Toyota Club Türkiye
Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: NEBİ ALTAŞ (24238) - Mayıs 24, 2013, 09:27:04
-
Arkadaşlar forumda son 5 gündür almalarrın konforlu olması japon arabalarının sorunsuz olmasından sohbetlerde ben bir sonuca varamadım ben başka bir fikir alma yolundan giderek japon araçlarının birbirlerinden farkları nelerdir öğrenmek istedim.japonyadan öne çıkan markaların arasındaki farklar nelerdir
artıları ve eksileri nelerdir.Özellikle japon mazda ...öz evlat ....ve toyata... üvey evlat... merek ediyorum
toyota honda mazda subaru Mitsubishi lexus suzuki nissan Acura
neye göre alınır neye göre alınmaz
güvenlik konfor teknik özellikler donanım malzeme kaliteleri bakımından fiyat kalite endeksi bakımından bakmakta fayda var diye düşünüyorum.
ilerde aracını değiştirmek isteyenler veya yeni araç almak isteyenler için en azından bir referans olmuş oluruz
yorumlarınız için teşekkürler
-
üçüde 2005 civarı modellerde olmak üzere; biraz mazda 3 kullandım malzeme kalitesi,konfor güzeldi yol sesi corollayla aynı gibiydi belki biraz daha azdır. Mitsubishi lancer'de malzeme kalitesi konfor güzel yol sesi yok denecek kadar azdı hayran kalmıştım neredeyse ama çok aşırı sade arabanın içi civic'i andırıyor iç kısımlarda. Civic'te malzeme kalitesi ve konfor güzel yol sesi corollayla aynı belki biraz daha fazlaydı. Corolla'yı zaten biliyoruz :)
-
Uzak doğudaki ülkelerde en çok satılan Japon Mercedesi - Toyota Crown, daha iyisi henüz planlanmadı.
-
benim asıl merakım mazdanın işçilik yol tutuşu yakıt tüektimi malzemesi servis ağı diğer japon araçları arasındaki değerler...
toyotadan üstünmü yoksa altında mı
-
bunların hepsini kattığımız zaman Toyota'nın yakınından geçemez benim saydığım markalar. Servis ağı,yakıt tüketimi ve 2.el değerini katınca hiçbiri yaklaşamaz Toyota'ya
-
konuya duygusal değilde teknik olarak baksak acaba
konu sonra sempati bağımlılık yada antisempatik nefrete dönüşüyor tenzih ederim yanlış anlaşılmasın
doğruları yanlışları görmek için objektif olalım ki faydalanalım
-
İkinci arabam mazda323'tü. Çok pratik bir araçtı. Emsallerine göre konforluda sayılırdı. Ülkemizde mazda tutulmuyorsa tamamen distribütör kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Honda ve Toyotanın aksine Mazdanın ülkemizde bildiğim fabrikası yok.
Bir dönem Almanya'da bulunmuştum. Olmayan araba yoktu. Ama dikkatimi çeken japon araçları içerisinde en çok Mazda arabası görünüyordu yollarda. Fransada da milliyetçilik hakimdi. Yollar Citreoen, Peugeot ve Renodan geçilmiyordu. Birde mercedes çoktu.
-
benim asıl merakım mazdanın işçilik yol tutuşu yakıt tüektimi malzemesi servis ağı diğer japon araçları arasındaki değerler...
toyotadan üstünmü yoksa altında mı
Mazda genel olarak çok iyi bir marka ama toplamda Toyota'dan 1 puan az topluyor olmalı ki Uzak doğuda dahi bu böyle.
-
Bi arkadasim 2 sene once 2nci el Mazda 626 aldı, LPG li idi, dunyada enaz ariza veren otomobil markasi mazda diyordu, ama kendisi sanayiden cikm iyordu maalesef :D
-
Hatta ben Corollamı yeni almıstım, Giresun Sanayisinde iyi bir usta var(malum yetkili servis yok, iyi ki de yok) aracı yeni aldim, yagini suyunu degistireyim filtre falan bir bak dedim ustaya verdim, baktim benim mazdasi olan arkadas orada , usta ikimizide taniyor, benim arabayı gostererek aldınmı boyle araba alacan dedi, yagisini filtresini vs degistirdi, bana da hocam sen 10bin km sonra gel yag değisimine baska yapacan birsey yok motor saat gibi bu arabalar bozulmuyor dedi valla abartıyor sandım, iki sene kullandım bir defa sıkıntı cekmedim yaaa :D
-
Mazdanin tasarimlari cok hos. Saglamlik olarak bisi diyemiyecem.
-
Evet tasarımları guzel de, guzelligi on para etmez arızası cok olunca :D
-
ben ist da sanayide hiç mazda görmedim tıpkı toyota honda gibi eski modeller konusunda bilgim yok ama yeni modellerde arıza şikayet hiç ne gördüm nede duydum
-
2008 benzinli Corolla dan 2011 dizel Mazda ya geçen biri olarak şunu söyleyebilirim ki ,
Mazda yol tutuşu ve fren mesafesi olarak sınıfının en iyi değerlerine sahiptir. Özellikle benim Corolla daki en büyük huzursuzluklarım 110 km hızdan sonra motorun aşırı bağırması ve karşıdan ve yandan gelene rüzgarlarda aracın aşırı savrulmasaydı. Tabiki şu an kullandığım Mazda 6 vites hatta hızlandıkça gürültünün azaldığını söyleyebilirim. Kesinlikle daha sportif bir sürüş sunuyor. Sorunsuzluk konusunda ikiside kendisini ispatlamış markalardır. Dizel motor olarak zaten Toyota ile arasında bariz farklar var ,1.6 115 beygir 270 tork Psa motor bulunmaktadır ve bu motoru Ford Focus Volvo s40 ve S60 da görebilirsiniz.
Düşür devirde biraz hissizdir ama 1500 devir sonrası 270 torku çok iyi hissediyorsunuz. Yakıtı ortalama 5.7 gibi değerlerde gösteriyor. Kokpit daha sportif ve agresif bir görüntüye sahip.Corolla kesinlikle daha geniş bir iç hacime sahip ve göstergeler daha yalın ve daha anlaşılır. Dizel olduğu için durur vaziyette benzinliye göre çok daha gürültülü , ve sarsıntılı çalışıyor . Yol sesi Corolladan 1 yada 2 kademe daha azdır.Yan Camlardan gelen bariz bir rüzgar sesi var.
Bakım maliyetlerine gelince 30 000 bakımı yetkili serviste 270 TL tuttu. Ben pahalı olduğunu düşünmüyorum çünkü benzer rakamları Corolla ilede ödüyordum.
Ama en büyük fark umarım bunu test edip yaşarsınız , Mazda nın gerçekten farklı bir tarzı var ve kendinizi araçla bir bütün olarak hissediyorsunuz ve her çalıştırdığınızda yol yapmak için heycanlanıyorsunuz ( bu benim ve mazda forumundaki arkadaşların ortak görüşüdür. )
-
ben ist da sanayide hiç mazda görmedim tıpkı toyota honda gibi eski modeller konusunda bilgim yok ama yeni modellerde arıza şikayet hiç ne gördüm nede duydum
Benim bahsettiğim eski model (sanırım 2000-2001) bir mazda idi, yeni modelleri hakkında bilgim yok dediginiz dogru olabilir...
-
Özellikle benim Corolla daki en büyük huzursuzluklarım 110 km hızdan sonra motorun aşırı bağırması ve karşıdan ve yandan gelene rüzgarlarda aracın aşırı savrulmasaydı.
Onur Bey, bu dediginize bende corolla kullanmış biri olarak aynen katılıyorum, hatta buna benze bir yorum daha once forumda bende yapmıştım, ama unutmamak gerekir ki c sınıfı aileye hitap eden sportif tasarım ve performansın pek beklenmedigi bir sınıftır, ama buna ragmen corolla bu size katıldıgım sıkıntıyı gidermeli bence...
-
Hatta ben Corollamı yeni almıstım, Giresun Sanayisinde iyi bir usta var(malum yetkili servis yok, iyi ki de yok) aracı yeni aldim, yagini suyunu degistireyim filtre falan bir bak dedim ustaya verdim, baktim benim mazdasi olan arkadas orada , usta ikimizide taniyor, benim arabayı gostererek aldınmı boyle araba alacan dedi, yagisini filtresini vs degistirdi, bana da hocam sen 10bin km sonra gel yag değisimine baska yapacan birsey yok motor saat gibi bu arabalar bozulmuyor dedi valla abartıyor sandım, iki sene kullandım bir defa sıkıntı cekmedim yaaa :D
Evet tasarımları guzel de, guzelligi on para etmez arızası cok olunca :D
Mazda hiçte sorunlu bir araç değil . Amcam 10 yıl sıfır aldığı 626 yı sorunsuz kullandı .Bakım haricinde araç usta yüzü görmedi. Kusura bakmayın ama ustanız da araçtan pek anlamıyor anlıyor olsa idi mazdanın sorunsuz bir araç olduğunu bilirdi bence o araç sürekli o ustaya gidiyorsa sorunlu olan kendisi de olabilir . Mazda en az diğer japonlar gibi hatta daha sorunsuz bir araçtır . Bunu amcamın 10 yıl sorunsuz kullandığı 626 ya dayanarak söylemiyorum . Arkadaşınızın yaşadığı soruna gelince ya aracı temiz kullanmıyordur ya aracı emanet verdiği kişiler temiz kullanmıyordur yada 2. el almışsa daha önceki sahibi hor kullanmıştır veya başta da yazdığım gibi ustası sorunludur .
Bu arada mazda da ne bir hissem var ne sahibiyim nede avukatı . Sadece yazılanlar yanlış olduğu için düzeltmek istedim çünkü insanlar bunları okuyarak araç seçimi yapıyorlar . Yoksa bugüne kadar mazdanın ve toyotanın geçmişine bakarsak mazdanın toyotadan çok daha sorunsuz olduğunu görebiliriz . Özellikle son 15 yılda bariz bir fark var .
-
Mazda hiçte sorunlu bir araç değil . Amcam 10 yıl sıfır aldığı 626 yı sorunsuz kullandı .Bakım haricinde araç usta yüzü görmedi. Kusura bakmayın ama ustanız da araçtan pek anlamıyor anlıyor olsa idi mazdanın sorunsuz bir araç olduğunu bilirdi bence o araç sürekli o ustaya gidiyorsa sorunlu olan kendisi de olabilir . Mazda en az diğer japonlar gibi hatta daha sorunsuz bir araçtır . Bunu amcamın 10 yıl sorunsuz kullandığı 626 ya dayanarak söylemiyorum . Arkadaşınızın yaşadığı soruna gelince ya aracı temiz kullanmıyordur ya aracı emanet verdiği kişiler temiz kullanmıyordur yada 2. el almışsa daha önceki sahibi hor kullanmıştır veya başta da yazdığım gibi ustası sorunludur .
Bu arada mazda da ne bir hissem var ne sahibiyim nede avukatı . Sadece yazılanlar yanlış olduğu için düzeltmek istedim çünkü insanlar bunları okuyarak araç seçimi yapıyorlar . Yoksa bugüne kadar mazdanın ve toyotanın geçmişine bakarsak mazdanın toyotadan çok daha sorunsuz olduğunu görebiliriz . Özellikle son 15 yılda bariz bir fark var .
Ustamız Giresun un en iyi motor ustalarından olup işinin ehlidir, ben bizzat tanık olduğum bir olaydan bahsettim hatta bir akrabam bana çok temiz bir mazda var dedi, sırf bu yuzden vagectim, ne yani mazda kusursuz mu olamaz mı böyle birşey,oldu işte, hatta usta artık sat bunu da bende kurtulayım bile defalarca söylüyordu, haa tabiki kullanıcı hatası da olabilir, ama benim corolla ile hemen hemen aynı yaşta idi bu mazda 626, bilemiyorum belki de şans faktörüdür, daha once hor kullanılmıştır.
-
Ustamız Giresun un en iyi motor ustalarından olup işinin ehlidir, ben bizzat tanık olduğum bir olaydan bahsettim hatta bir akrabam bana çok temiz bir mazda var dedi, sırf bu yuzden vagectim, ne yani mazda kusursuz mu olamaz mı böyle birşey,oldu işte, hatta usta artık sat bunu da bende kurtulayım bile defalarca söylüyordu, haa tabiki kullanıcı hatası da olabilir, ama benim corolla ile hemen hemen aynı yaşta idi bu mazda 626, bilemiyorum belki de şans faktörüdür, daha once hor kullanılmıştır.
Yunus bey ben olmaz imkansız demiyorum . Ama sizinde bir araçta sorun olmuş diye markayı kötülemeniz yanlış . Siz sorunlu bildiğiniz için kötülemiş olabilirsiniz ama mazda sizin bildiğiniz gibi bir araç değil . Mazda genel olarak baktığımızda şu an toyota dan çok daha sorunsuz bir araç . Dediğiniz gibi arkadaşınızın aracında yaşanan sorun ya kullanıcı hatası yada usta o aracın dilinden anlamadığındandır belkide fabrika hatasıdır sonuçta mazda da kul yapısı ürettiği araçların içinde milyonda birde olsa sorun çıkacaktır . Ama genele baktığımızda mazda sorunsuzluk bakımından diğer japonlarla aynıdır hatta 1 kalem üstündür diyebilirim . Bahsettiğiniz 626 ların modeline denk gelen corollalar gerçekten sorunsuzlukta bir numara ama biz eskiye değil şimdiye bakarsak mazda 3 şu an güncel corolla dan sorunsuzluk anlamında bana göre 1 tık üstün gözüküyor .
Usta konusunda ise bilmediğim için bir şey diyemem ama ben bugüne kadar mazdaya sorunlu muamelesi yapan usta görmedim .
-
usta dediğiniz adam bu arabayı sat kurtul demez usta adam o arabayı adam eder eğer usta ise hep aynı modelle mi geliyor o ustaya kronik bir arızamı yoksa her gün başka bir sorunla mı
bence usta var BİR USTA var usta olmayan bir yerde usta olmak çok iyidir
ıst da bostancı ataürk levent ve topkapı sanayilerinde ben ustalık üstüne kimseyi koyamam
-
Yunus bey ben olmaz imkansız demiyorum . Ama sizinde bir araçta sorun olmuş diye markayı kötülemeniz yanlış . Siz sorunlu bildiğiniz için kötülemiş olabilirsiniz ama mazda sizin bildiğiniz gibi bir araç değil . Mazda genel olarak baktığımızda şu an toyota dan çok daha sorunsuz bir araç . Dediğiniz gibi arkadaşınızın aracında yaşanan sorun ya kullanıcı hatası yada usta o aracın dilinden anlamadığındandır belkide fabrika hatasıdır sonuçta mazda da kul yapısı ürettiği araçların içinde milyonda birde olsa sorun çıkacaktır . Ama genele baktığımızda mazda sorunsuzluk bakımından diğer japonlarla aynıdır hatta 1 kalem üstündür diyebilirim . Bahsettiğiniz 626 ların modeline denk gelen corollalar gerçekten sorunsuzlukta bir numara ama biz eskiye değil şimdiye bakarsak mazda 3 şu an güncel corolla dan sorunsuzluk anlamında bana göre 1 tık üstün gözüküyor .
Usta konusunda ise bilmediğim için bir şey diyemem ama ben bugüne kadar mazdaya sorunlu muamelesi yapan usta görmedim .
Bu dünyada milyonda bir hata ile uretilen bir urun ya yoktur yada iki elin parmaklarını gecmez, ya kardesim mazdayı falan kotuledigim yok banane mazdadan sanki hiissem var mazdada, tanık oldugum bir seyi anlattım, ve bu gercek aynen dedigim gibi, oldu birgun yolunuz giresuna düserse sizi mazda dan bıkan usta ile tanıstırırım... :D
-
usta dediğiniz adam bu arabayı sat kurtul demez usta adam o arabayı adam eder eğer usta ise hep aynı modelle mi geliyor o ustaya kronik bir arızamı yoksa her gün başka bir sorunla mı
bence usta var BİR USTA var usta olmayan bir yerde usta olmak çok iyidir
ıst da bostancı ataürk levent ve topkapı sanayilerinde ben ustalık üstüne kimseyi koyamam
Nebi Bey kusura bakmayın, yazdıklarınız cok devrik ve iç içe girmiş cümlelerden oluşmuş, biraz imla kurallarına dikkat edersek daha iyi anlaşabilriz. Yani anlamadım :(
-
Bu dünyada milyonda bir hata ile uretilen bir urun ya yoktur yada iki elin parmaklarını gecmez, ya kardesim mazdayı falan kotuledigim yok banane mazdadan sanki hiissem var mazdada, tanık oldugum bir seyi anlattım, ve bu gercek aynen dedigim gibi, oldu birgun yolunuz giresuna düserse sizi mazda dan bıkan usta ile tanıstırırım... :D
Yunus bey ilk mesajımda alıntı yaptığım yorumlarınıza bir bakın isterseniz . Ben size mazdayı kötüleyemezsiniz demiyorum . Siz mazdayı ama bilerek ama bilmiyerek kötülediniz zaten şu an onun için tartışıyoruz . Bilmeden kötülediyseniz bir şey dediğim yok zaten bilerek kötülediğinizi düşünmüyorum . Sadece demek istediğim mazda sizin bildiğiniz gibi sorunlu 5 para etmez bir araç değil . Tasarımıyla olsun yol tutuşu ile olsun diğer japonlarla aynı kalitede hatta bazı yönlerde daha iyi bir araç kötü yönleride var mesela Türkiye için 2. eli pek parlak değil ama bu sebep bu markayı kötülemek için yetmez Mesajımıda size karşı değil sadece araç alımında karar verecek arkadaş veya arkadaşlar doğru karar versinler diye yazdım sonuçta bunları okuyanlar ona göre araç tercihinde bulunuyorlar ve yanlış bilgilerle yapılan tercihlerden pişman olmalarını istemem .
-
Yunus bey ilk mesajımda alıntı yaptığım yorumlarınıza bir bakın isterseniz . Ben size mazdayı kötüleyemezsiniz demiyorum . Siz mazdayı ama bilerek ama bilmiyerek kötülediniz zaten şu an onun için tartışıyoruz . Bilmeden kötülediyseniz bir şey dediğim yok zaten bilerek kötülediğinizi düşünmüyorum . Sadece demek istediğim mazda sizin bildiğiniz gibi sorunlu 5 para etmez bir araç değil . Tasarımıyla olsun yol tutuşu ile olsun diğer japonlarla aynı kalitede hatta bazı yönlerde daha iyi bir araç kötü yönleride var mesela Türkiye için 2. eli pek parlak değil ama bu sebep bu markayı kötülemek için yetmez Mesajımıda size karşı değil sadece araç alımında karar verecek arkadaş veya arkadaşlar doğru karar versinler diye yazdım sonuçta bunları okuyanlar ona göre araç tercihinde bulunuyorlar ve yanlış bilgilerle yapılan tercihlerden pişman olmalarını istemem .
Ok, sorun yok :D
Mazdayı kotuledigim yok! Bizzat mesai arkadasımın yasadıgını paylaşmak istedim sadece bu kadar...
-
Öncelikle çok güzel bir konu olmuş, diğer taraftan; çok değerli yorumların yanında, ilginç! olanlar da var.
Japon üreticiler ve başlarda Sakichi Toyoda( Toyota Production System) in temellerini bir tezgah ile(Type G Toyota power loom) atmıştır. Buradan gelişen sistem ise Jidoka olmuştur(otonomasyon). Bu ise; Poka Yoke den( hatanın tespiti ve önleme) farklı olarak, hatanın tespitinin otomasyonudur. Yani sistemin hatayı önleme için geliştirilen sistemlere(yine sektörden Japon mühendislerin araştırma ve çalışmalarıyla) hatanın tespitinin büyük oranda garanti altına alınmasını sağlayan sistemler geliştirmişlerdir. Toyoda ailesi bu ve benzeri süreçlerin geliştirilmesinde akıllıca bir yol izleyerek, kalite hedefleri doğrultusunda sistem geliştirebilecek uzmanları, bakış açısına sahip kişileri kadrosuna katmak olmuştur. Mazda'dan Shingo bunlardan birisidir. Yine mühendis Ohno 'nun da,(Eiji Toyoda ile) kitle üretimden, yalın üretime geçmekte geliştirdikleri sistemler ile önemli katkıları olmuştur. Ancak bu üretim sistemleri artık bir çok üretici tarafından uygulanmaktadır. Diğer yandan; üretim miktarı arttıkça, kalite ranjında açılma olması çok anormal değildir. Sonuçta hiç bir makina ve hiç bir işçi birbirinin tıpatıp aynısı değildir. Bu üretim sistemleri, yaklaşımları[hepsinin temelinde müşteri memnuniyeti ve karlılık artışı(muda: israf önlenerek)] sonucunda dünyanın en karlı otomotiv üreticisinin Toyota olması kimseyi şaşırtmsmalıdır. Zaten hedef bu idi ve tüm çalışmalar bunun için yapıldı. Ancak karlılık ile satış, sorunsuzluk ile sağlamlık bazen karıştırılabilmektedir. Genel arıza tespit anketlerine tam katılmamakla beraber, veri olarak bunlara itibar etmekten başka bir yol yoktur. Buna göre, bildiğim kadarı ile Mazda en sorunsuz otomotiv üreticilerinden birisi. Toyota da iyi bir yerde ancak büyümeden çok, genişlemenin sıkıntılarını çekiyor gibi, kendi geliştirdiği felsefeye uygun olmayarak.
Ayrıca, artık markaların saf üreticileti de yok, araçlar ortak parçalar ya da uzman parça üreticilerinin ürünlerini kullanabiliyor, karlılık rekabetinden dolayı.
Bu konuda yazılacak çok ve detaylı nokta olmasının yanında, firmaların hedeflerine de bakmak gerek. Mazda, acaba Toyota kadar araç satmak istiyor mu? Bir aracın yollarda çok görünmesi ya da az görünmesi bazı noktaların gözden kaçmasına neden olmamalı.
Tüm bunların yanında; emin olun, 200.000 km bakım istemeyen, sorunsuz vs araçlar yspmsk ta teknolojik olarak mümkün ancak bu ticari açıdan rasyonel olmaz...
-
Nebi Bey kusura bakmayın, yazdıklarınız cok devrik ve iç içe girmiş cümlelerden oluşmuş, biraz imla kurallarına dikkat edersek daha iyi anlaşabilriz. Yani anlamadım :(
usta dediğiniz adam bu arabayı sat kurtul demez usta adam o arabayı adam eder eğer usta ise hep aynı modelle mi geliyor o ustaya kronik bir arızamı yoksa her gün başka bir sorunla mı
bence usta var BİR USTA var usta olmayan bir yerde usta olmak çok iyidir
ıst da bostancı ataürk levent ve topkapı sanayilerinde ben ustalık üstüne kimseyi koyamam
yunus bey usta kişi arabanın ne tür arıza verdiğini bunu yapan insandır
sizin usta gibi bu arabyı sat kurtul demez
ıst da olan ustalar atatürk sanayi bostancı sanayi topkapı sanayı gibi yerlerdeki ustalara arabayı gösterdiğiniz zaman bu ustalar size arabanızı sıfıra yakın araç gibi teslim ederler
sizn ustanız bence kanatimce kendini geliştirememiş ustalardan klasik mantıkla hareket edenlerden gibime geliyor arızalı olan bir aracı bir kendi ustanıza gösterin birde başka bir ustaya bakın bakalım sonuçlarına yola ya kendi ustanzla çıkarsınız yada başka bir ustanız olmuş olur.
umarım bu sefer anlatabilmişimdir.
-
Öncelikle çok güzel bir konu olmuş, diğer taraftan; çok değerli yorumların yanında, ilginç! olanlar da var.
Japon üreticiler ve başlarda Sakichi Toyoda( Toyota Production System) in temellerini bir tezgah ile(Type G Toyota power loom) atmıştır. Buradan gelişen sistem ise Jidoka olmuştur(otonomasyon). Bu ise; Poka Yoke den( hatanın tespiti ve önleme) farklı olarak, hatanın tespitinin otomasyonudur. Yani sistemin hatayı önleme için geliştirilen sistemlere(yine sektörden Japon mühendislerin araştırma ve çalışmalarıyla) hatanın tespitinin büyük oranda garanti altına alınmasını sağlayan sistemler geliştirmişlerdir. Toyoda ailesi bu ve benzeri süreçlerin geliştirilmesinde akıllıca bir yol izleyerek, kalite hedefleri doğrultusunda sistem geliştirebilecek uzmanları, bakış açısına sahip kişileri kadrosuna katmak olmuştur. Mazda'dan Shingo bunlardan birisidir. Yine mühendis Ohno 'nun da,(Eiji Toyoda ile) kitle üretimden, yalın üretime geçmekte geliştirdikleri sistemler ile önemli katkıları olmuştur. Ancak bu üretim sistemleri artık bir çok üretici tarafından uygulanmaktadır. Diğer yandan; üretim miktarı arttıkça, kalite ranjında açılma olması çok anormal değildir. Sonuçta hiç bir makina ve hiç bir işçi birbirinin tıpatıp aynısı değildir. Bu üretim sistemleri, yaklaşımları[hepsinin temelinde müşteri memnuniyeti ve karlılık artışı(muda: israf önlenerek)] sonucunda dünyanın en karlı otomotiv üreticisinin Toyota olması kimseyi şaşırtmsmalıdır. Zaten hedef bu idi ve tüm çalışmalar bunun için yapıldı. Ancak karlılık ile satış, sorunsuzluk ile sağlamlık bazen karıştırılabilmektedir. Genel arıza tespit anketlerine tam katılmamakla beraber, veri olarak bunlara itibar etmekten başka bir yol yoktur. Buna göre, bildiğim kadarı ile Mazda en sorunsuz otomotiv üreticilerinden birisi. Toyota da iyi bir yerde ancak büyümeden çok, genişlemenin sıkıntılarını çekiyor gibi, kendi geliştirdiği felsefeye uygun olmayarak.
Ayrıca, artık markaların saf üreticileti de yok, araçlar ortak parçalar ya da uzman parça üreticilerinin ürünlerini kullanabiliyor, karlılık rekabetinden dolayı.
Bu konuda yazılacak çok ve detaylı nokta olmasının yanında, firmaların hedeflerine de bakmak gerek. Mazda, acaba Toyota kadar araç satmak istiyor mu? Bir aracın yollarda çok görünmesi ya da az görünmesi bazı noktaların gözden kaçmasına neden olmamalı.
Tüm bunların yanında; emin olun, 200.000 km bakım istemeyen, sorunsuz vs araçlar yspmsk ta teknolojik olarak mümkün ancak bu ticari açıdan rasyonel olmaz...
iki marka arasında bakalım ne kadar farklılıklar olacak. bilgi için teşekkürler
-
Lexus'u unutmuşuz . TR'de pek bulunmamasından dolayı her halde. Bence bazı modelleri Mercedes'e eşdeğer. Hatta tüm modelleri.
-
yunus bey usta kişi arabanın ne tür arıza verdiğini bunu yapan insandır
sizin usta gibi bu arabyı sat kurtul demez
ıst da olan ustalar atatürk sanayi bostancı sanayi topkapı sanayı gibi yerlerdeki ustalara arabayı gösterdiğiniz zaman bu ustalar size arabanızı sıfıra yakın araç gibi teslim ederler
sizn ustanız bence kanatimce kendini geliştirememiş ustalardan klasik mantıkla hareket edenlerden gibime geliyor arızalı olan bir aracı bir kendi ustanıza gösterin birde başka bir ustaya bakın bakalım sonuçlarına yola ya kendi ustanzla çıkarsınız yada başka bir ustanız olmuş olur.
umarım bu sefer anlatabilmişimdir.
Nebi Bey, bu usta konusuna fazla takıldınız, neyse burada sadece bir ustadan değil benim arkadas giresunda gitmedigi usta kalmadı, en son buranın en iyi ustası diye buna geldi vs.
Neyse bu mazdayı bu kadar gozunuzde buyutmeyin, oyle milyonda bir falan arıza yapan bir arac bence dunayda yok! Artı herkesin özgür iradesi direksiyonun basına gecmeden test surusu yapmadan zaten peşin hukumlu olunmaz, Allah herkese güzel bir araba nasip etsin...
-
Ya bana mazda aldırmayın, 3 haftadır araba bakıyorum :D
-
Arkadaşlar, karşılıklı atışmadan kurtulup, konu hakkında bilgi paylsşımında bulunursak daha güzel olur.
Mazda, Türkiye de Toyota'ya göre rekabet açısından dezavantajlı durumdadır. Mazda'nın Türkiye üretimi yok, bu yerli yan sanayisinin de gelişmesini engellemiştir. Doğal olarak yedek parça fiyatlarında da farklar vardır. Kim bilir, belki Ford grubu ile daha farklı bir atılım yaparlar Türkiye de.
Bu arada Toyota'nın da burada bilinmeyen bir çok modeli yurt dışında mevcut, bunların bazılarının konfor seviyeleri de oldukça yüksek. Yani konuyu dünyada Toyota-Mazda ile açıklamak ile Türkiye de Toyota-Mazda olarak açıklamak farklı olur.
Lexus, çok eskiden beri bilip, kısmen takip ettiğim bir üretici(Toyota'nın Kuzey Amerika pazarı için markası) ve üst sınıfta bazı yerleşmiş kültürleri yıkmak zordur bence, bu sınıflarda kemikleşmiş markalar var Türkiye de. Ayrıca yanında hangi firma ile iç pazara gireceği de önemli. Yoksa bir Lexus, Infinity çok guzel olabilir.
Tüm bunların yanında; rahmetli Özdemir beyi(Sabancı) de anmak gerek, gerçekten çok önemli şeyler yapmıştı ve dahasını da yapabilirdi diye düşünüyorum.
-
Valla onu bunu bilmem ama Mazda nın satış politikası bence yanlış. Yeni CLA 106.000 TL. Yeni Mazda 112.000TL. Şimdi Mazda Toyota dan iyi olsa ne olur ? :)
-
Mazdanın sorunsuzluğu üzerine tartışmaya bile gerek yok. Henüz araç almamışken "Skoda, Mazda, Kia, Suzuki" markalarının tek çatı altında satıldığı yerde çalışan bir arkadaşımızla görüştüğümde en sorunsuz araç şuan mazda, ama parçası felan pahalı dediğimde parça ihtiyacı olmuyorki, Teknik servisteki elemanlar boş boş oturduğu için diğer markaların servislerine yardımcı oluyorlar dedi.
2005 model bir mazda3 Hb çok kovaladım ama denk getiremedim. Eğer bu aracımı satarsam japondan şaşmayacağım ama yeni çıkan toyota modellerinin tipini beğenmediğim için başka bir japona geçiş yapacağım. Öncelik tabiki mazda.
-
Evo , impreza, 350z, skyline (r35) , 200sx, ae86,vs. saydıkça bile insan mutlu oluyor, iyiki şu çekik gözlü arkadaşlar varki , bu tür araçlar imal etmişler. Japonun iyisi, bunlar ve sınıfdaşları, diğerleri bence çokta japon değiller. Bedenleri aynı olabilir ama ruhları yok.
-
bunlar tadımlık Alper , bize ömürlük lazım ccc lada samara ccc :P
mazda bir gömlek iyidir ¿
-
Benim nedense subaruya karşı daha farklı bir sempatim var.japon denince 4x4 ustası subaruyu atlamak olmaz
-
Benim nedense subaruya karşı daha farklı bir sempatim var.japon denince 4x4 ustası subaruyu atlamak olmaz
Subaru Symmetrical All-Wheel Drive Test (http://www.youtube.com/watch?v=FOmZIu_y1js#ws)
Subaru - Safety - Control and Braking (http://www.youtube.com/watch?v=kFIHQN0fn98#ws)
-
2. videodaki Ford neydi öyle :D . Honda 2. olmuş :alkis:
-
japon arabasında alman konforu arayanlar için mazda gayet iyi bir araç bence
-
Mazda alıp arkasasına namazda yazısını yazmak istemişimdir hep.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fl1305.hizliresim.com%2F19%2Ft%2Fnft8p.jpg&hash=66ed4a7258aa0f263bad1f64652804c12f541672) (http://bit.ly/c25MCx)
-
Şimdi konuyu fazla dağıtmayayım ama Corona'dan da ölenler olmuş yeni. (Corona bir virüs çeşidinin de ismi)
Şaka bir yana zamanında konfor, donanım ve kalite olarak çok iyi araçlardı Coronolar.
-
Şimdi konuyu fazla dağıtmayayım ama Corona'dan da ölenler olmuş yeni. (Corona bir virüs çeşidinin de ismi)
Şaka bir yana zamanında konfor, donanım ve kalite olarak çok iyi araçlardı Coronolar.
Hatta o aracın, opel corsa ile ilgili bir tekerlemesi vardı, hiç unutmam, bir gün peder beyin diline pelesenk olmuş, o söyleyince çok garibime gitmişti:).
Benimde geçmiş dönem toyotalardan tanıma fırsatı bulup sevdiğim araç Carina ydı. Karinada geminin su altında kalan kısmı manasına geliyor bize göre ya. Gerçek anlamını bilemiyorum.
Mazda dan da, ilgimi çeken bu rx li modellerde bulunan rotary motorlar, elektrik süpürgesi sesini sevdiğimi o araçlarda öğrendim. Oysa o kadar sene valide hanıma muhalefet etmiştim. Ben uyurken evi süpürmesin diye.
-
Güzel bir başlık. Öncelikle teşekkür ediyorum.
Benim etraftan zaman zaman duyduğum; Japonya da zengin kesim Mazda kullanır. Orta sınıf ise Toyota alır. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Fakat Mazda 6 hoşuma gidiyor. Şöyle 3 - 5 sene sonra neden olmasın.
-
Hatta o aracın, opel corsa ile ilgili bir tekerlemesi vardı, hiç unutmam, bir gün peder beyin diline pelesenk olmuş, o söyleyince çok garibime gitmişti:).
Benimde geçmiş dönem toyotalardan tanıma fırsatı bulup sevdiğim araç Carina ydı. Karinada geminin su altında kalan kısmı manasına geliyor bize göre ya. Gerçek anlamını bilemiyorum.
Mazda dan da, ilgimi çeken bu rx li modellerde bulunan rotary motorlar, elektrik süpürgesi sesini sevdiğimi o araçlarda öğrendim. Oysa o kadar sene valide hanıma muhalefet etmiştim. Ben uyurken evi süpürmesin diye.
kaptan rz icin soyledigin iltifat mi yoksa hakaret mi anlamadi. Hehehe elektrik supurgesi
-
kaptan rz icin soyledigin iltifat mi yoksa hakaret mi anlamadi. Hehehe elektrik supurgesi
Güzel abi, iltifat yani, rx serilerinde kullanılan, rotary tabir edilen, uçak motorları, çok değişik ağabey. Ben sırf bir rx8 hissiyatına kapılayım diye, arada şarjlı süpürgeyi çalıştırıyorum. Bide devir ayarı var süpürgede, vallahi, evde otururken, araba sürüyorum resmen.
-
Güzel abi, iltifat yani, rx serilerinde kullanılan, rotary tabir edilen, uçak motorları, çok değişik ağabey. Ben sırf bir rx8 hissiyatına kapılayım diye, arada şarjlı süpürgeyi çalıştırıyorum. Bide devir ayarı var süpürgede, vallahi, evde otururken, araba sürüyorum resmen.
Fanteziye bak :alkis: :alkis: :alkis:
Cift supurge kullanirsan daha keyifli olur, RX-8 de bildigim kadariyla cift rotay motor var.
-
Fanteziye bak :alkis: :alkis: :alkis:
Cift supurge kullanirsan daha keyifli olur, RX-8 de bildigim kadariyla cift rotay motor var.
abi senkronize etmek zor, bir de bi tanesi el süpürgesi, diğeri büyük süpürge, aynı olması lazım, mazdadaki motorlar gibi. Ben şu şarjlıdan satılıyormu bi bakayım, çift olursa iyi olur dediğin gibi:D, bide 3 değişik hız ayarı fln olsa, efsane olur ya.
-
Fanteziye bak :alkis: :alkis: :alkis:
Cift supurge kullanirsan daha keyifli olur, RX-8 de bildigim kadariyla cift rotay motor var.
çift rotary diye birşey yok bir seride turbo kullandılar yakıt tüketimi o kadar yükseldi ki son nesilde turbosuz çıkarmak zorunda kaldılar
-
Ne yalan söyleyeyim, son kasa Celica hala hoşuma gider, gayet yeterli, hoş, özellikli bir araç, bizim adada her serisinden, bir sürü vardır. Ufak dokunuşlarla da ayrı güzelleşiyor, gt86 yı da tartışmıştık burada, gerçekten güzel bir araç, Kare boxer motoru Subaru da daha da agresif ama gt86 yeterli olabilir.
Genelde gökyüzü haritasından geliyordu isimler yanlış hatırlamıyorsam.
Wenkel motoru da detaylıca paylaşmıştık Otomobil Dünyasından Haberler bölümümüzde, çift rotorlu bir motordu yanlış hatırlamıyorsam Mazda'nın Wenkel. Her biri 656cc olması lazım. Sarsıntı yok, karşı ağırlık yok, aktarım doğrusal vs. Ama hacmine göre iyi yakıyor. Motorun dışında rx8 dizaynı da çok işlevsel bence.
Japonya'da soldan direksiyon özellikle lüks olarak algılanıyor.
Mazda bence Toyota'ya nazaran daha gelenekselci bir yapıya sahip şirket olarak, bu Toyota geleneksel değildir olarak algılanmasın ama örneğin; Toyota AB pazarı için çok öncelerde, Fransa'da kurdu tasarım merkezini.
-
çift rotary diye birşey yok bir seride turbo kullandılar yakıt tüketimi o kadar yükseldi ki son nesilde turbosuz çıkarmak zorunda kaldılar
yani siz şimdi, bizim senelerdir bildiğimiz 654cc x 2 , rotary motora öyle birşey yok diyorsunuz ?
-
çift rotary diye birşey yok bir seride turbo kullandılar yakıt tüketimi o kadar yükseldi ki son nesilde turbosuz çıkarmak zorunda kaldılar
tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin
Turkiyede satilanlar RX-8 654x2=1308 231hp degilmidir? Hatta Thailandta 2li 654x2=1308 ve 3lu olanlari bile var 654x3=1962
-
Kısa bir bilgilendirme:
Yakın sayılabilecek bir akrabam, çok kısa bir süre önce İstanbul Mazda X yetkili servis şefliğinden ayrılıp başka bir markaya geçti.
Mazdada da sorunlar çıktığını fakat araç satış rakamları az olduğundan çok fazla bilinmediğini söyledi.
Mercedes yetkili servisleri arızalarla boğuşurken, Mazda Mercedesten daha mı sorunsuz?
"X markada sorun yok" haricinde karşılaştırmalara her yönden devam edilebilir.
-
Mazda xedos hakkında bilgisi olan varmı?
-
tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin
Turkiyede satilanlar RX-8 654x2=1308 231hp degilmidir? Hatta Thailandta 2li 654x2=1308 ve 3lu olanlari bile var 654x3=1962
o sizin bahsettiğiniz motorun hacmi kimi motor iki dönüşte bir bütün emme-yakma-egzoz devinimini yaptığı işin kimi ülkelerde motor hacmi iki ile çarpılarak kayda geçirilir bizim ülkemizdeyse 1308 cc olarak (yani rotarynin tek dönüşü hesaba katılır) geçer o yüzdendir ki fiyatı nispeten ucuzdur yine hacminin düşük olması ve turbo olmaması sebebiyle beygir gücü 231 iken torku 211 nm dir. rx-8 de mazda turbo kullanmadı diye biliyorum rx-7 den ağızları yandı
Kısa bir bilgilendirme:
Yakın sayılabilecek bir akrabam, çok kısa bir süre önce İstanbul Mazda X yetkili servis şefliğinden ayrılıp başka bir markaya geçti.
Mazdada da sorunlar çıktığını fakat araç satış rakamları az olduğundan çok fazla bilinmediğini söyledi.
Mercedes yetkili servisleri arızalarla boğuşurken, Mazda Mercedesten daha mı sorunsuz?
"X markada sorun yok" haricinde karşılaştırmalara her yönden devam edilebilir.
tekin bey
mazda avurpada tutulan istatistiklerde en az arıza veren marka sıralamasında başta dikkat buyurun arıza vermeyen değil dolayısıyla az satması çok satması değil mesele avrupalının bir japon markasını da kayırmayacağı açık ayrıca land crusier ve hilux dışında bence mazda birebir karşılaştırmada her toyota modelini yere serer kişisel görüşüm
-
Mazda xedos hakkında bilgisi olan varmı?
Kaliteli ve donanımlı orta sınıf bir araç, temiz bulabilirseniz, sahip olmaya değer bir otomobildir.
-
Mazdanın en beğendiğim serisi mazda6
-
Serdar bey 1 rotor 654cc, iki rotor olursa 1308cc( Turkiyede bu model kullaniliyor) 3 rotor ve 4 rotorlu modelleri var. Neden hala cift rotary diye bisi yok diyorsunuz?
Ayrica Mazdanin RX-7'den agzi yanmadi. Taylandta hala ortalikta gezinen RX-7'leri gorebilirsiniz fiyatlarida RX-8'den daha pahali. Turkiyede saglam RX-7 olmamasinin tek nedeni bilincsiz soforler ve cahil ustalar. En basitinden bu motor yapisi geregi yag yakar her 1,000km de yaklasik 150-200ml yag yakar (sizin araci kullanim tarzina gore 350-400ml kadar yakabilir) ve piyasada satilan pahali sentetik veya full sentetik yaglar bu motorda bir ise yaramaz. Bu motora organik yag koymaniz lazim (ucuzlarindan yani)
Konu Rotay motora dondu. Bence asil konumuza geri donelim.
-
Sahi yahu konumuz neydi
-
iki otomobil markası. :)(Toyota ile Mazda)
-
bana kalsa mazda daha güzel ama tüm dünyada toyota almış başını gidiyor
-
bana kalsa mazda daha güzel ama tüm dünyada toyota almış başını gidiyor
He he 26 milyar dolarlık şirket yav.Bmw yi bile geçmiş.
-
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu
-
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu
Keşke benim de iyi bir alaman hanzom olsa.
-
Boş ver
benzini ayrı dert
periyodik bakımı yıkım
kaza yapsan ocağın battı
üstüne üstlük zevksiz hantal ağır tipsiz bir araba
-
Boş ver
benzini ayrı dert
periyodik bakımı yıkım
kaza yapsan ocağın battı
üstüne üstlük zevksiz hantal ağır tipsiz bir araba
Zaten ondan almıyorum. :)
-
Haa... tamam o zaman
tahmin etmiştim..
-
Serdar bey 1 rotor 654cc, iki rotor olursa 1308cc( Turkiyede bu model kullaniliyor) 3 rotor ve 4 rotorlu modelleri var. Neden hala cift rotary diye bisi yok diyorsunuz?
Ayrica Mazdanin RX-7'den agzi yanmadi. Taylandta hala ortalikta gezinen RX-7'leri gorebilirsiniz fiyatlarida RX-8'den daha pahali. Turkiyede saglam RX-7 olmamasinin tek nedeni bilincsiz soforler ve cahil ustalar. En basitinden bu motor yapisi geregi yag yakar her 1,000km de yaklasik 150-200ml yag yakar (sizin araci kullanim tarzina gore 350-400ml kadar yakabilir) ve piyasada satilan pahali sentetik veya full sentetik yaglar bu motorda bir ise yaramaz. Bu motora organik yag koymaniz lazim (ucuzlarindan yani)
Konu Rotay motora dondu. Bence asil konumuza geri donelim.
ben tek rotorlu sanıyordum çift ve fazlası olduğu konusunda haklısınız. mazdanın rx-7 konusunda ağzının yanması dizginlenemeyen yakıt tüketimi dolayısıylaydı şehiriçi neredeyse 20 lt tüketen motor rakiplerinin karşısında dezavantajlı konuma geçti
-
Aynen , BMW kadar tipsiz bir araba yok. 5 serisindeki mekan ile 7 serisindeki mekan aynı.
-
Aynen , BMW kadar tipsiz bir araba yok. 5 serisindeki mekan ile 7 serisindeki mekan aynı.
Bence bu biraz da zevk meselesi .
-
ben tek rotorlu sanıyordum çift ve fazlası olduğu konusunda haklısınız. mazdanın rx-7 konusunda ağzının yanması dizginlenemeyen yakıt tüketimi dolayısıylaydı şehiriçi neredeyse 20 lt tüketen motor rakiplerinin karşısında dezavantajlı konuma geçti
Yakit konusunda haklisiniz ama bu tur araclar zaten gunluk kullanilmiyor, keyif arabasi ozel gun ve gecelerde kullanildigi icin ne yaktigi cokta onemli degil (en azindan sahipleri icin) :)
-
Yaklaşık 3-4 haftadır 30bin tl civarı butce ile 2nci el temiz bir arac bakıyorum, ilk tercihlerim Corolla ya da honda , ancak mazdayı hiç dusunmuyordum, ama sanırım temiz bir sey bulursam 3ncu tercihim olarak artık dusunebilrim.Açıkcası mazda hakkında burda yazılanlardan sonra ki en az sorun cıkaran marka oldugu bayagı bir zikrediliyor, artık bakacaz...
-
yazdığımız konu en azından bir amaca hizmet ettiğini görmem beni mutlu etti.
Eğer bir mazda alırsanız yorumlarınız bizmle paylaşır mısınz ?
beilki toyota değil de bir mazda sahibi olurum
-
Mazda xedos hakkında bilgisi olan varmı?
Xedos ile kısa süreli ilgilenmiştim. V6 2,5 motor, segmentinin standart özellikleri, solar sunroof, v.b. Mazda markasının karakteristik özelliklerinin toplandığı bir araç diye bahsedilirdi. Araç yok denecek kadar az sayıda gelmiş...
-
yazdığımız konu en azından bir amaca hizmet ettiğini görmem beni mutlu etti.
Eğer bir mazda alırsanız yorumlarınız bizmle paylaşır mısınz ?
beilki toyota değil de bir mazda sahibi olurum
Kesinlikle paylaşırım, yeterki temiz bir araba bulayım :olu:
-
Şöyle bir şey olsun isterim gerçekten... ;)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffiles.conceptcarz.com%2Fimg%2FMazda%2FMazda_MX-5_Roadster_Coupe_manu-06_03.jpg&hash=9a16a700815799000f394a139aaf962076bd7e09)
-
Bu güzel bir şey :)
-
Her ne kadar Toyota tutkunu olsamda Mazdanın benim gözümdeki yeri hep ayrıdır diğer japonlardan.
Mazda 90'larda Xedos serisi ile Amerika'da şu an da Lexus'un olduğu konumda olmak için ilk adımı atan ancak 90'ların başındaki Japonya ekonomi krizi nedeniyle bu idealini gerçekleştirememiş, çok güçlü bir ar-ge ve teknolojiye sahip olmasına rağmen bir çok ülkede (Rusya ve kuzey avrupa hariç, kendi canım ülkemde buna dahil) distribütörleri tarafından rakiplerinin karşısında ezik düşmüş bir marka.
90'ların ortasında Toyota-Komatsu motor bloğunda silindir açılmasının lazer ile sağlanmasını keşfettiğinde (dünyada ilk seri üretim olarak ZZ serisi motorlarda kullanılmıştır), Mazda da bir fikir türedi ve motor bloğunda metal alaşımın yanı sıra seramik kullanmayı, lazer kesim sayesinde silindirlerin daha hassas kesilebileceği ve alaşım içerisindeki seramiğin dağılmayacağını düşündü.
Prototip olarak o zamanlar geliştirme aşamasındaki Amerikada efsane olan Miller Cycle çevrimli 2.3 litrelik Xedos (Mazda Millenia) motorunu kullandılar, pistonlar ve motor içerisindeki hareketli parçalar da, geliştirilen metal-seramik alaşımı kullandılar ve prototipi bir dizi teste tabi tuttular.
Miller Cycle atmosferik bir motorun supercharge tarzı çok daha fazla hava alarak çalışmasına yarayan bir teori ancak motor ısısının da bir o kadar yükselmesini sağlıyordu,ayrıca alaşım içerisindeki seramiğin yüksek ısıda form değiştimesini engelleyen özel bir yağ gerektiriyordu (Nippon Oil ile birlikte günümüzde daha yeni kullanılan API SM standartlarında geliştirdiler) bunca eksi etmene rağmen eldeki sonuç 1.ooo.ooo (birmilyon) kilometrede silindir içerisindeki aşınma 0.01'di, bu o zaman için inanılmaz birşeydi.
Bu motorun bu alaşım ile kullanıma sunulmamasının en büyük sebebi o şartlarda ki üretim ve kullanım (özellikle özel bir yağ gerektirmesi) maliyetlerinin yüksek oluşundandır, ancak millercycle teknolojisini es geçmemiş ve kullanıcılarına atmosferik bir motorda supercharge gücü sunan motoru kullanma fırsatını yaratmıştır.
Ayrıca wankel (rotary) motor Formula 1 kullanımı (düz pist yarışları) için dizayn edilmiş küçük hacimlerde inanılmaz devir ve güç üreten ancak tork üretimi düşük ve yağlama ve soğutma konusunda sıkıntılı bir motordu (RX7'de hala bazı zorunlar mevcut RX8'de birçoğu giderilmiş), Mazda bu teknolojiyi de birçok teknolojiyi olduğu gibi (solar sunroof, geri tork iletimli şanzıman, tork bandı değiştirilebilen sıralı motor vs. vs.) öksüz bırakmayarak günümüze kadar taşıdı.Ar-ge ile sorunlarını ve eksi yanlarının birçoğunu giderdi ve kullanıcılarına sundu.
Mazda benim gözümde sırf teknolojiyi tam anlamı ile kullanıcılarına sunması ile bile bambaşka bir markadır, standart (Mazda 2-3-5-6) modelleri haricinde hala daha (örneğin CX serisinde Sky Active) geleceğin teknolojilerini şimdiden sunan nadir bir markadır.
-
geçer tabi
bmw pahalı masraflı kaba saba alaman hanzosu
Kemal abi naptin sen almanlara aman laf etme kendini tartışmanın ortasında bulursun sonra. Alamancı kardeşler ağız actirmiyorlar bisey söylersen fanatik oluyorsun sonrada:D
-
Bu güzel bir şey :)
Ne keyif yapılır şu mevsimde. :) 10 yaş gençleştirme etkisi var bunun. :P