Toyota Club Türkiye
Sorunlar & Çözümler => Genel => Konuyu başlatan: ibrahim özaslan (5121) - Mayıs 27, 2008, 01:11:02
-
arkadaşlar bu cut-off tam olarak nedir? ve hangi modellerde bulunur? mesela benim 99 corolla terra 1.3cc de varmıdır!!!? :(
-
Cut-off tam anlamı ile şu 40 km üzeri gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde karbüratörlü araçların hepsinde vardır bu sistem yakıtı keser çok azaltır silindirlere vermez yakıt ekonomisi için var bu sistem sizin araçtada var
Ayrıca aracınızın karbüratörünü kesinlikle dışarda açtırmayın bir daha ayar tutmaz
-
Cut-off tam anlamı ile şu 40 km üzeri gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde karbüratörlü araçların hepsinde vardır bu sistem yakıtı keser çok azaltır silindirlere vermez yakıt ekonomisi için var bu sistem sizin araçtada var
Ayrıca aracınızın karbüratörünü kesinlikle dışarda açtırmayın bir daha ayar tutmaz
tamam da benim araç karbüratörlü değil ki, enjeksiyonlu. Enjeksiyonlu araçlarda yok mudur.
-
vardır, belli bir devirin üstünde ilerlerken gazı bırakırsan benzini keser. 1700 devir mesela.
-
Vites boşdayken daha fazla yakar demekki. Yani vitesi boşa atmanın bir alemi yok o zaman.
-
evet, aynen öyle
-
Vites boşta iken motor stop ederse ya da ani fren uygulamanız gerektiği durumlarda çok vahim sonuçlar olabilir ki daha öncede söylendiği gibi zaten Cutoff özelliği olan araçlarda en düşük yakıt tüketimi araç viteste iken(yolun durumuna göre herhangi bir vites olabilir) ayak gaz pedalından çekildiğinde gerçekleşir. Ayrıca vitesteki araç herhangi bir nedenden ötürü stop etse dahi tekerleklerin dönüşü gerekli parçaları (direksiyon hidrolik pompası, fren hidrolik pompası vs.) döndürmeye devam edeceğinden çok daha güvenli bir sürüş sağlanmış olur. Zaten bu şekildeki uygulama da en ekonomik olanıdır ama yinede şunu belirtmekte fayda var ki; Önce güvenlik, sonra ekonomi. :)
-
vardır, belli bir devirin üstünde ilerlerken gazı bırakırsan benzini keser. 1700 devir mesela.
neden belli bir devir, mesela devir 1500 lere düşerse yakıt yakmaya mı başlar.
-
cut-off gaz kesıcıdır karbıtatorlu araclarda degıl enjeksıyonlu araclarda bulunurr arac bellı bı dewırden sonra gaz kesmeye baslar baska bıseyle alakası yoktur denemek ısteyen bosta tam gaz bassın anlarlar yada vıtes bıtırdıgınde yapar baska bıseyle alakası yoqturrrr...
-
lütfen düzgün Türkçe kullanalım, "w" ve "q" harfi Türkçe'de yoktur
Ayrıca cut-off sistemi son nesil karburatörlü araçlarda da vardır, mesela 4A-F gibi
-
arabanın motoruyla ılgılı bılgısı olmayan lutfen bos yorum yapmasın
-
Arda arkadaşım!!! bu durumda kastettiğin sanırım kendin oluyorsun. :) Alper bence doğru bilgiler vermiş Cutt Off hakkında. Senin söylediğin ise çok başka bir olay.
Bilmemek ayıp değildir, öğrenmemek ayıptır.
-
alpere mi inanacam ardaya mı? anlayamadım. cut-off nediiiirrrrrrrrrr
-
:) Arda kardeşimiz size red-line(kırmızı çizgi ) devir kesiciden bahsetmiş sanırım yanlış anlamış.Örneğin corollada 6250 devirde devir kesici devreye girerek motorun yüksek devirlere çıkmasına izin vermez. Cut-off ise ayağınızı gazdan çektiğinizde motora yakıt gidişini keser/çok az gönderir...İnşallah yardımcı olmuşumdur.Ayrıca bu soru daha öncede sorulmuştu, konu açmadan site içinde arama yapmanızı tavsiye ederim.
-
aracım 99 corolla, aralıklarda boşa atınca 80 ytl ye 360 km yol yaparken, cut-off u test etmek için boşa atmadım 80 ytl ye 327 km gittim.(istasyon aynı ,pompa aynı, iki yakıtı da gece aldım, iki yakıtın da litre fiyatı aynı, gidip geldiğim yollar aynı ) demekki cut_off hikaye mi?
-
http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/cut-off-devri/ linkine de yazmıştım, buraya da tekrar yazmakta fayda var bence.
Biz de forumumuzda bu cut-off özelliğini tartışmıştık ve ben de Onno Usta' ya e-mail göndermiştim. Sağolsun cevabî e-mail göndermişti. Aynen aşağıya yazıyorum.
Auto Show Dergisi' nin vermiş olduğu Onno Usta' ya mektuplar isimli kitapçıktaki bir soruyu alıntılayarak sormuştum.
Passat yokuş aşağı inerken 0 litre tüketir mi?
1998 model Passat 1.8 aracımız var. Genel olarak aracımızdan çok memnunuz ancak aracı kullanırken aklımıza takılan ve gerçekten öğrenmek istediğimiz bir sorumuz var. Aracımızda bildiğiniz gibi bir yol bilgisayarı var. Bu cihaz mesela rampa aşağı giderken vites küçülttüğümüzde ‘’Anlık Yakıt Tüketimi’’ni 0.0 litre gibi enteresan bir değer olarak belirtiyor. Acaba bu doğru mudur?
Yol bilgisayarları, emme manifoldunun içinde oluşan vakum değerlerini baz alarak bilgisayara yolladığı verileri değerlendirerek fonksiyon eder. Yokuş aşağı gaza basılmadan dekompresyon şartlarında ise tüketim Cut-Off sisteminin de varlığı ile 1400 devirler sınırlarına kadar yaklaşık sıfır değerlerde olduğundan doğal olarak bilgisayarda tüketimi sıfırlar. Sonradan tekrar gaza basıldığında ise genel değerlendirmeyi ortalama olarak hesaplar.
Görüldüğü gibi, üreticinin yapmış olduğu ayarlara ve tercihlerine göre "yaklaşık olarak 1400 d/d seviyelerine kadar, silindirlere yakıt sevki sıfıra yakın" seyrediyor. Rölanti seviyelerinde yokuş aşağı viteste iniyorsanız, pek tabii yakıt tüketimi oluşacaktır. Mesele ayağınızı gazdan çektiğinizde dekompresyon denilen -sanayi tabiriyle motor freni yapılan- durumlarda geçerlidir. Karbüratörlü araçlarda da bu özellik vardır ancak gaz pedalını bıraktığınızda, boğaz kelebeği adı verilen parça rölanti seviyesi kadar bir açıklıkta kalarak silindirlere rölanti devrinde olması gereken kadar yakıt sevkedilmeye devam edilecektir. Enjeksiyonlu motorlarda motor kumandası elektronik sistemler tarafından kumanda edildiğinden, gereği yoksa yakıt sevki tamamen kesiliyor. Cutt-off sisteminin enjeksiyonlu motorlardaki en büyük avantajı budur.
-
Yanlız burada şunu karıştırmayalım. Araç beyni sensörler vasıtasıyla benzin tüketimini gösteriyor ve bu sensör bildiğim kadarıyla motora giren yakıtı değil motora giden yakıtı gösteriyor. Bilmem anlatabildimmi? :) Yani 0,0 görünen değer asalında tam gerçek değer olmuyor ancak çok düşük değerler oluştuğu bir gerçek.
-
95 model corolla gli de varmıdır cut off
-
Vardır. Broadwayda bile olduğunu söylüyorlar.
-
cutoff lpg de çalışmıyordur heralde ??????
-
tamamen karıştı olay
-
anladığım kadarıyla çok yüksek devire ulaşınca arabanın devri kesmesi cut off değil. belli bi devirden sonra araç ivme kazandığında ayağımızı gazdan çektiğimizde motora giden benzinin kesilmesine deniyor bu cut off.. o zaman ben şunu soruyorum hakan bey madem bu cut off benzini kesiyor neden yol bilgisayarının gösterdiği 0.0 aslında 0.0 değil madem benzin kesiliyo gerçektende 0.0 olması gerekmezmi?
-
Motora benzin akışı tamamen kesilmiyor, sadece motorun çalışmasına yetecek kadar benzin yollanıyor motora ve motor araç viteste olduğu için zaten kendi dimakileri ile bu çalışmasını çok rahat devam ettirebiliyor. Yani normalde motor araca güç verip onu hareket ettirirken bu duurmda yolun tekerleklere uyguladığı kuvvet şanzıman yolu ile motor aksamlarına iletiliyor ve yol ve dolayısı ile tekerlekler motoru hareket ettirmiş oluyor bu sefer. Ayrıca yol bilgisayarında görünen değer motora giren yakıtı hesaplayarak ölçülmüyor, bildiğim kadarı ile emme manifoldunda oluşan vakumla çalışan bir düzenek var.(her sistemde aynımı ve tam detaylarınıda açıkçası net bilmiyorum ama eminim daha iyi bilen vardır) Siz gaz vermediğiniz içinde vakum düşüyor emme manifoldunda. Ama bu sırada çok çok az seviyelerde de olsa yakıt akışı oluyor ama bu seviye kensinlikle araç vitesi boşta olduğu durumdaki rölanti seviyesinden az oluyor. Bunu ayarlayan ise ECU (motor beyni)oluyor.
Yani aslında yokuş aşağı vitesi boşa alırsanız bu eğimin kazandıracağı momentumu kullanmamış oluyorsunuz. Oysa motora bağlı (alternatör, klima, pompalar vs.) donanımlar ve sürtünme (motor iç aksamı, dişliler vs) sebebiyle güç kullanılır. Ancak araç viteste iken yokuş aşağı giderseniz bu eğimin sağladığı momentumu tekerlekler yardımı ile motora iletmiş olursunuz ve dolayısı ile bundan faydalanmış olursunuz.
-
değerli arkadaşlar ben yeni toyota cıyım. yol bilgisayarında ayağımı gazdan çekince 00 lt yakıt tüketimi gösteriyor. bugerçek midir?gerçekse motor nasıl çalışır?
-
Bu Cut-Off sistemine sahip tüm araçlar için böyledir. Bunun için yokuş aşağı inişlerde (en önemlisi güvenlik için) araç viteste olmalıdır. Konu sitemizde uzun uzaya ve detaylı şekilde paylaşılmıştı (Cut-Off). Arama yaparsanız eminim oradan bilgilere ulaşabilirsiniz.
-
Adem bey ben de bu siteden öğrenmiştim bu Cut Off'u. Mekanik sohbet bölümünde hepsi var.. Çok faydalı olacağına eminim. Ayrıca fotograf bölümüne aracınızın fotografını koyarsanız kendi adıma sevinirim..
-
Sadece yokuş aşağı giderken değil... Düz yolda giderken de 0.0 lt gösteriyor...
-
değerli arkadaşlar ben yeni toyota cıyım. yol bilgisayarında ayağımı gazdan çekince 00 lt yakıt tüketimi gösteriyor. bugerçek midir?gerçekse motor nasıl çalışır?
Evet, bu gerçek.
Ayağı gazdan çekince arabanın kendi hızıyla araba gitmeye devam ederken motor da dönmeye devam eder, tabi arabayı biraz yavaşlatır, motor freni etkisi gösterirken bir yandan da elektronik sistem durumu anlar ve motora giden yakıtı ve ateşlemeyi keser, böylece yakıt sarfiyatı 0 olur. Gaza basınca da motora tekrar yakıt gitmeye başlar.
Özellikle uzun yokuşlarda bu şekilde gitmek çok keyifli. Aracın hızını kesmeyecek kadar dik yokuşlardan inerken hem hız kaybetmeden bedavadan inmiş oluyoruz hem de frenlere daha az yük biniyor, araba daha kontrollu iniyor.
Manuel vitesli arabalarda yokuş aşağı inerken vitesi boşa atmaktan daha iyi, çünkü vites boştayken motor rolantide de olsa çalışıyor yani yakıt harcıyor, ama böyle inişlerde yakıt harcamıyor, hem klimanın sarfiyatı da bedavaya geliyor.
-
Bu sadece Toyota'ya özgü değil, yeni nesil araçların neredeyse tamamında Cut off sistemi mevcut.
-
çooook basit bir şekilde anlatmak gerekirse,
şimdi normalde motor nasıl çalışıyor (çooooooooook basitçe anlatırsak) yakıt yanma odasına alınıyor, hava ile karışıyor, yanma oluşuyor pistonlar hareket ettiriliyor, o hareket vitese iletiliyor, vitesten uygun dişli ile difransiyele ordan da lastiklere iletiliyor...peki cut-off sisteminde ne oluyor? tam tersini düşünün..yokuş iniyorsunuz(veya düz yolda gidiyorsunuz) ayağınızı gazdan çektiniz, ancak araç hareketi durmuyor devam ediyor(eylemsizlik, yer çekimi, sürtünme vs vs bir sürü kanun etkisi var burda), bu sefer motorun çalışmasını tersten düşünün, lastikler dönüyor, lastikler dönerek difransiyele iletiyor difransiyel vitese ordan pistonlara...pistonlar hareket ediyor ve bu hareket için benzine ihtiyaç duyulmuyor, çünkü bu sefer pistonları lastikler hareket ettiriyor..böylece motor çalışıyor ve hiç yakıt yakmasına gerek kalmıyor..siz gaza bastığınızda ecu yine yakıt gönderiyor yanma odasına yine yakıt ile hareket gerçekleştiriliyor..
peki boşa alınca neden yakıt yakıyor?;
biraz önceki gibi düşünün, yine lastikler dönüyor, difransiyele iletiliyor ordan vites kutusuna ama orda kesiliyor motora iletilmiyor o enerji..çünkü boş vites motor ile tekerlerin bağlantısını kesiyor..motor rölantide çalışmak için yine yakıt kullanıyor..tabi sadece rölanti için derken klima, elektrik harcayan sistemler(ses sistemi gibi) şeyler için de devir yükseleceği için iyice çok yakıt yakıyor..
hala sorusu olan varsa, benim yanlışım varsa, ne bileyim akla takılan bir şey varsa ben de cevabı biliyorsam elimden geldiğince cevap veririm
-
sadece toyota değil bütün arabalar aynı. viteste yokuş aşağı salıverirsen yakıt yakma diye bi durum olmuyor. yol bilgisayarında anlık tüketimi açık tutanlar da görebilir bunu. 0.0 yazar ekrana...
-
bu özellik bende varmı acaba ?
-
yol bilsayarın varsa kendi gözlerinle görürsün. bu bi özellik değil zaten kardeşim.
-
Türkay süpersin. Bu kadar iyi anlatılabilir. :alkis: :alkis: :alkis:
-
türkay kardeş gerçekten süper anlatmışsın eline sağlık
-
yol bilgisayarları yaklaşık(genelde sallamasyon) değer göstermiyor mu? kimsenin yol bilgisayarı-yakıt karşılaştırması %100 doğru değildir sanırım. Corollanınki kullanıma göre %10 gibi sürekli şehir içiyse dahada fazla sapıyor.
-
Türkay süpersin. Bu kadar iyi anlatılabilir. :alkis: :alkis: :alkis:
türkay kardeş gerçekten süper anlatmışsın eline sağlık
teşekkürler :)
yol bilgisayarları yaklaşık(genelde sallamasyon) değer göstermiyor mu? kimsenin yol bilgisayarı-yakıt karşılaştırması %100 doğru değildir sanırım. Corollanınki kullanıma göre %10 gibi sürekli şehir içiyse dahada fazla sapıyor.
değerler sallamasyon değildir yahu maf sensöründen alınan değerlere göre oluşturuluyor olabilirler mi? (çekilen havaya bağlı olarak hesaplamak?) veya yakıt sensörü ve yapılan km orantılanarak ortalama yakıt tüketimi elde ediliyor olabilir mi? tamamen sallamasyon yaptım ama :)
-
yokuş aşagı inerken anlık tüketim 0.0 lt. vitesi boşa attıgım zaman da 0.0 lt. gösteriyor ama.
-
boşta 0.0 göstermez..hatan var..muhtemelen 180-190 gibi bir hızda boşa atıyorsundur 0.1 falan gösteriyodur, belki o hızda 0.0 bile gösterir 'neredeyse' yakmıyor diye..o hızlarda vitesteyken 0.0 göstermiyor, 2.4 gösteriyor gazdan ayağı çekince, boşta 0.5 altında değerlerde kalıyor
-
yok 100 - 120 ile giderken denemek için atıyorum 0.0 lt gösteriyor vitese attıgım zaman da ayagımız gazdan çektigim zaman da 0.0 lt
-
Yeni nesil araçlarda vardır bu olay denmiş de, eski araçlarda yok mu yani :D
-
yok 100 - 120 ile giderken denemek için atıyorum 0.0 lt gösteriyor vitese attıgım zaman da ayagımız gazdan çektigim zaman da 0.0 lt
öyle değil ama işte..vardır bir sağma, 0.3 gibi bir değerdir, sapma yüzünden 0.0 diyordur..normalde sıfır değil yani ;)
Yeni nesil araçlarda vardır bu olay denmiş de, eski araçlarda yok mu yani :D
yok erhanım var bizde de ;)
-
teşekkürler o zaman vitesi boşa atmak yok
-
Bedava gitmek güzel tabi de hani boşa atınca arabada bi rahatlama hissi oluyo ya o bana daha cazip geliyo :) Biliyorum saçma ama hani viteste yokuş aşağı inerken bi yığılma ve motora yüklenme sesi olunca sanki motor zorlanıyo ve dolayısı ile yıpranıyo gibi bi hava oluşuyo :) Saçma olabilir ama işte böyle geliyo bana :)
-
o olaydan kurtulmanın yolu da var ki :) vites büyüt, deviri 2000dd civarında tut ki, hem bağırmasın hem zorlanıyor gibi gelmesin :) devir yükseldikçe büyüt, düştükçe küçült, 2000dd civarı süperdir :) hem de bedavaya inersin yokuşu :) ciddi anlamda farkediyor, ben bilkentten eskişehir yoluna kadar bedava iniyorum :P
-
Türkay, bu cut-off olayını çok güzel açıklamışsın. Senden iyi öğretmen olur.
Benim Yaris MMT vitesli olduğu için inişlerde devir öyle abartılı yükselmiyor, zaten 5. viteste ouyor araba. Ama yavaş giderken bazen 1. viteste devir çok yükseliyor, ben de manuele alıp 2. vitese gçiriyorum motor rahatlıyor, hem tüketim 0 olmaya devam ediyor.
Yazın da, uzun inişlerde klimayı sonuna kadar açıyorum, hazır beleş enerji bulmuşum faydalanayım diye.
Bu benzin zamları yüzünden küçük hesaplar yapar olduk, şu halimize bak. :))
-
.böylece motor çalışıyor ve hiç yakıt yakmasına gerek kalmıyor..
peki yakıt yanmıyorsa egzozdan niye duman çıkıyor???
-
peki yakıt yanmıyorsa egzozdan niye duman çıkıyor???
duman çıktığından emin misiniz?
-
evet
-
ben hiç dikkat etmedim..gerçekten de yakın tüketimi sıfır olunca duman çıkmamalı
-
Yakıt yanmıyor değil. Sadece çok düşük miktarlarda yakıt tüketiliyor (vites boşda olmasından yani motor yüksüz olmasından bile daha az). Ancak araç beyni emiş sistemindeki sensörler aracılığı ile tüketimi hesapladığından 0 L. leri gösteriyor. O değer gerçekten muhtemelen 0,2-0,3 gibi olabilir. Fakat aracın kimi aksamları (elektrik, hidrolik direksiyon, rezistans vs.) çok az da olsa her zaman enerji çeker ve sonuçta bu enerjiyi motor karşılar. Ancak araç viteste olunca yokuş aşağı inişlerde aracın momentumu ile tekerleklerden alından enerji motora iletilir ve motorun ayrıca enerji üretmesine gerek kalmaz. Oysa motor silindirleri hiç yakıt almasa motor stop eder. Yakıt silindirlere girer ancak bu oran çok düşük miktarlarda gerçekleşir.
Vites boşta yokuş aşağı inişlerde ise hem aracın momentumundan yararlanılmamış olur (yakıt tüketimi artar) hemde kesinlikle güvenlikten ödün verilmiş olur (motor stop edebilir ve buna bağlı tüm sistemler, frenler, direksiyon vs. çok zor kullanılacak duruma gelebilir ''Bakınız: İleri Sürüş Teknikleri'' , frenlere aşırı yük binebilir, araç yoldan çıkabilir).
-
ben boşta stop edebilir konusuna katılmıyorum hakan abi..ben gerçekten boşta diye stop eden bir araç görmedim...eğer ediyorsa da kesinlikle bir sorunu vardır..iyi bakımlı ve yaş olarak çok eski olmayan bir araç boşta diye stop etmez bence..şimdi silindir yakıt almasa motor stop eder dedin abi, o da mantıklı gelmedi, devir yüksekken hızlıca hareket edecek zaten pistonlar e o azcık yakıt niye gönderiliyor o zaman?
-
:) Haklsıısn Türkay. Benim vurgulamak istediğim yanlış anlaşılmasın, aracın vitesi boşta seyahat ediliyor diye motor stop etmez, sadece herhangi bir sebepten (elektrik vs.) araç yol alırken eğer vites boşta ise motor stop edebilir ve bu durumda motordan güç alan tüm aksamlar enerjisi kalır. Ancak vites takılı iken motorda bir sorun olsa dahi motor güç üretmeye devam eder momentum ile birlikte. Bu da olası tehlikeleri önler.
-
ama vitesteyken de sorun olunca motor stop edebilir..başıma gelmişti, amfinin kablosundaki sigortanın kapağı düşmüş, haberim yok benim, sallantıdan çıplak olan kablo kaportaya değdi(saşe yaptı) bir an ateşleme hiç olmadı arabada, tekleme ötesi bir şey, öksürme gibi, allahtan sigortadan sonraki kısım değmiş, sigorta patlayınca sorun kalmamış, hemen durdum baktım sigortayı gördüm ilk oto elektronikçisine gidip yeni sigorta alıp takmıştım..bence boşa atma olayı çok büyütülüyor ('89 torostan kalma alışkanlık :) )
-
:) Evet, araç vitesde iken de motor stop edebilir (pis yakıt, elektronik ve ekeltrik aksamı vs.) sebep ile. Ancak iki durum arasında şu fark oluşur. Birisinde vites boşda olduğu için araç hareket halinde iken motor stop edince krank mili hareketini kaybeder ve dolayısı ile ona bağlı ve ondan güç alan tüm aksamların enerjisi kesilir. Gerek hidrolik direksiyonu çevirmek, gerek ise fren yapmak (Bakınız: İleri Sürüş Teknikleri.) çok zor ve tehlikeli duruma gelir. Oysa araç böyle bir durumda vitesde olursa krankdan güç alan cihazlar enerjilerini biraz daha fazla koruyabilir. Diğer yandan yokuş aşağı inişlerde frenlere eğer fazla yük binerse aşırı ısınma ve kemikleşme gibi durumlardan dolayı frenler gücünü büyük oranda kaybedebilir. Bu anda ise aracı vitese almak çok zor olabilir (devirden dolayı). Ancak bu durumda araç vitesde ise aracın hareketini sınırlamak daha kolay olur ve sadece frenlere iş düşmemiş olur.
Tüm bunlar bir kere işe yarar ancak yaradığında arada çok önemli farklar doğurur.
-
Arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim forumda arama yaparken rastladım.Neyse benim sorum araç yokuş aşağı giderken yüksek viteste yakıt yakmıyor.peki bu arada yokuş aşağı inerken kılimayı açarsak yine de yakıt harcamaz mı araç?yani kılimayı beleş mi kullanmış oluruz :P
-
Arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim forumda arama yaparken rastladım.Neyse benim sorum araç yokuş aşağı giderken yüksek viteste yakıt yakmıyor.peki bu arada yokuş aşağı inerken kılimayı açarsak yine de yakıt harcamaz mı araç?yani kılimayı beleş mi kullanmış oluruz :P
Yokuş aşağı inerken gücünü motordan alan herşeyi beleşe kullanmış oluyoruz, buna klima, ışıklar ve diğer elektrik tüketen cihazlar da dahil.
-
yokuş aşagı inerken anlık tüketim 0.0 lt. vitesi boşa attıgım zaman da 0.0 lt. gösteriyor ama.
evet bende dikkat ettim vitesi boşa attıgım zaman da anlık tüketim 0.0 lt. gösteriyor
-
Benim yeğenim de inanmıyordu cut-off a en sonunda aldığı araba (407 hdi) inişte kendisine gösterdim. Hep boşa atardı arabayı yakıt için hatta bana kızardı boşa atmıyorum diye. Şimdi boşa attırmıyor arabayı.
-
yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .
Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .
sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .
1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .
1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .
ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?
normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygul*nan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .
işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .
niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .
aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?
tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .
(ALINTI-TEAMPALIO-PAŞA)
-
Geçmiştete bahsetmişimdir.
Eski karburatörlü aracımda LPG sistemi vardı.
Ve anahtarı 3 konumlu idi. Ortada yakıtı komple keserdi.
Uzun rampalardan inerken anahtarı ortaya alarak manuel cutoff yapardım.
-
Ayrıca bu sistem 91 model karbüratörlü Tempralarda bile vardı.
Adamlar karbüratörlü arabaya cutoff yapmışlar tebrik etmek lazım.
-
Ayrıca bu sistem 91 model karbüratörlü Tempralarda bile vardı.
Adamlar karbüratörlü arabaya cutoff yapmışlar tebrik etmek lazım.
İkinci mesajınıza geçmeden bende tam tebrik etmek için hazırlanıyordum siz yazmışsınız. Gerçekten şaşırdım modeli neyi acaba o manuel cut off yaptığınız aracın?
-
Bilgilendirme için teşekkürler, Cut off sistemi benim en sevdiğim ve de en çok kullandığım sistemdir.
Fakat Auriste 1000 d/d devreden çıktığını biliyorum ya da değişkendir diye tahmin ediyorum.
-
İkinci mesajınıza geçmeden bende tam tebrik etmek için hazırlanıyordum siz yazmışsınız. Gerçekten şaşırdım modeli neyi acaba o manuel cut off yaptığınız aracın?
Manuel cutoff yaptıgım araçlar;
'89 Broadway
'91 Şahin "S" üper
'94 Tempra SXAK
Hatta bi ara Tempranı benzindeki cutoff sisteminden elektrik alarak LPG dede otomatik yapmasını saglayacaktım ömrü vefa etmedi. Satıldı.
-
Bilgiler gerçekten güzel ve faydalı.
Şafak bey, 4. durum(direksiyon pompası) konvansiyonel tipteki hidrolik sistemler için söylediğiniz gibi iken, elektro hidrolik sistemlerde, bildiğiniz gibi biraz daha farklıdır ve hidrolik direksiyon pompası gücünü ayrı bir elektrik motorundan alır. Ama genel olarak anlatmak istedikleriniz çok faydalı. Böyle faydalı yazılar görmek güzel.
Cut off 'un dışında, daha gelişmiş ve uygun sistemlerde retarder(frenleme gücünü enerjiye dönüştüren bir sistem) kullanılır.
-
Bilgilendirme için teşekkürler, Cut off sistemi benim en sevdiğim ve de en çok kullandığım sistemdir.
Fakat Auriste 1000 d/d devreden çıktığını biliyorum ya da değişkendir diye tahmin ediyorum.
Cutoff devri genelde 1500 d/d dir.
Otomatiklerde ise 1700 d/d dir.
Bu bilgi benzinli için dizelde bilmiyorum.
-
Bu tür faydalı bilgilerin teknik özelliklerini ve analizini öğrenmek çok güzel. Bilginin paylaştıkça değerli olduğunu düşünenlerdenim. Emeği geçen herkese tekrar teşekkür etmek istiyorum.
-
Araç Lpg de çalışırken de cut off sistemi çalışıyor mu?
-
Araç Lpg de çalışırken de cut off sistemi çalışıyor mu?
Sıralı LPG sistemlerinde evet.
Motor kompressyona bindiginde benzin ECUsu enjeksiyonu kesiyor LPG ECUsuda sinyali göremedigi için enjeksiyon yapmıyor.
Hatta bazı LPG sistemlerinde bu şart oluştugunda CUTOFF yazarak uyarıyor.
Örnegin; OMVL bu şekilde.
-
Paylasimlar icin tesekkurler.
Takipteyim.
-
sabahtan beri bu konuyu araştırıyorum ama kimi arkadaşlar enjeksiyonluların hepsinde var kimi de yok diyor. corona da bu sistem varmı
-
sabahtan beri bu konuyu araştırıyorum ama kimi arkadaşlar enjeksiyonluların hepsinde var kimi de yok diyor. corona da bu sistem varmı
Enjeksiyonlu araçlarda genelde var.
Aracınız LPGli ise,
Sistemde mikserli zaten cutoff çalışmaz.
Sıralı ise LPG sistemi ile bakabilirsiniz.
-
Enjeksiyonlu araçlarda genelde var.
Aracınız LPGli ise,
Sistemde mikserli zaten cutoff çalışmaz.
Sıralı ise LPG sistemi ile bakabilirsiniz.
sistem sıralı Ahmet bey. nasıl bakacağız nasıl kontrol edeceğiz
-
LPG ayarcısına giderek program ile bağlanın.
Sonrada gaz verip bırakıp benzin enjeksiyon zamanlarına bakabilirsiniz.
-
ok Ahmet bey teşekkürler