Toyota Club Türkiye
Sorunlar & Çözümler => Genel => Konuyu başlatan: Kamil Çelik (8488) - Kasım 06, 2009, 17:49:13
-
2005 corolla otomatik kullanıyorum ve bakım tablosunda 60.000 km de yağ değişir diyor. Yağ çubuğunun üzerinde normal şartlar altında yağı değiştirmeye ihtiyaç yoktur diyor.
Kitapçığın başka bir yerinde de normal şartlar altında yağı değiştirmeye ihtiyaç yoktur diyor. Servis 40.000 kmde değişir diyor. Kitapçık ve yağ çubuğu üzerindeki uyarıyı söyleyince de onlar japonyayı kasdetmişler burası Türkiye diyorlar. Japonya normal şartlar altında yağı değiştirmeye ihtiyaç yoktur diyor.
herkez birşeyler söylüyor ama doğrusu hangisi. Normal ve anormal durumlar neler. Lütfen yardım edin.(Not:Peugeottaki ömürlüktü. Ömürlük yağ olmaz diye kestirip atmayalım lütfen. )
-
Ömürlük yağ olmaz... Ama kestirip atmıyorum. Corolla'larda otomatik şanzıman yağı 60.000 km'de bir değişir. Bunun normal yada anormal şartı yoktur. Ayrıca yağ çubuğu üzerinde böyle bir yazı yazdığını ilk defa sizden duydum.
Gel gelelim hangi servis size 40.000 km dediyse yanlış söylemiş. Kat-i ve kesin 60.000 km'dir...
-
resmi akşam ve cep telefonu ile çektim kusura bakmayın.
http://img23.imageshack.us/img23/8005/atfq.jpg
resimde vites yağı çubuğu var ve üzerinde normal sürüş koşullarında değişime gerek yoktur yazıyor.
-
İki kullanıcı düşünelim biri aracını şehiriçi kullanıyor 0km/h - 100 km/h arası düşürüp indiriyor vitesleri...diğeri sürekli uzun yola çıkıyor,vites bir kademeye oturdugunda 1 saat değişmeden gidiyor.
Şimdi bu şanzımanlardaki yağın ömrü aynı mı olur?
Keza motordaki yağın ömrü?
Servis de kimin aracını nasıl kullandıgını ölçüp ona göre km veremeyecegine göre ortalama bir km veriyor değişim için.Naçizane fikrim budur.
-
yıldırım bey haklısınız ben yağ çubuğunun üzerinde yazan ve japonyanında onayladığı normal kullanım şartlarında atf değişmez ne demek onu öğrenmek istemiştim.
Kılavuzda diğer bakımlar için ağır ve normal değerleri tanımlanmış ve bakım aralıkları buna göre belirlenmiş. Zaten kılavuzda bakım çizelgesi dışında başka bir sayfada mormal şartlar altında atf değişimine gerek yoktur diyor. Kafama takılan bu.
Sevisçi arkadaşlar alınmasın ama geçen servise gittiğimde senin arabana 5w-30 olmaz yanlış koymuşsun dediler. Kılavuzdan önerilen yağ olarak gösterdiğimde o japonya için dediler burada olmaz. Ben uzman değilim ukalalık etmek istemiyorum ama doğruya ulaşmaya çalışıyorum. Bu sebepten buradan bilgi almaya çalışıyorum. Toyotasa yı aradım servis bilir dedi servis motor yağını bilmiyor.
-
İstanbul'da 50000 km'dir castrol 10w-40 kullanıyorum.Sıkıntı yok, 1,6 vvt-i.
Yetkili servis de mobil 10w-40 kullanıyor.
Soğuk memleketteyseniz yağın bu baştaki rakamını küçültebiilirsiniz,motorun daha rahat çalışması için.(0w-40 gibi) Yalnız baştaki rakam küçüldükçe yağ incelir.Bu da yağ yakma ihtimalini artırır,kontrollü kullanmak gerekli yani.
Yağ yakması o yağın uygun olmadıgını göstermez,opel vectranın kullanıcı kitabında 10000 km'de 0,25 litre yağ yakması(eksiltmesi) normaldir diye yazmışlar.Vectra 1,6 için yetkili servis 0w-40 mobil kullanıyor.
-
İki kullanıcı düşünelim biri aracını şehiriçi kullanıyor 0km/h - 100 km/h arası düşürüp indiriyor vitesleri...diğeri sürekli uzun yola çıkıyor,vites bir kademeye oturdugunda 1 saat değişmeden gidiyor.
Şimdi bu şanzımanlardaki yağın ömrü aynı mı olur?
Yürütülen bu mantık aslında pek uygun değil. Çünkü motor çalıştığı müddetçe otomatik şanzımanın içinde ATF sürekli dolaşacaktır. Yani bu yağ sadece vites değişimlerinde yer değiştirme vs. olayına girmiyor. Motor döndüğü müddetçe otomatik şanzımanın içindeki yağ pompası sürekli ATF'yi pompalar. Ancak rölantide daha az basınçla, yüksek devirlerde daha fazla basınçla pompalanır. Vites değişimlerinde sadece şanzımanın içindeki frenler, diskler ve pleytler devreye girerek yada devreden çıkarak vites değişimlerini sağlar. Yani sık vites değişimi ATF'yi yormaz...
-
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg7.imageshack.us%2Fimg7%2F3936%2Fadszyw.png&hash=d7334d83ce4948ce4b8527996d6b38c97c16016b)
General Motor normal koşullarda 24000 mil kullanımı, araca römork takılması veya çoğunluk olarak şehiriçi-yoğun trafikte kullanılması durumunda 12000 milde ATF nin değişimini öneriyorlar.Cadillac ise 100.000 milde bir değişim öneriyor.
-
Sözkonusu araçlar 1973 model,tabi bu değindiğimiz konuyu etkilemez; aracın kullanım şekline göre yapacagımız kilometrenin farklı olması gerekir.
1 mil = 1,6 kilometre
Şanzıman yağı çubugundaki yazıyı ben de siz de yetkili servisteki eleman da yazmadı.Bu sistemi yapan mühendis normal kullanım koşullarında bu yağ değişmez yazdırmış.
-
Kafalar karışık.. :)
Öncelikle otomatik vites sıvısı kullandıkça biten bişey değil. (sızıntı durumu müstesna)
Son teknoloji şanzımanlar ve sıvılar söz konusu olduğunda normal kullanım yoluyla (yani aşırı yük, aşırı yokuş veya aşırı sert kullanım) sıvının yapısının da bozulmayacağı söylenegelen bişeydir. Yani evet "normal şartlarda değişmesi gerekmez"..
Bakım tablosunu yapan merci de "ne olur ne olmaz" demiş olabilir. Diğer yandan ülkemizde 250-300 Bin Km yaptı diye arabaların çöpe gitmediğini düşünürsek, "normal" kavramının bizim için farklı olduğu da aşikar. Kısacası ne söylesek yalan olur..
Herkes aracının km'sini ve kendi kullanım alışkanlığını bilir.
İçi rahat etmeyen değiştirsin. Bu kesinlikle yadırganmaz..
Parası olmayan da kendini sıkmasın çünkü acelesi yok.. :)
-
Yag degisir, normal kullanimda da degisir, hem daha sik degisir. Cubugun uzerine o yaziyi normal.Cunku orada arabalarin ortalama kullanim omru 70-80bin km.Aracin omru boyunca degistirmeye gerek yok demelerinin sebebi bu olabilir.
Sadece yag mi degisir? Hayir.Alt kapak iner, yagla birlikte sanzuman filtresi de degisir. Bu degisim sirasinda ATF tamamen bosalir mi? Hayir, sadece bir miktari tahliye olur, o yuzden bazilari degisim araligini kisa tutar, yagin tamami yenilensin diye.
-
ahmet bey peugeot 307 servise ve müşteri hizmetlerine enaz üç dört defa sormuştum ve ömürlük demişlerdi. Sanırım vw lerinki de ömürlük oluyor.
-
Omurluk yagi ilk defa duyuyorum. Tam sentetik ATF bile omurluk degil.
-
Ömürlük bi yağ üretsem bile "ömürlük" diye satmazdım :) Bu da var.. unutmayalım
Öte yandan Peugeot'nun "transmisyon yağını değiştirmeseniz de olur" demekten nasıl bir çıkarı olabilir ???
-
Ahmet bey ingilizce açısından en sağlam çeviri sizden gelir sanırım. başka bir anlam çıkartılabilir mi? resme bakıp söylerseniz sevinirim. http://img23.imageshack.us/img23/8005/atfq.jpg
-
Kamil kardes, cevirin dogru, normal surus kosullarinda degisime gerek yok diyor.
-
Kamil kardes, cevirin dogru, normal surus kosullarinda degisime gerek yok diyor.
Teşekkür ederim Ahmet bey.Ben de buna takıldım. caponlar eksilince dikkatlice ekleyin diyor buradaki servis değişecek diyor. ama filtre değişiminden bahseden yok sadece atf değişecek deniyor.oooof of şu işin doğrusunu söyleyecek tatmin edici bir açıklama yapacak yok mu?
-
Bendeki kitaplar, ne zaman ATF degisse, kapak iner ve filtre de degisir diyor.Kapakta biriken cokeltiler olabilir, orada miknatislar var, ama bir bez bile surulmemesi lazim kapagin icine, kucuk bir pamuk parcasi kalsa bile sanzumanin ince kanallarini tikayabilir.
Aracinizi 300,000 km.den daha fazla, daha uzun sure kullanmak istiyorsaniz bakimlarini zamaninda yaptirarak bu amaciniza ulasabilirsiniz.Eger, 300bin km bana yeter diyorsaniz sanzuman yagiyla falan ugrasmayin :)
-
Herkese selam,
2005 Model Toyota Corolla HB A/T sahibiyim. LPG.
Aracımı 45 gün önce 2.el aldım ve 3000 Km yol yaptım. 57 000 Km ye geldik çok şükür kazasız belasız.
İki gündür 60 000 Km periyodik bakım içeriğinde bulunan Otomatik Şansıman yağ ve filitre değişimi hakkında bilgi toplamaya çalışıyorum.
2 farklı yetkili Toyota Servisinden 60 000 km ön bilgisi aldım. Periyodik bakım ve ön kontroller haricinde şanzıman bakımları ile ilgili kısaca bilgiler verdiler. Özetle bakım bedeli malzeme ve işcilik dahil 450 TL olarak bilgi verdiler.
Kimileri bu şanzıman yağı değişimini gereksiz bulurken kimileride olmazsa olmaz olarak değerlendiriyor. Bu olay periyodik bakım dahilinde gözüküncede servislerin tuzağı olarak değerlendiriliyor çoğü kimse tarafından.
Benim ön çalışmam doğrultusunda fikrim şu;
ilk olarak Otomatik vites araçlarda Toyota servisleri malzemeleri için şöyle bir bilgi paylaşmışlar resmi sitelerinde.
Otomatik Şanzıman Yağı
Toyota otomatik şanzıman yağı, rafine bazlı yağlar ile özel katkıların dengeli olarak karıştırılmasından elde edilmiş bir sıvıdır. Standart D-III otomatik şanzıman yağı, sadece otomatik şanzıman yağı olarak değil, hidrolik direksiyon yağı ve multigrade hidrolik sıvısı olarak da kullanılabilir (ISO 32 derecesine kadar). T-IV otomatik şanzıman yağı, sadece Toyota otomatik şanzımanları için geliştirilmiştir.
D-III / T-IV
1 ve 18 litrelik ambalajlarda
İlgili dextron 3 otomatik vites şanzıman yağını yakından inceledim. Piyasada litresi 15 liradan satılıyor. Bu yağ kırmızı renge çok yakın.
Aracımdaki yağı incelediğimde siyaha yakın koyu, yoğun bir yağ gördüm. İlk aklıma gelen yağın değişme vaktinin gelmiş olduğuydu.
İlk arabam olduğu içinde biraz pimpirik takılıyorum. Hemen Bor katkılı otomatik vites şanzıman yağı katkısı baktım. Bor katkılı ürünü Motor yağı değişiminde de kullandım. Olumlu sinyallerini yavaş yavaşda olsa görüyorum diyebilirim.
Bostancı sanayide otomatik vites şanzıman üzerine yıllardır emek veren ustalığını kanıtlamış bir yerede sordum. Oda bu bakım için herşey dahil 250 TL talep etti. (Katkı maddesi hariç)
Lafı fazla uzatmadan şahsi düşüncem şu yakın zamanda bu bakım için gerekli olan tüm malzemeleri alarak bir ustaya değiştirtmek.
Kaba taslak hesapladığımda 3 litre Yağ 45, Filtre 30 desem, Katkı maddesi 70 :), 25 Lirada işcilik toplamda 170 liraya patlıyor.
Bu yollardan geçmiş çözüme ulaşmış deneyimli araç sahiplerinden yorumlarını bekliyorum.
-
toyota servisi filtre değişimi falan dememişti bana yağ değişimi dedi ve 200 tl gibi bir fiyat vermişti.
-
Onur bey katkıdan bahsetmişsiniz de kullanıcı kitabında ATF tip T-IV yağ dışında yağ kullanmanın vites değişim kalitesi,titreşim hatta vites kilitlenmelerine sebebiyet verebileceğinden bahsediyor.
-
Yag tahliye ediliyorsa mutlaka filtre de degismeli. Olmazsa olmaz mi? Olur.Ama tam olmaz. Yine eskisinden daha iyi olur, cunku yagin bir kismi degistirilmis oluyor. Nasil motor yagi degisince filtre de degisiyorsa bu da onun gibi.Tabii daha masrafli.
Ben gecen sene degistirttim.Gerci servisin bu islemi yapmadan benden para aldigini dusunmeye basladim ya...Alt kapak vidalari hic anahtar degmemis gibi duruyor... Bir dahaki sefere kendim degistirecegim insallah.
-
toyota servisi filtre değişimi falan dememişti bana yağ değişimi dedi ve 200 tl gibi bir fiyat vermişti.
Ben servisi yedek parça alma haricinde kullanmıyorum.Piyasada orjinalini bulamadağım parçaları alıp ustama taktırıyorum.Bence böylesi daha uygun..
-
Onur bey katkıdan bahsetmişsiniz de kullanıcı kitabında ATF tip T-IV yağ dışında yağ kullanmanın vites değişim kalitesi,titreşim hatta vites kilitlenmelerine sebebiyet verebileceğinden bahsediyor.
Yıldırım bey yazımda da belirttiğim gibi toyotasa.com.tr de D-III ve T-IV yağ tavsiyesinde bulunmuş.
Benim seçimim D-III olacak aynı zamanda bor katkılı ürünlerin doğru yağ seçimleri ile araca zarar vermeden başarılı oldukalrını düşünüyorum.
http://www.toyotasa.com.tr/turkey-local/yaglar.aspx
-
Katki kullanmak yerine Toyota'nin onerdigi turden tam sentetik ATF kullanilsa bence daha isabetli olur...
-
Ahmet bey burada toyota 3lt yağ için 160tl istiyor. sadece yağı değişiyor ve filtre değişimine ihtiyaç yoktur diyor.
-
Herhalde bir bildikleri var, ne diyeyim Kamil kardes :) Kitaplarda, fabrikanin tamir kataloglarinda filtre de degisir yaziyor. Yagi akitip,doldurmak kolay; sanzuman alt kapagini (pan) indirip, temizlemek, eski contayi kalintilariyla birlikte sokmek, yenisini takmak, bir duzineden fazla vidayi cevirmek daha zor tabii.Daha fazla zaman alir.Yagdan 160 lira kazaniyorlarsa zaten, ne luzum var daha fazla karistirmaya ::)
-
Katki kullanmak yerine Toyota'nin onerdigi turden tam sentetik ATF kullanilsa bence daha isabetli olur...
Arkadaşlar bu konuyu biraz daha detaylı araştırdım. D3 kullanmamam gerektiğini söylediiler.
Sizinde dediğiniz gibi Toyota nın yetkili servisinde kullanılan ve satılan 5 Kg lık ATF otomatik şanzıman yağını satın alacağım. 110 TL yağın bedeli.
-
Onur, araban 9. nesil Corolla, degil mi? Internette bir yerde okudum, 9. jenerasyon ATF olarak T-IV kullaniyormus.Degistirilebilecek filtre yerine sadece temizlenebilir bir daimi filtre de olabilir.Hangisi, bilemiyorum.
8. nesil ise DEXRON III kullaniyor. Bu yaglar birbiriyle uyumlu degil, biri digerinin yerine kesinlikle kullanilamiyor.
Yazinin bir yerinde mesaji atan kisi, 50bin km.de sanzuman yaginin (T-IV) gri/kahverengiye dondugunu soyluyor.
En iyisi kullanim kilavuzunuzda belirtilen yaga ve miktarina bakmak herhalde. 5litre gerekmeyebilir, cunku hepsi tahliye olmuyor yagin...
http://www.corolland.com/forums/index.php?/topic/19163-tranmission-fluid-change/
ATF kesin olarak T-IV ise Mobil'in uyumlu yaglari var. Servisten daha ucuza gelebilir. (Mobil ATF 3309)
https://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Other_Products/Mobil_ATF_3309.aspx
Bu da kendimiz degistirmek istersek izleyecegimiz yontem-i/adimlar:
http://www.ehow.com/how_4454079_change-automatic-transmission-fluid-toyota.html
-
Bir çok marka periyodik bakım aralıklarını yükseltti bliyorsunuz
bazı markalatda 30 nim km. ye çıkmış
Honda(civic) normal bakım periyodunu 20 in km. olarak belirlemiş
ve bunu bakım kitapçığındada belirtmiş
ancak servisler asıl parayı bakımlarda kazandığı için bakımları 10 binde bir yaptırmak üzere
6 yıl garanti veriyor, arabayı satarkende sizden imza alarak her 10 binde (veya 1 yılda)
bakıma girmezseniz 6 yıl garantinizin uff olacağını belirliyor
aç gözlü utanmazlar bu bakım aralığını 6 ay da bir gibi çok kısa süreye çekmek istedler,
tabi çok fazla tepkiyle karşılaşınca geri adım atmak zorunda kaldılar adiler, şimdi japonyanın
20 binde bir olarak belirlediği periyodik bakımları, 10 binde bir gidip kazıklanarak yaptırmak zorundayım,
arabam toyota olsaydı hiç düşünmeden garantisini yakardım, ama hondada arabaya güvenemiyorum ,
bu yüzdende servise malesef bağımlıyım
bu ne demektir: servisler aç gözlü soygunculardır
işte sırf bu yüzden otm. şanzıman yağının değişmesi gerektiğini söyleyerek
sizleri yolmak istiyorlar; toyotalarda şanzıman yağı değişimine gerek yoktur
Türkiyedeki kullanım koşulları ağır olsada durum budur, eğerki bir şekilde viteste kavramama kaydırma vs gibi durumlarla karşılaşırsanız, gidip, uygun yağdan biraz ilave etmeniz yeterlidir, ben bu olayı bizzat yaşadım ve Dextron II marka yağın yarısı hala garajımda rafta duruyor
-
Otomatik vites şanzıman arızalanırsa başına iş alırsın diyip almayın diye akıl verirler.
Bir çoğumuzun kulağına gelmiştir böyle cümleler. Yolun çok başındayım biliyorum ama daha öncede yazdığım gibi. Şanzıman yağını kontrol ettiğimde siyaha çok yakın yoğun bir yağ gördüm. Uygulanan ya ise kırmızıya renge çok yakın kızıl gibi bir renk.Daha aracım 57 000 km de olmasına rağmen Nataş Toyota servisinden 110 TL na 4 taksitle 5 litrelik ATF T IV otomatik şanzıman yağı aldım. Bunun 3.2 litresini kullanacağım. Kalanına da ustada takviye isteyerek 3.2 ye tamamlatacağım. 120 000 Km leri görürüm inşallah.
Gitmişken bir de yağ Filtresi aldım (Motor Yağ)
Özetle ben bu yağ değişimin araca olumlu yönde katkı sağlayacağını ileride doğa bilecek arızalara karşı da ciddi bir önlem olarak görüyüyorum.
Yarın öğlen değiştirteceğim inşallah. Sürüş, vites geçişleri ve muhtemel araçtaki rahatlamayı elimden geldiğince yazmaya çalışacağım.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg198.imageshack.us%2Fimg198%2F4305%2F10ur0154.jpg&hash=405d8fca0610ebbb38dc4981bc918a73b29c0f29) (http://img198.imageshack.us/i/10ur0154.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg198.imageshack.us%2Fimg198%2F10ur0154.jpg%2F1%2Fw800.png&hash=328e4460d34dc11b5ec6e97bbf54313e2a26ada9) (http://g.imageshack.us/img198/10ur0154.jpg/1/)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg121.imageshack.us%2Fimg121%2F4017%2F10ur0155.jpg&hash=0d651588353409f1bae17ea4b62c0b8792593d81) (http://img121.imageshack.us/i/10ur0155.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg121.imageshack.us%2Fimg121%2F10ur0155.jpg%2F1%2Fw800.png&hash=97d5d4f1e61ff33a8a8b4abe132763b93d583c3e) (http://g.imageshack.us/img121/10ur0155.jpg/1/)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F4724%2F10ur0156.jpg&hash=f5689a2de5199adf90acda94a38a8ab2352c7e77) (http://img5.imageshack.us/i/10ur0156.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F10ur0156.jpg%2F1%2Fw600.png&hash=98e62ab37702aac5db9c921b20ee26100f5991bd) (http://g.imageshack.us/img5/10ur0156.jpg/1/)
-
Eklemeden geçemeyeceğim.
Toyota bakım ve onarımda kampanya var dediler ordaki yetkililer. Bunun üzerine 60 000 bakım ücretini sordum. 350 TL olduğunu söylediler.
Motor yağ değişimi, yağ filtresi ve conta değişimi, Şanzıman yağ değişimi olarak sıraladılar. Ben sadece şanzıman yağı değişimi istiyorum değimde ise 75 TL işcilik aldıklarını söylediler. Kampanyalı işcilik fiyatı ! Aldım 5 litrelik yağı attım kendimi dışarı.
Bilginiz olsun diye paylaşmak istedim.
-
size iyi fiyat vermişler bana 50.000 bakımına 250 tl vermişlerdi.(yağ-yağ filtresi)
işlem sonucunu belirtirseniz sevinirim.
-
Yarın akşam kısmetse iş dönüşü değişiklikleri paylaşacağım.
-
Otomatik vites şanzıman arızalanırsa başına iş alırsın diyip almayın diye akıl verirler.
Bir çoğumuzun kulağına gelmiştir böyle cümleler. Yolun çok başındayım biliyorum ama daha öncede yazdığım gibi. Şanzıman yağını kontrol ettiğimde siyaha çok yakın yoğun bir yağ gördüm. Uygulanan ya ise kırmızıya renge çok yakın kızıl gibi bir renk.Daha aracım 57 000 km de olmasına rağmen Nataş Toyota servisinden 110 TL na 4 taksitle 5 litrelik ATF T IV otomatik şanzıman yağı aldım. Bunun 3.2 litresini kullanacağım. Kalanına da ustada takviye isteyerek 3.2 ye tamamlatacağım. 120 000 Km leri görürüm inşallah.
Gitmişken bir de yağ Filtresi aldım (Motor Yağ)
Özetle ben bu yağ değişimin araca olumlu yönde katkı sağlayacağını ileride doğa bilecek arızalara karşı da ciddi bir önlem olarak görüyüyorum.
Yarın öğlen değiştirteceğim inşallah. Sürüş, vites geçişleri ve muhtemel araçtaki rahatlamayı elimden geldiğince yazmaya çalışacağım.
Eskidendi o kaygılar, geri kalmış ülkeler statüsünde olduğumuz zamanlardan kalma bir laf, artık gelişmekte olan ülkeler sınıfındayız ve otomatik şanzumanlar çok gelişti, arıza falan yapmıyorlar ::)
yağı nasıl değiştirmeyi düşünüyorsun, hatta motor yağ filitresinidemi kendin değiştireceksin, gerekli araç gerecin varmı, bir şeyleri berbat etmeyesin
-
Otomatik vites şanzıman arızalanırsa başına iş alırsın diyip almayın diye akıl verirler.
Bir çoğumuzun kulağına gelmiştir böyle cümleler. Yolun çok başındayım biliyorum ama daha öncede yazdığım gibi. Şanzıman yağını kontrol ettiğimde siyaha çok yakın yoğun bir yağ gördüm. Uygulanan ya ise kırmızıya renge çok yakın kızıl gibi bir renk.Daha aracım 57 000 km de olmasına rağmen Nataş Toyota servisinden 110 TL na 4 taksitle 5 litrelik ATF T IV otomatik şanzıman yağı aldım. Bunun 3.2 litresini kullanacağım. Kalanına da ustada takviye isteyerek 3.2 ye tamamlatacağım. 120 000 Km leri görürüm inşallah.
Gitmişken bir de yağ Filtresi aldım (Motor Yağ)
Özetle ben bu yağ değişimin araca olumlu yönde katkı sağlayacağını ileride doğa bilecek arızalara karşı da ciddi bir önlem olarak görüyüyorum.
Yarın öğlen değiştirteceğim inşallah. Sürüş, vites geçişleri ve muhtemel araçtaki rahatlamayı elimden geldiğince yazmaya çalışacağım.
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg198.imageshack.us%2Fimg198%2F4305%2F10ur0154.jpg&hash=405d8fca0610ebbb38dc4981bc918a73b29c0f29) (http://img198.imageshack.us/i/10ur0154.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg198.imageshack.us%2Fimg198%2F10ur0154.jpg%2F1%2Fw800.png&hash=328e4460d34dc11b5ec6e97bbf54313e2a26ada9) (http://g.imageshack.us/img198/10ur0154.jpg/1/)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg121.imageshack.us%2Fimg121%2F4017%2F10ur0155.jpg&hash=0d651588353409f1bae17ea4b62c0b8792593d81) (http://img121.imageshack.us/i/10ur0155.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg121.imageshack.us%2Fimg121%2F10ur0155.jpg%2F1%2Fw800.png&hash=97d5d4f1e61ff33a8a8b4abe132763b93d583c3e) (http://g.imageshack.us/img121/10ur0155.jpg/1/)
(https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F4724%2F10ur0156.jpg&hash=f5689a2de5199adf90acda94a38a8ab2352c7e77) (http://img5.imageshack.us/i/10ur0156.jpg/) (https://www.toyotaclubtr.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F10ur0156.jpg%2F1%2Fw600.png&hash=98e62ab37702aac5db9c921b20ee26100f5991bd) (http://g.imageshack.us/img5/10ur0156.jpg/1/)
T-IV imis. Hayirli olsun.Bakimi zamaninda duzenli olarak yapmak en iyisi.120,000'i de gorursun, 320,000'i de gorursun insallah :)
Ben 210,000'deyim simdi, sukur :)
-
Eskidendi o kaygılar, geri kalmış ülkeler statüsünde olduğumuz zamanlardan kalma bir laf, artık gelişmekte olan ülkeler sınıfındayız ve otomatik şanzumanlar çok gelişti, arıza falan yapmıyorlar ::)
yağı nasıl değiştirmeyi düşünüyorsun, hatta motor yağ filitresinidemi kendin değiştireceksin, gerekli araç gerecin varmı, bir şeyleri berbat etmeyesin
Değiştireceğim derken, bostancı sanayii nin yanında ofisimiz. Ustaya değiştirteceğim.
-
Şanzıman yağ değişminden sonra ilk izlenimler
Şanzıman yağ çubuğundan görerek, siyaha yakın yazmıştım. Haksızlık etmişim Simsiyah renkte bir yağ tahliye edildi.
Vites geçişleri çok daha yumuşak ve rahat.
Ani hızlanma isteklerime corolla daha kısa zamanda tepki veriyor.
Eskiye oranla hızlanma süresi azaldı. Araç sollamaları, trafik ışıklarından kalkış vs.
Corolla motor yağı değişmiş gibi hafifledi diyebilirim.
Daha az zorlandığı bariz belli bu sebepden dolayı gaz pedalına daha fazla basma isteğini de yanında getiriyor. ;)
İlk başta katkı maddesi düşünüyordum. Sonra tavsiyeler ve ve şanzıman ustalarıyla yaptığım muhabbetlerde bundan vazgeçtim.
Özetle içime sindi.
-
benim araç 52.000 gibi yağ rengi hala kırmızı gibi bariz bir kararma yok.
Onur bey kaç lt yağ kullanıldı
işçilik ne kadar tuttu
şanzıman filtresi değişti mi?
Bizi aydınlatırsanız sevinirim.
-
benim araç 52.000 gibi yağ rengi hala kırmızı gibi bariz bir kararma yok.
Onur bey kaç lt yağ kullanıldı
işçilik ne kadar tuttu
şanzıman filtresi değişti mi?
Bizi aydınlatırsanız sevinirim.
3.2 Litre Yağ kullandı. 5 litreden kalan yağı geri aldım.
Corolla da Şanzıman Yağ filtresi yok. Dolayısı ile herhangi bir işlem yapılmadı.
Ben Motor Yağ filtresini değişmesini istedim.
Şanzıman yağ değişimi yapıldı.Test sürüşü yaptı.
Genel kontrol yaptı.
Balata değişimi için tavsiyede bulundu. 5000 Km sonra ön setin değişmesi gerektiğini söyledi.
Balata fiyat söyledi ön set 45 TL arka set 60 TL. Orjinal toyota balataları olduğunu söyledi.
Yetkili serviste balata sordum 160 TL dedi ! (Tane mi yoksa set olarakmı bilmiyorum )
Fiyatı çok yüksek bulduğum için detaykı soru sormadım.
Ben bu işlemleri yaptırdığım ustama 20 TL verdim. En fazla verilecek tutarda bu bence.
Umarım bu bilgileri işinize yarar.
-
Çok teşekkür ederim kardeşim. Enazından dişe dokunur bilgiler elde ediyoruz. Sağolun.
-
benimde 2005 model otomatik vites toyota corollam var 60bin bakımını yazın yaptırdım atf değişti polen ve yağ filitreleri değişti ve bana 300tl mal oldu serviste
-
Hayırlı olsun Onur bey,orijinal malzemeler ve 'uygun işçilik' toyotalara çok yakışıyor :)
Forumdan otomatik vites yağ değişimi yapmayı düşünen 3 kişi çıkarsa 2 bidon atf alınır,3 araca da yağ konulmuş olur.Yetkili servisin hazırladığı 'atf yağlı kazık' da kendisine batırılmış olur ;)
-
toyota ve honda otomatik sanzimanlarda sanziman yaginin degisme km si 60000 km dir.
bu sekilde yaparsaniz uzun seneler sanziman problemi yasamazsiniz.
amerikada lifte kalkmis bir arac gordum 250 000 mil yani yaklasik 400 000 km deydi
bu km ye kadar sorunsuz gelmis ve bunun sirrini da duzenli olarak sanziman ve motor yagini degistirmek oldugunu soyledi.
ben olsam riske girmez sanziman yagini degistirirdim.
yine de siz bilirsiniz.
-
Hayırlı olsun Onur bey,orijinal malzemeler ve 'uygun işçilik' toyotalara çok yakışıyor :)
Forumdan otomatik vites yağ değişimi yapmayı düşünen 3 kişi çıkarsa 2 bidon atf alınır,3 araca da yağ konulmuş olur.Yetkili servisin hazırladığı 'atf yağlı kazık' da kendisine batırılmış olur ;)
Neden olmasın :)
-
toyota ve honda otomatik sanzimanlarda sanziman yaginin degisme km si 60000 km dir.
bu sekilde yaparsaniz uzun seneler sanziman problemi yasamazsiniz.
amerikada lifte kalkmis bir arac gordum 250 000 mil yani yaklasik 400 000 km deydi
bu km ye kadar sorunsuz gelmis ve bunun sirrini da duzenli olarak sanziman ve motor yagini degistirmek oldugunu soyledi.
ben olsam riske girmez sanziman yagini degistirirdim.
yine de siz bilirsiniz.
Benimde şahsi düşüncemde aynı. İlerideki olası şanzıman sorunlarının bir nebze önüne geçme çabasıda diyebiliriz.
Bir düşüncemi daha paylaşayım sizlerle. Sıkışık trafikte dur kalk durumlarında ayağımı frenden çektiğimde gaza basmadan oluşan aracın ilk hızı şanzıman yağını değiştirdikten sonra ciddi derece fark etti. Artık köprü trafiğinde öndeki araç ile mesafe bırakmadan çok daha az gaza basarak yolumu alabiliyorum. Corollam fren pedalından ayağımı çektiğim anda kendini adeta öne doğru atıyor ve daha çabuk hızlanıyor. Bu şanzıman yağı değişiminden son derece memnunum.
-
Benimde şahsi düşüncemde aynı. İlerideki olası şanzıman sorunlarının bir nebze önüne geçme çabasıda diyebiliriz.
Bir düşüncemi daha paylaşayım sizlerle. Sıkışık trafikte dur kalk durumlarında ayağımı frenden çektiğimde gaza basmadan oluşan aracın ilk hızı şanzıman yağını değiştirdikten sonra ciddi derece fark etti. Artık köprü trafiğinde öndeki araç ile mesafe bırakmadan çok daha az gaza basarak yolumu alabiliyorum. Corollam fren pedalından ayağımı çektiğim anda kendini adeta öne doğru atıyor ve daha çabuk hızlanıyor. Bu şanzıman yağı değişiminden son derece memnunum.
Benim araç 53.000 km de sizin dediğiniz gibi ilk kalkışta çok atik.
-
kamil bey siz de onur bey gibi yagi degistirin yagin rengi size cok sey anlatacak.
bence degistirdiginize de pisman olmayacaksiniz...
-
yağın rengi açık kırmızı gibi zaten kararma yok. 60.000-65.000 km olmasını bekliyorum zaten.
-
selam .2000 model otomatik avensisim var. arabam yaklaşık 1 ay önce ilk hareket ve ısınmadan ramapaya çıkarken kavrakada zorlanıp çekmiyordu. bir ustaya götürdüm. o da şanzıman yağına bakıp eksik dedi ve piyasadan aldığı bir atf yagla tamamladı. arbam 1 hafta kadar normal gitti. sınra tekrar bıraktı kendisini. Hatta titremeyede başladı.başka bir usataya gidip komple şanzıman yağını kaliteli bir ATF yağla değiştirdim. şimdi ise çekişte %50 gibi düzelme var. ancak kalkışlarda, rampa çıkışında yine kemndini kasıyor. geri geri harekette hiç problem yok. ileri harekette normal devirle kalkarken kasıyor. tam gaz yaptığımda ise hiç birşey yokmuş gibi kalkıyor. araca 4 lt yağ koydum. sorn nedendir cebe.Yakın yerde otomatikçi de yok.
-
Kac km.de arabaniz? Bu problemi yasamadan once ATF ve filtresi yenilendi mi hic?
-
selam.2000 model otomatik avensisim var. arabam yaklaşık 1 ay önce ilk hareket ve ısınmadan ramapaya çıkarken kavrakada zorlanıp çekmiyordu. bir ustaya götürdüm. o da şanzıman yağına bakıp eksik dedi ve piyasadan aldığı bir atf yagla tamamladı. arbam 1 hafta kadar normal gitti. sınra tekrar bıraktı kendisini. Hatta titremeyede başladı.başka bir usataya gidip komple şanzıman yağını kaliteli bir ATF yağla değiştirdim. şimdi ise çekişte %50 gibi düzelme var. ancak kalkışlarda, rampa çıkışında yine kemndini kasıyor. geri geri harekette hiç problem yok. ileri harekette normal devirle kalkarken kasıyor. tam gaz yaptığımda ise hiç birşey yokmuş gibi kalkıyor. araca 4 lt yağ koydum. sorn nedendir cebe.Yakın yerde otomatikçi de yok.
Halil Bey, ayrıca Tanışma bölümü altında kendinizi tanıtabilir misiniz?
-
arkadaşlar 2005 hb corolla otomatik aracın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum mobil in sitesin de mobil atf 320 öneriyor T-V sınıfını karşılar diyor birde türkiyede bulunmayan atf 3309 var ama ben onu bulamadım acaba 320 de sorun yaşarmıyım
-
evet ugur bey mobil atf 320 sizin aracınızı karşılar
-
evet ugur bey mobil atf 320 sizin aracınızı karşılar
ahmet bey biginiz için teşekkür ederim
-
arkadaşlar 2005 hb corolla otomatik aracın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum mobil in sitesin de mobil atf 320 öneriyor T-V sınıfını karşılar diyor birde türkiyede bulunmayan atf 3309 var ama ben onu bulamadım acaba 320 de sorun yaşarmıyım
Ben serviste değiştirdim 2 hafta önce sonuçta her yıl değişen bir şey değil 90 tl verdim bence hiç riske etme git serviste değiştir.Ama unutma eğer servis 5 lt lik var öyle vereceğiz derse üstüne git benim gibi 3 lt alıyor araba de ben öyle yaptım ve 50 tl mi geri aldım servisten
-
Ben serviste değiştirdim 2 hafta önce sonuçta her yıl değişen bir şey değil 90 tl verdim bence hiç riske etme git serviste değiştir.Ama unutma eğer servis 5 lt lik var öyle vereceğiz derse üstüne git benim gibi 3 lt alıyor araba de ben öyle yaptım ve 50 tl mi geri aldım servisten
yalnız düzce hizel oto da 116 tl istiyorlar 3 lt yağ için
-
castrol ün sitesinden baktığımda benim araç için otomatik şanzıman yağı göstermiyor dextron III bizim araçlar için uydun değilmiş type-IV olması gerekiyormuş ama kimsenin bir bilgisi yok sanayide
-
castrol ün sitesinden baktığımda benim araç için otomatik şanzıman yağı göstermiyor dextron III bizim araçlar için uydun değilmiş type-IV olması gerekiyormuş ama kimsenin bir bilgisi yok sanayide
Uğur bey diyorum ya kafan rahat olsun onun için git servise aradaki farkı belkide değişim için istiyorlardır.Ben 60000 bakımı için gittiğim için işçilik vs olmadığı için 90 tl dediler peki 116 tl 5 lt mi yoksa 3 lt mi için dediler.Servis diyor ki bunlar 5 ltlik bidon halinde o şekilde veriyoruz ben kabul etmedim şiakyet ettim falan faturam ile size dava açacağım dedim çünkü faturada 5 lt yazıyordu.Geri dönüş yaptılar ve 50 tl iade aldım anlayacağınız insanları kandırıyorlar
-
5 lt si 150 tl 3 lt si 116 tl istiyorlar işçilik hariç
-
5 lt si 150 tl 3 lt si 116 tl istiyorlar işçilik hariç
Eğer 60000 bakım için gidersen şanjuman yağı dahil 360 tl tutuyor yağ yağ filtresi genel bakı bence öyle bir fiyat alın
-
Bu ürünü kullanan bir arkadaşım varmı, ve iyi yanı kötü yanı.
-
Bu ürünü kullanan bir arkadaşım varmı, ve iyi yanı kötü yanı.
Yorumlar çok iyi. Mazdagaraj dan 2 kişi kullandı. İkisi de çok memnun.
-
Merhaba,
2013 otomatik aurisim var 50 km bakımını yeni yaptırdım.
Şanzıman yağı kaç km de olmalıdır?
-
Merhaba,
2013 otomatik aurisim var 50 km bakımını yeni yaptırdım.
Şanzıman yağı kaç km de olmalıdır?
80 bin km veya 5 yıl süresi var ama erken depiştirirseniz daha sağlıklı olur km bazında 75 bin yıl olarakta 4 buçuk yıl gibi düşünün tabiki tam km relerdede değişim yapabilirsiniz illaki erken değiştirmek zorunlu değil
-
80 bin km veya 5 yıl süresi var ama erken depiştirirseniz daha sağlıklı olur km bazında 75 bin yıl olarakta 4 buçuk yıl gibi düşünün tabiki tam km relerdede değişim yapabilirsiniz illaki erken değiştirmek zorunlu değil
Yanıt için teşekkürler.