığınızda ve tekrar gaza yüklendiğinizde ani ve çok seri bir şekilde 3 vites birden düşebiliyor. DSG müthiş konforlu performanslı ve ekonomik bir şanzıman şu an için çok memnunum.
Başlık: Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
Gönderen: Murat Koyuncuoğlu (32320) - Ocak 06, 2015, 11:36:41
DSG nin farkı çift kavrama olması R-1-3-5 vitesler bir kavrama üzerinde 2-4-6 diğer kavrama üzerinde siz 2'ci viteste iken 3'cü vites diğer mil üzerinde hazırda bekletiliyor ve uygun devirde sadece kavrama gerçekleşiyor sarsıntısız ve konforlu bir vites değişimi oluyor aracın vites değiştirdiğini ekrana bakmazsanız kesinlikle anlayamıyorsunuz. Bu konforun yanı sıra manuel vites değerlerinde yakıt tüketimine ulaşabiliyor benim aracım DSG7 kuru kavrama ve 1300-1500 devirde vites değiştiriyor tabi yol durumu ve şartlara göre bazen güç ve rampalarda ivme kazanmak istediğinizde 3500-4000 devire kadar vitesi değiştirmiyor. Kick down yaptığınızda ve tekrar gaza yüklendiğinizde ani ve çok seri bir şekilde 3 vites birden düşebiliyor. DSG müthiş konforlu performanslı ve ekonomik bir şanzıman şu an için çok memnunum.

Bilgi için teşekkürler. Çift kavrama sanırım Dizel Toyota'da bir süre daha olmayacak. Ben alıştım sarsıntılı vites geçişine, çok rahatsız olmuyorum ama yakıt ekonomisi son derece önemli.
Başlık: Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
Gönderen: Hüseyin Makas (49405) - Temmuz 25, 2023, 07:14:04
2006 Terra MMT şanzımana sahip aracımda geri vitese taktigim zaman araç durur vaziyette tabi.Uyari bip sesi geliyor bunun sebebi nedir?
Başlık: Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
Gönderen: Ümit ŞAHANTİMOR (39478) - Temmuz 25, 2023, 23:16:30
2006 Terra MMT şanzımana sahip aracımda geri vitese taktigim zaman araç durur vaziyette tabi.Uyari bip sesi geliyor bunun sebebi nedir?
Bütün araçlarda olduğu gibi park sensörünün devrede olduğunu ve geri viteste olduğunu bildiriyor sürücüye.
Başlık: Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
Gönderen: Hüseyin Makas (49405) - Temmuz 26, 2023, 17:36:41
Hocam fakat geri vitese taktigimda geç kalıyor yani bana şanzıman uyarı veriyor.Uyari sesinden sonra R ye geçiyor.