Evet uzun bir aradan sonra ben geldim

Hem okul hemde bu tosun (passatın adı

) ile uğraşmaktan pek vakit bulamadım forum ile ilgilenmeye.
Aracımı anlatayım önce aranızda bilmeyenler vardır belki
2004 Vw Passat 1.6 Alz 8v Motor, Gfk 5 vites Manuel şanzıman. En önemli konu sağ direksiyon
Arabayı ben yanlış hatırlamıyorsam 155 bin kmde aldım.
155bin kmdeki bakımında:
Bujiler, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, yağ ve radyatör suyu değişti.
Araç sürekli acayip derecede yağ eksiltiyor idi. Aracın motor muhafazaları söküldüğünde karterden ve arka keçeden yağ kaçırdığını gördüm. 158 bin kmde mecburen tekrar bakıma girdim. Bu zamana kadar yaklaşık 4 litre yağ harcadım.
Karter sökülüp silikonlanıp takıldı. Yetkili servisten aldığım arka keçe değişti. Yağ filtresi değişti. Castrol 10w60 yağ koyuldu. Baskı balata setini değiştirdim. Ve debyraj merkezi patladı. Onuda yetkili servisten alarak taktım araca.
Yaklaşık 1000 km kullandıktan sonra şanzımanın 2. vitesi arıza çıkardı. 2.vitese debyraja basmamış gibi geçiyor idi. Ama 2.viteste kalkıp veya garçlayarak geçirdikten sonra sorunsuz kullanabiliyordum.
Öyle böyle 1-3-4-5 yaparak kullandım 160500e kadar. Üst kapak, külbütör kapağından ve subap lastiklerinden yağ kaçırmaya başladı. Radyatör delindi su kaçırıyor. Artık kafayı bozdum bunu komple revizyona soktum. Hadi bakalım Türkiye yolu gözüktü bana
Parçacı hakkında yardımcı olan
@Ufuk Sönmez (16363) abime teşekkürlerimi sunarım. İstanbulda pendik sanayi, kartal sanayi ve maslak sanayiyi dolaştım 3 günde en son Ufuk abimin tavsiye ettiği yere gittiğimde uygun fiyata kaliteli ürünleri ordan alabildim.
Katalizör öncesi bank1 oksijen sensörü (Ngk(Orjinal))
Üst takım conta (Victor reinz)
Subap takımı (Güneş)
Ana, kol ve ayna yatak (Kolben)
Segman takımı (Goetze marka)
Triger kayışı ve bilyası (Continental- skf)
V kayışı (Gatess)
V kayışı kütüğü (Meyle)
Klima kayışı ve bilyası (Continental - Doctor)
Devirdaim pompası (Geba)
Buji kablosu (Bremi)
Buji (Bosch)
Yağ soğutucu (Behr)
Sağ şanzıman kulağı (Febi)
Sol şanzıman kulağı (Febi)
1.vites senkromeç (orjinal)
2.vites senkromeç (orjinal)
3.vites senkromeç (orjinal)
Su radyatörü (Valeo)
Termostat (Behr)
Hararet Müşürü (Orjinal)
Hava filtresi (Mann)
Polen filtresi (Wunder)
Yağ filtresi (Asakashi)
Direksiyon hidroliği (Castrol Atf Dex2)
Şanzıman Yağı (Mobil1 75w90)
Motor yağı (Castrol 10w60 spor otomobil yağı)
Fren hidroliği (Castrol Dot4)
Antifriz (Castrol)
Silecekler (Bosch)
Hava filtre hortumu (Ford fiestadan alıp uydurdum)
Paket büyük olunca kıbrısa nasıl götüreceğimi düşünüyordum. Bu konuda babam devreye girdi. Bir şekilde kıbrısa ulaştırdı ve
@Yeşim Marangoz (27361) ablam ben türkiyede iken teslim aldı
Bunların hepsi montajı yapıldı

Ama şanzımanda 2. vites için sorunumuz devam ediyor. Onun için geçen hafta Türkiye'den 2.vites senkromeç takımından kalan 2 parçayı ve şanzıman içindeki bilyaları sipariş verdim.
@Yeşim Marangoz (27361) ablamın yardımıylada kıbrısa ulaştı 3 günde parçalarım. Kendisinede sonsuz teşekkürlerimi sunarım
Revizyonun başından sonuna dek usta ile birlikteydim
Revizyondan kareler:
Külbütör kapağı söküldü. Müthiş manzara önceki sahiplerine selamlarımı iletiyorum!!! Kaç km yağ değiştirmeden kullandınızda balçık hale getirmeyi başardınız yağı!!!:


Delik radyatörümüz. Ahh ahh 3 litre castol antfriz 50 tl be adam. Suyla kullanmış önceki sahipleri arabanın tüm su kanalları pastan kötü durumda idi bende önceden suyu boşaltıp antifrizi dayarsam sonuç bu... :

Üst kapak:


Blok:



1500km kullanılan 10w 60 özel yağım ne hale gelmiş...

Alttan selamlar

Yağ pompası:

Pistondan selamlar:

Temizlenip yeni segman takıldı:

Devirdaim pompasımı o ( Suyun getirdiği hale bakın):


5000km lik bujimiz:

Katalizör girişi oksijen sensörümüz:

Eski direksiyon hidroliğimiz (Fabrikasyondur sanırım):

Şanzımandan kareler:



Üst kapağımız rektefiyeciden geldi

Ohhh süper be işte tamam dedim artık



Toparlanıyoruz









Araç bitti artık detaylı temizlik zamanı

Türkiye'de iken Ataş vinet konsantre deterjanı almıştım ve aracı çıkan tüm parçalarını çıkarıp onla yıkadım.
Tavan döşemem sarkmıştı onuda yeniledim:



Arka pandizotun, diğer döşemelerin, ve aydınlatmaların önceki ve yeni hali:








Torpido kapağının kilidini onarıp el yapımı menteşe yaptım ve plastik kırıklarını havya ile yapıştırdım. Ve dışarıdan plastik eriterek sağlamlaştırdım










Sinyaller geldi aliexpressten
Eskisi:

Yenisi:

Vites topuzunada el atalım
Eskisi:

Yenisi: (Orjinalinden uzun olduğu için daha rahat vites değiştiriyorum)

4 kapının hoparlörü patlak idi. İdarelikten 2 tane çin malı hoparlör bağladım. Marangozdan ahşap çerçeve yaptırdım.

Kapı altı logolarımız:

Şanzımanın 2.açılışı

Artık içini topladık
Senkromecin giden kısımı. Sağdaki parçanın üstüde soldaki gibi fiber kaplı olması gerek ama sıyırmış. Soldaki parça yenisi.

Şanzıman içindeki rulmanlarıda değiştirdim. Sağdaki aşınmış yatak. Soldaki yenisi.

Evet şimdi gelelim en önemli konuya. Katalizatörüm bu halde idi. Katalizatörümün içini boşalttık. Arabanın yakıt sarfiyatı düştü ve yüksek devirlerde daha iyi performans alıyorum. Aracın sesinde çok artış olmadı. Az birşey arttı.
Gaz çıkışı

Gaz girişi

Gösterge saatinide söküp ekranına bakmak istedim. Ama aliexpresste tüm modellerin ekranı varken benimki yoktu. Hlm7389 ekran kodu. Bu ekranı ucuza temin edebilmeme yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Araba ısındıkça ekran silikleşiyor.


Bugün led siparişlerimin bir kısmı geldi ve montajladım






Evet son duruma gelirsek ileride yapılacaklar fren diski ve balataları değişimi, motor kulakları değişimi, amortisör ve helezon değişimi ve ön takımda bazı parçaların değişimi, kaput amortisörünün değişimi, direksiyon derisinin değişimi, kapı kilitlerinin mikro switch değişimi, farların mercek değişimi, yol bilgisayarı ekranı değişimi kaldı

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2016, 22:14:54
Buda revizyondan çıktıktan sonra 500.km hatırası
[attach=1]