Gönderen Konu: MMT vites geçişleri  (Okunma sayısı 15207 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
MMT vites geçişleri
« : Mart 20, 2012, 09:25:49 »
Auris 2012 dizel MMT aracımı alalı henüz bir kaç gün oldu,ilk izlenimlerime göre vites geçişlerinde araba tutukluk yapıyor gibi bişey oluyor.Bu normal bir durummudur? İlk kez otomatik vites kullanıyorum.Bazı forumlarda normal deniyor ancak yinede tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istiyorum.Br başka konu YAKIT.Normal değerlere ne zaman,kaç km de döneceğim?Cevap yazan herkese çok t eşekkürler

Toyota Club Türkiye

MMT vites geçişleri
« : Mart 20, 2012, 09:25:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #1 : Mart 20, 2012, 10:31:41 »
Öncelikle yeni otomobiliniz hayırlı olsun,

Göstergenizdeki silinebilir sayaçları ve yol bilgisayarındaki tüketim ortalamalarının hepsini sıfırlayınız, normal değerleri ancak 300km yaptıktan sonra görebilirsiniz, sistem o şekilde çalışmaktadır.

Vites değişimlerinde ayağınızı gazdan kaldırmayınız, söylediğiniz durum özellikle 1. den 2'ye geçerken daha belirgindir. Zamanla ayağınız alışacak ve geçişleri daha yumuşak hale getirebileceksiniz. Bu duruma alışacaksınız demiyorum, bu farklı teknolojiyi kullanmayı öğreneceksiniz diyorum. Virajlı dağ yollarında, uzun yokuş çıkışlarında, her türlü Performans ihtiyaç durumlarında vites kolu önündeki Es düğmesine basarak spor moda geçebilirsiniz, çok dik şehir içi sokaklarda inerken yada çıkarken vites kolunu manuele alıp gerekli vitese sabitlemeniz güvenli olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #2 : Mart 21, 2012, 10:40:46 »
Tekin Bey cevap için teşekkür ederim ancak normal değerlere 300 km mi 3000 km demi ulaşacağım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #3 : Mart 21, 2012, 11:38:34 »
Tekin Bey cevap için teşekkür ederim ancak normal değerlere 300 km mi 3000 km demi ulaşacağım...

Aslında, sizin kullanım stilinize ve kullandığınız trafik şartlarına göre, otomobiliniz her an normal değerlerle yakıt tüketmektedir.
Yol biligisayarının çalışma prensibine göre ilk km'lerdeki ortalamalar yüksek, yol katettikçede düşük olarak değişmektedir.

Aracınızda yanlış yada hatalı, arızalı bir durum yoktur.

Otomobilinize keyifle binmeye devam edebilirsiniz.... deponuz boşalana kadar! (yakıt pahalılığını vurguluyorum).
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #4 : Mart 21, 2012, 12:42:18 »
hayırlı olsun aracınız.. normal bişey çünkü bu araba tam otomatik değil.. Tekin bey de özetlemiş durumu zaten.. alışınca hoşunuza gidebilir yada gitmeyebilir :)
Topraktan geldik toprağa gideceğiz.. Mühim olan çamurlaşmamak..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #5 : Mart 21, 2012, 13:41:20 »
hayırlı olsun aracınız.. normal birşey çünkü bu araba tam otomatik değil.. Tekin bey de özetlemiş durumu zaten.. alışınca hoşunuza gidebilir yada gitmeyebilir :)
Umarım gider :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #6 : Mart 21, 2012, 14:40:27 »
Aracınızı güle güle kullanın.
Bir efsanedir gelmiş gidiyor. İlk çıktığında MMT, şimdi ise M/M olarak lanse edilen F1 şanzıman, tam otomatik değildir.
Manuel'in otomaklieştirilmiş olanıdır.
Tekin beyin yukarıda belirttiği gibi, sadece 1.<->2. vitesler arasında aracın vites değiştirdiğini hissediyorsunuz.
Ve tabii ki dik rampalarda ve araç yüklüyken hissediliyor.
Alışkanlık edinirseniz, 2. vitesten sonraki viteslerde, eğer gaz'a çok yüklendiyseniz, viteş değişimlerini hissetmmemek için, üst devirlerde ayağınız gazdan çok hafifi çekin, o anda araç vites değiştirir.
Ben 2 yıldır M/M araca sahibim ve mutluyum...
Tam otomatik bir çok lüks araç da kullandım ve kullanıyorum. M/M vites tam otomatiğin tadini ve hızlı tepkisini vermez, ancak yine de otomatik işte....

Bu konuyu inceleyiniz, ancak her kezin yorumuna bakmayın. Genellikle, bu tip araca sahip olanların yorumuna ve ya uzun süreli kullananların yorumunu dikkate alınız.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24185.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #7 : Mart 21, 2012, 15:10:21 »
Auris 2012 dizel MMT aracımı alalı henüz bir kaç gün oldu,ilk izlenimlerime göre vites geçişlerinde araba tutukluk yapıyor gibi birşey oluyor.Bu normal bir durummudur? İlk kez otomatik vites kullanıyorum.Bazı forumlarda normal deniyor ancak yinede tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istiyorum.Br başka konu YAKIT.Normal değerlere ne zaman,kaç km de döneceğim?Cevap yazan herkese çok t eşekkürler

hayırlı olsun aracınız . mmt şanzımanlı bi araçta vites geçişi sırasındaki boşluga aliştıktan sonra aracınıza daha çok ısınacaksınız arasıra manueldede kullanırsanız daha uyumlu olur özellikle yavaşlama ve dönüşlerde vitesi siz küçültürseniz kullanım çok keyifli olur , tabi bu kişinin beklentisine görede degişebilir , yakıt sarfiyatını en net 5000 km sonra ölçebilirsiniz . motorun ve diger hareketli aksamların alışma sürecinden olsa gerek genelde bu kmden sonra yakıt sarfiyatında düşme oluyor . birde mmt şanzıman beyni (yani kontrol ünitesi ) sizin sürüş şeklinize göre kendini günceller ,, kazasız  keyifli yolculuklar dilerim
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #8 : Mart 21, 2012, 15:21:57 »
Aracınızı güle güle kullanın.
Bir efsanedir gelmiş gidiyor. İlk çıktığında MMT, şimdi ise M/M olarak lanse edilen F1 şanzıman, tam otomatik değildir.
Manuel'in otomaklieştirilmiş olanıdır.
Tekin beyin yukarıda belirttiği gibi, sadece 1.<->2. vitesler arasında aracın vites değiştirdiğini hissediyorsunuz.
Ve tabii ki dik rampalarda ve araç yüklüyken hissediliyor.
Alışkanlık edinirseniz, 2. vitesten sonraki viteslerde, eğer gaz'a çok yüklendiyseniz, viteş değişimlerini hissetmmemek için, üst devirlerde ayağınız gazdan çok hafifi çekin, o anda araç vites değiştirir.
Ben 2 yıldır M/M araca sahibim ve mutluyum...
Tam otomatik bir çok lüks araç da kullandım ve kullanıyorum. M/M vites tam otomatiğin tadini ve hızlı tepkisini vermez, ancak yine de otomatik işte....

Bu konuyu inceleyiniz, ancak her kezin yorumuna bakmayın. Genellikle, bu tip araca sahip olanların yorumuna ve ya uzun süreli kullananların yorumunu dikkate alınız.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=24185.0
Tekin Bey vites değişimlerinde ayagınızı gazdan çekmeyin demişti...Şöyle mi anlamalıyım konuyu? 1den 2 ye geçerken ayak gazdan çekilmez ama diğerlerinde hafif kalkmalı mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #9 : Mart 21, 2012, 16:22:13 »
Tekin Bey vites değişimlerinde ayagınızı gazdan çekmeyin demişti...Şöyle mi anlamalıyım konuyu? 1den 2 ye geçerken ayak gazdan çekilmez ama diğerlerinde hafif kalkmalı mı?
Benim yazdıklarımda dikkat etmeniz gereken bir ayrıntı var.
Gaza çok basmışsanız !! Vites değişim zamanlarında ayağınızı gazdan çekiniz ki, hem aracın hızı çok dura/kalmasın, hem de vites değişimi, dura/kalan aracın hızı ile parelel olsun. (biraz karışık oldu ama, ben öyle yapıyorum.)
Bir şey daha ;
Otomatik şanzımanlar, deviri sürekli olarak hıza parelel tutmaya çalışırken, otomatik olarak vites değiştirirler.
Tam otomatik şanzımanlarda aşınan her hangi bir parça yok, ancak M/M şanzmanlarda, baskı/balata olduğun için, sürekli olarak farklı hızlarda kullanırken, araç vites düşürür ve ya yükseltir. Bu değişimlere paralel olarak da balata aşınır.

Ben ;
Seçenek 1 :Özellikle trafik ışıklarına yaklaşırken, (örn 500m ileride kavşak var) ve ışık kırmızı yanıyorsa ve ışıkta durup bekleme yapacağımdan emin sem, vitesi boşa alıyorum (kimine göre doğru değildir) ve frenle ışıklara kadar duruyorum.
Vitesi bu durumda boşa almazsanız, sizin bastığınız frene parelel olarak hız düşer. Hız düşmesine paralel olarak araç vites düşürür ve sizin durmanıza yardımcı olur. Bu hizlı vites değişmlerinde, çok ufak sarsıntılar hissedersiniz. Bu sarsıntılar, hızlı vites değişmilerini işaret eder.
Yani ; 6-5-4-3-2-1 viteslerini hzılı sırayalark,araç vites düşürür. Ve bu da, balatanın aşınması demektir.

Seçenek 2: 6. vitesle gidiyorsunuz. Işıkları gördünüz, kırmızıda duracağınız anladınız, E modundayken, gaz keserek direksiyondaki vites (-)'den vites 5-e düşürün, o anda şanzıman manuel e geçer. Bir süre sonra (bu arada hızınız epey düşmüştür) 2 vites birden düşürün ve vitesi 3-e düşürün(tabii hız orantısı yaparak). Kısa süre sonra vitesi vites kolundan boşa alınız ve zaten durma zamanınız gelmiştir ve aracı frenle durdurunuz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #10 : Mart 21, 2012, 16:50:26 »
yorumlarınız için çok teşekkürler Levent Bey,uyarılarınıza dikkat etmeye çalışacağım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #11 : Mart 21, 2012, 17:45:51 »
Benim yazdıklarımda dikkat etmeniz gereken bir ayrıntı var.
Gaza çok basmışsanız !! Vites değişim zamanlarında ayağınızı gazdan çekiniz ki, hem aracın hızı çok dura/kalmasın, hem de vites değişimi, dura/kalan aracın hızı ile parelel olsun. (biraz karışık oldu ama, ben öyle yapıyorum.)
Bir şey daha ;
Otomatik şanzımanlar, deviri sürekli olarak hıza parelel tutmaya çalışırken, otomatik olarak vites değiştirirler.
Tam otomatik şanzımanlarda aşınan her hangi bir parça yok, ancak M/M şanzmanlarda, baskı/balata olduğun için, sürekli olarak farklı hızlarda kullanırken, araç vites düşürür ve ya yükseltir. Bu değişimlere paralel olarak da balata aşınır.

Ben ;
Seçenek 1 :Özellikle trafik ışıklarına yaklaşırken, (örn 500m ileride kavşak var) ve ışık kırmızı yanıyorsa ve ışıkta durup bekleme yapacağımdan emin sem, vitesi boşa alıyorum (kimine göre doğru değildir) ve frenle ışıklara kadar duruyorum.
Vitesi bu durumda boşa almazsanız, sizin bastığınız frene parelel olarak hız düşer. Hız düşmesine paralel olarak araç vites düşürür ve sizin durmanıza yardımcı olur. Bu hizlı vites değişmlerinde, çok ufak sarsıntılar hissedersiniz. Bu sarsıntılar, hızlı vites değişmilerini işaret eder.
Yani ; 6-5-4-3-2-1 viteslerini hzılı sırayalark,araç vites düşürür. Ve bu da, balatanın aşınması demektir.

Seçenek 2: 6. vitesle gidiyorsunuz. Işıkları gördünüz, kırmızıda duracağınız anladınız, E modundayken, gaz keserek direksiyondaki vites (-)'den vites 5-e düşürün, o anda şanzıman manuel e geçer. Bir süre sonra (bu arada hızınız epey düşmüştür) 2 vites birden düşürün ve vitesi 3-e düşürün(tabii hız orantısı yaparak). Kısa süre sonra vitesi vites kolundan boşa alınız ve zaten durma zamanınız gelmiştir ve aracı frenle durdurunuz.

Levent bey,

Sizin aracınız M/M ise, sizde baskı balata yok, sizin şanzımanınız sadece 2ad kasnak ve bunları birbirine bağlayan çelik kayıştan ibaret.
Yorumlarınızı bu bilgiye göre gözden geçirmenizde fayda var.

Diğer taraftan, otomatik demek; akıllı beyni olan ve bu beyindeki programların belirli motorları çalıştırarak bir makina bütününün kendi başına çalışması olarak açıklarsak, şu şanzıman tam otomatiktir diğerleri değildir demek çok anlamsız olur.

Hali hazırda 3ad farklı otomatik şanzıman vardır ve bunların herbiri farklı malzemelerle çalışırlar fakat hepside tam otomatik olarak çalışır.
Yani bir sistem, içinde kullanılan malzemeye göre değil nasıl iş ürettiğine bakılarak isim alır. Bir sistemin otomatik olması için herzaman hidrolik iticilere ihtiyacı olmayabilir. Eski çamaşır makinaları ile otomatik olanlar gibi, şimdiki çamaşır makinalarıda iki kasnakla işi bitiriyor yani bu makinalar yinede yarım otomatik mi oluyor? bu düşünce tarzına göre.

Şu linkteki bilgilerden faydalanabilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2012, 15:12:20 »
Levent bey,
Sizin aracınız M/M ise, sizde baskı balata yok, sizin şanzımanınız sadece 2ad kasnak ve bunları birbirine bağlayan çelik kayıştan ibaret.
Yorumlarınızı bu bilgiye göre gözden geçirmenizde fayda var.
Diğer taraftan, otomatik demek; akıllı beyni olan ve bu beyindeki programların belirli motorları çalıştırarak bir makina bütününün kendi başına çalışması olarak açıklarsak, şu şanzıman tam otomatiktir diğerleri değildir demek çok anlamsız olur.
Hali hazırda 3ad farklı otomatik şanzıman vardır ve bunların herbiri farklı malzemelerle çalışırlar fakat hepside tam otomatik olarak çalışır.
Yani bir sistem, içinde kullanılan malzemeye göre değil nasıl iş ürettiğine bakılarak isim alır. Bir sistemin otomatik olması için herzaman hidrolik iticilere ihtiyacı olmayabilir. Eski çamaşır makinaları ile otomatik olanlar gibi, şimdiki çamaşır makinalarıda iki kasnakla işi bitiriyor yani bu makinalar yinede yarım otomatik mi oluyor? bu düşünce tarzına göre.
Şu linkteki bilgilerden faydalanabilirsiniz.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0
Tekin bey;
Bizim araçlardaki vites değiştirme sisteminin şematik anlatımını temin edip sunabilirmisiniz lütfen.
Bulunduğım bölgedeki servis müdürüyle 2 yıl kadar önce, Garanti extra konusunda bir sohbet etmiştik.
Sohbet esnasında, baskı/ balata aşınmaları ve arızaları garanti extra ya dahil olmadıklarını 2 defa hatırlatmıştı.
Bu sohbetten edindiğim bilgiler ve sizin bu konudaki yazınız beni çelişkili düşüncelere sürükledi.
Bizim araçlarda baskı balata yoksâ, sistemin tam olarak adı nedir, nasıl çalışıyor, mümkünse resim desteğiyle anlatırmısınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2012, 15:39:35 »
ilk izlenimlerime göre vites geçişlerinde araba tutukluk yapıyor gibi birşey oluyor.Bu normal bir durummudur?

bunu şöyle düşünürseniz cevabını kendiniz bulacaksınız;
arabanız otomatik değilde manuel vitesli olsun, siz vites değiştirirken aracınızda vites geçişi esnasında bir hız azalması olacaktır ve bu durum gayet normaldir. bu durum siz vites değiştirirken sizi rahatsız etmez çünkü buna alıştınız. bir ay sonra mmtyede alışacaksınız ve size anormal bir duygu yaratmayacak. sadece sabır gerekli bence.
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT vites geçişleri
« Yanıtla #14 : Nisan 01, 2012, 18:39:57 »
Tekin bey;
Bizim araçlardaki vites değiştirme sisteminin şematik anlatımını temin edip sunabilirmisiniz lütfen.
Bulunduğım bölgedeki servis müdürüyle 2 yıl kadar önce, Garanti extra konusunda bir sohbet etmiştik.
Sohbet esnasında, baskı/ balata aşınmaları ve arızaları garanti extra ya dahil olmadıklarını 2 defa hatırlatmıştı.
Bu sohbetten edindiğim bilgiler ve sizin bu konudaki yazınız beni çelişkili düşüncelere sürükledi.
Bizim araçlarda baskı balata yoksâ, sistemin tam olarak adı nedir, nasıl çalışıyor, mümkünse resim desteğiyle anlatırmısınız.

Levent bey, alttaki linkten CVT şanzımanın çalışma videosunu izleyebilirsiniz. Bu sistemde baskı-balata, yağ/tork konvertörü, vites dişlileri yoktur. Aynı mobiletlerdeki gibi bir sistemdir. Toyota buna M/M veya Multi Drive gibi isimler vermektedir. MMT şanzımanlardaki baskı-balata, bilya veya vites kutusuyla ilgili birimler üretim arızası verirse (bu tespit edilebilir) garanti süresi içinde faydalınabilinir.

Continuously Variable Transaxle (CVT) Operation

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)