Toyota Club Türkiye
Haberler => Otomobil Dünyasından Haberler => Konuyu başlatan: Hakan Öztürk (3676) - Haziran 19, 2010, 20:21:49
-
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2Fqs5doz.jpg&hash=1714058765f6edab3b142830aa978b2a57c7cbf6)Sürücüler olarak bizler bir çok trafik kuralı konusunda özenli, dikkatli olsak dahi en azından zaman zaman hız ihlali içine girdiğimiz bir gerçektir.
Peki araçlarımıza ve kullandığımız güzergaha göre olması gereken azami hızımız ne olmalıdır?
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.bursa.pol.tr%2Fresimler%2FBirim_29%2FImage%2Fhiz_kurallari_1.jpg&hash=47ab23ef4a025dff740d32e96ec8afde09ad0a59)
*Hız
o Tüm trafik kazalarının yaklaşık 1/3’inin gerçekleşmesinde hızın katkısı vardır.
o Hızdaki % 5’lik artış, ölümlü kazaların % 20 artmasına neden olur.
o Hızdaki her 1 km/sa’lik artış; kaza riskini %3, ölümlü kaza riskini %5 arttırır.
*Emniyet kemeri ve çocuk koltuğu
o Emniyet kemeri kullanma, ölme veya ciddi yaralanma riskini % 40 ila %65 azaltır.
o Emniyet kemerine yapılacak 1 $ yatırım, 79 $’ı kurtarmamızı sağlar.
o Bebek ve çocuk koltukları bebek ölümlerini % 70’den fazla, 1 ila 4 yaşları arasındaki çocuk ölümlerini %54’e kadar azaltmaktadır.
*Yaya geçitleri
o Yayalar için yol ve geçit işaretleri yaya ölümlerini %60’dan daha fazla azaltmaktadır.
*Araç sürerken telefonla konuşma
o Araç sürerken telefonla konuşma trafik kazası riskini % 35’e kadar arttırır.
*Kask
o Kaskla ilgili yasal düzenlemeler yaptıktan sonra;
Malazya; motosikletli ölümünü %30 azaltır.
Tayland; motosikletli ölümünü %21, kafa yaralanmalarını % 41 azaltmaktadır.
*Acil sağlık hizmetleri
o Ülkelerin acil sağlık hizmetleri güçlendirilerek, trafik kazaları sonucu ciddi yaralanma ve ölüm oranları %30 ila %50 arasında azaltabilir.
Araç Hızı ve Enerji
- Trafik kaza riskini arttıran en önemli etkenlerden biri hız olarak görülmektedir. Bunun nedeni olarak da, hareket halindeki her aracın belli bir enerjisi olduğu, araç hızlandıkça enerjisinin de arttığı, ancak bu artışın doğru orantılı olmadığı, enerjinin hız karşısında katlanarak arttığı ifade edilmektedir. Örn: 50 km/sa hızla giden bir araç 20 birim enerjiye sahipken, aracın hızının 70 km/sa’e çıkması (%40 artması), enerjinin 40 birime çıkması (%100 artması) anlamına gelmektedir. Enerjideki bu artış durma mesafesine ve dolayısıyla da kaza olma riskinin artmasına da neden olmaktadır.
Yaya Kazaları
- Araçların yaya çarpma anındaki hızlarıyla yayanın ölme olasılığı arasındaki ilişkinin incelendiği çalışmada;
o Aracın 30 km/sa hızla gitmesi durumunda yayanın ölme olasılığının yaklaşık %10 olduğu,
o 50 km/sa hızla gitmesi durumunda yayanın ölme olasılığının %80’den fazla olduğu,
o 60 km/sa ve üzerinde hızla gitmesi durumunda yayanın ölme olasılığının %100 olduğu görülmüştür (Şekil 1).
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2F23hpoog.jpg&hash=0b7df5893702d7de800964dcc878ad058bd868de)
- Şehir içi hız sınırları bu nedenle yaya hareketlerinin olduğu bölgelerde 30 km/sa, yaya hareketliliğinin olmadığı bölgelerde 50 km/sa olarak belirlenmiştir.
Çalışmayı yapan Ömür KAYGISIZ Komiser/Şehir Yüksek Plancısı 'na trafiğin üyeleri olarak teşekkürlerimizi sunarız.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.motifake.com%2Fimage%2Fdemotivational-poster%2Fsmall%2F1001%2Ffinally-speedometer-demotivational-poster-1262840707.jpg&hash=49a1b3b021d8c2653db2ebab48153f5f4dd61c62)
Gerçek hayatı bilgisayar oyunları ile karıştırmayalım, trafikde malesef reset yoktur.
Detay bilgi: http://www.trafik.gov.tr/karayolu_trafik_guv/28_30_mart_2010_Abu_Dabi_Gorev_Donus_Raporu.pdf
-
Paylaşım için teşekkürler, Hakan Abi... :alkis:
-
suç ve ceza :)
-
Yayalardn korkuyorum açıkçası, özellikle çocuklardan.
-
Evet, özellikle bu dönemde çok dalgın yayalar ile karşılaşılabiliyor, sakin, sabırlı ve hoşgörülü olmak daha doğrusu olabilmekte fayda var. Tabi bu sürekli sadece bizde olursa zamanla kaybedilebiliyorda, bu yüzden bunun yayılması ve herkesin birbirini teşvik etmesi çok önemli bence.
-
paylaşım için teşekkürler
-
yaya konusuna katılıyorum ancak çok dalgın araç sürücüleri de var..benim en kızdığım yola bakmadan çıkanlar..bir de bir kısmı yola çıkıyor hiç bakmadan yolun ortasında durup bakıyor çarpcak mı acaba biri diye..lan çık işte artık, ne duruyosun yolun ortasında..yayalardan da bunu yapan çok, sahilde gezintiye çıkmış gibi hiç bakmadan yola atlayıp yolun yarısında var mı acaba çarpacak biri diye lütfedip arkasına bakanlar..sinir oluyorum sinir..
-
ben encok yeterince kişiliğini almamış, egosunu tatmin edememiş kişilere kızıyorum.
otobüslerin benden yavaş gitmesi lazım ama yolda 120 ile gidiyorlar nedense ?
-
Hız ve kaza.İlaveten hırs ve kaza.Hızlı gideyim.Arabam güçlü,donanımı yüksek.Vay beni solladı,şimdi görür psikolojisi.Sonuç;biten hayatlar,sönen ocaklar.
-
Paylaşım için teşekkürler
-
güzel paylaşım, teşekkürler..
-
Ben teşekkür ederim.
Otobüs ve ağır araçların fiili hızı (de facto) konusunda kesinlikle katılıyorum, üstelik otoyolda hiç çekinmeden her an en sol şeride çıkabiliyorlar. !!!
Trafikde gaza gelmemek gerçekten çok büyük bir erdem artık. Yayalar konusunda da sana katılıyorum Türkay ama hangisinin nasıl bir psikolojik durumda yaya olarak yola çıktığını bilemiyoruz, bu yüzden yine sürücüler olarak dikkatli olmakda fayda var. Tabi böyle bozuk psikolojiler ile araç kullanmak ise çok daha tehlikeli olabiliyor, bizler, bizleri sevenler ve trafiği paylaştığımız diğer insanlar için.
-
beni birde arabadaki kadınlar kızdırıyor sizdede olur mu ?
ben 80 90 km/h hızı ancak yaparım,yani son vites düşmeyecek şekilde gaza dokunarak gitmeyi severim ama işin içinde araba süremeyen ama bütün trafik kurallarını ezberlemiş bir bayan olunca sinirlerim kalkıyor !! sinirimi yol kenarında biyerde durup atmaya çalışıyorum :(
-
:) Sinirinimi, sinirlendireni mi?
Elbetkide sürücüye fazla karışılması sakıncalı olabilir ancak ben her zaman yanımda oturan kişiden co pilotluk yapmasını isterim, çünkü bunun önemi gerçekten çok büyüktür. Trafik kurallarını ezberlemek ise hepimizin görevi.
-
Hakan Abi, co pilot iyide, herkesten co pilot olmuyor :D. Kimisi kov pilotluk yapıyor, mecburen indiriyosun arabadan :D.
Yaya konusunda, bence en tehlikeli hareket, karşıdan karşıya geçerken, sona doğru yavaşlayıp, kaldırıma daha paralel yürüyerek, yayaların yolda kalma sürelerini uzatmaları. Sanki kaldırıma ulaşmış gibi br rahatlama bir gevşeme geliyor yayaken insana.
Ehliyetimi yeni aldığım dönemler, bu hareketi gözümün içine baka baka yapan bir yayanın yanıdan geçerken 2 ye alıp patinaj yapıca, yaya kaldırıma hoplayıvermişti :D. Doğru mu? Yanlış! :D
-
Yayalar İnsanı Tedirginleştiriyor Bilgiler İçin sağol
-
geçen gün tv de bir konuşmada şunu söylediler : bayanlara asansörde , dolmuşlarda , vapurda yer veririrz peki trafiğe çıkınca niçin onları sıkıştırırız?Direksiyona geçince herşey 180 derece değişiyormu yoksa?
Kurallar bizim hayatımız için yapılmış çok doğru bilgiler teşekkürler hakan bey
-
Yaya geçidinde ve sağa dönüşte yayaya yol verdiğimde arkamdakinin korna çalmasına karşılık arkaya kocaman yazı yazdırmayı düşünüyorum, yaya geçitlerinde ve sağa dönüşlerde yayalara yol verilir diye. :alkis:
-
ben yol vermeme mantığını anlamıyorum..ben bolca yol veririm, nedir yani 3 saniye geç gitsem ne olcak..yol verince tebessümle teşekkür edilmesini çok seviyorum..ancak teşekkür etmeyenlere de ayrıca sinir oluyorum :) haa uyanıklık yapıp araya kaynamaya çalışan tiplere asla göz açtırmam, öndekinin tampona yapışır asla sokmam o ayrı konu
-
aslında son bır kac senedır olan sacma kazaların nedenı surucu kursları.Dıreksıyonu olmayan arabaya bındımı %100 heyecanlanan ınsanlara ehlıyet verıyorlar sebeb arabayı kaldırmayı becerıyor dıreksıyonu ogrenır nasılsa olayı
-
geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...
-
Traikte sabırlıyımdır.Birkaç dakika geç gitmek mesele değildir benim için.:)
Allah kourusn bir insana 40 ile vurmak var 90 ile vurmak var.
160 ile takla var 90 ile takla var.
Din alimleri de artık hız sınırının 90 olduğu bir yolda ,mesela 130 ile kaza yapıp ölen kişinin günah işleyerek belki de intihar etmiş sayılarak ölmüş olabilceğini konuşuyorlar...:)