Toyota Club Türkiye
Haberler => Otomobil Dünyasından Haberler => Konuyu başlatan: Can Musa (4716) - Şubat 15, 2011, 15:27:35
-
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi797.photobucket.com%2Falbums%2Fyy254%2Fsupraa%2FESC.jpg&hash=69a770cdf6ccca689e486bc74d9e77698a1f4158)
Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP.Bundan tam on altı yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes
1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On altı yıl önce Mercedes'in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
Gelelim ESP'nin yaratılış öyküsüne hikayemiz 50'li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP'nin fitili 1978 yılında Mercedes'in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP'nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç'te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes'in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP'nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
ESP nasıl çalışıyor?
ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63 lere kadar yükseliyor.
Bunlarda bir kaç video.Videolerda ESP devrede ve devre dışı şekilde kullanımlar var....
Mercedes Travego
Mercedes Bus uden/med ESP (http://www.youtube.com/watch?v=mkmeBGNGu1E#)
BMW 5 serisi
effect of stability control system (http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK-fg4#noexternalembed)
Saab 9-3 serisi
Saab 9-3 ESP In Action (http://www.youtube.com/watch?v=m5Ug-udF4V0#noexternalembed)
-
Mercedes'ten herkesin öğreneceği çok şey var... Adamlar 50'li yıllardan bahsediyorlar. Onlar yapıyor, diğerleri taklit ediyor ;) :)
-
Valla parası olan önce kullanacak olmayan yaygınlaşınca, kural bu:)
-
Mercedes'ten herkesin öğreneceği çok şey var... Adamlar 50'li yıllardan bahsediyorlar. Onlar yapıyor, diğerleri taklit ediyor ;) :)
Volvo,Mercedes ve Bosch otomotiv sektörüne en köklü yenilikleri kazandıran üçlü diyebiliriz...
Valla parası olan önce kullanacak olmayan yaygınlaşınca, kural bu:)
Doğru bir bakış açısı Kemal bey...
Bir çok güvenlik ekipmanları var araçlarımızda.Bunlar devreye ne gibi şeyler yapmalı,nasıl davranmalı bunları bilmiyoruz.Bilmememizde birazcık normal.ABS devreye girdiğinde ne olduğunu bilmeyen bir sürücü korkabilir "ne oluyor" diye ya da bir arıza meydana geldiğini düşünebilir.Benim başıma ilk geldiğinde ESP devreye girdiğinde ne olduğunu bilmiyordum ve ne yapacağımıda bilemiyordum.Şimdi aracımı kullanırken daha rahatım.
-
kaynak linki de alabilir miyiz lütfen :)
-
kaynak linki de alabilir miyiz lütfen :)
Alper yazıyı nereden bulduğumu unuttum desem çokmu ayıp etmiş olurum :D :D :D
-
valla o manevralara göre otobüsün çoktan devrilmesi lazımdı yakında bunun uçanlarını çıkaracaklar hatta ruslar pervanesi dönmeden uçabilen helikopter yaptı onun videosunu bulabilirmsem paylaşıcam tabi herkez fotomontaj sahte falan filan dicek ama videonun gerçek olduğu açıkça ortada.
-
Anti gravity helicopter!!? (http://www.youtube.com/watch?v=wTR-noVj8UI#)
-
Yararlı bilgi için teşekkürler. bende esp nin faydasını erimiş asldatta görmüştüm.
-
İlginç, peki o zaman neden pervane var bu araçta? Harrier ve Süpersonik özelliği olan F35 lerde dik iniş ve kalkış yapabiliyorlar uçak oldukları halde. Benzer bir egzoz sistemi mi var diye baktım ancak bunu göremedim. Birde rotor dönmüyorsa kuyruk pervanesine de ihtiyaç olmaz ki.
Esp bilgisi için teşekkürler Özcan ama Alper yöneticimizin de söylediği gibi kaynak belirtilmesi gerekiyor.
-
hakan bey siz uçan daire ufo uzaylı zeta reculi 51. bölge s4 bölgesi anti gravity teknolojisi bu konuları araştırdığınız zaman o helikopterin nasıl uçtuğunu göreceksiniz çünkü o helikopterde petrol türevi yakıt kullanılmıyor yerçekimi teknolojisini tersinine çeviren bir teknoloji kullanılıyor tıpkı iki ters kutup mıknatısın birbirini itmesi gibi.
-
Ben daha ilginç birşey söyleyeyim izninizle; bunları ben ortaokul yıllarımda iken düşünüyordum hatta uzun uzaya da araştırmıştım (benzer kutupların birbirini itmesi prensibi ile cisimlerin havada kalabilmesi) ve bu konuda uzman diyebileceğim bir eniştemden de oldukça yardım almıştım. Ancak bunun teknolojik olarak varlığı olduğunu henüz sanmıyorum. Evet üzerinde kesin çalışmalar vardır. Diğer yandan benim söylediğim teknolojide yine pervaneye gerek yok ki, bu videodaki pervanenin dönmemesini anlayabilirim yukarıda bahsettiğim teknoloji uygulandı ise ancak bu teknolojiye sahip bir araçta neden pervane var onu anlamıyorum?
-
Esp yi çalıştırma ile çalıştırmama arasında performans farkı varmı ?
-
Paradan çok arz talep ile ilgili.
Biz millet otomatik klima olsun der, esp vsc nedir bilmez istemez.
Türküz ya biz bize birşey olmaz.
Avrupa'da bu donanımlar standart, bizde en üst modelde opsiyonel.
-Esp , vsc lafı duyunca kafayı sıyıran şöför
-
ABD bile s4 ve 51.bölgedeki elinde bulundurduğu dünya dışı ufo enkazlarını yıllarca inceledi nasıl uçtuğunu hangi madenlerden yapıldığı çözemedi ele geçen enkazlarda vida somun gibi veya buna benzer eklemeler bulamadı yıllarca nasıl uçtukları konusunu ABD li bilim adamları çözemedi son zamanlarda sonuca ulaşmaya başladılar test uçuşları yaptılar ama ABD ufo üretebiliyormu o konu meçhul çünkü ufo yapımında kullanılan madenlerin dünyada olmadığı bilgisi var belkide dünyadaki madenlerin karışımından ortaya çıkan yeni maden türü net bişey diyemeyiz.Pervane konusuna gelirsek o bir helikopter insanların tanıdığı bir araç isteselerdi çok farklı bir şekil araç üretip o aracı sunabilirlerdi ama böyle bişey yapsalardı insanlar uzaylı görmüşe dönebilirlerdi çünkü insanın akıl sınırlarını zorlayan devasa büyüklükte gemiler var herşey zamanla ortaya çıkacak.
-
ABD bile s4 ve 51.bölgedeki elinde bulundurduğu dünya dışı ufo enkazlarını yıllarca inceledi nasıl uçtuğunu hangi madenlerden yapıldığı çözemedi ele geçen enkazlarda vida somun gibi veya buna benzer eklemeler bulamadı yıllarca nasıl uçtukları konusunu ABD li bilim adamları çözemedi son zamanlarda sonuca ulaşmaya başladılar test uçuşları yaptılar ama ABD ufo üretebiliyormu o konu meçhul çünkü ufo yapımında kullanılan madenlerin dünyada olmadığı bilgisi var belkide dünyadaki madenlerin karışımından ortaya çıkan yeni maden türü net bişey diyemeyiz.Pervane konusuna gelirsek o bir helikopter insanların tanıdığı bir araç isteselerdi çok farklı bir şekil araç üretip o aracı sunabilirlerdi ama böyle bişey yapsalardı insanlar uzaylı görmüşe dönebilirlerdi çünkü insanın akıl sınırlarını zorlayan devasa büyüklükte gemiler var herşey zamanla ortaya çıkacak.
bahsettiğiniz bölgelerin ya da maddelerin bi çoğundan haberim yok. bilgim de... yalnız bu videoda bi tuhaflık var gibi. normal bir helikopterin pervane ve motor sesi geliyor, ancak pervane de dönmüyor. hakan'ın dediği gibi üst pervane dönmezse kuyruk pervanesinin de dönmesine gerek yok. hatta bahsettiğiniz gibi yer çekimine karşı koyabilen bir maddeden yapıldıysa pervaneye de gerek yok, motora da ve motorun çalışmasına da... ilginç, bu ruslar bi şey karıştırıyor gibi :)
-
ben helikopter mühendisi değilim ancak arka pervane sanırsam araca yön vermek ve dengede tutmak için kullanılıyor diye biliyorum motor çalışıyor gözüküyor oda arkada pervanenin helikoptere yön vermesi için çalışıyor olabilir.
-
auris aracta esp varmı ebd yazıyor ama
-
Ebd ile Esp farklı sistemlerdir ve Ebd'nin bir araçta olması Esp'nin de olduğu anlamına gelmez. Ebd virajda frenlemede ön ve arka tekerleklerin yanında sağ ve sol olarak da fren gücünü ayarlayarak aracın dışarı savrulmasını önler. Yani elektronik fren gücü dağıtıcısıdır Ebd.
Helikopterlerde arka (kuyruk) pervanesi helikopterin rotorun tersi yönünde gövde dönüşü yapmasını engellemek içindir. Yaoksa üst pervane (motorun rotoru) bir yöne dönerken helikopterde bir yere sabitlenmediği için gövde (motorun statoru) diğer yöne doğru kontrolsüzce dönerdi.
-
Faydayı paylaşım için teşekkürler Özcan hocam
-
Arkadaşlar bulunduğum yerden videoları izleyemiyorum ancak daha sonra izlediğimde bir havacı olarak yorum yaparım tekrar. Ancak Hakanın dediği gibi Kuyruk pervanesi ana pervanenin dönüşünden oluşan momenti nötrlemek maksatlı konulur. Helikoptere yön vermek maksatlı değil. Helikopterin her hareketi kumanda verildiğinde ana pervanenin pal açıları değiştirilerek sağlanır. Ve diğer uçuş yardımcıları denen avionik sistemler ile tabiki. Ancak kuyruk pervanesiz helikopterler de vardır ki bunların stabil olması üst üste duran ve senkronize şekilde ters yönlerde dönen iki ana pervane ile sağlanmaktadır. Tabi asıl yorumumu videoyu izledikten sonra yapacağım ama görmeden de bunun pek de mümkün olmadığını ve % 99 bilgisayar ile efektlenmiş olduğunu söyleyebilirim.
VSC ye gelince gerçekten harika bir teknoloji. Ancak kullanıcının arabayı alırken firma tarafından eğitim verilmesi gerekliliğine inanıyorum. Sonuçta bir anormali yaşandığında sürücü bunun ne olduğunu anlayamazsa panik olup yanlış kumandalar ile arabayı tüm bu sisteme rağmen istenmeyen duruma sokabilir. Sonuçta bu sistemler de limiti olan ve bir yere kadar engelleme yapabilen sistemler limitten sonra onların da yapabileceği bir şey yok malesef. Bu nedenle aracın tesliminden önce test araçları ile firmaların sürücüye bu sistemleri tanıtıcı bir eğitimi uygulamalı olarak vermesi gerekmekte diye düşünüyorum. Sonuçta herkes ileri sürüş teknikleri, ya da sırf bu sistemleri içeren eğitimleri alabilecek imkana sahip olmayabilir. Öğrenmek için de kimse bilmediği bir hususta kendi hayatını ve yeni aracını kolay kolay riske atmaz sanırım.
-
barış bey konuya ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim ama anti-grav teknojisi uygulanmış bir helikopter asla %99 fotomontaj olamaz o videonun tamamını bulamadım bulursam paylaşırım aşağıda o helikopteri izleyen insanlar var bu teknoloji o otobüse uygulansa veya otomobillere uygulansa onlarda uçar bizim insanlarımız nedendir bilmem bu konuları araştırmak varken uydurmadır sahtedir fotomontajdır şöyledir böyledir diyorlar konuya ön yargılı yaklaşıyorlar neden hayalet uçak sadece abd de var bunu kimse araştırmıyor s4 bölgesini 51.bölgeyi orada dünya dışı teknolojilerin geliştirildiğini kimse merak etmiyor...
ANTI-GRAVITY HELICOPTERS vs. Frame rate illusion (http://www.youtube.com/watch?v=WMK1Npnk94E#)
-
tam reklam filmleri ha.. bmw hiç kontra vermiyor, o şekilde dümdüz spin atana kadar tuttuğu sürede dsc açıkken tutsa yine tarlaya gircek, o kadar tatlı girdi ki, patinaj başladığı anda sadece direksiyonu bıraksa bile araç kendi kendine kontra verecek zaten.. ama dur esp reklamı yapıyoruz :D
hele o saab :D önden çekişli saabla o kadar kaymayı başardı ya helal olsun :D direksiyon hareketlerini allah aşkına bir izleyin, esp açıkken her şeyi esp yapıyorsa son manevrada niye kontra verdi? hadi kontra verebiliyordu esp açık değilken neden hiç kontra vermedi :D
tamam tipik, sıradan bir son kullanıcıda işe yarar bir sistem evet.. ama espli birden çok araçta arkadan kayma olayını gerçekleştirdim desem..ford mondeo, bmw 3 ve 5 serisi (e46, e90, e39, e60), opel astra, ford focus... hepsinde de esp devredeydi.. üstelik oversteering dediğimiz bu kayma olduktan sonra hepsinde de çok ciddi kontra verdim, vermesem direk spin atacaktım bu sistem olan araçlarda? haa en zoru ve en az kopan bmw idi bunu da kabul ediyorum, bir de hiç mercedes denemedim belki onu koparmayı hiç başaramıcam
-
ya mustaf abi sormadan geçemicem.. hangi filmi izledin :D
-
film izlemedim kardeşim ben televizyon bile fazla izlemem ama bu konulara karşı inanılmaz bir merakım var tıpkı senin modifiye merakın gibi :) benim paylaştığım videolar filmlerde alıntıda değil
-
mustafa abi bu s14 ve 51. bölge gibi kavramlar kullanımlar holywood uydurmaları.. taa terminatör zamanından beri 51 bölge işlenir belki çok daha eskileri de var, her filmde de yasak bölge aman da nasıl gizli bölge, hayret dünyadan nasıl gizledin falan denir..allah aşkına bu kadar gizli bir bölgesi, türkiyede yaşayan vatandaş mustafanın bilme olasılığı %kaç ?
-
kardeşim senin elinin altında internet gibi bir bilgi ansiklopedisi varsa ve merakın varsa bu işlere % de 100 dür .
-
arkadaşlar üstte paylaştığım linkleri silmem lazım yanlış paylaşım yaptım :( ama silemiyorum yardımcı olurmusunuz :(
mesajın hemen üstünde değiştir butonu var abi oraya basıp silebilirsin
-
kardeşim senin elinin altında internet gibi bir bilgi ansiklopedisi varsa ve merakın varsa bu işlere % de 100 dür .
abi dünyadan gizlenen bilgiler, gizli araştırmalar vs vs bu gibi şeylerden bahsediyorsun.. internet dediğimiz çöplükteki her bilgiye inanamayız, al işte sen şimdi bir şeyler söyledin, yarın ben bitirme tezi hazırlıyorum bu konuda, kaynakça olarak "toyotaclubtr, esp nedir konusu" mu göstercem ? soğuk savaş zamanından kalma uydurmalar olduğuna inanıyorum bunların.. öğrendiğimiz her bilgiyi 5 kez sorgulayacaksak internette gördüklerimizi en az 50 kez sorgulamamız lazım...
-
türkay kardeşim her bilgiye tabiki inanılmaz sağlam kaynaklı bilgilere inanıyorum bende bob lazar var s4 bölgesinde çalışmış bir mühendis gazeteci onunla lazar ın elindeki belgelerin doğruluğuna inanarak röportaj yapmış zaten adamın anlattıklarında doğru konuştuğu anlaşlıyor verdiği bilgilerden bugün fotomontaj bir videoyu gerçek bir videodan ayırmak hiçte zor değil istersen fotomontaj bir video paylaşayım sen bile anlarsın fotomontaj olduğunu bunları ayırt etmek zor değil konularda bilgi sahibi oldukça yalan ve doğru bilgileri ayırmak son derece kolaydır.Sana şöyle anlatayım birgün bir oto hurdalığında bir hayalet görülmüş ve bunu güvenlik kamerası tesbit etmiş belki izlemişsindir discovery channel bu videoyla alakalı belgesel yaptı ve aynı görüntüyü oluşturabilmek için film ekibi getirdi hani bu film hilesi diyoruz ya işte öyle bir ekip o ekip ne yaptıysa yaptı ama o görüntünün aynısını tüm uğraşmalarına rağmen oluşturamadı işte sağlam kaynak budur.
-
Esp yi çalıştırma ile çalıştırmama arasında performans farkı varmı ?
ESP'nin performans ile bir ilgisi yok Emin bey.Yalnız ESP'yi devreye alıp almama seçeneği sürücüye sunulmuş.Bazı markalarda ESP sürekli devreye girebiliryorken bazı markalarda ihtiyaca geç cevap veriyor.Yani diğer bir deyişle biri çok panik diğeri ise çok soğukkanlı oluyor.
auris aracta esp varmı ebd yazıyor ama
Ebd ile Esp farklı sistemlerdir ve Ebd'nin bir araçta olması Esp'nin de olduğu anlamına gelmez. Ebd virajda frenlemede ön ve arka tekerleklerin yanında sağ ve sol olarak da fren gücünü ayarlayarak aracın dışarı savrulmasını önler. Yani elektronik fren gücü dağıtıcısıdır Ebd.
Hakan abinin dediklerine ek olarak örnek verecek olursak;
diyelimki kış mevsimindeyiz.yolda ilerlerken sert bir fren yapmak zorunda kaldık ve ABS devreye girdi.Ön sağ tekerleğimiz buza,sol tekerleğimizde asfaltta..Asfalttaki tekerlek daha az,sağ tekerlek ise kızaklamaya girmemek için daha fazla bir güce ihtiyaç duyacaktır.İşte EBD burada devreye girerek asfaltta olan tekerleğin ihtiyacından fazlası olan gücü buzda kayan tekerleğe iletir.Böylece araçta dengeli bir frenleme elde edilmiş olur...
-
Kaynak:http://forum.donanimhaber.com/m_14037236/tm.htm
-
barış bey konuya ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim ama anti-grav teknojisi uygulanmış bir helikopter asla %99 fotomontaj olamaz o videonun tamamını bulamadım bulursam paylaşırım aşağıda o helikopteri izleyen insanlar var bu teknoloji o otobüse uygulansa veya otomobillere uygulansa onlarda uçar bizim insanlarımız nedendir bilmem bu konuları araştırmak varken uydurmadır sahtedir fotomontajdır şöyledir böyledir diyorlar konuya ön yargılı yaklaşıyorlar neden hayalet uçak sadece abd de var bunu kimse araştırmıyor s4 bölgesini 51.bölgeyi orada dünya dışı teknolojilerin geliştirildiğini kimse merak etmiyor...
ANTI-GRAVITY HELICOPTERS vs. Frame rate illusion (http://www.youtube.com/watch?v=WMK1Npnk94E#)
Mustafa Bey bakın ben mesajımda ne dedim daha izlemedim görüntüleri izledikten sonra tam yorumumu yaparım... Ancak havacı biri olarak ve bu sektörün içinde olan ve mevcut teknolojileri bilen ve yakından takip eden biri olarak şu anda bu teknolojinin hala hayata geçirilebilmiş bir teknoloji olmadığını bildiğimden o yorumu yaptım. Videoyu izledikten sonra asıl yorumumu yaparım.
-
değerli yorumlarınız beklerim barış bey bu teknoloji hayata geçirilemez şuan için çünkü petrol olayı ortadan kalkar dünya ekonomisi alt üst olabilir.bilgisayarınızdan youtube ye girseniz izleyebilisiniz anti garav helikopter yazın çıkıyor zaten. saygılar
-
değerli yorumlarınız beklerim barış bey bu teknoloji hayata geçirilemez şuan için çünkü petrol olayı ortadan kalkar dünya ekonomisi alt üst olabilir.bilgisayarınızdan youtube ye girseniz izleyebilisiniz anti garav helikopter yazın çıkıyor zaten. saygılar
http://www.facebook.com/profile.php?id=617082940# (http://www.facebook.com/profile.php?id=617082940#)!/profile.php?id=100001604801830
-
-
HIND UFO 2 Original (http://www.youtube.com/watch?v=QS1Rzv7ZhKQ#)
-
Ben faydasından çok zararını görüyorum bu sistemin,belkide hala alışamamış olmamdan bana öyle geliyordur.Keskin bir viraja süratla girdiğimde ani fren yaptığımda aracın önü ve arkası resmen dans ediyor bir sola bir sağa sonra dengeleniyor bu çok garibime gitmişti.Eski aracım 97 model bir ford escorttu,hiç bir güvenlik sistemi bulunmuyordu fakat daha çok güven vericiydi.Fakat bunun sebebi performans lastikleri,spor kısa sert helezonlar,spor amartisörler,kule gergisi gibi işlemlerdi.Abs nin sesini duymaktan bıktımm :)
-
Benim arabam verso. Bu araçta TRC ile aynı şey mi? Farklı yanları var mı?
-
Benim arabam verso. Bu araçta TRC ile aynı şey mi? Farklı yanları var mı?
ESP Toyota'da VSC olarak adlandırılmış.Sizin dediğ*iniz TRC çekiş kontrol sistemi yani diğer markalarda ki ASR...
-
değerli yorumlarınız beklerim barış bey bu teknoloji hayata geçirilemez şuan için çünkü petrol olayı ortadan kalkar dünya ekonomisi alt üst olabilir.bilgisayarınızdan youtube ye girseniz izleyebilisiniz anti garav helikopter yazın çıkıyor zaten. saygılar
Mustafa Bey sonunda videolarınızı izleme fırsatı buldum. Ve size şunu söyleyebilirim ki bu video kesinlikle sahte. Çünkü ilk olarak anti grav özellikli diye yutturmaya çalıştıkları video Mil Mi-24 e ait bir video. Bu helikopter aşağıda vereceğim özelliklere sahip bir helikopter. Ayrıca hani çok ama çok gizli çalışma olarak lanse ediliyor ya bilmem dikkat ettiniz mi ancak o anti grav özellikli helikopter diye gösterdikleri video bir Air Show dan alınma :) Altta helikopteri izleyen kalabalık ya çok seçme insanlar ( çok ta meraklı değiller nedense ki Milenyumun buluşu olan bir alete bu kadar ilgisiz bir topluluk ben anlayamadım nedendir) , ya da bu videonun Sahte olduğunun diğer kanıtıdır. :)
Kısa bir dipnot bu helikopteri ben de inceleme fırsatı bulmuştum :) Gerçekten uçmak için motora ve o rotorlara ihtiyacı var :)
MIL MI-24
Tasarım özellikleri
Mi-24 dünyadaki ilk saldırı helikopterindendir. Gövdesi çok sağlam bir zırhla kaplanmıştır. 12.7mm'lik bir mermiye dayanabilir. Kokpiti pilotları NBC(Nükleer, biyolojik, kimyasal) durumlarda koruyabilir. 12.7mm'lik topa sahpitir ayrıca güdümlü füze ve 57mm'lik güdümsüz füze atabilir.Gövde içinde tam donanımlı 8 asker,yük ya da mühimmat taşıyabilir ki bu onun en önemli özelliklerinden biridir. Mi-24'ler tasarımlarının büyük ve ağır olmasından dolayı yüksek manevra yeteneklerine sahip değillerdir.Keskin dönüşlerde helikopterin dengesi tehlikeli bir şeklide bozulmaktadır, yıllar süren çalışmalara rağmen bu sorun hale giderilememiştir.
Teknik Veriler
Ağırlık yüksüz : 8.500 kg (18,740 lb)
Uzunluk : 17,5 m (57 ft 4 inç)
Genişlik : rotorla 17,3 m (56 ft 7 inç)
Kanat aralığı : 6,5 m (21 ft 3 in)
Yükseklik : 6,5 m (21 ft 3 in)
Mürettebat : 2 pilot, silahçı (aynı zaman yardımcı pilot)
Motor : Isotov TV-3 türbini, her biri 2.200 BG (1.600 KW) Hız: 345 km/s, 208 mil/s
En Yüksek Kalkış Ağırlığı : 12.000 kg (26.455 lb)
Menzil : 450 km, 280 mil
Hizmet Tavanı : 4.500 m , 14.750 ft
Birincil Silah : 12.7 mm'lik YaKB-12.7 Yakushev-Borzov çok namlulu makinalı tüfek
Güdümlü Füzeler :Anti-tank güdümlü füzeleri ( AT-2 Swatter veya AT-6 Spiral)
Roketler : 57 mm'lik S-5 roket podları / 80 mm S-8 roket podları
Bombalar : 1.500 kg'lık bombalar
-
doğrudur barış bey sahtedir baya gerçekçi yapmışlar helikopterin oyuncak olduğu tepesinden ip sarkıtılarak bir film hilesi yapıldığı açıkça ortada...
-
Mustafa Bey bakın o helikopterin yeni versiyonu Mil Mi-35 ve ikisinin de havacılıktaki kod adı HIND ve dikkat ettiniz mi son gönderdiğiniz videonun adı da Hind Ufo 2 diye adlandırılmış. Bakın ben size ne diyorum. Ben havacıyım. Lütfen bu konuyu bileninden öğrendiğiniz zaman saygı duyun. Yok öyle bir şey. Bu videolar % 100 sahte. Mi-24 ve Mi-35 i bilmeyen insanlara yutturmaya çalışmışlar.
-
Bu 2007 Elegant Vsc MMT Auriste vsc nasıl kapatılıyor çok can sıkıyor en ufak bir şeyde dit dit ötüyor zevkiyle kullanıma izin vermiyor ;)
-
Bu 2007 Elegant Vsc MMT Auriste vsc nasıl kapatılıyor çok can sıkıyor en ufak bir şeyde dit dit ötüyor zevkiyle kullanıma izin vermiyor ;)
Kayan bir araba resmi olan düğme var.Ona basıp devre dışı bırakabilirsiniz de merak ettim şimdi VSC'yi devreye sokacak nasıl bir sürüş stiliniz var?
-
Kayan bir araba resmi olan düğme var.Ona basıp devre dışı bırakabilirsiniz de merak ettim şimdi VSC'yi devreye sokacak nasıl bir sürüş stiliniz var?
Wallahi öyle bir düğme mevcut değil :D
Stilden daha çok gençlik ateşi diyebiliriz ;) Aracın sınırlarını zorlamak ve kontrolün bende olduğunu hissetmek için sadece
-
vallahihi öyle bir düğme mevcut değil :D
Stilden daha çok gençlik ateşi diyebiliriz ;) Aracın sınırlarını zorlamak ve kontrolün bende olduğunu hissetmek için sadece
Demek ki benim bildiğim gibi değilmiş :) Mesele sınırları zorlamaksa eyvallah.... Mesela Crafter'da bulunan ESP beni hiç rahatsız etmiyor.Bazen pratik yapıyorum ama banamısın demiyor.Aracı aldım alalı bir kez devreye girdi ESP.O kadar.
-
Demek ki benim bildiğim gibi değilmiş :) Mesele sınırları zorlamaksa eyvallah.... Mesela Crafter'da bulunan ESP beni hiç rahatsız etmiyor.Bazen pratik yapıyorum ama banamısın demiyor.Aracı aldım alalı bir kez devreye girdi ESP.O kadar.
Aslında corollalarda fln o düğme mevcut diye biliyorum.
Crafter fazla büyük değil mi :D ? 163 HPlik versiyonu ise çok güzel konfor+yol tutuş sağlam bir araç ama o araçta hiç esp yi devreye sokmaya fln çalışmazdım :D Bu land curuiser bile bazen fazlasıyla yetiyor
-
163 Hp güce sahip olan Crafter var bende.Bir gece 103 km/h giderken bahçenin birinden köpek çıktı önüme.Sert bir fren ve haliyle içgüdüsel olarak hayvandan kaçış...O an ESP olmasaydı aşağıdaki bahçelerden birine kesin uçardık.O gece altımda Transit ya da Ducato gibi bir araç olsaydı sonumuz hiçte iyi olmazdı.Yaşasın ESP...
Passat'ta iki kere devreye girdi ama pekte önemsiz bir zamandı.Karlı yolda 20 km/h ile kavşaktan dönerken devreye girmişti... :) :)
-
Öncelikle video montaj mı acaba. Çünkü ABD deki ufo olayını hepimiz duyduk ama her videonun bir süre sonra yalan olduğu ortaya çıktı. Gerçekse öyle tartışmak lazım bence.
-
Helikopter videosu ESP'nin onune gecmis :) :)
-
163 Hp güce sahip olan Crafter var bende.Bir gece 103 km/h giderken bahçenin birinden köpek çıktı önüme.Sert bir fren ve haliyle içgüdüsel olarak hayvandan kaçış...O an ESP olmasaydı aşağıdaki bahçelerden birine kesin uçardık.O gece altımda Transit ya da Ducato gibi bir araç olsaydı sonumuz hiçte iyi olmazdı.Yaşasın ESP...
Passat'ta iki kere devreye girdi ama pekte önemsiz bir zamandı.Karlı yolda 20 km/h ile kavşaktan dönerken devreye girmişti... :) :)
Hımm...
Passat gibi bir araçta esp olmasada olur ;) Şaka bir yana aracın yol tutuşu harika ama ben ve kuzenim,aracı passat 2.0 TDI birçok kez esp yi etkin hale getirdik yani çalıştırdık ama sınırları çokkk fazla kastık ve aracın yol tutuşu mükemmel ;)
-
Öncelikle video montaj mı acaba. Çünkü ABD deki ufo olayını hepimiz duyduk ama her videonun bir süre sonra yalan olduğu ortaya çıktı. Gerçekse öyle tartışmak lazım bence.
Kemal Bey video kesinlikle sahte. Helikopterin tipine kadar verdim bilgileri. Bilirkişi olarak söylüyorum. Bilmediğim hiçbir konuda atıp tutmam. % 100 sahte bir video. Yani görüntü gerçek tabiki denildiği gibi ip bağlanmış oyuncak helikopter değil :) ama kesinlikle orijinal görüntü değil o :) Eğer ben de 12 yıllık havacıysam bu video da sahte. Yok video gerçekse ben de rütbelerimi çıkartırım :)
-
Barış bey, bilimsel payşımlarınızı takdir ile karşılıyorum.
-
Hakan bey bende taraflı yaklaşımlarınızı takdirle karşılıyorum benim yorumlarımı silerken size yandaş olan kişilerin yorumları duruyor buda ne kadar demokratik olduğunuzu ortaya koyuyor bu çalışmalarınızdan dolayı başarılarınızı tebrik ederim.
Barış bey siz videonun orjinalini buldunuz bunu film laboratuarlarında incelediniz ve yüzde yüz sahte olduğu sonucuna vardınız.BENDE BİLİMSEL ÇALIŞMALARINIZI TAKDİR İLE KARŞILIYORUM.
-
Bu ESP bizim Yaris'lerde yok. Geçen gün yokuş yukarı dik bir viraja yerlerin de ıslak olduğu bir zamanda aşırı hızda girdim. Büyük çekmece'de e5'ten yukarı çıkan dik rampayı bilen orayı hatırlar, ağır vasıtaların yolu sağ tarafa ayrıldıktan sonra yukarı devam ederken keskin bir viraj var, yokuş yukarı çıkarken boş yolda 90'la gidiyorum, benim minik Yaris için o yokuşu 90'la çıkabilmek çok zor, ilk kez bu kadar hızlı çıkıyorum diye sevinirken aniden dik viraj önüme çıktı, yavaşlamak için hafif fren yaptım ama arabanın arkası kaymaya başladı, yolda tam bir tur attım, durduğumda yolun sağ tarafında ama tam ters istikamette durmuştum. Bir tek ABS devreye girdi. Belki fren yapmak yerine gaza bassam toparlayabilirdi ama o panikle fren yaptım. İyi ki yol boştu, arkadan gelen çok uzaktaydı da biri gelip çarpmadı. Dikkatlice dönüp yola devam ettim ama bir daha o yokuşu çıkarken en sağdan 50 ile giderim.
-
Bu ESP bizim Yaris'lerde yok. Geçen gün yokuş yukarı dik bir viraja yerlerin de ıslak olduğu bir zamanda aşırı hızda girdim. Büyük çekmece'de e5'ten yukarı çıkan dik rampayı bilen orayı hatırlar, ağır vasıtaların yolu sağ tarafa ayrıldıktan sonra yukarı devam ederken keskin bir viraj var, yokuş yukarı çıkarken boş yolda 90'la gidiyorum, benim minik Yaris için o yokuşu 90'la çıkabilmek çok zor, ilk kez bu kadar hızlı çıkıyorum diye sevinirken aniden dik viraj önüme çıktı, yavaşlamak için hafif fren yaptım ama arabanın arkası kaymaya başladı, yolda tam bir tur attım, durduğumda yolun sağ tarafında ama tam ters istikamette durmuştum. Bir tek ABS devreye girdi. Belki fren yapmak yerine gaza bassam toparlayabilirdi ama o panikle fren yaptım. İyi ki yol boştu, arkadan gelen çok uzaktaydı da biri gelip çarpmadı. Dikkatlice dönüp yola devam ettim ama bir daha o yokuşu çıkarken en sağdan 50 ile giderim.
Geçmiş Olsun Timuçin Bey. Aman daha dikkatli olalım. Kimsenin canı yanmasın.
-
cuma akşamı ankaradan antalyaya doğru yol alırken çok sağlam bir kaza atlattım.. gerizekalı bir kamyon sağ şeride yanaştı, ben de arkadan 120 ile ona yaklaşıyorum derken adam sola sinyal yakıp dümdüz sola çıkmaya başladı, benim şeridimde komple durdu gerizekalı, ben sinyali gördüğüm an uzunları açıp kornaya yapıştım, frene bassam dümdüz girerdim kamyona! kontrollü bir şekilde karı şeride geçtim, sonra kamyonu geçtikten sonra geri girdim şeridime.. bölünmüş yolda oluyor bu olay ve ortada trafik işaretleri vardı (yolu belli etmek için beyaz ve kırmızılar var ya onlardan) aralıkları kaç mt bilemiyorum ancak bir tanesinden çıktım diğerinden girdim.. orta kısım mıcırlı idi tahmin edebilceğiniz gibi bir güzel de kaydı.. esp olsaydı durum çok daha farklı olabilirdi.. ben espli araç kullanamıyorum çünkü :D tepkilerini kestiremiyorum aracın, gereksiz kontra verip saçma bir şekilde yanlış istikamete dönüyorum. elektronik yardımcılara çok da güvenmeyin, önemli olan soğuk kanlılık ve hızlı karar verebilmek
-
Bu ESP bizim Yaris'lerde yok. Geçen gün yokuş yukarı dik bir viraja yerlerin de ıslak olduğu bir zamanda aşırı hızda girdim. Büyük çekmece'de e5'ten yukarı çıkan dik rampayı bilen orayı hatırlar, ağır vasıtaların yolu sağ tarafa ayrıldıktan sonra yukarı devam ederken keskin bir viraj var, yokuş yukarı çıkarken boş yolda 90'la gidiyorum, benim minik Yaris için o yokuşu 90'la çıkabilmek çok zor, ilk kez bu kadar hızlı çıkıyorum diye sevinirken aniden dik viraj önüme çıktı, yavaşlamak için hafif fren yaptım ama arabanın arkası kaymaya başladı, yolda tam bir tur attım, durduğumda yolun sağ tarafında ama tam ters istikamette durmuştum. Bir tek ABS devreye girdi. Belki fren yapmak yerine gaza bassam toparlayabilirdi ama o panikle fren yaptım. İyi ki yol boştu, arkadan gelen çok uzaktaydı da biri gelip çarpmadı. Dikkatlice dönüp yola devam ettim ama bir daha o yokuşu çıkarken en sağdan 50 ile giderim.
Çok çok geçmiş olsun Timuçin bey.Barış beyinde dediği gibi çok dikkatli olmak gerek.Araçlarımızda ne kadar donanım olursa olsun onlar hiç yomuş gibi araçlarımızı kullanmaya devam etmeliyiz.
Amman kamyonlara dikkat et Türkay.Mercedes bile dayanmıyor kamyonlara :) :)
-
Barış bey, bilimsel payşımlarınızı takdir ile karşılıyorum.
Teşekkür ederim Hakan Bey.
Hakan bey bende taraflı yaklaşımlarınızı takdirle karşılıyorum benim yorumlarımı silerken size yandaş olan kişilerin yorumları duruyor buda ne kadar demokratik olduğunuzu ortaya koyuyor bu çalışmalarınızdan dolayı başarılarınızı tebrik ederim.
Barış bey siz videonun orjinalini buldunuz bunu film laboratuarlarında incelediniz ve yüzde yüz sahte olduğu sonucuna vardınız.BENDE BİLİMSEL ÇALIŞMALARINIZI TAKDİR İLE KARŞILIYORUM.
Mustafa bey sizinki tereciye tere satmak oluyor. Havacıyım diyorum bu işin içindeyim diyorum. Böyle bir şey yok diyorum. Hala inat ediyorsunuz. Ayrıca Hakan beyin yaklaşımı taraflı bir yaklaşım değil. Sağduyulu ve aklın bilimin doğrunun yanında olan bir yaklaşım. 2 + 2 = 4 doğrudur demek var 2 + 2 = 29 olabilir doğrudur demek var. Böyle bir şey gerçek olsa emin olun derim ki evet bu doğrudur, bir havacı olarak havacılık ve uzay teknolojisinin gelmiş olduğu bu noktayla gurur duyuyorum. Ama yok. Bu videoda gösterilen helikopter anti grav teknolojisine sahip bir helikopter değil. Hala bu inat niye anlamadım.
-
Çok çok geçmiş olsun Timuçin bey.Barış beyinde dediği gibi çok dikkatli olmak gerek.Araçlarımızda ne kadar donanım olursa olsun onlar hiç yomuş gibi araçlarımızı kullanmaya devam etmeliyiz.
Amman kamyonlara dikkat et Türkay.Mercedes bile dayanmıyor kamyonlara :) :)
Geçmiş Olsun Timuçin Bey. Aman daha dikkatli olalım. Kimsenin canı yanmasın.
Sağolun.
Normalde hız sınırı tabelalarına kesinlikle uyan biriyimdir. Herkesin eşi "yavaş git" der benimki "biraz gaza bassana" deyip durur yanımda. :)
Orada da önce 70 sonra 50 vardı, hatta bir de viraz uyarı tabelaları vardı, üstüne üstlük bir de sabah yağmu çiselemiş, yolun en kaygan olduğu zaman, normalde yapmazdım böyle şeyler ama sabah o yolu ilk kez o kadar boş görünce hızlı gidesim geldi. Bir daha yol boş bile olsa hız sınırı tabelalarına uymaya devam ederim, dersimi aldım. Şansım varmış ki yolun sağ tarafında yani virajın iç tarafında tam da o bölgede korkuluklar yoktu, yoksa onlara çarpabilirdim, neyse ki hiç bir yere çarpmadan araba kendi etrafında bir tur atıp durdu. Hemen dörtlüleri yaktım, o sırada arkadan gelen arabadakinin yüz ifadesi feci şaşkındı, kim bilir ben nasıl görünmüşümdür, geçerken baktı, bir şey olmadığını görüp devam etti, ben de arabayı geri yola döndürüp yol kenarındaki çimenli yere çekip dışarı çıktım, bir sigara içtim sakinleşince yola devam ettim.
Benim hatam virajda fren yapmak oldu. Fren yapmasam, ya da virajdan önce biraz daha sert fren yapıp virajda freni bırakıp gaza bassam kurtarabilirdim ama araba kullanmayı 30 yaşında öğrenmiş biri olarak bilgisayardaki araba yarışı oyunlarında yapılan şeyleri gerçek hayatta yapabilen biri değilim.
Yok, ben yine hız tabelalarına uymaya devam edeyim, boşuna riske girmeye değmez, hızlı gitmek zaten meraklısı olduğum birşey değil, en sevdiğim taşıt aracı yelkenli onlar da en fazla 6-7 deniz mili hız yapıyor, km'ye çevirirsek 7 denizmili yaklaşık 12km olur, küçük bir yelkenlinin o hızda gidebilmesi için fırtınamsı rüzgar gerekir ve içindekilere uff ne biçim hızlı gidiyoruz dedirtir. Zaten emekli olunca arabayı satıp yelkenli alıcam. :)
-
Ahh yelkenliii, deniz, enginlik, dinginlik, huzur :) gerçekten çok güzel umarım gerçekleştirirsiniz hayalinizi. Ama bu hayali gerçekleştirmek için yapmanız gereken en başta iki şey var :) kuralların dediğini yapmak, eşinizin dediğini yapmamak :)
-
Ahh yelkenliii, deniz, enginlik, dinginlik, huzur :) gerçekten çok güzel umarım gerçekleştirirsiniz hayalinizi. Ama bu hayali gerçekleştirmek için yapmanız gereken en başta iki şey var :) kuralların dediğini yapmak, eşinizin dediğini yapmamak :)
Yok, o da hızlı gitmez aslında, sadece bazen ben yolda fazla abartıp orta şeritte ağır ağır gidince diyor öyle.
Zaten araba onun arabası, ben haftada bir iki kez yola çıkıyorum, patronun arabasını ödünç aldım diyorum. :)
-
nedir bu bayanların arabalarımıza hükmetme olayı yaa??? Hadi sen arabayı al ben başka şekilde gider gelirim işe şeklindeki iyi niyetimizi de sonuna kadar sömüren değşik bir ırk abicim yaa. Aynen bende de öyle. Araba zaten üzerine. Müsaade et de biz de hevesimizi alalım di mi arabadan??? :( ama yok ne zaman servise gidecek yıkamaya gidecek Barış cım al hadi arabayı çık gez. Hazır çıkmışken de arabanın bakımı geldi. Yok yakıt bitiyor istasyona uğra. Bir de yıkanırsa süper olur. Malum pazartesi toplantı var araba bu halde gitmeyeyim. Emredersiniz hanımefendi :)
-
Kemal Bey video kesinlikle sahte. Helikopterin tipine kadar verdim bilgileri. Bilirkişi olarak söylüyorum. Bilmediğim hiçbir konuda atıp tutmam. % 100 sahte bir video. Yani görüntü gerçek tabiki denildiği gibi ip bağlanmış oyuncak helikopter değil :) ama kesinlikle orijinal görüntü değil o :) Eğer ben de 12 yıllık havacıysam bu video da sahte. Yok video gerçekse ben de rütbelerimi çıkartırım :)
Bencede katılıyotum zaten aracın motoru patır patır ötüyo:)
-
nedir bu bayanların arabalarımıza hükmetme olayı yaa??? Hadi sen arabayı al ben başka şekilde gider gelirim işe şeklindeki iyi niyetimizi de sonuna kadar sömüren değşik bir ırk abicim yaa. Aynen bende de öyle. Araba zaten üzerine. Müsaade et de biz de hevesimizi alalım di mi arabadan??? :( ama yok ne zaman servise gidecek yıkamaya gidecek Barış cım al hadi arabayı çık gez. Hazır çıkmışken de arabanın bakımı geldi. Yok yakıt bitiyor istasyona uğra. Bir de yıkanırsa süper olur. Malum pazartesi toplantı var araba bu halde gitmeyeyim. Emredersiniz hanımefendi :)
Öğretirken iki bağırsaydın şevki kaçardı yengenin. Ama o zamanda şoförlük yapmak var sonunda:)
-
Helikopter videosu ESP'nin onune gecmis :) :)
Millette olmayınca ne yapalım:)
-
Abi öğretme yok bana gelişi öğrenmiş vaziyette :( bileydim öğrenmemişini arar bulurdum :) ya bir de Adanalı hafif tırsmıyor değilim yani :) Maşallah erkek gibi kullanıyor arabayı :) Hele ki karşı taraf bir hata yapsın, Barış çek arabayı önüne güzel bir dövelim herifi diyor :) Ha avantajı yok mu var... :) Mesela arabanın esp sinden abs sinden trc sinden hepsinden önce devreye giriyor :) Yavaş, hızlı girme viraja, fren fren :) Bizim VSC gibi off konumu da yok ki abi.... :( Bizim uçaklardaki koltuk fırlatma sistemini yaptıracağım sağ koltuğa ama tanıdık tuning ci var mı bunu yapan??? :)
-
Abi öğretme yok bana gelişi öğrenmiş vaziyette :( bileydim öğrenmemişini arar bulurdum :) ya bir de Adanalı hafif tırsmıyor değilim yani :) Maşallah erkek gibi kullanıyor arabayı :) Hele ki karşı taraf bir hata yapsın, Barış çek arabayı önüne güzel bir dövelim herifi diyor :) Ha avantajı yok mu var... :) Mesela arabanın esp sinden abs sinden trc sinden hepsinden önce devreye giriyor :) Yavaş, hızlı girme viraja, fren fren :) Bizim VSC gibi off konumu da yok ki abi.... :( Bizim uçaklardaki koltuk fırlatma sistemini yaptıracağım sağ koltuğa ama tanıdık tuning ci var mı bunu yapan??? :)
Barış bey bende aynı dertten muzdarip'im... :) Güzel yanları yokmu? var elbette.Dün hastaneden çıktığımda pert bir vaziyetteydim.Şimdi kim kullanacak arabayı modundaydım ki tam zamanında imdadıma yetişti :) :) Yeni yılın ilk saatlerinde Ank-Safranbolu seyahatimizde ansızın bir uyku bastı beni anlatamam.Hemen direksiyonu kendisine verdim.Bölge trafiğe kadar kullandı kendisi.Bu arada kullandığı araba Crafter :D :D
-
Crafter mı kullanıyor??? Takdir ettim :) Ben bir ara Qashqai almayı düşündüm. Eşim cesaret edemedi. Oğlan da benim babam toyota gibi adam diyince Corolla ya döndük :) Gayet memnunum tabi o ayrı :) vallahi tebrik ederim. Crafter kullanıyorsa :)
-
Mersedesin nerdeyse 20 yıldır kullandığı teknolojiyi 45 bin liralık Corollaya koyamayan TOYOTA'yı kınıyorum.
-
Mersedesin nerdeyse 20 yıldır kullandığı teknolojiyi 45 bin liralık Corollaya koyamayan TOYOTA'yı kınıyorum.
Size hak veriyorum.
Tamam, Toyota güzel arabalar yapıyor ama rakiplerine göre çok pahalı. O kadar parayı verince insan daha çok özellik arıyor haklı olarak.
-
Crafter mı kullanıyor??? Takdir ettim :) Ben bir ara Qashqai almayı düşündüm. Eşim cesaret edemedi. Oğlan da benim babam toyota gibi adam diyince Corolla ya döndük :) Gayet memnunum tabi o ayrı :) vallahi tebrik ederim. Crafter kullanıyorsa :)
Bu aralar gözünü Isuzu Novo'ya dikti desem yalan olmaz :) :) "Yeterki düz vites olsun,gerisi kolay" diyor :) :)
Mersedesin nerdeyse 20 yıldır kullandığı teknolojiyi 45 bin liralık Corollaya koyamayan TOYOTA'yı kınıyorum.
Mesut bey,bir kadınları birde Japonları anlamak mümkün değil.Sadece Toyota değil diğer Japonlarada baktığınızda hiç olmaması gereken bir özellik varken,olması gerekeninde yakınından bile geçmemişler :)
-
Bu aralar gözünü Isuzu Novo'ya dikti desem yalan olmaz :) :) "Yeterki düz vites olsun,gerisi kolay" diyor :) :) Mesut bey,bir kadınları birde Japonları anlamak mümkün değil.Sadece Toyota değil diğer Japonlarada baktığınızda hiç olmaması gereken bir özellik varken,olması gerekeninde yakınından bile geçmemişler :)
Aha :) al işte aynı eşim. Benimkinin de maşallahı var. Düz vitesi seviyor, otomatikten nefret ediyor. Bu huyunu seviyorum yaa :) Otomatiği ben de sevmem. Araba dediğin manuel olacak... Vitesi sen istediğin gibi değiştireceksin... Arabayı sen yöneteceksin :)
-
Geçen arabasını sattık.Yenisi alınıncaya kadar babasının arabasını kullanacaktı.Bizim "uçan teneke 206" ile biraz alıştırma yaptık Batıkent içinde.Otomatik vitesi sevdi,kullanır artık derken sabah aramaz mı... "arabayı satmaktan vazgeçtim.düz vitesli bir araba ile takas ederiz" dedi.Bu arada o arabayı tam 4 aydır satmaya çalışıyorduk :D
Bu durumda Multimod,Tiptronic,Multitronic tarzı şanzıman seçeneklerinden birini tercih etmek gerekiyor :) :) Babam Corolla'da bir kaç gün otomatiği kullandı.az önce eczaneye giderken baktım arabayı manuel'de kullanıyor :D :D
-
Mersedesin nerdeyse 20 yıldır kullandığı teknolojiyi 45 bin liralık Corollaya koyamayan TOYOTA'yı kınıyorum.
:) :)
-
Mersedesin nerdeyse 20 yıldır kullandığı teknolojiyi 45 bin liralık Corollaya koyamayan TOYOTA'yı kınıyorum.
Ne istediğinizi bilir, ne aldığınızı bilerek alırsanız kimseyi kınamak zorunda kalmazsınız.
-
Ne istediğinizi bilir, ne aldığınızı bilerek alırsanız kimseyi kınamak zorunda kalmazsınız.
++++++
-
Alper yazıyı nereden bulduğumu unuttum desem çokmu ayıp etmiş olurum :D :D :D
http://www.autohaber.com/modules.php?name=News&file=article&sid=276 (http://www.autohaber.com/modules.php?name=News&file=article&sid=276)
Sorunun muhatabı değilim gerçi ama yazının gerçek kaynağı bu linkte..
-
barış bey konuya ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim ama anti-grav teknojisi uygulanmış bir helikopter asla %99 fotomontaj olamaz o videonun tamamını bulamadım bulursam paylaşırım aşağıda o helikopteri izleyen insanlar var bu teknoloji o otobüse uygulansa veya otomobillere uygulansa onlarda uçar bizim insanlarımız nedendir bilmem bu konuları araştırmak varken uydurmadır sahtedir fotomontajdır şöyledir böyledir diyorlar konuya ön yargılı yaklaşıyorlar neden hayalet uçak sadece abd de var bunu kimse araştırmıyor s4 bölgesini 51.bölgeyi orada dünya dışı teknolojilerin geliştirildiğini kimse merak etmiyor...
ANTI-GRAVITY HELICOPTERS vs. Frame rate illusion (http://www.youtube.com/watch?v=WMK1Npnk94E#)
bahsi geçen video, yüksek hızlı video kamera ile çekilmiş olabilir. açıkcası görüntülere baktığımda ben de kare hızı yanılsaması olma ihtimalini yüksek görüyorum...
-
Kaynak:http://forum.donanimhaber.com/m_14037236/tm.htm
http://www.autohaber.com/modules.php?name=News&file=article&sid=276 (http://www.autohaber.com/modules.php?name=News&file=article&sid=276)
Sorunun muhatabı değilim gerçi ama yazının gerçek kaynağı bu linkte..
Tuğba hanım yardımınız için teşekkür ederim ama ben zaten alıntı yaptığım linki belirtmiştim.Yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi :)
-
Tuğba Hn., sizi Tanışma bölümünde tanıyabilir miyiz lütfen?
-
Bir Fizikçi olarak noktayı koyalım isterseniz.Yerçekimi kuvveti yani gravitasyonel kuvvet (Günlük hayatta ağırlık diyoruz)sadece çekim etkisi gösterir ve evrende kütlesi olan her cisim birbirini az veya çok çeker ve bu kuvvet etkileşen cisimlerin kütlelerinin çarpımı ile orantılıdır. Yerçekiminin net olarak hissedilebilmesi için cisimlerden biri en az Dünya gibi bir gezegen kütlesinde olmalıdır.Mesela uzay filmlerinde gemilerde insanlar rahatça yürüyebiliyor eğer gemi gezegen büyüklüğünde değilse bu imkansızdır.Uzayda yerçekimi ortamı oluşurmak için dönme hareketinden faydalanılır. Dışa doğru savurma etkisi kullanılır bu da insanlara kuvvet etkimesine ve yere doğru bastırılmasına neden olur.(Hatırlayın çaycılar çay tepsisini hızla döndürünce çaylar dökülmez) İki insan da birbirine çekim kuvveti uygular ama bu kuvvet çok küçük olduğu için hissedemeyiz. Yani yerçekiminin mıknatıslarda olduğu gibi hem itme hem çekme özelliği olmadığından yerçekimini yenmek mümkün değildir. Evrende kütlesi olan her madde birbirini çeker. Ha derseniz evrenin herhangi bir yerinde eksi kütleli madde olamaz mı? Olabilir ama Dünya 'daki artı kütleli madde ile bir araya geldiğinde bir ışık saçarak birleşirler ve yok olurlardı.
Gelelim videoya ; İnsan beyninde görüntüler 1/24 saniye kalır.Mesela hızla dönen bir araba tekerini bazen yavaş dönüyormuş,bazen duruyormuş hatta bazen ters dönüyormuş gibi görürüz. Mesela tekerin üst noktasına üzerine bir işaret koyalım ve sağa doğru döndürelim .Tekerdeki iz 1/24 saniye sonra aynı noktaya gelirse önceki görüntü beynimizden tam silineceği anda yeni görüntü gelir ve iz duruyormuş gibi görünür. Tekerin hızı biraz azaltılırsa 1/24 saniye sonra iz biraz sola gelmiş olur Beyindeki önceki görüntü tam silindiği anda yeni görüntü gelir ve biz tekeri ters yönde dönüyormuş gibi algılarız. Tekerin hızı biraz artılsaydı iz bu sefer önceki işaretin biraz sağına gelecekti ve teker yavaşça sağa doğru dönüyormuş gibi görünecekti. Bu olay sadece 1/24 saniye için değil tam katlarındaki tüm dönüşler için de geçerlidir. Yani çok hızlı dönen pervaneler için de geçerlidir. Dolayısı ile bu videodaki olay da bundan ibarettir. Uzaylılara inanan arkadaşlara bir de Carl Sagan'ın "Karanlık Bir Dünya'da Bilimin Mum Işığı" adlı kitabını okumalarını tavsiye ediyorum.
-
Salih bey açıklamanız için teşekkür ederim.bu arada yazılanları okuyunca birden icim ciz etti... :( :( :(
-
Ne istediğinizi bilir, ne aldığınızı bilerek alırsanız kimseyi kınamak zorunda kalmazsınız.
Doğru söylemişsiniz Hakkı Bey ama benim arabamı alış hikayem zaten bi garipti 3-4 ay Astra bekledikten sonra bayide çizik arabayı bana satmak istemeleri üzerine bir hışımla Toyotaya gidip yarım saat içinde Corolla almıştım.Yani ne aldığını bilmeme kısmında size hak veriyorum şimdi de hak vermediğim kısmı paylaşayım müsade ederseniz.
Arabamda bazen çok ince düşünülmüş ayrıntılar görürken, çok hayati ve günümüz şartlarında lüks olmadığını düşündüğüm bir sürüş güvenliği özelliğinin konmamasını tamamen bi satış politikası olarak yorumlarım ve sonuna kadar kınarım.
Bizler en azından kendi adıma konuşacak olursam ben, son kullanıcı olarak aldığım hizmeti hak ettiğimi düşünürüm ve daha iyisini de talep ederim ve eleştirilerimle gerekirse baskı oluşturur firmalara geri adım attırabilirim. Toyotayı sevmekle beraber hiçbir eleştiriye açık olmamayı nerdeyse kutsallaştırmayı ve tamamen ticaret için kurulmuş bu firmalarla duygusal bağ kurup akılcı istekleri bile hafife almayı ,gereksiz görmeyi bu firmaların elini rahatlatan davranış ve tutumlar olarak görürüm
Aracımı aldığım zaman konmayan VSC sistemi şu anda aynı modelde standart olarak bulunuyo demekki bazen insanların ne istediklerini söylemeleri ufak değişikliklere neden olabiliyormuş.
-
Hakki 501 gün sonra mesaja cevap verecektir.
-
Hakki 501 gün sonra mesaja cevap verecektir.
Vermem mi :)
Mesut Bey, markayı kutsallaştırma veya eleştirilere açık olmama gibi bir durumun forumumuz için geçerli olmadığını düşünüyorum. Forumun özellikle mekanik sohbet bölümlerinde objektif bir bakış açısıyla yapılacak kısa bir gezintinin bile bu düşünceme yeterince destek olacağı kanaatindeyim.
Öncelikle, "kınamak" fiilinin kullanımı konusunda hassas biri olduğumu belirtmeliyim. Bana göre sadece diplomaside kullanılması gereken, faydasız ve demagojik bir fiil bu. Üyelerimiz de zaman zaman bu fiili bir birlerine karşı kullanıyorlar maalesef. Ortada gerçekten kınanması gereken bir eylem var ise biz yöneticiler zaten gerekli aksiyonları uyguluyoruz. Bunun dışında, sadece fikirlerin çatıştığı bir ortamda, yaptırım gerektirmeyen durumlarda "aslında söyleyecek sözüm yok, zaten ne desem de fikrin değişmeyecek, seninle uğraşmaya değmez" gibi bir söylemle eş anlamlı olarak algılanabilecek bu fiil, konuyu başka mecralara taşımaktan başka bir işe yaramıyor.
Sizin durumunuzu ele alacak olursak, Toyota'nın sizi yanıltmak veya size ayıplı mal satmak gibi "kınanacak" bir fiilin içerisinde olmadığını anlıyoruz. Zaten böyle bir durum gerçekleşmiş olsa, hakkınızı aramak için çoktan hukuki yollara başvurmuş olurdunuz büyük ihtimalle. Toyota'nın genel pazarlama stratejilerini eleştiriyorsunuz. Toyota'nın politikalarını eleştirmek en doğal hakkınız. Hele ki bunu, etkinliği son yıllarda hızla artan sosyal medyanın bir parçası konumundaki forumumuz kanalıyla dile getirme çabanız bence oldukça isabetli bir karar. Fakat forumumuz kanalıyla eleştirilerini dile getiren bütün üyelerden beklentimiz paylaşımların anlamlı ve foruma faydalı olabilmesini teminen argümanların mümkün mertebe en sağlam ve somut temeller üzerine oturtulduktan sonra gerisinin okuyanlara bırakılmasıdır. Sizin paylaşımınızı da bu yönde görüyorum.
Evet, usul ile ilgili bu kadar açıklamadan sonra biraz da kişisel görüşlerimi aktarayım. VSC'li (ya da ESP) bir araç hiç kullanmadım. Kullananların genel anlamda faydalı bulduğunu biliyorum. Fakat bunun emniyet kemeri gibi ucuz, basit ama amaca yönelik çok etkili bir güvenlik önlemi olmadığını da bilmemiz gerekiyor. Ayrıca herhangi bir kaza anında araç gövdesinin darbeyi en etkili şekilde emerken sürücü ve yolcuların bulunduğu yaşam kabininin sağlam kalmasını sağlayacak şekilde tasarlanmış olmasının da önemli olduğunu unutmamalıyız. Bu temel unsurların yanı sıra güvenlikle ilgili olarak araçlarımızda ESP (VSC), hava yastığı gibi yardımcı sistemler olabilir. Hatta yeni nesil araçlarda tehlike anında kendiliğinden frenleme gibi opsiyonlar bile mevcut. Fakat bütün bunların değişik donanım seviyelerinde sunulmasını veya hiç sunulmamasını yadırgamamamız gerektiğini düşünüyorum. Şu an için bu sistemlerin "lüks değil ihtiyaç olduğu" yönünde yeterince güçlü bir tüketici algısı olduğunu sanmıyorum. Türkiye otomotiv piyasasında rekabetin çok sert olduğunu biliyoruz. Tüketicilerin bilinçlendiğini, markalar arasındaki farklılıkların azaldığını gözlemliyoruz. Dolayısıyla tüm otomotiv firmaları araçlarını en dolu şekilde sunmaya gayret ediyorlar. Bu yüzden VSC'nin standart olarak sunulduğu model sayısı da artıyor olabilir. Şunu unutmamalıyız ki otomotiv piyasası gibi marka imajının önemli olduğu sektörlerde bu yılki gibi zor zamanlarda talep esnekliğinden faydalanmak için fiyat indirimleri yerine içeriğin zenginleştirilmesi veya faizsiz kredi gibi enstürmanlar devreye sokulur genellikle.
Neticede tüketicilerin önceliklerinin de farklı olabileceğini not etmeliyiz. Kimisi görüntüye ve marka imajına önem verirken, kimisi konfora, kimisi sorunsuzluğa, kimisi de performansa öncelik tanıyabilir. Bu yüzden Toyota gibi önemli markaların piyasa koşullarına göre zaman zaman farklı pazarlama stratejileri izlemeleri doğaldır. Elbette ki, bu stratejiler satış rakamlarına yansıyacak, firmalar da en başta bu rakamlar olmak üzere her türlü kanaldan elde edilen geri bildirimler yoluyla stratejilerini gözden geçirebileceklerdir. Zaten Toyota'nın 2012 yılının ilk 6 ayındaki satış rakamlarının bir gözden geçirmeyi zorunlu kıldığını düşünüyorum.
Son olarak bu tür güvenlik sistemlerinin kimi zaman sürücülerde gereksiz bir rehavet veya özgüven yaratarak kazalara davetiye çıkarabildiğini de hatırlatmak istiyorum.
-
Hakki 501 gün sonra mesaja cevap verecektir.
Bende Allah ömür verirses Hakkı Bey'e 500 gün sonra cevap vermek isterim böylece 10 senede 3 ben 3 Hakkı Bey mesaj yazar :)
Vermem mi :)
Nezaket gösterip, cevap verdiğiniz için teşekkürler. Fikirlerinize tamamen katılmamakla birliklikte ikna etme potansiyeli olan noktalar bulunduğunu söyleyebilirim,İtiraz hakkım saklı kalmak üzere bu konuda forumdaşların daha fazla vaktini çalmamak adına şimdilik virgül koyuyorum (500 gün :) ) tekrar görüşmek üzere herkese iyi günler dilerim.