Toyota Club Türkiye
Sosyal => Sohbet - Otomobil => Konuyu başlatan: Tekin Bozbey (21136) - Şubat 13, 2013, 00:30:44
-
Henüz birkaç gün önce meydana gelen bir kazada, TIR kasasına arkadan çarpan bir aracın üst bölümü parçalandığı için 3 kişi hayatını kaybetmişti ve bugün yine aynı tür bir kaza sonucu 1 kişi hayatını kaybetti.
Umarım TIR kasalarını üreten firmalar bir an evvel değişikliğe giderek 2. örnekteki gibi arka lastikleri en son sınıra getirirler, böylece TIR kasasına arkadan çarpan araç dışarıda güvenli şekilde deforme olur. Arkada daha küçük çaplı lastik kullanımıyla kasanın yüksekliğide arttığından, kasaya yandan çarpan araçlar için yine yüksek koruma sağlanmış olur.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fc1302.hizliresim.com%2F16%2Fd%2Fk1tq3.jpg&hash=66307cc9b56c9f333376b327133d1f21d231447b) (http://bit.ly/c25MCx)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fc1302.hizliresim.com%2F16%2Fd%2Fk1tqj.jpg&hash=191fcc220c810f8a4ba9c01639aaf7ba19c8c48a) (http://bit.ly/c25MCx)
-
Ama paylaştığınız 2.dorse her kullanıma uymuyor.Bizim dorsede arkada koruyucu var ama 1.resimdeki gibi.İsterse volvo s60 olsun yine de o kadar hızla gidilirse feci sonuçlar kaçınılmaz.
-
Arkadaki koruyucuların malesef bir işe yaramadığı kazalar sonunda üzücü bir şekilde ortaya çıkıyor.
Her kullanım derken hazır 40" Container demek istiyorsunuz sanırım ama onlarda da yine büyük hacimli tekerin en arkaya uygulama yapılmasıyla aynı güvenliğe sahip olabiliyorlar.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fc1302.hizliresim.com%2F16%2Fd%2Fk1ud2.jpg&hash=0845f24616ab13dca81f7c8a7313113ecdb71ece) (http://bit.ly/c25MCx)
-
benzer şekilde çok kaza olduğu için önem verilmesi gerekir. ne kadar hızlı da çarpsa tavanı alıp götürmesinden iyidir durum
-
Dorse filan teknik konular anlamam da bence önce tır soförlerine makas atmaması gerektiğini, tır kullama farkındalığını öğretmek lazım.En baba spor arabalara taş çıkarıyorlar trafikte |-\
-
Tekin bey konu icin tesekkurler.
Dorsenin tekerleri en arkada yada biraz daha onde olmasinin manevra kabiliyetine etsini nedir?
-
Kadir bey, arka tekerlerin en arkada yada daha içte olmasının manevralara vereceği olumsuzluk yoktur. Arka tekerlerin daha iç taraflara konumlandırılmasının tek nedeni dorsenin ağırlığının arka tekerler ile çekicinin arka tekerleri arasında eşit olarak dağılmasına olanak verilerek dorsenin ortaya doğru çökmesini engellemektir. Oysa biraz daha kalın şasi kullanılarak bu sorun rahatça çözülebilir ve sorunlu kazaların önüne geçilebilir. Bunu devletimizin kanunlaştırması gerekir. Sanırım bazı ülkelerde bu üretim şekli uygulanmakta.
-
Tekin bey bilgilendirme icin tesekkurler.
-
Dorselere arka tampon konulursa enazinda carpma siddetini biraz olsun azaltabilir mi?
-
Tekin Bey, çok önemli bir konu. Size kesinlikle katılıyor, destekliyorum. Bütün mesele şark kurnazlığından başka bir şey bilmeyen, malzemeden çalacağı üç beş kuruşla dönmediği köşe kalmayacağını zanneden zihniyette.
-
Dorselere arka tampon konulursa enazinda carpma siddetini biraz olsun azaltabilir mi?
Zaten dorselerde arka tampon uygulamaları var ama bunlar daha çok düşük süratli motorsiklet tarzı araçlar için koruyucu olabiliyor, 45derecelik destekleri yetersiz olduğundan ve bu tarz tamponun ve desteklerinin fizik kuralları dahilinde daha güçlü hale gelmeleri imkansız olduğundan hızla çarpan bir otomobili durdurmaya yeterli olamamaktadırlar.
-
Çok güzel bir konu olmuş.
Öncelikle ve izninizle bazı bilgileri paylaşmakta yarar görüyorum. TIR ülkemizde bazı tip taşıma araçlarına genel anlamda verilen isim olsa da aslında uluslararası taşımacılık kurallarını temsil eden ve Birleşmiş Milletler 'in yetkisi altında IRU'nun(Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği), 1959 yılında imzaladığı taşımacılık sözleşmesinin ismi Transports Internationaux Routiers(TIR) (Uluslararası Karayolu Taşımacılığı)dir.
Açıkçası mekanik olarak bu koruma faktörünün getirisi ve engellerini teknik alt yapısı olan bir ortamda test etmeden söyleyebilmek çok doğru olmaz ancak bu tarz olaylara karşı bir önlem almak gerektiği de bir gerçek. Bunun yanında ise, kimi yüksek miktarda özmal sahibi taşımacılık kurum ve firmaları bu önlemi aldıklarında(yeni ve muhtemelen daha pahalı teknolojiler ile) bunun bir maliyeti olacaktır. Ancak küçük ölçekli firmalar bunlara muhtemelen çok riayet etmeyecektir. Bu da ayrı bir haksız rekabet ortamı oluşturabilecektir. Yine bu tarz araçları kullanan sürücülerin eğitimlerini(ileri sürüş teknikleri, simülasyon eğitimleri vs.) veren az sayıda ancak önemli, ileri görüşlü lojistik firmaları mevcuttur, ancak bunlara uymayan firmalar lehine haksız rekabet yine oluşmaktadır. Bence daha efektif ve kolayca hayata geçirilebilir bir önlemin alınması çok önemlidir. Yine iz genişliği de dikkate alınmalı, çünkü bazı küçük sınıf araçlar, büyük araçların lastik iz genişliğinden daha küçük olabilmektedir.
Eskiden bu tarz araçların[çeken ve çekilen(römork, yarı römork vs.) kamyon vs.] arka dingilleri, her aksta çift teker olacak şekilde idi ve zaman zaman bu iki tekerin arasına taş girebilmekte, uzun tolda da teker bu taşı tehlikeli şekilde arkaya doğru fırlatabilmekte idi. Hatta bu tarz araçların sürücüsünü uyarmak için çok değişik bir el hareketi de(bu aslında toplumumuzda bir küfür anlamına da gelmektedir) mevcuttu. :)
-
Hatalı geçiş veya aşırı süratle oluşabilecek bu tip kaza durumuna düşmemek için her zaman dikkatli ve sakin kullanıma devam edelim.
Weak federal standard allows deadly car-into-truck crashes (http://www.youtube.com/watch?v=bT3G-kcKN70#ws)
-
Tekin bey hakikaten çok önemli ve her an karşılaşabileceğimiz bir konuya değinmişsiniz. Bunun için ayrıca teşekkür ederim. Koruma çerçeveleri kanunen zorunlu olsa da göstermelik olarak imal ve montaj edildiği apaçık ortada. Hakan beyin değindiği konular da çok önemli ama hiçbir sebep insan hayatından önemli olmamalı. Bir orta yol olarak en azından koruma çerçevelerine standart (imal ve montaj) getirilmeli diye düşünüyorum.
-
1. resimdeki gibi bir dorse arkasını yola tali yoldan çıkıntı şeklinde bırakmış.Gece onu görmeyip çarpan araçta 2 gencin kafası kopmuştu..1. resimdeki dorse çok aşırı korkutucu o sebepten benim için..Bu haberi hatırlayınca bile içim ürperiyor...O yüzden 2. resimdeki dorse gibi dorselerin yaygınlasması benim kanaatimce de çok daha uygun..
-
Degerli arkadaslar forumda yeniyim bir TIR söförü olarak (Almanya) acizane düsüncelerimi aktarayim.
Türkiye sartlari malum avrupadada keza bu konuda kacinilmaz sonuclar vardir.Öncelikle önde gidenin degil arkadan gelenin suclu oldugu gercegini bilmemiz gerekir bilhassa Türkiyede malesef bu bizim genimizde var igne deliginden gecmek isteriz zira kendimize güven Avrupalilara göre bu cok fazlacadir iste bizi onlardan ayiran özelliklerden biriside budur.
Gün boyunca250 km capinda yol alirim gördüklerimi anlatmam uzun sürer ama kural kural ve yine kural Tekin kardesimizin paylastigi videodaki ilk görüntü arkada yeterince tampon olmayisidirki burda o TIRa trafik izni verilmez ayrica tampon olarak cok saglam üretimlerde vardir son olarak bilhassa benim yaptigim container isinde kasanin uzunlugu göz ününde bulundurularak tampon söför tarafindan makasli bir piston ile uzatilir ve bunun icin elini tek dügmeye basmasi yeterlidir.
Bir baska konu ise kücük capli dorse tekeri ve daha alcak olmasi:Bu konuda 2 yil calistigim Flug truck yani ucak kargolaridirki genelde avrupa havalanlarina calistim bu dorseler özeldir %80 kullanim alanlari farklidir ama düsünün bir tira 25 ton atacaksiniz ve tekerlerin alcak yapilmasini istiyeceksiniz oranti olarak cok zor ve her konumda islevi az olur.Diyelinki bir firmaya gittiniz tüm firmalarin sizin tiriniza göre alcak rampa yani yükleme kapisi yapmasi gerekirki buda büyük külfettir ayrica lastiklerin kücük olmasi isinma derecesinin daha hizli olmasi anlamina gelir.
En güzeli arka tamponlarin yere alcak bir sekilde imalidir buda uluslar arasi standartlarla zaten yapilmaktadir selamlar
-
Bu konuda çalışmalar hızla ilerliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=gQytMRlJkgw (https://www.youtube.com/watch?v=gQytMRlJkgw)
-
Bir marka ( sanırım volvo idi) Arka koruma barını geliştirerek bu tarz kazaları önlemişti fakat şuan uyguluyormu bilmiyorum. Video yu bulursam paylaşırım.
1.24 dk ya bakın. Testi sanırım chevy yapıyor
Underride guards, metal barriers on back of large trucks, often fail to protect drivers (http://www.youtube.com/watch?v=M4qAV0X0LjA#noexternalembed-ws)
-
En korktugum kazaların başında geliyor bu kazalar.
Arabanın hiçbir aktif güvenlik sistemi işe yaramıyor.
Ülkemizde ise yönetmelikte adı geçtiğinden emaneten bi profil koyuyorlar. Oda bi yere takılıp kopup gidiyor.
Sonrada adam arkadan vurdu abi vurmasa imiş (pişkin pişkin)
-
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg-cdn.ntv.com.tr%2Fgorsel%2Fturkiye%2Fmersinde-otomobil-tira-carpti-5-olu%2C2MBgMEDXpk-Fk28XTDyu2g.jpg%3Fwidth%3D620%26amp%3Bmode%3Dcrop%26amp%3Bscale%3Dboth%26amp%3Bv%3D20141226013947579%26amp%3Bmeta%3Drectangle&hash=6b25af38d92f38f13c022b896cb80654f2609892)
Dun gece Mersinde benzer bir kaza olmus malesef 5 kisi hayatini kaybetmis. Allah rahmet etsin.
-
yorumları okudumda , yapılan yorumların bağzıları çok feci , yok dorse işlevsiz olurmuş , yok tekerler ısınırmış , tekerler ısınmasın diye dorse işlevsel olsun diye , insan hayatının hiçe sayılması çok saçma, ayrıca arkadan çarpan suçlu dur demekte bir insan canına maal olması için çok saçma bir sebep , arkadan gelen araç kontrolunu yitimiş olabilir, lastiği patlamış , freni patlamış olabilir, zemin kaygan olup aracı kaymış olabilir , bu durumda aaaa freni patlamasaydı ? arabası kaymasaydı banane mi diyeceğiz ? insan hayatı için alınması gereken önlemler ne ise alınmalı gerekirse bütün standartlar baştan değiştirilmeli, insan hayatı bukadar ucuz olmamalı.
-
Bence gereksiz tartışmanın yararı yok. Sadece kendi aramızda konuşarak ancak eleştirebiliriz . Sener beyinde dedikliklerinde haklılık payı var tabi hiç bir hata insan hayatına maal olacak düzeyde olmamalıdır ama dediği gibi şu anda oluşmuş mevcut bir taşımacılık kültürü var ve bu kültürü yok sayıp şöyle olsun böyle yapılsın demek havanda su dövmeye benzer. Sonuçta bize ne kadar saçma gelse de şirketler bu tarz olaylara kar-zarar ekseninde bakıyor. O zaman onların mevcut sistemlerine uygun maliyeti az pratik ve önleyici çözümler üretilmeli. Gökhun'un gönderdiği video bu kriterleri fazlasıyla karşılıyor bence.
Ayrıca benimde trafikte en çekindiğim araçlar tır, kamyon vb.tipler. velhasıl ortada bir eşitsizlik var araçlar arasında ve basit değil bu.
Aynı FİLLER ve ÇİMEN gibi !!
-
Maalesef Mesut,
Arkadan vurmasa imiş diyen zihniyetleride gördük bu dünyada.
-
Bu konu gerçekten çok önemli devlet destekli ( teşvik ve ceza) olmadığı sürece başarı sağlanması imkansız. Ve daha önce ki zamanlarda da bahsetmiştim özellikle ticari amaçla kullanılan ehliyet sahiplerinin araçlarını nasıl 1 yada 2 yılda bir TÜVTÜRK ten geçirmek zorundalar kendilerinin de 1 yada 2 yılda bir çeşitli test ve sınavdan geçmeleri gerekmektedir.
ALLAH rahmet eylesin
-
Önden tam temas, % 50 ve %20 çarpmalarda % 100 başarılı bir araç, bu devirde hala yönetmeliği değiştirilmemiş ölüm tamponuna arkadan çarpınca ortaya çıkan acı sonuç. Devletin bir an evvel kanun çıkartıp, gereken en uygun tam güvenlikli tamponu mevcut dorselere montajlatması gerekir.
Insurance Vehicle Ratings Chevy Malibu Car Crash into Big Rig Truck car and truck crash (http://www.youtube.com/watch?v=AKMX9M2DqMk#ws)
-
Arkadaşlar o yolu iyi bilen birisi olarak şu bilgiyi vermek isterim. Sabah, TV'den kaza yerinin Huzurkent kavşağı olduğunu öğrenmiştim. Tarsus- Mersin arası azami hız kimi yerde 50 km/h kimi yerde 70 Km/h'dir. Görüntülerden hız limitlerinin zorlandığını düşünüyorum. O kavşaktan en son geçişimde içinde bulunduğum Lüks Mersin ve Öz Diyarbakır firmalarına ait iki otobüs (YARIŞ HALİNDE OLDUKLARINDAN) kırmızı ışıkta durmamıştı. Durumu polise elbette bildirdim. Trafik kurallarına uymak veya uymamak sizin elinizde ama kendinizi düşünmüyorsanız karşınızdakini, yakınlarınızı düşünün. Bunun için önce saygı... Hem de yaşamın her alanında SAYGI şart... Yoksa gelecekte benzer görüntülerde gün gelir pisi pisine baş rolde bizler olabiliriz. Kazada vefat edenlere Allah rahmet eylesin.
-
Arkadan çarpan suçlu deniyor da neye göre suçlu? İstanbul-Gebze otobanında önündeki tırı geçip de kendisi yavaşlamamak için 500 m öncesinden orta şeriti kaplayan var. Arkasından 130 km/saat hızla gelen son model aracı görmesine rağmen orta şeritteki tırın en sol şerite kırdığını da gördüm. Önceden sinyal vermeden şerit değiştiren tır şoförleri var. Bu arkadan çarpma konusunun tekrardan görüşülüp kuralın revize edilmesi gereklidir bence.
-
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27844048.asp (http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27844048.asp)
allah rahmet eylesin
-
Bu tür kasalı araçlar için II sayılı cetvelde, yanılmıyorsam bu zorunluluk var. Ancak bunun araç muayene istasyonu ve trafik kontrollerinde kesinlikle gereğinin yapılması lazım. Ve bu konuda bir standart şart.
-
Bu meslek grubunda bulunan biri olarak şunu söylüyorum ihmal başka bişey değil kaza olunca ihmal facia getirdi diye geçiştiriliyor freni patlayan kamyon tır vs dehşet saçtı ben direksiyon hortumunun patladığını gördüm ama fren ısınır tutmaz onun haricinde fren tertibatı arı
za zor verir buda bilinçsiz kullanımdan kaynaklı birçok sürücü çekmiş çeşitli maddeyi hiç bir şey umrunda değil adam ölmüş kalmış arka tampon olayına gelince onu dorse üreticinin darbe emici şekilde tasarlaması lazım ince malzeme arka tarafa ve yan yakıt depo koruması yapılıyor çabuk kırılıyor bilhassa arka tampon yere yakın olduğu için yükleme yerleri ve rampalarda sabit olduğundan kırılıyor birçoğu zaten vize zamanı taktırıyor belli bi standart gelmez ise bu sorunlar bitmez maalesef
-
Güzel ülkemde her şey pahalı bir insan hayatı ucuz .
Sadece tır konusunda değil her konuda maalesef durum bu .
-
Güzel ülkemde her şey pahalı bir insan hayatı ucuz .
Sadece tır konusunda değil her konuda maalesef durum bu .
Haklısın Mahmut kardeşim hep başka bi olay örnek verilelerek üzeri kapatılıyor
-
Haklısın Mahmut kardeşim hep başka bi olay örnek verilelerek üzeri kapatılıyor
Abi maalesef haklıyım . :( Kendi adıma ülkemden utanıyorum . 301 kişinin bir kazada hayatını kaybedip sorumluların ceza almadan ellerini kollarını sallayarak dolaştığı ülkede yaşıyoruz .
-
.... bilhassa arka tampon yere yakın olduğu için yükleme yerleri ve rampalarda sabit olduğundan kırılıyor birçoğu zaten vize zamanı taktırıyor belli bi standart gelmez ise bu sorunlar bitmez maalesef
Yükleme yerlerinede bir standart gelmesi gerekiyor demekki.
O zaman güvenlikli standart tamponlara zarar gelmeyecektir.